20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 103821 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #615 på: 18. Okt. 2011, 07:57 »
Jeg syns Simmo får unødvendig mye pes. Syns han var LANGT bedre enn Raylor offensivt første omgang i går - kom på flere gode løp og var god i pasningsspillet og defensivt. Raylor åpnet de første 20 med en orgie av feilpasninger og håpløse langballer. Mulig han var pissredd for Bale i starten og hadde for stor respekt - ikke veit jeg. Bale var jo elendig da. Syns i større grad Simpson kan unnskyldes for en elendig vingpartner som i enda større grad var alle feilpasningers far i går - og som ikke benytta seg nok av de gode insjene fra Simpson. Blant annet med det relativt svake skuddet på kontringsmuligheten i 2. omgang hvor Simpson kom i fint driv. Generelt var Raylor hakket bedre enn Simmo i går - men jeg er fortsatt ganske klar på at Simmo er min favoritt til å spille høyreback når Santon kommer inn. Raylor viste i langt større grad også svakheter defensivt i går - blant annet var han alt for svak i situasjonen da Defoe scoret. Hvorfor han ikke stilte seg mellom mann og mål der er for meg merkelig. Jeg lar meg ihvertfall ikke begeistre i like stor grad som endel andre her etter en god kamp av Raylor - da jeg helt klart er av den oppfatning at Simpson har vært mer solid samlet sett. Jeg hadde vel dog heller sett Raylor på ving istedet for Obertan, nesten...

Forøvrig har vel Pards hinta frempå om at Ben Arfa kan være i startoppstillinga til Wigan-matchen i dag.

Einig!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #616 på: 18. Okt. 2011, 07:59 »
Blir vel samme mannskap i neste. Vi stiller faktisk med 10 høyrebente spillere, bare Krul er venstrebent. På benken har vi ihvertfall Marveaux og Ben Arfa. Og venstreslegga til Amøba seff. ;D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #617 på: 18. Okt. 2011, 08:37 »
Ja, for all del. Skuld på Simpson :lol: Obertan har vore skuffande, og det er ikkje Simpson som er grunnen til dette. Kanskje Simpson "stjeler energien og ferdigheitane" til Obertan, med reine magien.
Eg er einig i at Raylor er meir pasningssikker enn Simpson, men samtidig meinar eg at Simpson er hakket betre defansivt enn Raylor. Eg tykkjer Simpson hadde ein ok kamp laurdag, og Spurs skapte fleire sjansar på Raylor si sida. Simpson kom på eit flott løp då Obertan valgte å skyta istaden. Obertan gjer feil valg mesteparten av tida, og me har vel ikkje sett noko av driblefanten som han var omtala som. Han har vel rekord i tal feilpasningar med helen...

Tro det eller ei, høyrebacken har litt ansvar for å sette opp samspill med sin høyrekant når vi har ballen i forsvar. Det skjer lite med Simpson. Men jeg er enig i kritikken av Obertan. Og igjen, du glemmer fullstendig at Raylor spiller på feil side. Gjør jobben klart vanskeligere.

« Siste redigering: 18. Okt. 2011, 08:52 av Thomas »

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #618 på: 18. Okt. 2011, 08:57 »
Raylor viste i langt større grad også svakheter defensivt i går - blant annet var han alt for svak i situasjonen da Defoe scoret. Hvorfor han ikke stilte seg mellom mann og mål der er for meg merkelig. Jeg lar meg ihvertfall ikke begeistre i like stor grad som endel andre her etter en god kamp av Raylor ...

Veldig enig med deg her. Nå skal det sies at den ballen aldri skulle til Defoe, men det unskylder likevel ikke Raylor for å stå helt feil.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #619 på: 18. Okt. 2011, 10:18 »
Raylor viste i langt større grad også svakheter defensivt i går - blant annet var han alt for svak i situasjonen da Defoe scoret. Hvorfor han ikke stilte seg mellom mann og mål der er for meg merkelig. Jeg lar meg ihvertfall ikke begeistre i like stor grad som endel andre her etter en god kamp av Raylor ...

Veldig enig med deg her. Nå skal det sies at den ballen aldri skulle til Defoe, men det unskylder likevel ikke Raylor for å stå helt feil.

