20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 102569 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #75 på: 06. Sep. 2012, 08:15 »
Syns all norsk em/vm landslagsfotball burde gått på Nrk. Er ein skam sånn som no når em/vm kamper kan risikeres og ikkje blir vist på norsk tv i det heile tatt. Men kor realistisk det er å få til veit eg ikkje.

Ettersom at TV-kanalene var interessert i å betale latterlig høye priser for rettighetene til Danmark-Norge helt mot slutten av siste kvalikk har prisene skutt i været før denne kvalikken. Hvis NRK hadde gått ut og sagt at de betaler uansett hva rettighetseierne vil ha så hadde ting blitt enda verre - og det hadde vært vi som hadde måttet betale for det.

gabrielhorseng

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #76 på: 06. Sep. 2012, 10:16 »
Sidan max(TV Norge) kjøpte bortekampene, så går alle dei norske kvalikk kampene på åpne tv kanaler. VM rettighetene har TV2/NRK sikret seg for to eller tre mesterskap framover. EM rettighetene er ikkje lagt ut for salg enndå.

Det som er det store aberet er jo da at de som har Viasat ikke får sett kampen,
siden Max av en eller annen grunn ikke er på Viasats kanaltilbud.
Ergo blir det streaming - noe som er uaktuelt med kone og barn på en fredagskveld;
det er ikke det at mine kjære hater foball, men det hadde vært hakket lettere hvis kampen hadde gått på NrK eller TV2.

Blir nok gullrekka :grine:

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 06. Sep. 2012, 19:25 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/landslag/drillo-overrasker-bugge-pettersen-og-wolff-eikrem-fra-start-mot-island-3870522.html

Latterlig om BHR og Wæhler skal starte denne kampen...Meget skuffet viss det er tilfellet.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 06. Sep. 2012, 19:38 »
Selvfølgelig er det tilfellet. Det er Drillo vi snakker om her. What do you expect?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #79 på: 06. Sep. 2012, 19:52 »
..for ikke å snakke om Tarik og Parr på kantene. For et latterlig landslag vi har.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 06. Sep. 2012, 19:56 »
Fortell meg gjerne hvem som skal spille istedet. Slik jeg har sett det så har såkalte eksperter på VG også jevnt over frontet BHR og Wæhler i sine respektive posisjoner. Vi bør heller innse at vi har en meget svak midtbane enten vi liker det eller ei. En BHR i form er en helt grei spiller for Norge, og Wæhler-Hangeland er det stopperparet som har fungert best de siste åra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #81 på: 06. Sep. 2012, 20:27 »
..for ikke å snakke om Tarik og Parr på kantene. For et latterlig landslag vi har.

Tarik er ikke et så veldig dårlig alternativ, men at Parr spiller på landslaget er krise mener jeg. Aldri blitt imponert av han.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 06. Sep. 2012, 20:40 »
Kan ikke se at vi har så mange bedre alternativer til Riise på venstreback enn Parr da. Som ving derimot - tjaa. Grei venstrefot da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 06. Sep. 2012, 22:33 »
Fortell meg gjerne hvem som skal spille istedet. Slik jeg har sett det så har såkalte eksperter på VG også jevnt over frontet BHR og Wæhler i sine respektive posisjoner. Vi bør heller innse at vi har en meget svak midtbane enten vi liker det eller ei. En BHR i form er en helt grei spiller for Norge, og Wæhler-Hangeland er det stopperparet som har fungert best de siste åra.

Heller Tettey eller Henriksen(kanskje litt for offensivt, men syns fortsatt han er eit bedre alternativ), sender litt feil signal når BHR kan spaserer rett inn på laget med ein gong han spiller fast på eit fotballag igjen.  Ville mykje heller sett Konradsen/Singh enn BHR på landslaget, men som Joakim poengterer så er det Drillo som dessverre tar ut troppen og bestemmer laget. I tillegg er det merkelig at Berisha ikkje er tatt ut.  Er og rart at ein spiller som wæhler blir foretrukket på landslaget i steden for Rogne som blir den einaste norske spilleren i CH(?). Er vel og på høg tid at Hedenstad får prøve seg på landslaget.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 06. Sep. 2012, 22:41 »
Wæhler har prestert veldig greit på landslaget - og Rogne spiller i en bakgårdsliga, han også. Wæhler-Hangeland er det paret som har funka klart best de siste åra.
BHR er ikke så ille som enkelte skal ha det til - og sist han spilte over tid i TL var han en av de aller beste spillerne i serien. Registrer at han visstnok har gjort ting bra siden han kom tilbake fra LSK, og da er han et greit alternativ. Henriksen syns jeg ærlig talt er litt oppskrytt - og jeg syns han er jævla temposvak. Tettey har jo null kamptrening - og det var jo derfor BHR i utgangspunktet ble vraka fra landslaget. Ingen av de to andre har bevist noe mer på landslaget enn BHR heller. Hedenstad er skadd.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 06. Sep. 2012, 22:46 »
Kanskje er Henriksen litt oppskrytt ja, men meiner fortsatt han er bedre enn BHR. SPL er kanskje ikkje ein toppliga men trur ikkje Wæhler hadde spilt fast på det laget. Hedenstad er forresten tilbake fra skade. Startet forrige kamp for Freiburg på kant.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 06. Sep. 2012, 22:59 »
Okei. Fortsatt har Hedenstad endel å bevise, og han er jo da nettopp tilbake fra skade. Henriksen er jo uansett ikke no alternativ til ving uansett, det måtte isåfall være som inderløper. Slik jeg ser det er Tarik soleklart valg som ving, deretter er det dessverre litt vanskeligere å velge. Konradsen kan jeg skrive under på at ikke har noe som ving å gjøre. Skal han spille, må det være som indreløper. Jeg vet ikke om han heller er stabil nok til å spille på landslaget - og har inntrykk av at han enda har en vei å gå før han er god nok for internasjonalt spill. Han har dog både bra talent, og ikke minst er han langt mer profesjonell enn de fleste, og bør således ha gode sjanser etterhvert.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 06. Sep. 2012, 23:02 »
Tenkte sjølvsagt på Henriksen og Konradsen som indreløperer;) Men kanskje kunne Yttergård Jensen gjort ein jobb der?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 07. Sep. 2012, 20:45 »
Men er vel som ving BHR skal spille? Der er det jo heller lite å plukke av ;)

Forresten hater jeg landslagspauser. De må gå så fort som overhodet mulig - ingenting er kjipere. Dessuten, hvem var det igjen som kom på noe så genialt som å legge kvalifiseringskampene til fredag istedet for lørdag? Fortsatt en like idiotisk idè.
Anyways - heia Norge!

Edit: Ser forøvrig at BHR er pusha inn som indreløper og Braaten er ving. Jøss :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 07. Sep. 2012, 21:13 »
Mål! :D

Fnis! :ler:
« Siste redigering: 07. Sep. 2012, 22:25 av boris. »
Nei.