20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600  (Lest 44331 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #30 på: 20. Okt. 2011, 10:46 »
Ser ikkje vitsen med å spare Cabaye mot Wigan.For å venne seg til nivået i PL så må han vel spille kamper eller :-[ Då er det vel kanskje lurere å spare Tiote,å heller sette han innpå om nødvendigt. Det er nå min meining, men mykje kan skje frem til lørdag skader osv.....   Men dette blir ein heilt annen kamp enn mot Tottenham. Denne forventer eg TRE poeng i,og at vi fører denne kampen 8) Forventer at vi kommer til mange avsluttninger :thumbu:

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #31 på: 20. Okt. 2011, 11:55 »
Synes vi skal gjøre noe forandringer foran denne kampen, med tanke på at vi har en Blackburn kamp vi bør vinne hvis vi vil gå vidre i cupen. Vi har gode nok spillere på benken som kan gjøre en god jobb mot Wigan.

-----Krul------
Santon----Colo---S.Taylor----R.Taylor
Jonas----Cabaye----Tiote-----Ben Arfa
-------Ba------Best-------------

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #32 på: 20. Okt. 2011, 12:41 »
Guthrie er uansett den midtbanespilleren jeg vil sammenligne med mest Cabaye av de andre i troppen.

Det er vel først og fremst der vi er uenige - uten at det er et stort problem. Jeg synes Gosling er bedre med ball enn Guthrie - har bedre driv og kreativitet, men det er du tydeligvis ikke enig i. Og som sagt: I pre-season var Gosling en av våre beste - trass i skadeavbrekket hans. Mot klin gærne yanks, som ikke eier annet enn innsatsvilje, sier det i alle fall litt om at den fysiske formen hans skal være ok.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 20. Okt. 2011, 15:32 »
Synes vi skal gjøre noe forandringer foran denne kampen, med tanke på at vi har en Blackburn kamp vi bør vinne hvis vi vil gå vidre i cupen. Vi har gode nok spillere på benken som kan gjøre en god jobb mot Wigan.

-----Krul------
Santon----Colo---S.Taylor----R.Taylor
Jonas----Cabaye----Tiote-----Ben Arfa
-------Ba------Best-------------
Er det noe særlig å ha to tilnærmet kliss like vingtyper, som begge kommer til å vandre veldig mye innover i banen, og etterlater seg store rom defensivt? Er det ikke bedre å ha en som sniffer kritt og en som vandrer innover? Dessuten Ben Arfa kommer vi ikke til å se på kant uansett. Det har sjefen gjort så klart så klart, og klarere er det ikke mulig å få det.

Forøvrig mener jeg at denne kampen er MYE, MYE, VELDIG MYE viktigere enn Blackburn-kampen til uka. Vårt hovedfokus er og skal være serien, ikke Mikke Mus-cupen, hvor vi kan ryke ut når som helst om vi har en litt dårlig dag på jobb. Vi har hanglet oss videre gjennom de første to rundene med ekstraomganger i begge kampene. Det meste tilsier at det er nå alt går til helvete i den cupen. Dessuten er det en ypperlig anledning til å gi spillere som Santon, Ben Arfa, Marveux, Guthrie og Ameobi spilletid. Jeg ser det som mye bedre å gjøre færrest mulig forandringer til denne kampen, og ta Wigan på alvor, i stedet for å tro at vi kan kjøre lett over dem om vi så stiller med B-laget.

Det er mot Blackburn vi skal hvile spillere, ikke mot Wigan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #34 på: 20. Okt. 2011, 15:35 »
Hva med å stille med Ben Arfa og Jonas og la Ben Arfa vandre fritt i mellomrommet på høyre/midt/venstre, mens Jonas etter eget forgodtfinnende jobber langs høyre/venstresiden etter mulighet/behov? Er det taktisk forsvarlig, eller etterlater det for mye rom til motstander i den defensive delen? Kunne det eventuelt vært noe mot antatt svake lag som Wigan?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 20. Okt. 2011, 15:42 »
Jeg synes ikke vi får særlig mye god fremdrift i angrepet av det. Det blir litt for mye innskutte relative bisetninger. Det blir litt for mye etter eget forgodtbefinnende. Vi blir for avhengige av enkeltspillernes kreative evner. Laget vårt fungerer mye bedre når hele laget bidrar i absolutt alle spillets faser, og ingen har "frikort".

