20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 103363 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #270 på: 15. Okt. 2011, 10:51 »
Synes Raylor har vært solid jeg. Vil selvfølgelig se Santon så fort som mulig fordi han vil gi oss en helt annen dimensjon offensivt, men synes Raylor så absolutt har gjort jobben sin bakover. En liten feil her og der må man bare regne med i en uvant posisjon, men jevnt over synes jeg han har vært god.

Enig der Daniel. Bortsett fra QPR-kampen synes jeg Raylor jevnt over har vært minst like god som Simpson. Når vi i tillegg tar med at han spiller på i uvant posisjon, synes jeg prestasjonene hans ikke er  å kimse av. Spørsmålet er om Simpson ville ha spilt like godt om han hadde blitt flyttet over på venstre siden. Det er jammen meg ikke sikkert.

Jeg vil fortsatt se Raylor over på høyresiden en kamp, fordi han er mer pasningssikker og har en bedre innleggs- og dødballfot enn Simpson.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #271 på: 15. Okt. 2011, 11:00 »
Det jeg syntes er svært fascinerende er at folk bruker forskjellig målestokk til hva som gjør en spiller god nok.  Enkelte syns Raylor er god nok siden vi har sluppet inn få mål, til tross for at en drøss av sjanser har blitt skapt fra hans side (også).  Når det kommer til Obertan fremover er immidlertid han også god nok til tross for usaklig lite mål, men bare flust av sjanser.  Selv har jeg tippet ganske langt over på pessismist-siden av den ubalansen og sier at Raylor er for dårlig fordi det skapes for mange sjanser imot, og at Obertan er for dårlig fordi det skapes for få mål.  Realiteten ligger vel muligens et sted midt mellom. 

Uansett ser jeg det som et faktum at vi har surfet på flaksen, og jeg ser INGEN grunn til at vi ikke kan (og bør) prøve Santon og Marveaux på fra start.  All den tid Raylor spiller i en ukomfortabel posisjon (selv om han er den ultimate squad-potet) synes jeg vi skal spille inn og satse på Santon.  Og all den tid Obertan ikke har fysikken/det mentale/motivasjonen/whatever til å gi full gass i hele kamper tror jeg han kan utrette mer som innbytter når motstanderne begynner å bli slitne.

Spørsmålet er om Simpson ville ha spilt like godt om han hadde blitt flyttet over på venstre siden. Det er jammen meg ikke sikkert.

Han hadde vel rygget feil vei, og gått rett ut mot sidelinjen :D
Genius by birth. Slacker by choice.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 15. Okt. 2011, 11:22 »
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

:howay:
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 15. Okt. 2011, 11:36 »
Hehe - kan jo LETT snu på det å si - hva hadde skjedd dersom Raylor hadde hatt Obartan fremfor seg istedet for Jonas?
For meg er enda Simpson en langt mer solid back både i duellspill og i markeringsspillet.

Er forøvrig med på en liten tippekonkurranse på FB - der er det relativt jevnbyrdig delt mellom de som tror på H, U og B - så det virker som om omverdenen faktisk har trua på at vi kan klare det ;)
« Siste redigering: 15. Okt. 2011, 11:45 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #274 på: 15. Okt. 2011, 12:21 »
Det jeg syntes er svært fascinerende er at folk bruker forskjellig målestokk til hva som gjør en spiller god nok.  Enkelte syns Raylor er god nok siden vi har sluppet inn få mål, til tross for at en drøss av sjanser har blitt skapt fra hans side (også).  Når det kommer til Obertan fremover er immidlertid han også god nok til tross for usaklig lite mål, men bare flust av sjanser.  Selv har jeg tippet ganske langt over på pessismist-siden av den ubalansen og sier at Raylor er for dårlig fordi det skapes for mange sjanser imot, og at Obertan er for dårlig fordi det skapes for få mål.  Realiteten ligger vel muligens et sted midt mellom. 

Uansett ser jeg det som et faktum at vi har surfet på flaksen, og jeg ser INGEN grunn til at vi ikke kan (og bør) prøve Santon og Marveaux på fra start.  All den tid Raylor spiller i en ukomfortabel posisjon (selv om han er den ultimate squad-potet) synes jeg vi skal spille inn og satse på Santon.  Og all den tid Obertan ikke har fysikken/det mentale/motivasjonen/whatever til å gi full gass i hele kamper tror jeg han kan utrette mer som innbytter når motstanderne begynner å bli slitne.

Spørsmålet er om Simpson ville ha spilt like godt om han hadde blitt flyttet over på venstre siden. Det er jammen meg ikke sikkert.

Han hadde vel rygget feil vei, og gått rett ut mot sidelinjen :D

Jævlig bra innlegg Hakiki. Jeg heller mer imot et totalbilde av hvordan de har prestert, heller enn å se på hvor mange mål som har kommet for eller imot fra deres posisjon.  Det kan bli litt trangsynt og tunnel-aktig.  Utifra en totalvurdering synes jeg de har skjøtet sine ting greit nok, men ikke nok til å holde antatt bedre spillere utenfor.  De fortjener en sjanse - de også.  For å snu på det - hvor dårlig må Raylor spille før Santon får komme til?

