20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 102579 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #45 på: 29. Mai 2012, 15:56 »
Selnæs er uhyre lovende. Dessverre har han også tempo som sin svakeste egenskap. Jævlig dette.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #46 på: 29. Mai 2012, 16:35 »
Vet ikke hvor mye dere har sett av TIL i år, men etter min mening har Yttergård Jenssen tatt store steg tempomessig i år. Synes generelt han har vært mye bedre i år enn i fjor. Er mye mer involvert offensivt nå, og kommer også til flere avslutninger. Er fortsatt for dårlig til å avslutte, samt at høyrefoten er ganske dau. Jeg sier ikke at han kommer til å bli noen fremtidig stor landslagsstjerne, men er i hvert fall mer optimistisk nå, enn jeg var for et år siden.

Når det gjelder andre TIL-spillere som kan være landslagsaktuelle, så har jo Hans Norbye blitt nevnt nå i det siste. Og når det gjelder han, så tror jeg aldri jeg har sett en spiller hatt slik utvikling i en TIL-drakt. Plutselig klarer han å utnytte farta si offensivt, og da er han et meget farlig våpen. Defensivt er han plutselig også veldig trygg. Fortsetter utviklinga, så bør han være med i diskusjonen. Og selv om han mangler hår, så er han ikke veldig gammel. Født i 87.

Var vel ikke mange som for en 5-6 år siden hadde trodd at Tom Høgli skulle spille fast på høyrebacken på landslaget, og er sikker på at det dukker opp flere late bloomers i tida som kommer.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Peter

• Gjest
« Svar #47 på: 29. Mai 2012, 16:37 »
Yttergård Jensen har aldri imponert meg på landslaget, heller vært en av de svakeste der. Men har aldri sett ham spille for Tromsø, så sitter kanskje med feil inntrykk?

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #48 på: 29. Mai 2012, 16:46 »
Det tror jeg du gjør. Synes heller ikke han har vært så rævva på landslaget. Har jo ikke fått veldig mye spilletid.
Godsanger?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #49 på: 29. Mai 2012, 16:50 »
Og selv om han mangler hår, så er han ikke veldig gammel. Født i 87.

Jeg har veldig lite kunnskap om norsk toppfotball sammenlignet med resten, selv om jeg ser masse kamper hver sesong. Men har også bitt meg merke i Norbye. Var ekstremt god i går, i allefall i første omgang. Men at han er født i 87 kan da vel ikke stemmer?! :P Ser mer ut som 78 ;)
Men han bør vel ha en fremtid på landslaget, hvis han fortsetter i samme spor.

De Lanley har jeg også sansen for. Ikke sett veldig mye av han, men vært ganske positiv når jeg har sett han :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #50 på: 29. Mai 2012, 16:56 »
Norbye er faktisk 87 ja :P Noe merkelig har skjedd med håret hans de siste par sesongene. Var jo et meget godt sprinttalent, og jeg trente såvidt med ham en periode etter at han flyttet til Tromsø. Men var nok klokt å satse på fotballen.
Godsanger?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 29. Mai 2012, 19:28 »
Høgli var faktisk et meget stort talent allerede i Glimt - så jeg var ikke supersjokka over at han kom til å bli en habil, trygg spiller. Han er jo ingen spiller som er av høyt internasjonalt snitt - til det er han for begrenset offensivt (litt likt Simpson igrunn). Men allerede i 2003 gjorde spilte han en meget solid cupfinale som back for Glimt eksempelvis. Da Høgli forsvant fra Glimt det året vi rykka opp trodde man her at det betød døden for våre opprykkssjanser selv om han da ofte bekledde indreløperrollen. Uansett - det er ikke forsvaret jeg ser mørkt på. Vi kan overleve med spillere som Høgli der bake - men på midtbanen må vi ha mer tempo og ballspillende egenskaper. Daniel Berntsen er en slik spiller med et driv og egenskaper på ball som gjør han til den type spiller som kan bli spennende i fremtiden. Det er bare å håpe på at han ikke gikk for tidlig til RBK.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 29. Mai 2012, 19:49 »
En annen som vel innehar mye av de egenskapene må da være en annen kjenning av deg, Kristoffer. Konradsen på Godset. Har vært meget spennende det lille jeg har sett av dem i år.

Ellers mye enig med deg Aslak, synes Yttergård Jensen har tatt noen steg i den delen av spillet. For eksempel mot Brann i går. Likevel er det ikke helt der at man virkelig får vann i munnen. Anser Drage og Norbye som de mest spennende TIL-spillerne for landslaget.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 29. Mai 2012, 19:55 »
Drage er absolutt et av de aller største talentene i Norge for øyeblikket. Synes faktisk han er litt undervurdert, og får litt mye unødvendig kritikk av enkelte. "Kommer ikke til å bli noe," osv.. Assistkongen i TL forrige sesong som 18 (?) åring sier sitt!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 29. Mai 2012, 19:56 »
Hans Erik Ramberg for Norge!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 29. Mai 2012, 20:02 »
En annen som vel innehar mye av de egenskapene må da være en annen kjenning av deg, Kristoffer. Konradsen på Godset. Har vært meget spennende det lille jeg har sett av dem i år.

Ja - han bor mye fotball i. Dog - Berntsen er mer spennende i internasjonal sammenheng. Han er mer slepen teknisk og kan gjøre det spektakulære i større grad enn Konradsen selv om han også er en bra kar. Ikke minst skal det sies at Konradsen er en veldig seriøs og profesjonell type som har de rette holdningene inne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Christian

• Gjest
« Svar #56 på: 30. Mai 2012, 12:57 »
Norge kjem til å få store problem i VM kvaliken mot Slovenia, Sveits og Island.  :nervøs:
http://www.dagbladet.no/2012/05/30/sport/landslaget/fotball/drillo/vm-kvalifisering/21833185/

Drillo går ut og seier det samme idag.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 30. Mai 2012, 14:42 »
Sveits var vel det eneste laget som slo verdensmesteren i forrige VM, stemmer ikke det? De er minst på høyde med Norge, sannsynligvis ganske mye bedre. Er den øverste i kvalikken automatisk kvalifisert, og playoff for alle toerne?

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 27. Aug. 2012, 11:17 »
Da var troppen klar:

Her er troppen:

André Hansen - ODD Grenland
Rune Almenning Jarstein - Viking
Espen Bugge Pettersen - Molde

Mohammed Abdellaoue - Hannover
Daniel Braaten - Toulouse
Vadim Demidov - Eintracht Frankfurt
Magnus Wolff Eikrem - Molde
Tarik Elyounoussi - Rosenborg
Brede Hangeland - Fulham
Markus Henriksen - Rosenborg
Tom Høgli - Brugge
Ruben Yttergård Jenssen - Tromsø
Håvard Nordtveit - Borussia Mönchengladbach
Bjørn Helge Riise - Lillestrøm
John Arne Riise - Fulham
Jonathan Parr - Crystal Palace
Espen Ruud - Odense
Alexander Toft Søderlund - Haugesund
Alexander Tettey - Norwich
Kjetil Wæhler - IFK Gøteborg

Syns verkelig at Rogne eller Forren burde hatt plassen til Wæhler. I tillegg liker eg ikkje at BHR er tilbake så fort som han har begynt å spele kamper igjen, ville mykje heller sett Konradsen eller Stefan Johansen.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 27. Aug. 2012, 12:18 »
Hvor er verdens beste fotballspiller da? :P