20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600  (Lest 68352 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600
« Svar #435 på: 29. Nov. 2011, 20:55 »
Holder dere på fortsatt? Det ble 1-1. De to sentrale dommeravgjørelsene i kampen gikk vår vei, og straffen skulle vi aldri fått. Rooney skulle sikkert fått gult, men det hadde ikke endret kampbildet sånn veldig vel? Get over it. Chelsea neste.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #436 på: 29. Nov. 2011, 20:57 »
Det er jo åpenbart at det er med overlegg. Altså, han mener å sparke, sannsynligvis, ballen, som Colo gjemmer.  ::p

Blir nok frustrert over at han ikke får tak i ballen, og skal sparke den bort fra Colo ihvertfall. At han, som Eivind sier, litt for ivrig og het i toppen må man nesten bare regne med. Colo tar det med fatning.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #437 på: 29. Nov. 2011, 21:03 »
Nei, det er ikke åpenbart med overlegg. Det er åpenbart at Rooney ble for ivrig og het i toppen, og han skulle hatt gult.

Og selv om det ikke var med overlegg, kan det fortsatt gis rødt hvis skadepotensialet er til stede. Han var sikkert heit i toppen da han sparket spilleren i leggen i EM-kvalliken også. Og Raylor var sikkert litt heit i toppen han i den kampen mot Bolton (eller Everton?)i fjor da han fikk sjansen fra start for første gang på lang tid. Men faktum er at taklinga likevel at Raylors takling likevel var et soleklart rødt kort. At personer som Rooney har problemer med å kontrollere temperamentet er ingen unnskyldning i slike situasjoner. Hadde han truffet Colo, kunne han blitt alvorlig skadet. Men fordi Rooney ikke gjorde det, skal han bare få gult?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 29. Nov. 2011, 21:07 »
Åh, det derre maset om "skadepotensiale". Det er et eneste stort skadepotensiale å spille i Premier League, og sånn skal det være. Skadepotensialet ved å få et spark på skinka er i tillegg veldig lite. Men nå skjønner jeg at det kun er Thomas jeg diskuterer med, og da er jeg egentlig fornøyd.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #440 på: 29. Nov. 2011, 21:16 »
Dette er jeg 100% sikker på Eivind: Det kan gis rødt på taklinger og etc hvis  skadepotensialet er stort. At spilleren ikke blir truffet i nevneverdig grad, kan dermed være mindre relevant.  Hvis vi skal ta din logikk helt bokstavelig, vil tofotstaklinger ikke være rødt så fremt det går bra med spilleren som ble truffet. 

Og denne gangen er jeg ikke kjerring mot strømmen. Tror ikke det er bare jeg som mener kortet til rooney var rødt. Du kom litt sent inn i diskusjonen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #441 på: 29. Nov. 2011, 21:16 »
Coloccini kunne blitt alvorlig skadet av det sparket? Nå må du gi deg a. Skjønner at folk ikke orker å diskutere med deg.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 29. Nov. 2011, 21:21 »
Etter å ha sett klippet en gang til, så må jeg si at skadepotensialet ikke var til stede. Men fortsatt står jeg på at det er rødt fordi han sparker etter en spiller. Da er det er rødt kort iht. reglene. Eneste forskjellen på denne overtredelsen og den han hadde i EM-kampen var at denne gangen bommet han på spilleren.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #443 på: 29. Nov. 2011, 21:25 »
Da er vi enige om å være uenige. Og selv om jeg ikke skriver, så kan man lese innlegg; jeg kom altså ikke for sent inn i diskusjonen.

Ta deg et glass solo, sammenlikne situasjonen fra emkvaliken med lørdagens - pust dypt inn - og prøv igjen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #444 på: 29. Nov. 2011, 21:36 »
Etter å ha sett den situasjonen opptil flere ganger (i stedet for en), og lagt mitt sinnsyke Scum-hat til side, må jeg innrømme at Eivind har rett. Rooney prøver å sparke ballen i samme sekund som Colo sparker den vekk. Ergo gult og ikke rødt. Fornøyd??  :D
« Siste redigering: 29. Nov. 2011, 21:50 av Thomas »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #445 på: 29. Nov. 2011, 21:57 »
Hehe, ja  ;)

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #446 på: 29. Nov. 2011, 22:05 »
Ja, eg har alltid meint at det sparket til Rooney var gult. Tidligare i kampet dytta Rooney Jonas med strake armer. reint oppstraksjon som burde kanksje ha vore gult. Etter min meining skulle Rooney hatt to gule voss Jonas sine to gule var gule. Rooney slapp bilig unna.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 29. Nov. 2011, 22:08 »
Imponerende, Thomas! :clap:

Er forøvrig enig i den samme konklusjonen jeg også, og det også MED Newcastle-briller. Gult kort for farefullt spill, and that's it. Dog er det veldig synd at dommeren "glemmer" å gi kort til Rooney med det samme han gir det til Ben Arfa. Det vitner om en dommer som ikke var spesielt god, verken for oss eller ManU. Men vi slapp billigst unna likevel.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 30. Nov. 2011, 03:34 »
Hahahaha! Sa for 12 sider siden at du ser tydelig på Rooney at han følger ballen og ikke beina til Colo. Er det noe å diskutere?

Og som vi ser her

så treffer rio ballen før han treffer hatem, samme med hvilken ben.

Saklighet er viktig gutter ;D

Same old Shearer, always scoring!

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #449 på: 30. Nov. 2011, 07:47 »
Enig cheik... Greit å mislike ManU samt å elske eget lag... Men må gå an å innrømme at vi hadde flaks mot ManU og at det ikke var straffe! Vi tok uansett ett poeng:)!!! Hadde kanskje flaks, men guttene fortjente poeng, ManU var ikke gode nok!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff