20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600  (Lest 67506 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Man Utd - Newcastle 26/11 kl.1600
« Svar #315 på: 27. Nov. 2011, 00:03 »
Tv2 sporten: "Her får Newcastle en gavepakke av dommeren."

Da er det godt 100% Fotball har en overskrift som sier noe fornuftig:

"Krul stengte buret"

For en keeper vi har, jeg er sjokkert.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 27. Nov. 2011, 00:05 »
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00115/howard1201_115056a.jpg

0-0 endte den kampen her.

Eat shit Fergie...
Den kampen huskes vel enda bedre for dette bildet:  :lol:

Husker forøvrig den straffesituasjonen godt, og det var minst like pinlig av dommeren som å gi Ben Arfa straffespark i dag.

Og når vi først er inne på Ben Arfa, jeg vil gi han pluss for at han stadig vekk prøvde på de ekstremt vanskelige tingene. For hadde han lyktes, hadde han flere ganger kunne kommet alene gjennom med De Gea. Feilene hans er stort sett høyt oppe på banen, og da er det ikke så ille.

Jeg elsker han for å prøve på det som er nærmest umulig. Noen ganger kunne jeg tenkt meg at han hadde spilt ballen, men stort sett synes jeg han gjorde det som var mest riktig der og da. Men der Ben Arfa fikk mye rom mot City, ble han stort sett nektet de rommene i dag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 27. Nov. 2011, 00:07 »
Jeg er nesten mest imponert over arbeidsinnsatsen til Ben Arfa. For den er ganske så imponerende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 27. Nov. 2011, 00:07 »
Men pasningen hans mot Ba i første omgang gjør at man tilgir alle balltapene. Har druknet 7 ganger i mannekrem pga. den pasningen. Sykt! Synd Ba ikke fikk et ordentlig godt treff.
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 27. Nov. 2011, 00:15 »
Jeg er nesten mest imponert over arbeidsinnsatsen til Ben Arfa. For den er ganske så imponerende.

Kjempegod som førsteforsvarer. Trodde ikke det jeg så der jeg satt.

Straffen er billig, men den eneste grunnen til at Ferdinand treffer ballen er at Ben Arfa sparker ballen i ham etter at han har utført bevegelsen sin. Fryktelig forsvarsspill. Rooney i første omgang er latterlig. Det er faktisk ingen som helst mulighet i regelverket for å gi noe annet enn rødt kort for spark eller forsøk på spark mot motspiller når ballen ikke er i nærheten som tilfellet er på det andre sparket. Du ser at han bare tilter helt. Fabio burde også vært utvist etter holdinga på Ba og Ashley Young skulle hatt (sitt andre?) gule kort etter en knottetakling mot Simpson mot slutten, der Man Utd utrolig nok får corner i steden. Så å si at dommeren gir oss seieren er en pen omskrivning av sannheten.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 27. Nov. 2011, 01:53 »
Rooney bør hvertfall ikke få noen redusert straff med tanke på EM etter denne sparke episoden!! ( er vel snakk om at det muligens blir 2 kamper) Han er et troll og slapp billig unna i dag!!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 27. Nov. 2011, 01:58 »
Litt strengt ovenfor Rooney, går etter ballen, plutselig for Colo ballen unna. Begge to tar hverandre i henda etterpå, latterlig og flau reaksjon av Ben Arfa.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 27. Nov. 2011, 02:09 »
Vi er vel det første laget i historien som har litt flaks på vår side på OT. Det at dommeren blåser feilaktig straffe for bortelaget skjer jo kun hvert 100. år eller no sånt. Også slapp vi Fergie-time :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 27. Nov. 2011, 02:13 »
men den eneste grunnen til at Ferdinand treffer ballen er at Ben Arfa sparker ballen i ham etter at han har utført bevegelsen sin.

DETTE!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 27. Nov. 2011, 02:23 »
Litt strengt ovenfor Rooney, går etter ballen, plutselig for Colo ballen unna. Begge to tar hverandre i henda etterpå, latterlig og flau reaksjon av Ben Arfa.

Har ofte sett lignende situasjoner, men jeg har aldri sett noen som sparker løs som en idiot i en sånn situasjon. Det går ann og ta hensyn, selv på en fotballbane. Rooney gikk sikkert etter ball og, men
faktum er jo at Rooney går relativt hardt inn og treffer mann. Selvfølgelig burde det være et kort.

Samt at reaksjonen til Ben Arfa var fair. Burde ha holdt seg unna, men greide det ikke. Rooney er en fuckings nutcase, noe han har bevist ved flere anledninger. CUNT!

Edit: All ære til Colo i den situasjon. Ekstremt proft og herlig kald.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 27. Nov. 2011, 02:58 »
At Rooney ikke får kort der, men Ben Arfa gjør, er bare latterlig.. Ben Arfa må da få lov å kjefte litt på Rooney, og det er jo Rooney som gjør noe galt. Og skal den ene få gult, skal den andre også. Skal den ene slippe unna med advarsel, skal den andre også gjøre det. Ren rettferdighet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 27. Nov. 2011, 05:26 »

Det var jo et soleklart gult kort til Rooney. Hva i alle dager var det han tenkte med? Måten han gyver løs på en liggende Coloccini uten at dommeren trekker frem kortet er jo en forbanne vits.
At Ben Arfa får gult kort er jo helt på sin plass, skulle holdt seg for god for slikt. Men samtidig er det greit at vi har spillere som reagerer og viser sin mening til dommerne. ManU, Chelsea, og flere av de andre topplagene gjør det samme bevisst for å påvirke dommerne.

