20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 103492 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #165 på: 12. Okt. 2011, 13:42 »
Sesongens første tap skulle komme mot både Aston Villa og Wolves, vi er forsatt ubeseiret. Vi spelar heime mot Tottenham, som vi brukar å ha bra tak på.  Vi burde ha vunnet i fjor, laget var dårligare enn årets utgåve. Vi tar minst 1 poeng.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #166 på: 12. Okt. 2011, 14:01 »
Vil se dette laget mot spurs

Krul
Simpson-Colo-Taylor-Raylor
 Jonas-Cheick-Cabaye-Jonas
          Best-Ba

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #167 på: 12. Okt. 2011, 14:11 »
Vil se dette laget mot spurs

Krul
Simpson-Colo-Taylor-Raylor
 Jonas-Cheick-Cabaye-Jonas
          Best-Ba

Hadde vært helt greit, dersom det faktisk var mulig å klone Jonas! Antar at du sikter til Marveaux på høyrevingen?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #168 på: 12. Okt. 2011, 14:20 »
Folk sier "never change a winning team"

Jeg sier : "Slutt mens leken er god"

Raylor er ikke en god spiller,han holder ikke den standarden vi ønsker og forventer på backplass. Resultatene vi har forandrer ikke på det. Mange spillere blir båret av lagene sine, hvorfor skal han vernes?
Muntari vant Champions league,  og han suger snorkelpung.
Jeg tror alle på dette forumet vet hvor begrenset Raylor er. Vi har utrolig nok vunnet litt med han på banen, men må vi virkelig ha 3 baklengs fra den kanten før vi sier at nok er nok? Han er en liability og jeg synes det er sjokkerende at vi godtar å spille med Raylor der vi før hadde en av våre sterkeste spillere, Enrique.
Shaun Wank-Phillips så ut som Messi på høyrekanten mot Raylor...

Obertan begynner jeg også å surne på. Sutrete kroppsspråk, gidder ikke jobbe, velger dårlige løsninger, støttepasninger istedenfor å utfordre 1 mot 1 ( WTF liksom, er det èn ting vi har hentet han for og som han skal greie med den farten, er det det), osv osv... Når han i tillegg sluntrer unna på den defensive biten er det spikern i kista for min del.

Ut med Obertan, inn med Marveaux. Han er i tillegg kjekkere - for de av oss som er litt homsete og vil ha et lag med bra utseende på banen :) ( slik som cheik_fy_fasan ;) )
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #169 på: 12. Okt. 2011, 14:23 »
Tilbake til kampen: Vi har merkelig nok alltid hatt et tak på ttham på St.James. For all del flott, men ser man på stallen til Tottenham står det tap i store bokstaver over denne kampen.
De har bare en helt latterlig bra stall og et bra lag. De fleste på benken hadde spasert inn på vårt lag, og førsteellevern er vesentlig bedre enn vår.

Jeg forventer at vi taper denne, og kommer ikke til å bli sur for det i det hele tatt. Tottenham er et bedre lag enn oss, og skal vinne denne. Det er ikke mot disse lagene vi skal ta poeng ( selv om selvfølgelig det hadde vært fint :) )

Jeg kommer ihvertfall ikke til å deppe i det hele tatt om vi taper.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 12. Okt. 2011, 14:26 »
Vi skal også huske på at Blackburn hadde et godt tak på oss før. Allt må må omme til en ende...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #171 på: 12. Okt. 2011, 14:29 »
Jeg tar sånne historiske statistikker med en klype salt.  Tottenham er en tittelutfordrer. De klarte å beholde modric og bale, og skaffet seg Adebayor. Vi har en stor jobb foran oss.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #172 på: 12. Okt. 2011, 14:44 »
Er desverre litt enig med deg her Flatline, Tottenham har et betraktelig sterkere lag enn oss. Selv om vi for tiden spiller bra og holder det tett så er jeg stygt redd for at vi går på den første smellen for sesongen her!

Er forsåvidt også enig i kritikken din av Raylor, har gjort en grei jobb, men føler at vikariatet bør være over nå som Santon er fit for fight. Obertan bør også bli brukt mer som impact player mot tampen av kamper, hvertfall inntil han viser at han tør og kan utfordre folk på en skikkelig måte. Han har vist dette noen ganger, men ikke på langt nær som en ving med hans kvaliteter bør gjøre.. Legg til at Marveaux har vært et friskt pust hver gang han har vært på banen, så er det på høy tid at vi er litt vågale og endrer litt i et ellers samspilt lag.

Blir uansett en meget spennende kamp, kommer nok til å ha en litt høyere puls når kampen er igang 17:00 på søndag!

HOWAY!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #173 på: 12. Okt. 2011, 14:48 »
Flott innlegg Bresken og velkommen til forumet får man si, da jeg ser du kun står med 12 innlegg! Fine innspill!