Dessverre tror jeg vi må gå på en skikkelig skrell fra Raylor før Pardew benker han. Tough learning, men Alan er dessverre ikke modigere. 
If it has tits or wheels, count on problems!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 15. Okt. 2011, 13:14 »
Har lite med tøffheten til pards flatline, men med man management. Så fremt man ikke har et tøft kampprogram (mange kamper på kort tid) foran seg, vil det være få om ingen managere som endrer på et lag som ennå har til gode å tape..Det gir dårlige signlarer til spillergruppa.Forøvrig har Raylor TRE ganger redda oss fra baklengs, så vi er ikke på 4. plass til tross for ham. Han har bidratt litt oså.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #276 på: 15. Okt. 2011, 13:21 »
Har lite med tøffheten til pards flatline, men med man management. Så fremt man ikke har et tøft kampprogram (mange kamper på kort tid) foran seg, vil det være få om ingen managere som endrer på et lag som ennå har til gode å tape..Det gir dårlige signlarer til spillergruppa.Forøvrig har Raylor TRE ganger redda oss fra baklengs, så vi er ikke på 4. plass til tross for ham. Han har bidratt litt oså.

Rednose ferguson gjør da det? Mener du virkelig at så lenge man ikke taper, bør man legge seg på et hvileskjær hevet over enhver kritikk? Man må da søke å forbedre seg hele tiden?

Spillergruppa bør behandles som individer uavhengig av resultater, jeg synes du tar ordtaket " never change a winning team" litt for bokstavelig her Thomas  :P

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #277 på: 15. Okt. 2011, 14:09 »
Pardew har meir kompetanse enn alle oss til saman, og måten vi forsvarer oss kollektivt på så langt i sesongen er det berre å ta av seg hatten for. Han kjem garantert til å fase inn Santon når han føler det er tid for det, både mtp Santon si fysiske form og Raylor sine prestasjonar. Eg stoler på at apparatet er kyndige nok til å halde alle våre spelarar fit, slik at vi til ei kvar tid kan mønstre det laget som Pards føler er riktig.

Om han velger Raylor, OK for meg.
Om han velger Santon, OK for meg.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 15. Okt. 2011, 14:11 »
Rødnese roterer spillere ja, og det er jeg helt enig i at man skal gjøre, jmf tidligere diskusjoner.  Jeg mener vi skal rotere spillere iht til lag vi møter, men nå er det slik at Santon er helt fersk for PL, HBA har kommet tilbake fra langtidsskade pluss at Best og Ba har vært helt strålende. Obertan har vært god i enkelte kamper, og koma i andre.  Akkurat nå trenger laget å fortsette på den flytsonen den allerede er i: Vi må mao melke kua for det den er verdt. Store omrokkeringer bør altså unngås så fremt vi ikke taper. Saken hadde vært en annen om Santon, Mav og HBA var etablerte pl-spillere, men det er de ikke. De har sunt av å bli matchet forsiktig:gradvis mestring er det noe som heter. Som jeg nevnte tidligere, Ruiz debut er et godt eksempel på hvordan det ikke bør gjøres. Den kampen kan ha vært en alvorlig knekk for mannens selvtillit.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 15. Okt. 2011, 14:57 »
Ja men hvor lenge til er når en spiller ikke er fersk lenger. Det er faktisk ikke SÅ lenge til jul. Og når man ikke får komme inn på banen i løpet av en kamp skjønner ikke jeg hvordan man skal bli spilt inn i laget. Santon har spilt flere landslagskamper nå tror han er klar jeg. Ben Arfa har vert klar i flere uker, men han er ikke så viktig da Best og Ba spiller Bra. Raylor derimot er en begrenset spiller. Simpson kommer iallefall litt fram på kanten og får slått litt inn i boksen. Raylor har så liten fart at han sjelden/aldri kommer fram på kant. Han kommer litt opp i banen for å slå ut på siden til Jonas. Og disse "viktige" frisparkene kommer jo ikke mer en hver 10 kamp. Greit han er god på frispark men ikke noen spesialist. Flere ganger han har skutt rett i muren eller over. Han har hatt et par veldig gode blokkere og sånt, men som helhet blir det ikke godt nok.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #280 på: 15. Okt. 2011, 15:44 »
Er det noen som har spist mye Big One pizza idet siste ?
Ja.
Som kanskje er snill
Ja.
og har en kode til overs ?
Ja.
Hakiki :D ?
PM er på vei  8)

Fy søren Hakiki du er bare gullgutten. Jeg lover at neste gang jeg kjøper en Pizza skal du få koden min I PROMISE  du har det på svart hvit nå ! :thumbu: ;D

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #281 på: 15. Okt. 2011, 15:54 »
Livepool med ett poeng i dag, Aston Villa taper nok mot City. Om vi vinner mot Tottenham i morgen begynner det å bli en del poeng ned til 8-7 plassen og noen småluker til 6 og 5 plassen. :)
Godt å ha med seg når vi går inn i ett tøfft kampprogram snart.

Edit: 2 poeng opp til Manchester United :)
« Siste redigering: 15. Okt. 2011, 15:58 av mongobongo »

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #282 på: 15. Okt. 2011, 16:02 »
Fy søren Hakiki du er bare gullgutten. Jeg lover at neste gang jeg kjøper en Pizza skal du få koden min I PROMISE  du har det på svart hvit nå ! :thumbu: ;D

Det er siste dag av den kampanjen i morgen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #283 på: 15. Okt. 2011, 16:13 »
Har hvertfall en sumo-kode jeg også til kampen i morgen. Ettersom jeg har kanalpakken, og 12 mnds gratis sumo-gull, trenger jeg ikke big-one kodene..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #284 på: 15. Okt. 2011, 16:14 »
Livepool med ett poeng i dag, Aston Villa taper nok mot City. Om vi vinner mot Tottenham i morgen begynner det å bli en del poeng ned til 8-7 plassen og noen småluker til 6 og 5 plassen. :)
Godt å ha med seg når vi går inn i ett tøfft kampprogram snart.

Edit: 2 poeng opp til Manchester United :)

ser ikke sånn ut akkurat nå :D