20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600  (Lest 67510 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600
« Svar #361 på: 28. Nov. 2011, 12:18 »
Når Rooney sparker som en galning kalles det herlig innsats. Når f.eks Barton gjør det er han psycko. De tingene kommer aldri til å forandre seg.

De snakker også om heldige redninger på strek, som f.eks simpson sin. Vi har hatt enormt mange redninger på strek denne sesongen. I analysen av Chicarito sitt mål er det nettopp dette Taylor prøver på, (stå på streken). Når Chicarito får en klarering i brystet av taylor er det på grunn av Chicarito sin posisjonering. Det var jo klart rein og skjær flaks. Langli irriterer meg ofte altså, men den analysen fikk det til å koke.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 28. Nov. 2011, 12:21 »
Ja, det er ingen tvil om at forsvarerne våre har et bevegelsesmønster inn mot strek i de situasjonene.

Det andre sparket til Rooney er jo det som er drøyt. Du ser så tydelig at han ikke går etter ballen når han begynner å dytte Coloccini før han sparker han lenge etter at ballen er borte fra situasjonen. Hadde det vært Joey Barton hadde han sikkert fått 5-10 kamper.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 28. Nov. 2011, 13:20 »
Problemet er at FA selvsagt ikke kan straffe ham. Da skyter de seg selv i foten i pga. anken de sendte inn til UEFA for nøyaktig samme situasjon i EM-kvalifiseringen. Igjen viser FA og dommerene at hvem du er, og hvilke klubb du spiller for, har betydning for straffeutmåling. Soleklart rødt kort, intensjonen er åpenbar.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 28. Nov. 2011, 13:23 »
Tror ikke Rooney tenker så langt som å prøve å sparke Coloccini. Men at det skjer instinktivt skal jo ikke være formildende. Utfallet er uansett det samme.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 28. Nov. 2011, 15:09 »
Se på den her. Den er helt vill.

http://www.whoateallthepies.tv/man_utd/99319/should-wayne-rooney-escape-unpunished-for-kicking-lump-out-of-fabricio-coloccini.html

Lang tid på etterskudd, og skjønner ikke hvorfor han skal sparke til så hardt i den situasjonen, annet enn at det er av sinne.. Derfor er det latterlig å ikke gi ham noe. Var jo en lignende situasjon som han ble utvist på i landskamp.
« Siste redigering: 28. Nov. 2011, 15:10 av thomashaer »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 28. Nov. 2011, 17:27 »
Men jeg forstår virkelig ikke hvorfor Ben Arfa får gult kort for å spurte 50 meter, peke på hodet sitt og kjefte på Rooney for å sparke etter motspiller. Jeg ser ikke helt hva som er ulovlig med det Ben Arfa gjør. Han dytter ikke, kjefter ikke på dommeren. Han bare peker på hodet sitt og kjefter på Rooney for å ikke tenke. Hvor i regelverket står det at det ikke er lov?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 28. Nov. 2011, 17:56 »
Han ypper til bråk ved å løpe bort, og han hadde nok ført til knuffing hvis ikke Jonas fort hadde ført han bort. Skal nevne at dommeren deler ut ALT for mange kort sånn generelt, det de sa i PL-studio ihvertfall.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #368 på: 28. Nov. 2011, 18:46 »
Synes på sett og vis alle kortene Newcastle pådrar seg kan forsvares. Det jeg ikke kan forstå er hvordan manu ender på kun sitt ene, til rafael. Husker blant annet disse situasjonene de ikke pådrar seg kort på:

1. rooneys spark på Coloccini.
2. 5-6 spillere, med rio i ledelsen stormer mot linjedommer når Newcastle får straffe, og diskusjonene og gestiklueringen mot linjedommer pågår en god stund.
3. young kommer hardt og sent inn med bena først i duell med Krul.
4. young kommer hardt og altfor sent inn i takling, tror det var mot Simpson.
5. Rafael kommer for sent inn i takling, lurer på om det kan ha vært mot Sammy.

Alle disse situasjonene er situasjoner som burde gitt klart kort, etter min mening. Spesielt med tanke på hva som ble tildelt Newcastle av kort  :sinna2:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 28. Nov. 2011, 19:07 »

Frispark eller ei? For min del ser det ut som frispark. Går jo rett i kroppen til Ba, og med ermen i hodet hans. Dette er vel også situasjonen hvor Ba ble liggende i etterkant.
Nei.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 28. Nov. 2011, 19:11 »
Aldri i verden noe frispark i mine øyne. Eneste som kan tale til Ba sin fordel er armen til Vidic, men den kommer rett og slett av at han hopper så høyt i duellen.

Simmi

• Gjest
« Svar #371 på: 28. Nov. 2011, 19:28 »
Det er da selvfølgelig frispark? Hopper på Ba i stor fart, og kjører armen i hodet på han.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 28. Nov. 2011, 21:07 »
Man må vurdere om Ba rygger eller ikke. Om han gjør det kan det forsvares å ikke dømme frispark.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 28. Nov. 2011, 21:17 »
Synes på sett og vis alle kortene Newcastle pådrar seg kan forsvares. Det jeg ikke kan forstå er hvordan manu ender på kun sitt ene, til rafael. Husker blant annet disse situasjonene de ikke pådrar seg kort på:

1. rooneys spark på Coloccini.
2. 5-6 spillere, med rio i ledelsen stormer mot linjedommer når Newcastle får straffe, og diskusjonene og gestiklueringen mot linjedommer pågår en god stund.
3. young kommer hardt og sent inn med bena først i duell med Krul.
4. young kommer hardt og altfor sent inn i takling, tror det var mot Simpson.
5. Rafael kommer for sent inn i takling, lurer på om det kan ha vært mot Sammy.

Alle disse situasjonene er situasjoner som burde gitt klart kort, etter min mening. Spesielt med tanke på hva som ble tildelt Newcastle av kort  :sinna2:

Allikevel så tror jeg vi skal være de siste som skal klage på dommerne  ;) det å få idømt et ukorrekt straffespark som bortelag på OT har vel aldri før skjedd? :angel: :P

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #374 på: 28. Nov. 2011, 21:27 »
La oss være dønn ærlige her: Vi fikk en straffe vi ikke skulle ha fått, og et Manu-mål som var hårfint i offside ble annullert. Det var de to store dommerbeslutningene i kampen og de gikk begge i vårt favør. Henvisning til sånne småsituasjoner profesjonelle fotballspillere bør overleve, som dette 'overfallet' på Ba, utligner ikke det. Så bare la det ligge.