Jeg håper på en 1-1 eller 0-0 kamp, men tror dessverre vi får kjørt oss skikkelig.
Jeg er veldig positiv til det pardew har gjort denne sesongen til tross for noen rare disposisjoner, men det at han ikke kommer til å starte Santon i helgen er for meg en rød strek i boka.

Mener også man burde starte HBA istedenfor Obertan om man skal spille med 2 spisser.

Løvenkrants fra start = jeg skrur av tven og stikker ut for å kjøpe meg hore.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #174 på: 12. Okt. 2011, 14:57 »
Hadde vært helt greit, dersom det faktisk var mulig å klone Jonas!

Muligheten er vel tilstedet (om enn ikke på så kort tid), spørsmålet er vel mer etisk enn praktisk :D

Anyhooo. Jeg slenger meg på de som vil se Raylor ut og Santon inn. Hva pokker var poenget med å kjøpe mannen og skryte slik av ham hvis han ikke skal ta over for en som faktisk ikke er rendyrket på den plassen. Kan liksom ikke se hva Raylor eventuelt skulle ha som ikke Santon har i v2 (uten frisparkene da seff).

Dette burde egentlig være innlysende synes jeg...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #175 på: 12. Okt. 2011, 15:08 »
Hehe takk takk!

Ben Arfa er jo også et godt alternativ på høyrevingen, gjerne i en fri rolle, selv om jeg aller helst skulle sett han som en hengende spiss bak Ba eller Best for tiden.

Når det er sagt har jeg etterhvert begynt å forstå at Pardew er litt pinglete i valg av lag, han fortsetter med det kjente så lenge han kan ser det ut til. Har egentlig ikke noe imot akkurat dette, da det gang på gang har vist seg å fungere fint (så langt hvertfall).

Det jeg derimot ikke helt forstår, er spesifikt hvorfor Marveaux og Santon spesielt, ikke har fått sjansen fra start enda. Jeg mener at de før eller siden må inn i ilden, om det er mot Norwich eller Tottenham spiller veldig liten rolle, da de kommer til å være med på at vi ryker på en kjempesmell før eller siden uansett. Det er jo fotballspillere vi snakker om her, ikke spedbarn, de vet godt hvilket lag som er antatt bedre enn oss!

Det er som du sier ElvenKind, eneste Raylor har å gå på er frisparkene, men vi kan jo ikke akkurat basere oss på at vi skal vinne kamper på frispark heller. Vi har jo flere alternativer der, Cabaye og Ben Arfa f.eks.

Liten rant her nå, for det skal sies at jeg er sinnsykt happy med stemninga og prestasjonene så langt i år, langt over hva jeg forventet og jeg synes det er mer spennende enn på lenge å se gutta i aksjon. Dødsfett at gutta faktisk spiller bra fotball, samt at det jo alltid er stilig å se nyere spillere i svart og hvitt  8)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 12. Okt. 2011, 15:08 »
Jeg tar sånne historiske statistikker med en klype salt.  Tottenham er en tittelutfordrer. De klarte å beholde modric og bale, og skaffet seg Adebayor. Vi har en stor jobb foran oss.
Tottenham er da overhodet ikke noen tittelutfordrer. Er jo tre lag som er en god del vassere enn Tott. De har et godt lag, men noe overvurdert synst jeg. En helt åpen kamp som kan bikke alle veier.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #177 på: 12. Okt. 2011, 15:20 »
Det er som du sier ElvenKind, eneste Raylor har å gå på er frisparkene, men vi kan jo ikke akkurat basere oss på at vi skal vinne kamper på frispark heller. Vi har jo flere alternativer der, Cabaye og Ben Arfa f.eks.

Er så enig atte... :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #178 på: 12. Okt. 2011, 15:36 »
Tottenham er da overhodet ikke noen tittelutfordrer. Er jo tre lag som er en god del vassere enn Tott. De har et godt lag, men noe overvurdert synst jeg. En helt åpen kamp som kan bikke alle veier.

Tja.. litt tidlig å avskrive noen etter 7 kamper muligens?  Tottenham har en bred og god stall, de har endelig fått en klassespiss i adebayor, og er i tillegg ikke belemret med CL denne sesongen. Synes de virker vel så sterke som Arsenal var i fjor, og de fulgte Manchester United til døra.

Hvis Tottenham overhodet ikke er en tittelutfordrer, er vi overhodet ikke for gode til nedrykk heller.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 12. Okt. 2011, 15:45 »
Tott fikk bank av begge Man lagene. Tottenham bedre enn City, United og Chelsea? Tror ikke det. Tott er en utfordrer til CL plass ikke noe mer. Mange lag som er dårligere enn oss.