20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Derek Llambias  (Lest 14256 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Derek Llambias
« Svar #60 på: 19. Juni 2013, 12:10 »
Ikke noen gladnyhet. Ikke at jeg er fan av Llambias - men dersom ingen nye ansettes og Kinnear skal få så svært spillerom sliter vi. Fyren er ikke kompetent eller stabil overhodet. Spesielt sterk fotballfaglig er han heller ikke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 19. Juni 2013, 14:09 »
Jepp. Fotballfaglig er nok Kinnear hundre ganger bedre, men sosialt og menneskelig...?
Jeg er faktisk svært, svært uenig i dette. Fotballfaglig er Joe Kinnear en forbanna vits. Faget fotball har han ikke peiling på. Han har vært fotballspiller og manager. So f...ing what? Det er det mange rare folk og dyr som har vært. Det betyr ikke at man er fotballfaglig sterk.

Forøvrig, Derek Llambias har vært administrerende direktør, som vel må sies å være det beste norske ordet. I den stillingen har det ligget et stort ansvar for økonomi og administrasjon. I tillegg har han hatt et visst sportslig ansvar. Han har vært linken mellom manager og styret, mellom manager og og eier.
Hans kommunikative ferdigheter med "folk flest" har vært særdeles dårlig. Derfor har han fått et ufortjent dårlig rykte. Men det er under hans ledelse at denne klubben faktisk har vokst til å bli noe som en stund kunne ligne på en kjernesunn fotballklubb. Han har fått orden på økonomien, han har gitt stort ansvar til Graham Carr, og det har vært en STOR suksess. Han har sørget for at Alan Pardew har hatt gode arbeidsbetingelser. Den jobben han har gjort har faktisk ikke vært så ille, når vi tenker over det.

Joe Kinnear er ansatt som sportsdirektør. Men hans fotballfaglige kompetanse er svært mangelfull, hans evne til samarbeid er lik null, han er en løs kanon som sier hva pokker han vil, når han vil det, han er en manager av yrke, og har posisjonert seg slik at han er den naturlige etterfølger til Alan Pardew, når Pardews tid er ute, som neppe er om særlig lenge. Kinnear er IKKE en representant for den moderne fotballen, han har null erfaring fra en slik jobb tidligere og han har vært ute av fotballen (ikke vært TV-ekspert heller) nesten helt siden han fikk sparken i Forest i 2004. En kort periode som manager i Newcastle ble avløst av dårlig helse og siden har han vært drikkekompis med Ashley.

Sammenligninger av herrene Llambias og Kinnear ender i en SOOOLEKLAR seier til Llambias. Han vinner rett og slett på walkover.

Å velge mellom de to er slett ikke noe pest eller kolera. Det er mer som svineinfluensa kontra Svartedauden.

Jeg har ikke vært noen fan av Llambias, men har fått et stadig bedre inntrykk av han. Kinnear derimot. Det er det verste av det verste. Selv Dennis Wise hadde mer for seg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #62 på: 19. Juni 2013, 14:41 »
Han har vært fotballspiller og manager. So f...ing what? Det er det mange rare folk og dyr som har vært.
Nevn 2 rare dyr som har vært både fotballspiller og manager. I dare you.

Sorry, men det er så mye rart nå rundt klubben at jeg trengte en avveksling... Feel free to ignore.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 19. Juni 2013, 14:56 »
Jepp. Fotballfaglig er nok Kinnear hundre ganger bedre, men sosialt og menneskelig...?
Jeg er faktisk svært, svært uenig i dette. Fotballfaglig er Joe Kinnear en forbanna vits. Faget fotball har han ikke peiling på. Han har vært fotballspiller og manager. So f...ing what? Det er det mange rare folk og dyr som har vært. Det betyr ikke at man er fotballfaglig sterk.

Forøvrig, Derek Llambias har vært administrerende direktør, som vel må sies å være det beste norske ordet. I den stillingen har det ligget et stort ansvar for økonomi og administrasjon. I tillegg har han hatt et visst sportslig ansvar. Han har vært linken mellom manager og styret, mellom manager og og eier.
Hans kommunikative ferdigheter med "folk flest" har vært særdeles dårlig. Derfor har han fått et ufortjent dårlig rykte. Men det er under hans ledelse at denne klubben faktisk har vokst til å bli noe som en stund kunne ligne på en kjernesunn fotballklubb. Han har fått orden på økonomien, han har gitt stort ansvar til Graham Carr, og det har vært en STOR suksess. Han har sørget for at Alan Pardew har hatt gode arbeidsbetingelser. Den jobben han har gjort har faktisk ikke vært så ille, når vi tenker over det.

Joe Kinnear er ansatt som sportsdirektør. Men hans fotballfaglige kompetanse er svært mangelfull, hans evne til samarbeid er lik null, han er en løs kanon som sier hva pokker han vil, når han vil det, han er en manager av yrke, og har posisjonert seg slik at han er den naturlige etterfølger til Alan Pardew, når Pardews tid er ute, som neppe er om særlig lenge. Kinnear er IKKE en representant for den moderne fotballen, han har null erfaring fra en slik jobb tidligere og han har vært ute av fotballen (ikke vært TV-ekspert heller) nesten helt siden han fikk sparken i Forest i 2004. En kort periode som manager i Newcastle ble avløst av dårlig helse og siden har han vært drikkekompis med Ashley.

Sammenligninger av herrene Llambias og Kinnear ender i en SOOOLEKLAR seier til Llambias. Han vinner rett og slett på walkover.

Å velge mellom de to er slett ikke noe pest eller kolera. Det er mer som svineinfluensa kontra Svartedauden.

Jeg har ikke vært noen fan av Llambias, men har fått et stadig bedre inntrykk av han. Kinnear derimot. Det er det verste av det verste. Selv Dennis Wise hadde mer for seg.

:gp:

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #64 på: 19. Juni 2013, 16:48 »
Word, Joakim! Dette er så surrealistisk at man aldri kunne forestilt seg at  selv Newcastle kunne gjort dette. Og det har skjedd så mye her de siste tiårene at nettopp det sier veldig mye. Jeg har ikke ord.

Etter å ha sett et par episoder av Hellstrøm ordner opp og nå dette, så lurer jeg på hvordan i alle dager så dumme mennesker har fått tak i så mye penger? Hva faen er det Ashley tenker med? Er han så dum at han lar fotballemperiet sitt til hundrevis av millioner kroner gå i hendene på en ustabil alkis?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #65 på: 19. Juni 2013, 16:51 »
Synes vi skal være fornøyde. Fansen har jo tross alt bedt om at "noe må skje". Ashley innfrir bare  :fisk:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 20. Juni 2013, 09:31 »
Han har vært fotballspiller og manager. So f...ing what? Det er det mange rare folk og dyr som har vært.
Nevn 2 rare dyr som har vært både fotballspiller og manager. I dare you.

Sorry, men det er så mye rart nå rundt klubben at jeg trengte en avveksling... Feel free to ignore.
1. Joe Kinnear
2. Graeme Souness

Ferdig snakka.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 20. Juni 2013, 09:40 »
Bytt ut min mann Souey med Ruud Gullit, og vi er enda nærmere to rare dyr.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 20. Juni 2013, 10:16 »
Jeg kan heller legge til Ruud Gullit som nr. 3.

Chop Souey får du ikke av meg.
Jeg hater den mannen og alt han sto for som manager.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 27. Okt. 2014, 14:57 »
Ser ut som de blir ny jobb på denne karen.

Rangers: Derek Llambias expected to take up Rangers role
http://www.bbc.com/sport/0/football/29783348

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #70 på: 27. Okt. 2014, 16:09 »
Mener å ha lest at Ashley ikke kan eie to klubber. Hvordan fungerer det egentlig?
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #71 på: 27. Okt. 2014, 16:26 »
Han har en avtale med skotsk FA at han ikke kan eie mer enn 10% av Rangers mens han eier Newcastle. Sånn ellers går det vel greit at han eier to klubber, så lenge de ikke møtes i samme turnering. Dersom han eier begge klubber, og begge er i Europa League, vil Newcastle få plassen grunnet at England har høyere UEFA-koeffisient enn Skottland, mens plassen til Rangers går til neste lag i Skottland.

.. Sånn veldig enkelt. Er litt mer nyansert, og ingen blir vel overrasket om Ashley får pushet den grensen litt.