20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600  (Lest 67467 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600
« Svar #345 på: 27. Nov. 2011, 21:34 »
At media fokuserer på ManUtd og hvor "uheldige" de var og at Newcastle ranet dem kan jeg godt forstå. Bitre manufans trenger all trøst de kan få, og de gjør alt for å få det.
Kan neppe være greit å være journalist og motta 10000 meldinger, telefoner og e-poster dersom det ikke skrives noe som favoriserer ManUtd. Jeg hadde i alle fall blitt møkk lei..

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #346 på: 27. Nov. 2011, 23:46 »
Godt poeng, og jeg fatter selvsagt det... Synes likevel media har et ansvar for å levere saklige og upartisk journalistikk - noe spesielt sportsjournalistene synes å gi faen i

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #347 på: 28. Nov. 2011, 08:51 »
Godt poeng, og jeg fatter selvsagt det... Synes likevel media har et ansvar for å levere saklige og upartisk journalistikk - noe spesielt sportsjournalistene synes å gi faen i
[/quote
Så enig så enig Sigurd det ligger ein undertone der heile tida som favoriserer STORLAGENE  :sinna2:
De VIL ikkje sjå overfall som skulle vært dømt vår vei :-\ Feks Fabio som holder Ba på slutten, som skulle hatt sitt andre gule for dagen :o Det er fleire andre situasjoner som kunne vært nevnt.
Så skjerping i studio!synest dei burde holde seg anonym,sjølv om dei fleste som kikker på er frå STORLAGA!

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #348 på: 28. Nov. 2011, 09:00 »
Det var iallefall utrolig moro å se denne på Old Trafford! Syns vi er godt med i første omgang, og gjør mye bra. Vi blir litt bakpå de siste 20, og spesiellt etter utvisningen.. Men det er vel ikke så rart når vi er 1 mann mindre og spiller på OT?

Har ikke sett så mye repriser enda, så hvis noen har Match of The Day elno liggende, så send gjerne link! :)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Same old Shearer, always scoring!

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #350 på: 28. Nov. 2011, 09:19 »
Takk! :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 28. Nov. 2011, 10:20 »
At media fokuserer på ManUtd og hvor "uheldige" de var og at Newcastle ranet dem kan jeg godt forstå. Bitre manufans trenger all trøst de kan få, og de gjør alt for å få det.
Kan neppe være greit å være journalist og motta 10000 meldinger, telefoner og e-poster dersom det ikke skrives noe som favoriserer ManUtd. Jeg hadde i alle fall blitt møkk lei..

Sant. Men det som også er litt irriterende er medias holdninger til oss og lag som f.eks Scum. Hvis de karrer med seg et heldige  3 poeng, vil kommentatorene si noe som "Det er typisk for gode lag å vinne selv på en dårlig dag." Mens vår flotte sesongstart ofte begrunnes med en heldig terminliste. De ignorerer blant annet at vi nå endelig har vunnet mot lag som vi tradisjonelt alltid har hatt trøbbel mot. De har tom. prestert å si at vi møtte et Arsenal som ikke var seg selv. Hvordan er det mulig? Vi møtte jo dem i FØRSTE kampen, hvor også de stilte med blanke ark og tegnestifter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 28. Nov. 2011, 10:36 »
Akkurat dette med Arsenal stemmer da. De var helt patetisk dårlig i sesongstarten og fungerte overhodet ikke spillmessig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 28. Nov. 2011, 10:47 »
Likevel, unngår vi tap mot Chelsea (noe i hvertfall jeg ser på som sannsynlig) vil vi fortsatt være minst nr. 4, og har møtt alle innenfor topp 6 utenom Liverpool. Da har vi "lett" program fram til 30. desember, og man må kunne begynne å forvente at media hyller prestasjonen og ikke flaksen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 28. Nov. 2011, 10:55 »
Akkurat dette med Arsenal stemmer da. De var helt patetisk dårlig i sesongstarten og fungerte overhodet ikke spillmessig.

I utgangspunktet ja. Men ikke i aller første seriekamp. Da er alle lag nullstilte. Tror verken Wenger, media eller spillerene selv trodde at de skulle få en slik serieåpning som de fikk. Oppfattelsen av kriser er jo som regel en konsekvens av flere kamper med dårlige resultat.  I første kampen mot oss, gikk Arsenal ut for å vinne. Det var jo  ingen tidligere resultater som skulle tilsi noe annet.   Men lag som møtte Arsenal etter at de hadde spilt mot oss og LFC, møtte dem på et gunstig tidspunkt ja. Til og med LFC var heldige med timingen i og med at Arsenal fikk to spillere utvist mot oss.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #355 på: 28. Nov. 2011, 11:03 »
Ben Arfa forteller Rooney hvor skapet skal stå:

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/393337_10150400438007746_7724542745_8853334_2039759884_n.jpg

Nesten litt verdt det gule kortet å se hvor sinna han er ;)

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #356 på: 28. Nov. 2011, 11:13 »

I utgangspunktet ja. Men ikke i aller første seriekamp. Da er alle lag nullstilte. Tror verken Wenger, media eller spillerene selv trodde at de skulle få en slik serieåpning som de fikk. Oppfattelsen av kriser er jo som regel en konsekvens av flere kamper med dårlige resultat.  I første kampen mot oss, gikk Arsenal ut for å vinne. Det var jo  ingen tidligere resultater som skulle tilsi noe annet.   Men lag som møtte Arsenal etter at de hadde spilt mot oss og LFC, møtte dem på et gunstig tidspunkt ja. Til og med LFC var heldige med timingen i og med at Arsenal fikk to spillere utvist mot oss.

Hjelper jo ikke at de var nullstille og at de ikke trodde på en slik start, vi må være ærlige og si at vi møtte de på en gunstig tidspunkt! Vi har hatt et "enkelt" kampprogr frem til nå, MEN så ha vi jaggu prestert stabilt gode resultater også. Det er der styrken har vært så langt, vi har tatt poeng der vi skal ta poeng og ikke rotet bort "enkle" kamper. Solid defensivt samtidlig med spillere som setter sjansene, stort sett! Ikke glitrende spill hele tiden, men i motsetning til tidligere tar vi poeng på dårlige dager... Der kjennetegner et topplag! Håper det varer og at vi ikke får mange kamper på rad uten poeng!

Har troa på en god topp ti-sesong, alt fra 5-10 er mulig, men mye skal klaffe om det blir E-cup...
« Siste redigering: 28. Nov. 2011, 11:15 av Chris_Waddle »
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #357 på: 28. Nov. 2011, 11:20 »
Colo uttalte vel også, for en stund siden, at han mente vi ikke var klare for Europa før neste sesong. Det er jo faktisk et viktig poeng da. En ting er å komme dit, en annen er å være i stand til å håndtere antall ekstra kamper i tillegg til normalt kamp-program.

Vi har vel ikke den største stallen å ta av i utgangspunktet.

Selvfølgelig hadde det vært morro, men det *kan* få konsekvenser som ikke er så morro (worst case scenario).

Just saying.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #358 på: 28. Nov. 2011, 11:30 »
Jeg så ikke kampen.
Men den taklinga til Rooney på Colo, er den helt vill?
Det jeg da lurer på, så dommeren det, eller så han det ikke? Tenker i forhold til etterspill.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 28. Nov. 2011, 12:09 »
Jeg så ikke kampen.
Men den taklinga til Rooney på Colo, er den helt vill?
Det jeg da lurer på, så dommeren det, eller så han det ikke? Tenker i forhold til etterspill.

Nei, den er ikke helt vill.. Han prøver å sparke ballen et par ganger, men bommer og treffer Colo.

De shaker hands rett etterpå og alt er ok. Så kommer Barfa flyende og er mildt sagt pissed :p
Same old Shearer, always scoring!