20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 103792 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #630 på: 18. Okt. 2011, 15:42 »
"It showed he?s near his best, and he?s threatening to burst into the team. On that showing, he?s got a good chance.?

Se der ja, ikke helt enig i at han såg ut til å være nær sitt beste. Men til tross for balltapene, så påvirket han kampen positivt selv om det kom i skyggen av Shola sin umenneskelige oppvisning.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #631 på: 18. Okt. 2011, 16:03 »
Hvis det var "near his best" blir jeg skuffa. Mye negative balltap, hadde vel et par pasninger, og that's it. Om han skal spille sentral må han lære seg å sentre. Er så trangt midt i banen at det ikke nytter å prøve å gå på raid.
« Siste redigering: 18. Okt. 2011, 16:05 av thomashaer »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #632 på: 18. Okt. 2011, 16:07 »
Neida, men det er viktig å få opp selv-tilliten hans. Hva mener du Pardew burde ha sagt? "Alright he was horseshite, but.."

:lol:

If it has tits or wheels, count on problems!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #633 på: 18. Okt. 2011, 16:11 »
Haha joda. :P

Tror skillsene til Amøba og Ben Arfa ble forvekslet i forkant av kamp! Det må være forklaringen på prestasjonene!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #634 på: 18. Okt. 2011, 16:40 »
Poenget til Pardew er vel bare at BenArfa nærmer seg helt kampfit og er med i kampen om en startplass framover.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #635 på: 18. Okt. 2011, 16:56 »
Ser Pardew en annen kamp enn oss? At han ikke tar av Obertan er jo helt sykt...  forventer ihvertfall at han hadde sagt noe sånn som "Gabby hasnt been blazing so far but we are hoping that he will improve" eller noe, prøve å få litt fart på ræva hans?

Hvis man bare skryter av han så belager han seg på slike forestillinger fremover og?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #636 på: 18. Okt. 2011, 17:01 »
Folka på blog er vist litt uenig.
http://www.nufcblog.com/2011/10/18/obertan-i-love-the-challenge-at-newcastle/

En ting Obertan skal ha skryt for er der han løper opp Bale på slutten av kampen nåt Tott prøver å kontre. Der gir Obertan alt han har.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 18. Okt. 2011, 17:05 »
Obertan ser ut som han har så sinnsykt dårlig selvtillitt. Snakka med en lokal kar som satt vedsiden av meg på kampen og han sa akkurat det samme. Virker ikke som han har trua på at han skal kunne komme forbi og i steden velger å slå støttepasning til Simpson.

Tror Obertan kan bli en god spiller for oss jeg, men da må han få litt mer tru inn i knotten!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #638 på: 18. Okt. 2011, 17:16 »
Ja det virker som han er redd for å feile. Dette gjelder jo også litt for Simpson. Vet liksom ikke helt hva han skal finne på. Obertan har da utvilsomt ferdigheter. Hadde han gøtsa på og brukt farten sin for all den er verdt hadde han lett passert spillere.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #639 på: 18. Okt. 2011, 17:25 »
Det psykiske er da like viktig som det fysiske, og ikke nødvendigvis noe lettere å gjøre noe med.
Synes 3 millioner pund begynner å se dyrere og dyrere ut for en hodeløs-kylling spiller som tisser på seg når han skal utfordre en mot en...

Da får han heller spille på seg den selvtilliten på reservelaget ass...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #640 på: 18. Okt. 2011, 17:47 »
Angående Ben Arfa så tror jeg nok vi må tåle at han skal utfordre alt og alle, og dermed miste ballen en del ganger i løpet av en kamp. Vi så det flere ganger i fjor også, det rett og slett det vi får med han. Når det funker er det magisk å se på, når han mislykkes vil vi alle rive oss i håret.

Når det gjelder Obertan virker det nesten som jeg er en av de få som fortsatt virkelig har trua på han, han har mange idiotiske balltap, men man ser gutten har talent. Gi han en sesong eller to så tror jeg han er en av våre bedre spillere, men det betyr ikke at han bør ha klippekort i laget, på tide å gi sjansen til en av hans to landsmenn nå. Folk på forumet her slaktet Ba for noen få kamper siden, ting er snudd siden den gang, tror det samme kan skje med Obertan.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #641 på: 18. Okt. 2011, 18:55 »
Obertan ser ut som han har så sinnsykt dårlig selvtillitt. Snakka med en lokal kar som satt vedsiden av meg på kampen og han sa akkurat det samme. Virker ikke som han har trua på at han skal kunne komme forbi og i steden velger å slå støttepasning til Simpson.

Tror Obertan kan bli en god spiller for oss jeg, men da må han få litt mer tru inn i knotten!

Har fått inntrykk av det samme, ein ser det litt på kroppspråket. Kanskje ein mental coach kunne hjelpt han på veg, for ja, han har ferdigheter!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #642 på: 18. Okt. 2011, 19:20 »

Har fått inntrykk av det samme, ein ser det litt på kroppspråket. Kanskje ein mental coach kunne hjelpt han på veg, for ja, han har ferdigheter!

Dette har jeg sagt helt siden jeg så han for første gang. Han virker redd for å feile og "ødelegge" for laget ved å miste ball, noe som kan føre til kontringer i mot og alt det der. Pardew burde ta en prat med han om akkurat det, samt bruke han som impact sub mot slitne bein enn så lenge. Få opp selvtilltitten hans på den måten. Man må jo feile litt for å få ting til å stemme, vøtt.
Nei.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #643 på: 18. Okt. 2011, 21:25 »
Ja, for all del. Skuld på Simpson :lol: Obertan har vore skuffande, og det er ikkje Simpson som er grunnen til dette. Kanskje Simpson "stjeler energien og ferdigheitane" til Obertan, med reine magien.
Eg er einig i at Raylor er meir pasningssikker enn Simpson, men samtidig meinar eg at Simpson er hakket betre defansivt enn Raylor. Eg tykkjer Simpson hadde ein ok kamp laurdag, og Spurs skapte fleire sjansar på Raylor si sida. Simpson kom på eit flott løp då Obertan valgte å skyta istaden. Obertan gjer feil valg mesteparten av tida, og me har vel ikkje sett noko av driblefanten som han var omtala som. Han har vel rekord i tal feilpasningar med helen...

Tro det eller ei, høyrebacken har litt ansvar for å sette opp samspill med sin høyrekant når vi har ballen i forsvar. Det skjer lite med Simpson. Men jeg er enig i kritikken av Obertan. Og igjen, du glemmer fullstendig at Raylor spiller på feil side. Gjør jobben klart vanskeligere.

Om man ser til alle topplagene rundt om i verden ser man jo at backene er veldig gode til å komme for å støtte opp om vingene i det offensive spillet. Dette gir jo mer tid til vingene med ballen i bena og flere alternativer. Her er Simpson heller svak. Han har dårlig spilleforståelse og er veldig rotete med ballen, spesielt når han blir litt presset. Misser på de enkleste pasninger og mottak og har ikke noen ferdigheter offensivt som er noe spesielt truende for motstanderne.

Jeg er enig med Thomas i at Obertan til tider blir veldig alene på kanten i det offensive spillet og at vi (fansen) tror og regner med at dette er noe han skal kunne klare på egenhånd altfor ofte, men så enkelt er det ikke.
Det er bare å se til forrige sesong og huske tilbake til hvor ofte Enrique ble med i angrep for å assistere Jonas på venstrekanten. Fikk Jonas ballen tok det ikke lang tid før Enrique kom opp. Det samme gjør han nå i LFC. Dette gir jo angrepet flere alternativer og gjør det vanskeligere for det forsvarende lag.
R. Taylor er jo mye mer til hjelp for Jonas enn hva Simpson er til Obertan offensivt. R.Taylor er ballsikker, blir oftere med opp i angrep og gjør det enkelt med ballen. Det fører til færre balltap enn hva tilfellet er på motsatt side.

Det Obertan kan og skal ha litt kritikk for er at han er for redd eller feig til å utnytte farten sin når det overgangsmuligheter og at han trekker for langt inn i banen istedenfor å gi mer bredde til spillet samt at han ved enkelte anledninger virker uinteressert i å jobbe hjemover etter balltap.

Obertan har noen ekstremferdigheter, spesielt sin hurtighet. Han har også vist sin nytte for laget ved flere anledninger, blant annet var det han som startet angrepet som ga 2. målet mot Fulham da han avanserte fra midtbanen og serverte en herlig pasning til Ba som igjen fant Best rett foran kassa. Skulle gjerne sett han gjøre dette oftere.

Når det er sagt så er jeg veldig lysten på å se hva Marveaux har å tilby. De få minuttene han har fått til nå gir meg absolutt ingen pekepinn på hvor god han er. Skal han få spilletid må det være på beksotning av Obertan. Jonas er vi pr nå for avhengige av og er jo kanskje vår beste og jevneste spiller så langt denne sesongen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #644 på: 18. Okt. 2011, 22:12 »
Akkurat Frode..Raylor var faktisk den spilleren som sprang tredje mest mot Blackburn. Han er også flink til å komme på overlapp til rett tidspunkt. Er flere ganger at han har tatt løpet uten å få ballen, men nettopp fordi bevegelsen fra Raylor kommer har det åpnet rom for  Jonas til å skjære innover i banen.  Jeg synes Raylor offensive bidrag er så mye bedre enn Simpsons, som sliter med helt enkelt ballbehandling, at det rettferdiggjør potensielle svakheter i forsvar. Han er uansett ikke mye dårligere enn Simpson i forsvar. Også det kan diskuteres.