20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600  (Lest 44902 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #15 på: 19. Okt. 2011, 16:02 »
Berre sunt å skifte litt på laget i blant. Spillere treng kvile og benken får meir erfaring. Vinn, vinn sånn eg ser det. Dette bør apsolutt gjelde Wigan kampen. Wigan, ser for meg ut, som pl dårlegaste klubb.

Kommer vel en ligacup neste uke? Da kan vi rullere mer, håper/trur på dette laget:

Krul

Simpson - Colo - Taylor - Raylor

Marveaux - Cabaye - Tiotè - Jonas

Ben-Arfa
                         Ba
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #16 på: 19. Okt. 2011, 16:33 »
Det stemmer. Spelar mot Blackburn 4 dagar etter. Men meinar at Blackburn er ein vansklegare kamp enn mot Wigan, sjølv om det er i Carling cup.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 19. Okt. 2011, 17:54 »
Håper vi starter med samme lag som i de foregående kampene.

Støtter den.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #18 på: 19. Okt. 2011, 18:50 »
Så lenge første XI ikke har tapt enda, så får vi satse på at AP stiller ett godt lag igjen.
Synes B'burn kampen er en mer fornuftig kamp å satse på reservene. Ligaen bør komme først selv om det hadde vært gøy å avansere i cupen.

4-4-2 er uansett formasjonen vi bør spille hjemme mot alle lag.

Krul
Santon-Saylor-Colo-Raylor
Obertan-Cabaye-Tiote-Jonas
Ba-Best

Ben Arfa,Gosling og Marvaux bør komme innpå.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 19. Okt. 2011, 19:27 »
Ben Arfa kommer ikke til å starte på kanten. Hvor mange ganger må det bli nevnt?

Dette kan jo ikke du vite noe om. Ja, Pardew sa at han ønsket å bruke han på midten, men vil ikke si at noen der har gjort seg fortjent til å miste plassen. Virker også som at Pardew liker å spille med to spisser (kan ikke komme på en gang under Pardew at vi ikke har starta med to spisser i PL) og Best og Ba har vært meget gode sålangt.

Da er det ikke så mange plasser igjen enn på kanten der Obertan ikke har vist så mye hittil. Tviler på at han starter der, men hadde ikke blitt så overrasket, og det er absolutt ikke umulig...

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 19. Okt. 2011, 19:59 »
Er LC-kampen mot Bburn tilgjengelig på tv?
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 19. Okt. 2011, 23:04 »
Ben Arfa kommer ikke til å starte på kanten. Hvor mange ganger må det bli nevnt?

Dette kan jo ikke du vite noe om.
Pardew: My view is that he can?t play out wide. He has not got the relish for it and his best football comes through the middle.

Kan ikke bli så mye klarere i mine øyne.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #22 på: 19. Okt. 2011, 23:55 »
Håper vi starter med samme lag som i de foregående kampene.

Ja så har vi 5-6 mann som ikke er match fit når skader og jula med tette kamper kommer.
Tror det er på tide å la Ben Arfa få prøve seg, det samme med santon. Vis vi legger Ben Arfa på kanten i en 4-4-2 formasjon, kan vi like gjerne spille 4-3-1-2. Han kommer til å vandre inn i banen, og jeg ser ikke Ben Arfa ta retur løp på 70meter opp og ned høyresiden.

Tipper vi ser denne lagoppstillingen:
                      krul
 simpson/Raylor - taylor - colo - santon
   Obertan - Tiote- cabaye - jonas
             Ben arfa
                     Ameobi
Tror Best blir vraket, og BA blir spart grunnet sin hyppige skade historikk, er en grunn til at han stort sett spiller 70 min kamper. Santon kommer inn da han er det naturlige første valget der. Usikker på hvem som starter på høyre kant, men er vell naturlig at det er simpson som får fortsette der siden det er hans side. Ameobi er jeg redd starter av samme grunn som nevnt her. Kansje det er supersub som egentlig er hans egenskap?:)
« Siste redigering: 20. Okt. 2011, 00:12 av Tommyok »

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 19. Okt. 2011, 23:57 »
Vi har kamp et par dager senere, der alle aktuelle kan få kamptrening.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 20. Okt. 2011, 00:09 »
Denne kampen blir vanskelig av andre årsaker enn de foregående. Er enig med han som nevnte at vi kanskje burde skåne Tiote eller Cabaye i løpet av denne kampen. Regner det for å være veldig usannsynlig at det skjer, men jeg ville satt opp samme lag som startet sist kamp, med Gosling inn for Cabaye fra start.