Kanskje forsvaret ikke var 100% . Men det var mye tilfeldigheter inne i bildet der. Den "dummyen" fra Adebayor lurte både Colo og Raylor. Raylor kan ikke stå for langt inn heller, fordi det ville gitt Defoe muligheten til å vende opp med sin høyrefot, noe som er enda farligere. Jeg velger først og fremst å se målet som en glimrende avslutning fra Defoes side. Han tok i mot ballen med venstre, og fordi han brukte samme fot til å føre ballen til siden og til å avslutte med, hadde ikke Raylor mulighet til å ta ballen.

Vi er så vant til dårlig forsvar at hver gang vi slipper inn mål har vi en tendens til å skylde på dem, i stedet for å se på spillet motstanderen varter opp med. Hadde Ba eller Best fyrt avgårde en lignende kanon, ville få om ingen på dette forumet vært inne på tanken om å kritisere motstanderens forsvar.  Hvis vi skal kritisere forsvaret for noe i går, så var det foranledningen til 1. målet, hvor verken Cabaye eller Taylor var patente.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #620 på: 18. Okt. 2011, 10:26 »
Selvfølgelig hadde vi ikke giddet bry oss om hva forsvaret til motstanderlaget gjør når vi scorer mål. Eksempelvis var det på tross av en god prestasjon fra Jonas på vårt første mål alt annet enn patent forsvarsspill av Spurs. Jeg syns selvfølgelig fortsatt at Raylor ikke var patent i den situasjonen - hvilket jeg tipper perfeksjonisten Pardew også påpekte etter match til ham.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #621 på: 18. Okt. 2011, 10:36 »
Han var åpenbart ikke helt patent i den situasjonen, han burde gjort bedre. Men han ble helt klart overrumplet av flikken fra Adebayor, som nok gjorde at han havna på etterskudd. Og så kan det kanskje sies at de fleste nok hadde ventet at Defoe skulle bruke høyrefoten, ikke venstre. Og i så måte står han omtrent riktig.

Men så perfeksjonistisk som Pardew er kan jeg lett se for meg at han har vist Raylor denne situasjonen på video, og at han vil bli utfordret på liknende situasjoner på treningsfeltet i fremtiden. Som forsvarsspiller må man være forberedt på det uventede. For alt vi vet kan Defoe ha jobbet mye på treningsfeltet for å forbedre venstrefoten sin, og at det var dette vi så resultatet av på søndag. Defoe har utviklet seg til å bli en smart spiller, som utnytter det rommet som allerede eksisterer, selv om det i utgangspunktet er på "feil" side for ham. Sannsynligvis vurderer han det dithen at ettersom Raylor står noen centimeter for langt ut, så har han nødvendig plass og dermed også tid til å stille inn siktet med venstrefoten. Og for en spiss er det veldig viktig å kunne skyte godt med begge bein. Det gjør deg veldig mye farligere og langt mer uforutsigbar.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #622 på: 18. Okt. 2011, 13:03 »
Synes ikke Ben arfa er klar for å starte enda, har blitt mer og mer enig med Thomas på det punktet. Gi han en omgang. Samme med Santon.

Gradvis bør de spilles inn. En omgang i en kamp eller to nå, og så kanskje fra start. Det jeg derimot vil se er Marveaux fra start og jonas over på motsatt side. Begeret mht. Obertan er fullt nå.

Og selvfølgelig, Sholalujah inn i det 70ende minutt  :wub: :wub:
If it has tits or wheels, count on problems!

Vatne

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #623 på: 18. Okt. 2011, 13:52 »
Jeg synes at det er på høy tide at Ben Arfa starter! Ut med håpløse Obertan, som etter min mening er ubrukelig. Enten løper han rett frem og kommer med et elendig innlegg, eller så skal han inn i midten uten å få til noe der heller. Virker som om han har mer lyst til å spille spiss enn ving. La Ben Arfa ihvertfall få en hel omgang til å vise seg.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #624 på: 18. Okt. 2011, 14:08 »
Er fan av "Never change a winning team" men er lei av å deferndere Obertan og mener sammen med mangen andre her at Ben Arfa bør få starte mot Wigan. Santon bør få mer en 15 min.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #625 på: 18. Okt. 2011, 14:09 »
Jeg mener at Wigan kanskje er den ideelle kampen å la Ben Arfa få prøve seg i. Hjemmebane mot en høyst overkommelig motstander. Pardew sa jo også nå om dagen at Ben Arfa meget vel kunne komme til å starte den kampen. Best har ikke gålla på tre matcher nå - og trenger vel et spark opp i baksiden, han også. Ser også gjerne at Marve får prøve seg til fordel for Obertan, ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #626 på: 18. Okt. 2011, 14:11 »
Og Santon hadde det vært fint å få se. Kanskje la Raylor starte og "true" med å bytte Simmo inn for ham etterhvert.

Competition for places.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #627 på: 18. Okt. 2011, 14:34 »
Jeg mener at Wigan kanskje er den ideelle kampen å la Ben Arfa få prøve seg i. Hjemmebane mot en høyst overkommelig motstander. Pardew sa jo også nå om dagen at Ben Arfa meget vel kunne komme til å starte den kampen. Best har ikke gålla på tre matcher nå - og trenger vel et spark opp i baksiden, han også. Ser også gjerne at Marve får prøve seg til fordel for Obertan, ja.

Når sa han det? Det er i hvertfall gode nyheter. Wigan hjemme må da være en perfekt kamp for han å stille fra start. Det hadde hjulpet veldig på, om vi hadde fått han i form før det vanskelige kampprogrammet vårt i slutten av November. Jeg tror det kan være lurt med Ben Arfa bak spissen som en 5 midtbanespiller mot de beste lagene. Best har vært knallgod i de fleste kampene. Selv om han ikke har scoret på en stund, så har han lagt inn en fabelaktig innsats der fremme. Men mot Tottenham ble det meste ikke helt helhjertet, så det kan være en god unnskyldning til å ta han ut til fordel for Ben Arfra.

Obertan hadde ca 10 hælspark som gikk til motstanderen, 10 støttepasninger og 0 passninger fremover på banen mot Tottenham, så det er på tide å få se Marveaux fra start snart.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #628 på: 18. Okt. 2011, 15:06 »
http://www.jarrowandhebburngazette.com/sport/sport-columnists/black-white/ben_arfa_ready_to_start_pardew_1_3880689

Sitat
ALAN Pardew has warned Wigan Athletic that he could unleash Hatem Ben Arfa from the start when they visit St James?s Park.

The forward was bright after coming off the bench in yesterday?s 2-2 draw against Tottenham Hotspur.

And Ben Arfa ? who hasn?t started a Premier League game since breaking his leg in two places more than a year ago ? is pushing for a starting place.

With Newcastle trailing 2-1, Pardew threw on Ben Arfa and Shola Ameobi for the last 20 minutes.

And the change contrived to put Harry Redknapp?s side ? who had gone ahead thanks to a 68th-minute goal from Jermain Defoe ? on the back foot.

Ameobi hit the headlines after scoring a stunning equaliser, but Ben Arfa?s contribution wasn?t lost on Pardew, who has a selection dilemma ahead of Wigan?s visit on Saturday.

Ben Arfa saw a lot of the ball, and Spurs found it difficult to get it back off him as United pressed forward.

Pardew also has full-back Davide Santon ? who replaced Danny Simpson late in the game for his Newcastle debut ? pushing for a start.

?Shola hit a great goal, but Ben Arfa does things that no one else can do, and he showed that when he came on,? Pardew told the Gazette.

?He looked sharp and lively. It showed he?s near his best, and he?s threatening to burst into the team. On that showing, he?s got a good chance.?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #629 på: 18. Okt. 2011, 15:13 »
Jesus vi er snart i November om ikke så lenge. Ferguson hiver De Gea i mål uten pl erfaring med en gang (Uten sammenligning forøvrig). Start med både Santon og Ben Arfa. Gi Raylor og Simpson hver sin omgang så får vi se hvem som tar den best. Dette skjer sefølgelig ikke, men hadde vore interessant å se. Ben Arfa tror jeg starter det har Pardew sagt at er meget sansynelig.