Greit nok at Ben Arfa optimalt sett bør ha litt firere tøyler enn andre, men jeg vet ikke om måten å gjøre det på er å sette han på den ene kanten og Jonas på den andre. Selv om Jonas jobber livet av seg begge veier, så er han en som liker å utfordre mye med ball, han liker å gå innover i banen, snarere enn å gå til dødlinja og legge inn. Jeg føler det kollektive angrepsspillet blir lidende på denne måten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 20. Okt. 2011, 15:53 »
Jonas på ene kant og Ben Arfa på den andre kant var vel heller ikke det jeg mente. Ei heller at Jonas av eget forgodtfinnende skal jobbe defensivt der han mener det. "Touchline instructions" og kampbilde kan diktere deler av det også vil det avhenge meget av motstanderen.

Om man ser på spillere som Messi og Ronaldo som ofte (angivelig) spiller ving så er de vel så mye spiss/sentral som kantspiller, noe slikt kan jeg se for meg fungerer for Ben Arfa. Forskjellen er at Pardew jo ser ut til å være gift med ideen å ha 2 mann på topp, og hvorvidt Ben Arfa er en av de vites det lite om (4-4-1-1 lignende konstellasjoner aktuelt?). Barca/Real spiller jo et annent system enn det vi legger opp til, så sammenligningen er nok ikke den beste.

Jeg ser imidlertidig poengene med "tranghet" i spillet og de utfordringene det byr på, samt at jeg tror det blir vel mye rom for motstander med 2 spisser + Ben Arfa.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #37 på: 20. Okt. 2011, 16:51 »
Guthrie er nesten som Ameobi. En svært begrenset spiller som er skadet halve sesongen og som normalt sett leverer dårlig. Og så har han en eller annen halvgod periode som får supporterne (og managerene) til å ta ham med i førstelagsdiskusjonen igjen.

Han eier verken fart eller duellstyrke, og skal man spille på et habilt PL-lag så må man ha mer enn en bra pasningsfot.

Har mer troa på Gosling som faktisk har et potensial, men det virker ikke som Pardew har tillit til gutten. I hvert fall ikke for øyeblikket.
« Siste redigering: 20. Okt. 2011, 16:53 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 20. Okt. 2011, 17:01 »
Hva tror dere sjangsen er for at Ben Arfa starter kampen? Blir vel i så fall i stedet for Best?

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 20. Okt. 2011, 17:10 »
Hva med å stille med Ben Arfa og Jonas og la Ben Arfa vandre fritt i mellomrommet på høyre/midt/venstre, mens Jonas etter eget forgodtfinnende jobber langs høyre/venstresiden etter mulighet/behov? Er det taktisk forsvarlig, eller etterlater det for mye rom til motstander i den defensive delen? Kunne det eventuelt vært noe mot antatt svake lag som Wigan?

Chelsea klarer det jo med Mata så det skulle ikke være umulig ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 20. Okt. 2011, 19:46 »
Ja, Guthrie er ingen mann  for å spille fast på et lag som skal kjempe blant de bedre laga. Men jeg ser faktisk ikke at Gosling har bevist så grusomt mye enda - og jeg syns fortsatt at Guthrie har kvaliteter som gjør at han er mye mer lik Cabaye i spillestilen enn Gosling.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 20. Okt. 2011, 20:28 »
Ben Arfa kommer ikke til å starte på kanten. Hvor mange ganger må det bli nevnt?

Dette kan jo ikke du vite noe om.
Pardew: My view is that he can?t play out wide. He has not got the relish for it and his best football comes through the middle.

Kan ikke bli så mye klarere i mine øyne.

Tror ikke han mente det så bokstavelig og hardt som han sa det der. Han spilte jo kun på kanten i OM, så Pardew vet at han kan spille der.
Pardew for 2min siden direkte på BBC Newcastle:

'Only one position he'll play for me - in the #10 position in behind the strikers.'

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 20. Okt. 2011, 20:47 »
Da gir eg opp ;) :-[

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 20. Okt. 2011, 20:48 »
Jeg vil ikke spare Cabaye not Wigan. Som andre påpeker vil det være bra om han får spille kamper mot antatt svakere PL lag. Vi kommer mest sansynlig til å styre mye av spillet på lørdag. Håper han får vist frem kreativitet sin i denne kampen. Hvis Wigan ligge lavt kan vi komme til å trenge en genial pasning for å åpne forsvaret. Det gode skuddet til Cabaye kan også komme godt med. Blir nok mange muligheter til langskudd.

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 20. Okt. 2011, 21:19 »
Helt riktig annern. Synes det blir tull å spare spillere fordi vi møter antatt svakere motstand. Ingen kamp i PL er enkel, det blir bevist gang på gang. Leder vi komfortabelt skal selvfølgelig noen av for å unngå skader, men det å ikke starte med Cabye er bare tull...