En av de værste avgjørelsene var da dommeren ga fordel NUFC rett utenfor 16 meteren til Manure fremfor et soleklart frispark. Ba var jo omringet av 5 spillere og det burde så absolutt vært blåst frispark fremfor fordel da. Omtrent fra samme sted som der ManU fikk sitt da de puttet ledermålet. Med spillere som R. Taylor, Cabaye, Guthrie og Ben Arfa har vi spillere som lett kunne ekspedert den i nettet.

Jeg synes også at det første gule kortet til Jonas var ekstemt strengt. Langt ifra noen stygg takling og ikke noe sabotasje av spillet, kun ren kjemping om ballen der Carrick får den tåa først på ballen. Den andre er jo soleklar.
På den andre siden kan vi prise oss lykkelig over at Guthrie ikke ble utvist. Rett etter sitt gule kort holdt han åpenbart igjen en av ManU sine spillere. Hadde han lagt seg skulle det vært frispark og gult kort, men dommeren ga fordel og ballen ble holdt i spill.
Fabio burde fått sitt andre gule på slutten da han holdt igjen Ba. Nok en feig avgjørelse av dommeren.
Ba burde også fått tildelt flere frispark etter overfallene han ble utsatt for, spesielt av Vidic. Dårlig dømt ved flere anledninger.

Danny Guthrie har spilt helt fantastisk i Tiotè sitt skadefravær. Flink til å gjøre seg spillbar, holde på ballen og slå gode og smarte pasninger. Han har vært langt bedre i de kampene han har fått nå enn det Tiotè har vært denne sesongen.
Guthrie sin kontrakt går ut etter denne sesongen, men han har vist nå at han bør få en ny og det så raskt som mulig. Absolutt god nok som backup. Leit med alle skadene hans, er kanskje det som utsetter dette litt....

Synes også Obertan fikk Evra skikkelig på bakbena frem til han måtte av. I første omgang så vi hvor åpent det tidvis var på venstresiden da Evra prøvde å bli med frem. Helt tydelig at Evra likte seg dårlig mot Obertan. Ble jo mindre og mindre med i angrep ettersom 1. omgangen gikk.
« Siste redigering: 27. Nov. 2011, 05:29 av Frode »

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #327 på: 27. Nov. 2011, 10:22 »
"Et ran på høyde med Nokas". For noe vås. Fortjent poeng, om vi var heldige/dyktige det siste kvarteret med 10 mann.

FarmerFrank

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #328 på: 27. Nov. 2011, 10:49 »
Var en kaotisk kamp, herlig vi klarte å ta med oss ett poeng:) Ran eller ikke, vi hadde nå hvertfall marginene med oss på vår side på slutten..Ben Harfa er litt av og på, genial når han er på, til tider noe usynlig..gleder meg til han blir noe varmere i trøya! Kongefyr!

Jonas skuffa meg litt, følte han var så treig i denne kampen, prøvde på noen rare finter og bare "gav" opp..ikke hans beste kamp..

Krul..gi den mannen en frisørtime altså! hehe..digg å se åsn han har vokst som keeper i Nufc! Selv om de på FC Football hetser han for hans "skilpadde-moves"..hahaha måtte le da...for de av dere som ikke har lagt merke til det, Krul har en tendens til av og til kaste seg utrolig sent lenge etter episoden har skjedd..

Henger med i toppen enda, konge! Går for 3 poeng mot Chelsea nu! :thumbu:

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #329 på: 27. Nov. 2011, 11:26 »
Kjempekamp av heile laget. Men dommeren har vi like stor grunn til å være skuffa over som Manju fansen.
Vi vart snytt av straffe etter hands tidlig i første omgang. Det var ikkje treff i skuldra slik kommentatoren sa. Handa var utifra kroppen og bevist stoppa ballen. Vi fekk straffe imot mot City, Det var ikkje so stor forskjell i situasjonen. Forskjellen er på kva side av albuen ballen treff. I tillegg hadde Manu "mange" stygge taklinger tidlig i kampen som burde i det minste vore frispark og kanskje kort i enkelte av situasjonane. Vi fikk iallefall frispark og kort imot på tilsvarande taklinger litt lenger ut i kampen. Dommeren kunne vore litt meir konsekvent, noko han desverre ikkje var.
Straffa var av den billige sorten, men har sett verre feildømminger av straffe i andre kamper. For å være litt patriotisk vil eg seia at dommeren prøvde så godt han kunne å hjelpe Manju, men vart stoppa av linjemenn som "turte" å vinke der dei meinte det var rett og det på Old T. Å vinke offside på overtid når Manju får ballen i mål står det respekt av. Det er det ikkje alle linjemenn som tør.
Gratulerer med kampen, no gjenstår det bare å gruse kjelski. Så kan ingen lenger komme å seie at vi bare har spilt mot lette motstandere.