20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton 5/11 kl 13.45  (Lest 55235 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Everton 5/11 kl 13.45
« Svar #390 på: 06. Nov. 2011, 19:24 »
Her er en skikkelig godbit, klarte å mase meg til denne analysen fra folkene bak fotballanalyse.com.

http://fotballanalyse.com/2011/11/05/newcastle-2-1-everton-mye-ballbesittelse-ingen-forutsetning-for-suksess/

Sitat
Newcastle er ikke opptatt av ballbesittelse

Nå var gårsdagens kamp ikke akkurat noe speilbilde på hvordan sesongen vår har vært. Med Tiote og Cabaye så er vi mye mer ballsikre, og spiller mindre langt enn vi i går gjorde gjennom 90 minutter. Guthrie er forsåvidt en bra ballspiller, men han søker ofte mer direkte og lengre løsninger i sitt pasningsspill enn hva Cabaye og Tiote har for vane å gjøre.

Dessuten har vi variert spillet vårt mye etter motstander denne sesongen, noe som har fungert voldsomt bra.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 06. Nov. 2011, 19:32 »
Kommentar til S.Taylor diskusjonen

Taylor spilte nok en god kamp. Det å gnæge på forsvarerene våre i dag, blir skivebom, da dette er vår sterkeste lagdel. Det skjer en kommunikasjonssvikt mellom Colo og Taylor, men det skjer sjeldnere hos oss enn hos andre lag.

Årets innlegg. Klagingen fra "Inspector" på Taylor blir bare pinlig, da det er så tydelig at det er mannen som kritiseres, ikke prestasjonen.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #392 på: 06. Nov. 2011, 19:35 »
Her er en skikkelig godbit, klarte å mase meg til denne analysen fra folkene bak fotballanalyse.com.

http://fotballanalyse.com/2011/11/05/newcastle-2-1-everton-mye-ballbesittelse-ingen-forutsetning-for-suksess/

Sitat
Newcastle er ikke opptatt av ballbesittelse

Nå var gårsdagens kamp ikke akkurat noe speilbilde på hvordan sesongen vår har vært. Med Tiote og Cabaye så er vi mye mer ballsikre, og spiller mindre langt enn vi i går gjorde gjennom 90 minutter. Guthrie er forsåvidt en bra ballspiller, men han søker ofte mer direkte og lengre løsninger i sitt pasningsspill enn hva Cabaye og Tiote har for vane å gjøre.

Dessuten har vi variert spillet vårt mye etter motstander denne sesongen, noe som har fungert voldsomt bra.

Alle lag varierer noe i forhold til motstander, men for oss som følger Newcastle tett kommer selvsagt nyanseforskjellene ekstra godt frem. Om man ser stort på det har Newcastle kjørt stram 4-4-2 hele sesongen, med knallhardt defensivt arbeid i alle ledd, uansett hvem vi har møtt. Har ikke sett absolutt alle kamper, så jeg tar gjerne i mot korreksjon om det ikke stemmer.
Er enig i at kampen ikke er 100% representativ siden vi manglet 3 av 4 på midten, men kampen gav heller ikke noe galt bilde av hvordan Pardews Newcastle spiller fotball.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 06. Nov. 2011, 19:39 »
Tiote reise ikke på landslagsoppdrag, men blir igjen for å få behandling for skaden sin.

Best og Cabaye reiser på med sine landslag. De vil bli sjekket av det medisinske apparatet her.

http://www.nufc.co.uk/articles/20111106/tiote-withdrawn-from-international-action_2281670_2507845?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 06. Nov. 2011, 20:18 »
Bra med Tiote. Han har vanligvis såpass lang reisevei at det ikke er noe om å gjøre å sende en skadet spiller på landslagsoppdrag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 06. Nov. 2011, 23:22 »
Vil anbefale denne siden som tar for seg newcastles taktikk før og etter kampene er spilt.
http://www.leazesterrace.com/

Skriver b.la at Pardew mest sansylig ga Best og Ba ordre om å sperre mulighetene Everton midtstopperen  hadde til å gi Rodwell ballen. Rodwell styrte mye av spillet til Everton i 1.omgang, men i 2. var han usynlig :)

Edit: Everton har en lik side, hvor de skriver det om Rodwell. Det var der jeg leste det.
« Siste redigering: 06. Nov. 2011, 23:23 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 06. Nov. 2011, 23:25 »
Pardew har imponert meg stort når det kommer til det taktiske sålangt. Virker som han gjør en enormt god jobb i forkant og legger opp en taktikk som gir oss store muligheter til å vinne kampene uansett motstander. Det er akkurat dette som faktisk gir meg trua på at vi kan klare poeng i en eller fler av de neste tre kampene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 06. Nov. 2011, 23:37 »
Leste nå i dag tror jeg det var at han så på sin fremste styrke som taktikken - og at de andre kara i trenerteamet var med på å komplementere hans styrker og svakheter. Hvor veit jeg ikke gidder finne frem akkurat nå - men jeg lyver aldri ;)
Ellers er jeg enig. Han er langt mer taktisk anlagt enn eksempelvis godeste Chris Hughton - og evner gjøre de nødvendige grepene underveis i kamper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 07. Nov. 2011, 07:36 »
Det ville vært perfekt å hente Hughton som førstelagstrener. Det er en rolle jeg tror han passer mye bedre til, men det spørs vel om ikke that ship has sailed.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #399 på: 07. Nov. 2011, 08:51 »
Kommentar til S.Taylor diskusjonen

Taylor spilte nok en god kamp. Det å gnæge på forsvarerene våre i dag, blir skivebom, da dette er vår sterkeste lagdel. Det skjer en kommunikasjonssvikt mellom Colo og Taylor, men det skjer sjeldnere hos oss enn hos andre lag.

Årets innlegg. Klagingen fra "Inspector" på Taylor blir bare pinlig, da det er så tydelig at det er mannen som kritiseres, ikke prestasjonen.

Frode: Prestasjon og mann henger jo som regel sammen. Men det er jo greit, forventer heller ikke noe klaging fra deg hvis Tiote dribler innenfor 16m igjen, eller hvis Tayls  åpenbart glipper markeringen eller foretar unødvendige taklinger innenfor  egen 16mm, siden dette i dine øyne ikke er en grove forsvarsfeil.

Og Sigurd:  Om det er vår sterkeste lagdel, bør diskuteres. Det er ikke forsvaret alene som skal ha æren for at vi slipper inn lite mål. Vi har et helt lag som jobber for hverandre som i sum betyr få baklengs:  For det første er Best og Ba flinke til å støte på motstanderens midtstoppere og dermed hindrer dem i å slå ballen opp til sentral midtbane. For det andre har vi en veldig god midtbane begge veier. Tiote er en av PLs beste DM. Og Cabaye - i tillegg til å være vår kreative kraft - jobber som en idiot bakover hvis han mister ballen. Jonas defensive bidrag er jo åpenbare, og Obertan har også blitt mye bedre. Sammenlign dette med i fjor med Nolan og Barton: Ingen av dem klarte å komme tilbake i tide hvis  angrepet vårt ble brutt. Mens nå har jeg sett Obertan flere ganger spurte tilbake og gjenerobre ballen etter å ha mistet den. Til slutt har vi Krul som har prestert noen kanonkamper. Han har reddet skudd Harper ikke ville hatt mulighet på. Fordi vi i år har et mer balansert lag enn tidligere, hvor alle bidrar defensivt betyr dette i sum at vi slipper inn færre mål.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #400 på: 07. Nov. 2011, 08:59 »

Analysen er ikke helt rett. Den faktorerer ikke med Cabayes skade, som hadde stor betydning for vår ballbesittelse i denne kampen. Med han på banen hadde vi faktisk full kontroll på Everton. Tror vår totale ballbesittelsen, inntil han begynte å halte rundt var på ca 65%.

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #401 på: 07. Nov. 2011, 10:35 »
Etter denne kampen sitter vi igjen med 7 seire, 4 uavgjort og 0 tap. Det er presis hva Barcelona har prestert i La Liga på akkurat like mange kamper. 25 poeng hver. Ikke vits å sammenligne sånt sett, men synes det er litt morsomt. :) Lurer på hvordan vi hadde gjort det i La Liga, og hvordan Barca hadde gjort det i Premier League.

Juma

• Gjest
« Svar #402 på: 07. Nov. 2011, 16:39 »
Kan Daniel være så snill å starte en kamptråd for city kampen:)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 07. Nov. 2011, 16:44 »
Hvem som vil kan starte en kamptråd så lenge det gjøres ordentlig, eller tar jeg helt feil, gutter?
Nei.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #404 på: 07. Nov. 2011, 16:48 »
Jepp, hvem som helst kan starte en kamptråd!
« Siste redigering: 07. Nov. 2011, 16:49 av coxie »