20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 103487 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 16.00
« Svar #180 på: 12. Okt. 2011, 15:50 »
Jeg tar sånne historiske statistikker med en klype salt.  Tottenham er en tittelutfordrer. De klarte å beholde modric og bale, og skaffet seg Adebayor. Vi har en stor jobb foran oss.
Tottenham er da overhodet ikke noen tittelutfordrer. Er jo tre lag som er en god del vassere enn Tott. De har et godt lag, men noe overvurdert synst jeg. En helt åpen kamp som kan bikke alle veier.

Tottenham har uten tvil et godt lag, men jeg vil likevel også kategorisere dem som ganske langt unna å være en reell tittelutfordrer. Midtbanen dems er meget bra, men bakover på banen synes jeg ikke de har noe voldsomt mannskap. Offensivt har de meget gode Adebayor, men utover det, heller ikke noe mannskap i øverste klasse.

Vi slipper, såvidt jeg har forstått det, Adebayor. Cabaye og Tioté er fullt kapable til å ikke tape midtbanen mot van der Vaart og Modric. Eneste som bekymrer meg nevneverdig er backene, hvor vi kan slite en del. Men Jonas kan redde mye der, så venstrebacken blir ikke nødvendigvis noe stort problem.

For å hente noen tall ut av ræva, vil jeg si den prosentvise sannsynligheten for H-U-B er omtrent 30-35-35. Bookmakerne har i følge min kilde et snitt på 2,85-3,27-2,42 i odds, som tilsvarer 32,8-28,6-38,6. Altså ikke en kamp som er tapt på forhånd, i følge ekspertene har vi 61,4% sannsynlighet for å ikke tape  :banana:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 12. Okt. 2011, 15:52 »
Akkurat.. Jon87! Det er først og fremst midtbanen til Tham som er solid..Dawson og Gallaw er jo gode spillere, men ikke bedre enn Colo..Walker og Ekotto er strålende fremover, men kanskje litt shaky bakover..Og på topp har de lite å komme med bortsett fra Adebayor. Men midtbanen er veldig, veldig god.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 12. Okt. 2011, 16:07 »
Eg vil tru at Pardew er redd for at endringar skal føre til tap. Er einig med dei som har lyst å sjå Santon inn for Raylor.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 12. Okt. 2011, 16:09 »
Sesongens første tap skulle komme mot både Aston Villa og Wolves, vi er forsatt ubeseiret. Vi spelar heime mot Tottenham, som vi brukar å ha bra tak på.  Vi burde ha vunnet i fjor, laget var dårligare enn årets utgåve. Vi tar minst 1 poeng.

Husk at Tottenham har vært i en veldig bra form i det siste, og at de også stiller med sterkere lag enn fjorårets versjon med spillere som Kyle Walker, Parker og Adebayor (doubtful riktignok).

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #184 på: 12. Okt. 2011, 16:13 »

Krul
Simpson-Colo-Taylor-Raylor
 Jonas-Cheick-Cabaye-Jonas
          Best-Ba

[/quote]

Hadde vært helt greit, dersom det faktisk var mulig å klone Jonas! Antar at du sikter til Marveaux på høyrevingen?
[/quote]

Hahaha, ja det gikk litt fort i svingene her. Men du dro en riktig konklusjon..:)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 12. Okt. 2011, 16:21 »
Akkurat.. Jon87! Det er først og fremst midtbanen til Tham som er solid..Dawson og Gallaw er jo gode spillere, men ikke bedre enn Colo..Walker og Ekotto er strålende fremover, men kanskje litt shaky bakover..Og på topp har de lite å komme med bortsett fra Adebayor. Men midtbanen er veldig, veldig god.

Hverken Dawson eller Gallas komme til å starte denne kampen. ;) Blir nok Kaboul-King. Tror Dawson er skada, men han er nok bedre enn Colo.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 12. Okt. 2011, 16:24 »
Når King er skadefri er ikke Dawson i nærheten av startoppstillingen. Heldigvis er King en tikkende skade bombe og vist han blir det er Tott betydelig svekka i forsvar.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #187 på: 12. Okt. 2011, 16:26 »
King er helt latterlig god, Martin Jol omtalte han som den beste centrebacken han noensinne hadde sett
If it has tits or wheels, count on problems!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 12. Okt. 2011, 16:26 »
Når King er skadefri er ikke Dawson i nærheten av startoppstillingen. Heldigvis er King en tikkende skade bombe og vist han blir det er Tott betydelig svekka i forsvar.

Hvorfor ikke spille begge da? Dessuten sa jeg ikke noe om King. Jeg skrev at DAWSON er bedre enn Colo etter min mening.
« Siste redigering: 12. Okt. 2011, 16:31 av thomashaer »

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #189 på: 12. Okt. 2011, 18:41 »
Om eventuelt Marv skulle starte på venstrekanten mot tham er Santon nødt til å spele og. Raylor ville ha slitt  meir enn vanleg uten den defangsive jobbinga til Gutiérrez. Vil helst sjå Jonas og Santon spele: jonas defansivt jobb vil tillate Santon å komme framover på bana.

Å flytte Marvaux over på høgresida er eg meir positiv til. Obertan trur eg vil klare seg mykje bedre som ein impact player, han kan utnytte farta si bedre mot trøtte bein.

Synst Best og Ba bør starte kampen mot tham. Begge har gjort det utruleg bra dei siste kampane. Sjølv om Best ikkje har skåra dei 2 siste, er han den spelaren som skaper flest sjanser og gjev rom til andre. Håper HBA får spele den siste halvtimen.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 12. Okt. 2011, 19:55 »
Når har jeg brydd meg om utseende på spillerne? :p

Men enig i at Fleksnes burde starte ja :)
Same old Shearer, always scoring!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #191 på: 12. Okt. 2011, 20:23 »
He he. Fordi du er glad i gutte-kjærlighet og blunke-smileys oss imellom Cheik  ;)
If it has tits or wheels, count on problems!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #192 på: 12. Okt. 2011, 23:32 »
Unngår vi tap her, er vi ubeseiret på de siste 11 PL-kampene. Og for å dra det litt lenger, ubeseiret på de siste 13 offisielle kampene våre. Bare det i seg selv, er en utrolig statistikk for oss.

Håper vi går for en uendret 11'er, bortsett fra Santon>Raylor.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 13. Okt. 2011, 08:35 »
Enig der. Jeg synes egentlig det er hipp som happ om vi starter med Ba og Best eller Ben Arfa og Ba/Best. Fornøyd med begge deler. Hadde nok vært en fordel om Ben Arfa hadde fått trent godt i løpet av landslagspausen, men han har vel så vidt jeg har fått med meg vært i Tunisia for å besøke et sykt familiemedlem.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 13. Okt. 2011, 09:54 »
http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/10/12/focus-on-tight-defence-at-newcastle-united-72703-29580644/?

Skal vi tro dette - starter samme forsvar mot Spuds. Et forsvar som har løpt mer enn noe annet i PL - samme gjelder forøvrig vår sentrale midtbane.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida