20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 103411 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #240 på: 14. Okt. 2011, 17:03 »
Som alle andre: jeg gleder meg til Santon kan ta over venstrebacken. Per nå gjør imidlertid Ryan Taylor en god jobb der.. da må vi desverre bare akseptere at han holder posisjonen frem til den kampen han blir fullstendig avkledd (som kanskje/trolig kommer allerede på søndag.)

Det er akkurat dette han ikke gjør. Med Raylor som venstreback Jonas jobbe som en helt defensivt, og legge i fra seg mye av det offensive. Med Santon, som mest sannsynelig er mye bedre både defensivt og offensivt vildet betyr at Jonas kan gi mer offensivt, samt at vi får en bedre back. Dette er vinn-vinn!

Og Raylor ble avkledd som bare det mot QPR. Det var direkte pinlig å se hvordan en SWP uten mye kamptrening brukte Raylor som rundingsbøye gang på gang på gang på gang.
Raylor er ikke en venstreback, og det har han bevist mange ganger. Han er ikke god nok.
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 14. Okt. 2011, 17:08 »
Ut med Obertan og Raylor. Ka for noen signal blir sendt ut til Santon og Ben Arfa når dei ser at Obertan knapt orker å jobbe og ser totalt uinteressert ut, og Raylor blir avkledd, samtidig som dei fortsatt får tillit? Bare fordi resultatet totalt sett er bra?
Kaster meg på bølgen som seier at vi har gjort det bra i mange kampa på tross av dei og ikkje på grunn av dei.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 14. Okt. 2011, 17:13 »
Når Raylor spiller hemmer det venstresiden mye. Jonas må bak og vere famte mann i forsvar og framover har Raylor ingenting å komme med. Jeg tror at vist Santon hadde spilt ville det blitt mye bedre også for Jonas sin del. Jonas kunne da konsentrert seg enda mer på det offensive. Santon vet vi har mer fart og han liker å utfordre og komme fram. Det ville helt klart gjort venstre siden mye farligere og uforutsigbar.

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #243 på: 14. Okt. 2011, 17:16 »
Ut med Obertan og Raylor. Ka for noen signal blir sendt ut til Santon og Ben Arfa når dei ser at Obertan knapt orker å jobbe og ser totalt uinteressert ut, og Raylor blir avkledd, samtidig som dei fortsatt får tillit? Bare fordi resultatet totalt sett er bra?
Kaster meg på bølgen som seier at vi har gjort det bra i mange kampa på tross av dei og ikkje på grunn av dei.

Herregud negativiteten her inne er helt utrolig.

Skal vi gi en fersk og ung Santon debuten i PL fra start mot Lennon (hvis han er friskmeldt)?? Han ser jo lovende ut, men vil jo være katastrofe mot guttens selvtillit hvis han blir syndebukk her!

Og det kan lett skje at han blir syndebukk. Han har jo ingen PL erfaring.

Nei faen støtter heller Pardew fullstendig i forhold til at han venter og gir de mer tid til å bli kjent med medspillere før han bare slenger de ut i en stor kamp som denne.

Jeg kan heller ikke helt forstå kampanjen som er her inne mot Obertan. Han har vært langt ifra strålende, men han viser takter, jobber bra defensivt, og han også TRENGER TID!

Tipper alle som griner her inne  nå er de samme som griner uansett hva som skjer. "faen jeg vil ha nye signeringer sutre sutre".

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #244 på: 14. Okt. 2011, 17:35 »
Jeg heier på Newcastle uansett jeg  ;)

Er det noen som har spist mye Big One pizza idet siste ? Som kanskje er snill og har en kode til overs ?  Hakiki :D ?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 14. Okt. 2011, 17:37 »
Fyren har vore her i snart 8 kamper nå og vil tro han kjenner noenlunde lagkameratene nå. Hvorfor vente og vente. Raylor har vel like stor sjanse på å bli syndebukk her som Santon. Raylor er jo ingen venstreback Santon har jo spilt der fra dag en.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 14. Okt. 2011, 17:43 »
Må da være lov å ønske at Marveaux skal få noen sjanser etterhvert også? Obertan hadde en god kamp mot Blackburn - annet enn det har han vært veldig variabel. Marveaux syns jeg virker som en langt mer fotballsmart og kreativ type, mens Obertan i større grad kan være en impact-sub mot slitne backer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simba

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #247 på: 14. Okt. 2011, 17:54 »
Obertan har et knippe kamper med noelunde dårlig spill bak seg og marveaux har et par spennende forestillinger siden han kom tilbake fra skade. Det er vel heller lite som tilsier at obertan bør gå foran marveaux med tanke på den han har vist så langt...
Det at vi har åpnet sesongen megabra er heller ei pga av obertans prestasjoner. Laget har fungert bra som en enhet, det på tross av at obertan er noe begrenset bakover.
I tillegg har vi et spisspar som spiller meget bra fotball om tiden og en argentiner på venstresiden som jobber steinhardt for klubben, i tillegg til å bidra offensivt!

Da er det vel egentlig ikke så merkelig at de fleste vil ha en forandring på høyresiden heller?
Og at folk vil bytte ut raylor er vel strengt tatt ikke fordi de er misfornøyfd med ham? er vel heller det at ikke er venstreback i det hele tatt...
Twitter: @Matserazzi

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #248 på: 14. Okt. 2011, 17:55 »
Må da være lov å ønske at Marveaux skal få noen sjanser etterhvert også? Obertan hadde en god kamp mot Blackburn - annet enn det har han vært veldig variabel. Marveaux syns jeg virker som en langt mer fotballsmart og kreativ type, mens Obertan i større grad kan være en impact-sub mot slitne backer.
Enig i dette. Eg trur vi kjem til å få ein enda betre flyt i spelet og, med Marveaux på banen, dette med tanke på at han er fotballklok. Ein såg jo spesielt mot Aston Villa, da han var nære med å få 2 assist med relativt kort tid på banen. Obertan velger gjerne å drible, der Marveaux slår passning!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 14. Okt. 2011, 18:08 »

Herregud negativiteten her inne er helt utrolig.

Skal vi gi en fersk og ung Santon debuten i PL fra start mot Lennon (hvis han er friskmeldt)?? Han ser jo lovende ut, men vil jo være katastrofe mot guttens selvtillit hvis han blir syndebukk her!

Og det kan lett skje at han blir syndebukk. Han har jo ingen PL erfaring.

Nei faen støtter heller Pardew fullstendig i forhold til at han venter og gir de mer tid til å bli kjent med medspillere før han bare slenger de ut i en stor kamp som denne.

Jeg kan heller ikke helt forstå kampanjen som er her inne mot Obertan. Han har vært langt ifra strålende, men han viser takter, jobber bra defensivt, og han også TRENGER TID!

Tipper alle som griner her inne  nå er de samme som griner uansett hva som skjer. "faen jeg vil ha nye signeringer sutre sutre".

For all del, er ikkje negativ :D Åpninga vår har vert strålande, men det har vore veldig nære noen ganga. Ser helt klart korleis Pardrew tenke og kan si meg enig i mye av det(ikkje at eg veit korleis han tenke men korleis eg trur han tenker). Men slik eg ser det så er det bedre jo fortare vi får spilt inn Santon, fordi han har så mykje meir potensiale enn Raylor. Obertan og har eit stort potensiale, men det verker som om han mangler sjølvtillit og da klarer han ikkje å utnytte styrkene sine. Er ikkje enig i at han jobber bra defensivt. Har altfor mange ganger sett at han stopper opp ved balltap og kobler helt ut. Trur heller ikkje det er fare for at Santon skal bli syndebukk. Dette er tross alt ikkje ein vere/ikkje vere kamp. taper vi så taper vi, og vi går videre. Sjølv om vi har starta bra, så skal Tottenham på papiret vere bedre enn oss og ligge over oss på tabellen ut fra ambisjonsnivået, men ingenting hadde gleda med meir enn om vi hadde avslutta over dei :D Samtidig så må jo Marv få prøve seg og. Kan jo hende at vi blir enda bedre med han på bana? Men det får vi jo ikkje vite før vi prøver det. Og nei..Sutrer ikkje uansett kva som skjer.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #250 på: 14. Okt. 2011, 18:50 »
Er det noen som har spist mye Big One pizza idet siste ?
Ja.
Som kanskje er snill
Ja.
og har en kode til overs ?
Ja.
Hakiki :D ?
PM er på vei  8)
Genius by birth. Slacker by choice.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #251 på: 14. Okt. 2011, 20:16 »
Så jeg skrev Harper i min første elever! wops hehehe :D mybad! Men yea, jeg håper og mener Obertan skal starte. Jeg syntes ikke han har spilt seg ut. Jeg ser også at Marv kansje bør få prøve seg fra start, og jeg syntes han er en veldig interessant spiller. Men ja, jeg vet Obertan kommer til å blomstre mer og mer.
Toon till I die.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 14. Okt. 2011, 23:31 »
Raylor har klart seg meget bra på venstreback ut ifra forutsetningene. Når Enrique dro spådde alle der untergang. Raylor har løst oppgavene sine godt og har sikkert vært en av de beste venstrebackene sålangt i PL ( uten at jeg har sett alle kampene). Han er del av det best forsvart i PL pr.dags dato. Ja han slo en feilpasning som var foranledningen til målet i forrige kamp. Han kan også vinne kamper for oss med sine dødelige frispark :) .Jeg tror ikke Raylor vil bli avslørt på fart mot tottenham sålenge laget henger sammen og han får hjelp av Jonas. I kampen mot QPR hang ikke laget sammen.

Hvis Pardew vil vise seg lojal til spillere som presterer så bør han ikke ta ut Raylor til fordel for en ung italiener med 0 PL erfaring som ikke har spilt i nærheten av PL nivå på relativt lang tid.

Vraking av Obertan kan jeg til dels forstå. Tror Pardew drømmer om at Obertan skal blomstre og få utløp for sitt potensial. Tror ikke ikke benking vil gjøre underverker for selvtilliten til Obertan. Jeg tror på tross av varierende prestasjoner kan Obertans fysiske forutsetninger komme til nytte mot tottenham. Hvis han ikke hjelper Simpson med å ta ut Bale tror jeg veien til benken er kort..

Nest PL kamp er hjemme mot Wigan. En kamp vi skal styre. Dette vil være en mye bedre anledning til å presentere Marve og Santon etter min mening.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 14. Okt. 2011, 23:40 »
Raylor har klart seg meget bra på venstreback ut ifra forutsetningene.

Nei, han har ikke det. Har bidratt med null fremover og er elendig defensivt.

Når Enrique dro spådde alle der untergang. Raylor har løst oppgavene sine godt og har sikkert vært en av de beste venstrebackene sålangt i PL ( uten at jeg har sett alle kampene).

Nei, han har ikke løst oppgavene bra, det er det Jonas og Colo som har gjort, og han er ikke det. Den eneste grunnen til at han ser OK er pga. arbeidshesten Jonas som jobber vilt bra bakover på banen. Det er bra, men det gjør at han (Jonas) ikke får være så offensiv som han vil. Det hemmer Jonas, noe som igjen hemmer laget. Jonas gjør jobben til Raylor både defensivt og offensivt, og det er ikke bra.

Han er del av det best forsvart i PL pr.dags dato.

Men det skal ikke Raylor ha æren for. Sånn ejg ser det så er grunnen til at Newcastle har sluppet inn så få mål Krul, Saylor, Colo, Jonas, Tiote, Cabaye og Simpson.

Og sånn at det er sagt, jeg var en av de som var veldig positiv til Raylor i starten av sesongen. Men han har vært elendig, rett og slett.
« Siste redigering: 14. Okt. 2011, 23:41 av boris. »
Nei.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 14. Okt. 2011, 23:46 »
Raylor har klart seg meget bra på venstreback ut ifra forutsetningene.

Nei, han har ikke det. Har bidratt med null fremover og er elendig defensivt.
Jepp, Raylor har vært ræva og Simpson har vært ræva. Derfor vi kun har sluppet inn 4 mål...  :whistle: