20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man City - Newcastle 19/11 kl.1600  (Lest 64312 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Man City - Newcastle 19/11 kl.1600
« Svar #345 på: 19. Nov. 2011, 18:18 »
Jeg syns ihvertfall angående diskusjonen Simpson vs Raylor på høyrebacken nok en gang går i favør Simpson. Raylor er ofte feilplassert og ikke patent i posisjoneringen. Syns Simpson spiller en godkjent kamp i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #346 på: 19. Nov. 2011, 18:20 »
Jeg depper heller ikke over dette tapet men måten enkelte av målene kommer. Raylor får stryk. Santon inn neste kamp. Når vi også mangler to faste på midtbanen så blir det ikke lettere. Alt i alt ok, men nå føler jeg tiden er moden for å prøve andre ting på venstre backen.
+1

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 19. Nov. 2011, 18:21 »
Jeg syns ihvertfall angående diskusjonen Simpson vs Raylor på høyrebacken nok en gang går i favør Simpson. Raylor er ofte feilplassert og ikke patent i posisjoneringen. Syns Simpson spiller en godkjent kamp i dag.
Simpson er for meg mange hakk bedre en Raylor bakover. Når heller ikke Raylor får til noe framover er det ikke mye igjen. Raylor har tempo problem og er ute av posisjon flere ganger. Han trekker jo seg inn mot midten flere ganger noe som gjør det vidåpent på back plassen. Nei Raylor er for svak bakover.

Shearer#9

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #348 på: 19. Nov. 2011, 18:21 »
R.Taylor har klar seg godt så langt i sesongen.. men selvom laget spiller bra så må man alltid forbedre den og med santon så for vi mer fart og bedre posisjonering.. noe som ville sørget for at vi ikke hadde fått så mange sjanser imot oss.. Ben Arfra og Santon fra start i neste kamp hadde vært fint.. 8)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 19. Nov. 2011, 18:22 »
Problemet med Guthrie har vært at han sliter med fysikken. Sånn sett skal det være mer gunstig å bruke Cabaye i disse kampene. Han er en terrier, til tross for at han fysisk ikke er den største. Men synes det er flott Guthrie har tatt steget. Det er nok av kamper og med Tiote tilbake har vi en god troika sentralt som kan rotere litt.

Synd at Tiote og Obertan ikke rakk kampen. Tiote ville gitt De Jong en helt annen kamp. Husker Tiote stirret De Jong i senk på hjemmebane i fjor. De Jong så pissredd ut.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 19. Nov. 2011, 18:23 »
Jeg syns forøvrig det synes at Best er en bedre targetman enn det Ba er. Ba er ikke like dyktig til å ta ned ball og holde på den. Faktisk satt jeg og venta på Shola inn for Ba i andreomgangen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #351 på: 19. Nov. 2011, 18:27 »
Irriterer meg at ikke Perch starta i trequartista rollen idag.. Er vel bare Messi som kan strø pasninger som
Perch gjorde på målet vårt i dag.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #352 på: 19. Nov. 2011, 18:29 »
Jeg føler det samme angående Simpson. Enig at han gjør en god kamp. Santon bør få sjansen snart, ja. Spørs om ikke han må vente en stund, for det virker som Pardew har god tro på Ryan Taylors ferdigheter. Kan R. Taylors feil tilgis, eller bør Pardew gjøre forandringer? Bør de eventuelt komme allerede mot Man Utd på Old Trafford som er en tøff motstander og som kan gi en debutant en marerittstart? Vanskelig avgjørelse..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 19. Nov. 2011, 18:30 »

Heilt einig. Og når taktikken er å forsvara seg gjennom "heile" kampen, so burde ein kanskje starta med Santon i staden for Raylor.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 19. Nov. 2011, 18:33 »
Det mest sjokkerende i denne kamper er at vi ligger under med tre mål. Raylor har spilt utrolig svakt. Pardew setter inn Løven og Pearch. Greit Pearch hadde en fin pasning, men er ikke dette tiden for å la Santon få noen minutt når vi taper uansett. Hva er planen for fyren når Løven og Pearch er fremst i køen? Ufattelig merkelig.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #355 på: 19. Nov. 2011, 18:35 »
Antageligvis fryktet man kalas-sifre noe som man ikke vil utsette gutten for. Om vi hadde fått en skikkelig skrell etter at Santon kom inn så hadde det neppe vært en god opplevelse. Det er iallefall en tanke?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 19. Nov. 2011, 18:43 »
Antageligvis fryktet man kalas-sifre noe som man ikke vil utsette gutten for. Om vi hadde fått en skikkelig skrell etter at Santon kom inn så hadde det neppe vært en god opplevelse. Det er iallefall en tanke?
Kalas sifre? Pearch kommer inn i det 84 minutt eller noe sånt og stillingen er 3-0. Tror ikke bekymringen ligger i at Santon skal få kalas sifre mot seg. Jeg synst det er merkelig at han ikke får spilletid samtidig som rivalen på backplass står hele kampen igjennom når prestasjonen er så svak.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 19. Nov. 2011, 18:45 »
Sitter egentlig med en ganske god følelse etter kampen, selv om jeg er litt skuffet over resultatet. Det bunner egentlig mest ut i måten baklengsmålene kommer på, der Ryan Taylor må ta begge de to første (spesielt nr. 2) på sin kappe. Det tredje er for meg IKKE straffe, noe Phil Thompson også hadde fått med seg. Live så det ut som Ben Arfa kjørte over Richards bakfra, men på reprisen ser man at Richards kaster seg så voldsomt at Ben Arfa rett og slett blir med i fallet. Latterlig.

Spillemessig så dominerer City, men jeg er meget fornøyd med noen av sjansene vi kommer oss til. Har i alle fall 5 godt kvalifiserte muligheter, inkludert et par som skal være mål. Med den sedvanlige turen, og litt mindre klovneaktig opptreden i eget felt, så kunne dette fort resultert i poeng.

I dag synes jeg de bak - naturligvis utenom Ryan Taylor - gjør en meget bra kamp, og nekter stort sett City de største mulighetene. Krul har en vanskelig jobb, man kan ikke forvente strafferedninger. Kunne kanskje redda målet til Richards, men det er selvfølgelig ikke å regne som noen feil. De 4 på midten var naturlig nok litt anonyme, uten at jeg synes noen av dem gjorde en svak kamp. Sammyobi klarte seg bra. Ben Arfa var meget positiv, og spilte seg stort opp. Måten han setter opp både Ba og seg selv til to kjempesjanser er det høy klasse på. Ba hadde ikke sin beste kamp, og burde satt et mål. Ellers artig at Gosling fikk seg ett, og Perch sin gjennombruddspasning (!) var jo rålekker. Ellers er det vel ikke så mye å si om innbytterne.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 19. Nov. 2011, 18:48 »
Hehe - nei. Løvenkrands hadde vel et trademark Løven-innhopp slik vi er blitt vant til å se ham  :lol:
Fin oppsummering uansett torfinn. Jeg syns dog ikke Thomas sitt argument hva Guthrie og Cabaye holder helt vann. Guthrie er vel strengt tatt en terrier i like stor grad som Cabaye og per nå syns jeg faktisk han er bedre enn Cabaye. Har tidligere sagt at de to spillerne er ganske like i spillestil - men jeg syns Guthrie har tatt tak i alle de siste kampene i mye større grad enn Cabaye. Jeg har strengt tatt blitt veldig imponert over Guthrie etter at han fikk sjansen og syns nok en gang i dag at han gjør mye mer konstruktivt med ball enn Cabaye. Cabaye har enda en tendens til å falle veldig ut mot bedre lag.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 19. Nov. 2011, 18:51 »
Vet egentlig ikke om jeg synes Guthrie var så mye bedre enn Cabaye i dag. De gjorde stort sett de samme tingene, uten at jeg kunne se at den ene klarte å involvere seg så mye mer enn den andre. Solid uten å være ekstraordinært av begge to.