20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600  (Lest 67514 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600
« Svar #390 på: 29. Nov. 2011, 11:44 »
Det er godt mulig at du har observert riktig, Thomas. Men ut fra den gif-en der er det nesten umulig å se. Og hvis linjedommeren har sett det, da har han usannsynlig godt syn.

Jeg har forresten sett mange som anklager Ben Arfa for filming i denne situasjonen. I såfall er Ben Arfa en utrolig dyktig skuespiller.

Forøvrig var det en kompis av meg som mente det var helt korrekt med straffe fordi Ferdinand også tok mannen, og ikke bare ballen.  :lol:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 29. Nov. 2011, 11:53 »
Her er forøvirg en litt dypere analyse av kampen. Ikke noe revolusjonerende nytt, men det er forsåvidt interessant lesning uansett.

http://www.leazesterrace.com/tactical-analysis-man-united-1-newcastle-1-26nov1/
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 29. Nov. 2011, 11:57 »
Det er godt mulig at du har observert riktig, Thomas. Men ut fra den gif-en der er det nesten umulig å se. Og hvis linjedommeren har sett det, da har han usannsynlig godt syn.

Jeg har forresten sett mange som anklager Ben Arfa for filming i denne situasjonen. I såfall er Ben Arfa en utrolig dyktig skuespiller.

Forøvrig var det en kompis av meg som mente det var helt korrekt med straffe fordi Ferdinand også tok mannen, og ikke bare ballen.  :lol:

Dyktig skuespiller? De manu-folka er så fotballdumme at jeg må le. HBA ser jo at Ferdinand kommer skliende. Instinktivt hopper han da selvsagt opp for å unngå å bli tatt skikkelig. Når ferdinand deretter kommer inni ham, så sier det seg selv at gutten ramler.

Skal legge ut HD-linker av kampen senere i kveld, så får dere tatt taklingen i nærmere øyesyn.
« Siste redigering: 29. Nov. 2011, 12:02 av Thomas »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 29. Nov. 2011, 11:59 »
Taklinga er jo forferdelig dårlig uansett hvordan du ser på det. At Ferdinand er på ballen er jo bare fordi Ben Arfa sparker den i ham etter at Ferdinand har fullført bevegelsen sin.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 29. Nov. 2011, 12:11 »
Taklinga er jo forferdelig dårlig uansett hvordan du ser på det. At Ferdinand er på ballen er jo bare fordi Ben Arfa sparker den i ham etter at Ferdinand har fullført bevegelsen sin.

Etter mitt skjønn er det ikke avgjørende. Spørsmålet er om Ferdinand er på ballen først. Hvis Ferdinand blokkerer banen og HBA slår ballen i ham, så vil det ikke være straffe så fremt Ferdinand ikke rører Hatem.
Idiotisk takling uansett, Hatem på vei mot dødlinjen og ville vært tvunget til å avslutte med sin svake fot. 9 av 10 ganger vil en spiller gå for et hjørnespark i en slik situasjon. Men man vet jo aldri hva Hatem er i stand til  :wub:

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 29. Nov. 2011, 12:16 »
Det er ikke avgjørende, det er bare en ræva takling som fort kan føre til straffe i mot.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #396 på: 29. Nov. 2011, 12:36 »
Etter mitt skjønn er det ikke avgjørende. Spørsmålet er om Ferdinand er på ballen først. Hvis Ferdinand blokkerer banen og HBA slår ballen i ham, så vil det ikke være straffe så fremt Ferdinand ikke rører Hatem.
Idiotisk takling uansett, Hatem på vei mot dødlinjen og ville vært tvunget til å avslutte med sin svake fot. 9 av 10 ganger vil en spiller gå for et hjørnespark i en slik situasjon. Men man vet jo aldri hva Hatem er i stand til  :wub:

Mener du at så lenge Ferdinand ikke er nær Ben Arfa, så kan det ikke blåses straffe?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 29. Nov. 2011, 13:14 »
Om HBA fører ballen og Ferdinand kommer skliende foran i samme løpsbane og er borti ballen FØR han toucher Hatem, så bør det vel ikke være straffe, slik forstår jeg det. En slik takling kan jo tolkes som en form for blokkering.  Hadde blitt forbannet om det hadde blitt blåst straffe mot oss for en lignende situasjon.

Det hele hviler på om Ferdinand traff Hatem før han tok ballen mener jeg. Og ut i fra den gifen, ser det ut som at han kom borti Hatem med sin venstre fot før han tok ballen. Ergo straffe.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #398 på: 29. Nov. 2011, 13:16 »
Åpenbart frispark. Vidic er en stygg midtstopper som gjør dette x antall ganger per kamp og slipper unna. Han kommer inn bakfra i stor fart med god ovesikt over hvor ba befiner seg. Unødvendig av ham å gå opp med hånda først der.

Forøvrig kanskje vanskelig å se, men den straffa er kanskje  rett og i så tilfelle er det godt sett av linjedommeren. Ferdiands venstre fot tar Hatem et 100delssekund før han treffer ballen med sin høyre. Per definsjon skal det da dømmes straffe.

Hvor fant du den filmen?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #399 på: 29. Nov. 2011, 13:24 »
redcafe :yaoscared:

Men hvis du trenger bare stien til gifen, så er den som følger: http://www.abload.de/img/rioy0fff.gif

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #400 på: 29. Nov. 2011, 13:25 »
Jepp. Enig der, Thomas! Derimot stusset jeg litt på det du skrev om at Ferdinand måtte være nær Ben Arfa for at det kunne blåses straffe.

Det kan blåses straffe uavhengig av kroppskontakt dersom man blir fratatt en opplagt målsjanse. Det er fullt mulig for en angriper å unngå en takling, men likevel være offer for en forseelse dersom taklingen resulterer i at angriper ikke når ballen eller på et vis fratas den opplagte målsjansen.
« Siste redigering: 29. Nov. 2011, 13:27 av coxie »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 29. Nov. 2011, 13:28 »
Noe av det jeg liker med brorparten av Newca-fans er sakligheten.

Noe spesielt lfc og manu-fans ikke kan skryte på seg.

Så vær så snill og hold det sånn :)

Om det er tilfelle at venstrebeinet til Rio treffer Barfa, så hadde ikke engang Supermann sett det.
Ba skulle hatt et par frispark mer enn de han fikk ja, pluss kanskje et gult kort til Vigidis, men det er virkelig ikke noe å diskutere, for slike situasjoner er det 100 av hver eneste kamp=)
Og når det gjelder "overfallet" til Wayne så som nevnt tidligere, er jeg sikker på han ikke er ute etter super-Colo. Når det er sagt, så bommer han jo regelrett på ballen og treffer super-Colo, så gult kort hadde jo ikke vært noe å si på.

Og hvordan man kan si taklinga til Rio er ræva pga den KAN gi straffe? ;D okokok
Same old Shearer, always scoring!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 29. Nov. 2011, 13:29 »
Du skjønner ikke den? Han treffer ikke ballen. Ben Arfa sparker ballen i foten til Ferdinand etter at Ferdinand har gjort ferdig bevegelsen sin.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 29. Nov. 2011, 13:35 »
Selvom jeg ikke liker'n, så er jo Rio en god stopper. Så kanskje han leste situasjonen helt riktig og taklet etter hvor han så for seg Barfa sparket ballen ;)
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #404 på: 29. Nov. 2011, 13:36 »
Saken er bare det at straffen faktisk var korrekt selv om det er små marginer om å gjøre, Cheiken. ;) Er det vi diskuterer.