Vi har en kvintett sentralt i banen, som det ville vært veldig leit å få skader på (Ba, Cabaye, Tiote, Taylor og Colo), så nå er det nesten på tide å tenke langsiktig i forhold til helsen deres også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 20. Okt. 2011, 00:15 »
Hvorfor Gosling fra start og ikke Guthrie, dersom en først skulle spart Cabaye. Guthrie virker nærmere startplass enn Gosling, og Gosling var mildt sagt horibel da han fikk sjansen i ligacupen.
Dessuten - vi har ikke e-cup og har da neimen ikke et så tungt kampprogram enda at det skulle by på noen problemer å spille Cabaye både i denne og mot Rovers i MM-cupen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 20. Okt. 2011, 00:17 »

Dette kan jo ikke du vite noe om.
Pardew: My view is that he can?t play out wide. He has not got the relish for it and his best football comes through the middle.

Kan ikke bli så mye klarere i mine øyne.

Tror ikke han mente det så bokstavelig og hardt som han sa det der. Han spilte jo kun på kanten i OM, så Pardew vet at han kan spille der.

I tillegg så bør han spilles i form, og da må han få starte kamper, og siden det ikke er plass for han i midten for øyeblikket, så kan det være at Pardew kanskje setter han på kant...kanskje ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 20. Okt. 2011, 08:52 »
Hvorfor Gosling fra start og ikke Guthrie, dersom en først skulle spart Cabaye. Guthrie virker nærmere startplass enn Gosling, og Gosling var mildt sagt horibel da han fikk sjansen i ligacupen.
Dessuten - vi har ikke e-cup og har da neimen ikke et så tungt kampprogram enda at det skulle by på noen problemer å spille Cabaye både i denne og mot Rovers i MM-cupen.

Fordi Gosling allikevel har spilt mer fotball den siste tiden enn Guthrie som nettop er tilbake fra skade(?), samt at Gosling har et større potensiale, OG viktigst av alt, at Gosling kanskje fortjener en sjanse fordi om den Schunthorpe kampen var elendig fra hans side? Det er tross alt lite som tilsier at Guthrie skal være veldig mye bedre pr dags dato.
Og for meg er det siste her det viktigste. Jeg mener det vil være nesten galskap å gi opp Gosling på bakgrunn av Schunthorpe kampen, Demba Ba gjorde det ikke nevneverdig bra i den kampen han heller, men har scoret fem på tre matcher mot bedre motstand etterpå.

Det var dagens lille Stand up for Dan Gosling, som jeg langt fra har gitt opp og fortsatt har troen på.  :)

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #28 på: 20. Okt. 2011, 09:20 »

Grunnen til at jeg ville foretrukket Gosling er at jeg mener han besitter offensive kvaliteter Guthrie ikke har. Cabaye er en gang den som har den offensive rollen i midtbanen vår, og jeg liker dårlig tanken på at det er middelmådig-på-det-meste-Guthrie som skal bekle den kreative rollen i en kamp vi er forventet å styre. I pre-season var Gosling imponerende, og han leverer bra på reservelaget, så jeg tror han ville klart seg fint.

Selv om vi ikke spiller europa-liga, så er en PL-kamp i uken et tøft program, og med tanke på at vi har de tre beste lagene i ligaen på rad og rekke snart, så tror jeg det er fornuftig å la enkelte spillere bygge opp noe mer overskudd til disse. Tror imidlertid ikke dette skjer - da Parew virker til å være av den skolen som lar en spiller spille til han blir tatt av på båre. Jeg har bare et mer proaktivt syn på ting.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 20. Okt. 2011, 09:53 »
Slik jeg ser det er Gosling mer enn blanding av Tiote og Nolan - en box-to-box-spiller som liker å komme seg i posisjon i boksen, og et arbeidshjern som absolutt duger i den defensive delen i spillet. I mine øyne er Guthrie langt mer kapabel i pasningsspillet - og vil absolutt kunne fungert veldig greit i kamp mot Wigan. Han beviste forrige sesong at han er en veldig grei backupspiller å ha. Gosling har bevist lite - og jeg tror overhodet ikke det er uten grunn at Guthrie er nærmere startplass og foretrekkes på benk kontra Gosling av Pardew. Vi Newcastle-fans har sett veldig lite av Gosling til å kunne fastslå at han har mer potensiale og er en bedre spiller enn Guthrie - så det syns jeg er en merkelig påstand. Tatt i betraktning at Gosling har vært ute med skade i godt over et år er det ikke unaturlig å tro at han mangler litt på å ta PL-tempoet. Guthrie er uansett den midtbanespilleren jeg vil sammenligne med mest Cabaye av de andre i troppen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida