20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600  (Lest 67495 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600
« Svar #405 på: 29. Nov. 2011, 13:37 »
Jepp. Enig der, Thomas! Derimot stusset jeg litt på det du skrev om at Ferdinand måtte være nær Ben Arfa for at det kunne blåses straffe.

Det kan blåses straffe uavhengig av kroppskontakt dersom man blir fratatt en opplagt målsjanse. Det er fullt mulig for en angriper å unngå en takling, men likevel være offer for en forseelse dersom taklingen resulterer i at angriper ikke når ballen eller på et vis fratas den opplagte målsjansen.

Jepp, enig der.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #406 på: 29. Nov. 2011, 13:41 »
Saken er bare det at straffen faktisk var korrekt selv om det er små marginer om å gjøre, Cheiken. ;) Er det vi diskuterer.

Jepp, helt greit det :)

Og nå klager jeg ikke altså, jeg bare lurer; Er den det, eller kan det bare se sånn ut? Trenger en slowmo-video ;D
Same old Shearer, always scoring!

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #407 på: 29. Nov. 2011, 14:45 »
Dommer/linjedommer så det slik at det var straffe, per idag er det det eneste som betyr noe.

Er sikker på at mange faktisk vil dømt straffe slik situasjonen var der, jeg var ganske sikker på at det var straffe når det inntraff, og tipper at i 7 av 10 tilfeller hadde det der blitt straffe når dommer var plassert slik han var.

PS! Ferguson er den mest usmakelige/usportslig klysa i PL, ja han er en god manager, men han har faktisk litt å lære av vår egen Pardew når det kommer til ydmykhet og det å være diplomatisk.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 29. Nov. 2011, 14:50 »
Noe som virkelig provoserer meg er når Wikestad gang på gang kaller ManU for "United". Uansett, det kan jeg leve med - men at det i kampreferatet på newutd.no også forekommer, det blir for dumt.

Sitat
Fra der og inn handler det meste om United. Etter 75 minutter gjør Nani et godt forarbeid før han finner Young på åpent mål...

At det IKKE var straffe og at det VAR et ran - det er så åpenbart at det ikke lar seg diskutere engang.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #409 på: 29. Nov. 2011, 14:56 »
Enig der, Eivind. Har konsekvent sluttet å kalle Manchester United for United.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 29. Nov. 2011, 14:59 »
Vedrørende straffa:Da har du ikke lest de siste sidene Evind.

Forøvrig, hadde dommeren gjort jobben sin, kunne vi ha følt det som et ran å bare klare uavgjort: Og da tenker jeg på young som glatt kunne hatt 2 kort, og Rooneys røde da han sparket etter Colo. Slik dømming legger selvsagt ikke SAF eller MAnU-fansen merke til, siden dommerfavorisering for dem skjer så ofte at det til slutt fremstår som den naturligste ting i verden.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #411 på: 29. Nov. 2011, 15:03 »
Jo, jeg har lest mye av det sedvanlige våset på de siste sidene. Selvfølgelig var det ikke straffe - det har ikke slått noen at det BARE er nufc supportere som mener det?

Og rødt kort til Rooney? Greit nok, gult hadde ingen klaget på - men rødt? Ikke faen. Det er jo ikke akkurat sånn at ballen er 30m unna heller.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #412 på: 29. Nov. 2011, 15:04 »
At Manchester United går som United er en skam!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 29. Nov. 2011, 15:05 »
Jeg ville vært veldig forsiktig med å si at Man Utd alltid blir favorisert. Det tror jeg nemlig ikke er tilfellet. Det kan nok virke sånn for oss, men det er helt sikkert ikke tilfellet. Jeg mener heller ikke at det er straffe i og med at Ferdinand treffer ballen før han treffer Ben Arfa. Rooney skal derimot ha rødt kort. Der klarer jeg ikke være enig med deg Eivind.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 29. Nov. 2011, 15:05 »
Jo, jeg har lest mye av det sedvanlige våset på de siste sidene. Selvfølgelig var det ikke straffe - det har ikke slått noen at det BARE er nufc supportere som mener det?

Og rødt kort til Rooney? Greit nok, gult hadde ingen klaget på - men rødt? Ikke faen. Det er jo ikke akkurat sånn at ballen er 30m unna heller.

Takk Eivind! Ikke la oss falle på det usaklighets nivået til andre lags supportere..

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 29. Nov. 2011, 15:06 »
Jeg ville vært veldig forsiktig med å si at Man Utd alltid blir favorisert. Det tror jeg nemlig ikke er tilfellet. Det kan nok virke sånn for oss, men det er helt sikkert ikke tilfellet. Jeg mener heller ikke at det er straffe i og med at Ferdinand treffer ballen før han treffer Ben Arfa. Rooney skal derimot ha rødt kort. Der klarer jeg ikke være enig med deg Eivind.

Rødt kort for den Colo-saken ene og alene? Eller var det andre grunner til at han burde blitt utvist?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #416 på: 29. Nov. 2011, 15:07 »
Jeg mener at han bevisst sparker etter Colo og da er reglene klare på at det er rødt kort. Om noen derimot mener at han går etter ballen hadde det vært greit med gult.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #417 på: 29. Nov. 2011, 15:09 »
Jeg kan ikke en gang forstaa at noen kan ha trodd at det var straffe paa noe som helst tidspunkt, selv foerste gang paa direkten. Ballen forandrer baade spin og retning naar Ferdinand takler. Jeg ble lettere sjokkert da linjemannen vinket for straffe og ikke corner. Og jeg er svaksynt :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 29. Nov. 2011, 15:10 »
Jeg skjønte heller ingen ting da det ble blåst. Virka som en ganske grei corner. Om det skulle være noen tvil fra mine tidligere innlegg, så mener jeg ikke at det er straffe, bare at det kunne blitt det om Ben Arfa f.eks. hadde vippet ballen over Ferdinand istedenfor å sparke den inn i foten hans.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #419 på: 29. Nov. 2011, 15:14 »
Jeg mener at han bevisst sparker etter Colo og da er reglene klare på at det er rødt kort. Om noen derimot mener at han går etter ballen hadde det vært greit med gult.

Sånn jeg ser det, så prøver han bare å ta ballen. Du ser at synet hans følger ballen når han oppdager den, andre gangen liksom.. Altså han kikker ikke på Colo i det hele tatt. Og de shaker hands rett etterpå og jeg tror Colo hadde skjønt det om han var ute etter han. Kan være jeg tar feil, men maks et gult virker fair sånn jeg oppfattet det hvertfall=)