20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00  (Lest 74844 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #495 på: 02. Okt. 2011, 18:39 »
Vi får bare vente å se. Men Pool, villa taper neste kamp da de møter hvert sitt Manchester lag. Så om vi vinner mot Spurs blir det luke for oss så veldig viktig vinne mot Spurs. Flatline jeg tviler du hater Pool mer enn meg forresten:)

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #496 på: 02. Okt. 2011, 18:47 »
Jeg er enige i at Lpool på papiret ser bedre enn oss

Drit nå i papiret for en gangs skyld, selv om de er sterkere enn oss der og, og har mye bedre bredde:

Har du sett kampene? Liverpool spiller bedre fotball enn oss. Derfor er de et bedre lag.

Jeg har faktisk sett en del av kampene. Og må skyte inn at Liverpool har ikke vært god i noen kamper i årets sesong.

Sunderland 1-1: Liverpool ble rævkjørt i andre omgang, og må være lykkelig over at de fikk med seg poeng denne kampen.
Arsenal 2-0: Selvmål, røde kort, Arsenal hadde vel 11 ute med skader og suspensjoner, allikavel slet Liverpool denne kampen. Her så jeg de 30 siste minuttene.
Bolton 3-1: Ja hva skal man si om Bolton i år da? Denne kampen så jeg, tro det eller ei, sammen med en Liverpool supporter. Han var ikke veldig fornøyd med spillet Liverpool viste.
Stoke 0-1: Javel..
Tottenham 0-4: Ok..
Wolverhampton 2-1: Har ikke sett denne kampen. Charlie Adam sa vel til pressen at det var en vanvittig dårlig kamp. Wolves hadde visst uflaks som ikke fikk med seg poeng.
Everton 2-0: Selv mot 10 mann slet dem. I tillegg var det røde kortet til Rodwell ikke frispark en gang..

Så at Liverpool spiller bedre fotball enn oss er FEIL. Det kan vi jo faktisk se på tabellen også. Men at de har et bedre lag og en bredere stall enn oss på papiret. Ja.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #497 på: 02. Okt. 2011, 18:48 »
Er totalt uenig. De kjører kamper på en helt annen måte enn oss.  Blir for lett å sitte her med supporter-brillene på og hevde at vi er bedre enn Liverpool. SÅ biased er jeg faktisk ikke, selv om jeg misliker laget.
If it has tits or wheels, count on problems!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #498 på: 02. Okt. 2011, 18:52 »
Helt uenig med deg. De kommer mest sannsynlig til å gjøre det etterhvert, p.g.a spillerne de har til rådighet. Men de har da på ingen måte gjort det til nå i sesongen?

Noreng

• Gjest
« Svar #499 på: 02. Okt. 2011, 19:01 »
Har også sett flere Liverpool kamper denne sesongen, og er også uenig med deg Flatline. Liverpool har ikke vært super overbevisene.
Men dette dreier seg jo om form, skader og andre ting. Når sesongen er over, er jeg dessverre redd Liverpool er foran oss på tabellen, men utklassing er det nok ikke.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #500 på: 02. Okt. 2011, 19:12 »
Slenger meg på her. Så kampene mot Sunderland, Stoke og Tottenham (kanskje jeg skulle begynne å se alle kampene deres?) samt Kampen i går mot Everton. De har på ingen måte kjørt disse kampene noe mer enn vi har gjort i snitt i våre kamper. Mot Tottenham ble de voldtatt fra start til slutt, og ikke i nærheten av å gi dem samme kamp som et rustent Arsenal gjorde nå nettopp. Mye som skurrer i det Liverpool-laget foreløpig.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #501 på: 02. Okt. 2011, 19:34 »
Jeg synes Liverpool har en helt annen flyt i spillet enn det vi har. De tar seg forbi midtbaneleddet og oppover i banen på en helt annen måte enn oss, virker rett og slett komfortable med possesjon. Synes vi har et mer nervøst preg når vi beveger oss over midtbanen.

Men det er uansett poengløst å snakke om at vi er et bedre lag enn Liverpool og Arsenal, og at vi kan konkurrere med dem utover i sesongen. I beste fall hodeløst optimistisk, i verste fall historieløst.

Virker som få her inne innser at om vi får noen skader i forsvaret - er vi totalt fucked.

Noreng

• Gjest
« Svar #502 på: 02. Okt. 2011, 19:41 »
Virker som få her inne innser at om vi får noen skader i forsvaret - er vi totalt fucked.

Sier ikke mot deg på det. Du sa at på kampene sålangt har vært Liverpool bedre. Det har de ikke vært :) Men ja, over tid er nok sjangsene for at de tar oss igjen ganske store, både på poeng og spill.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #503 på: 02. Okt. 2011, 19:50 »
Vanskelig å vurdere egentlig. Vil si det for eksempel er en massiv overdrivelse å si at de ble rævkjørt i andreomgangen mot Sunderland selv om de slapp Sunderland til noen sjanser i en periode. De har slitt litt med å omsette posession i tellende sjanser som mot Everton. Men de er et lag med gode ballferdigheter og to klassespisser på topp. Jeg tror enda at Carroll vil våkne, spesielt ettersom Downing helt sikkert vil heve seg etterhvert. Så har de en Gerrard som kommer tilbake fra skade, og en skadd klassestopper i Agger. Uansett - selv med svakheter i det bakerste ledd har de en mye bedre stall enn oss. Og vi skal selvfølgelig aldri glemme hvor tynne vi er bakover. Arsenal sliter også både med spill og skader - men tror vi skal være særs forsiktig med å forskuttere noe enda. 8 poeng spises kjapt opp når vi først møter motgang. Realistisk sett tror jeg vi skal se på lag som Villa, Stoke, Everton, Mackems og kanskje Fulham samt et av opprykkslaga. Serien er ihvertfall ikke "satt" før vi nærmer oss juletider.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #504 på: 02. Okt. 2011, 19:51 »
Jeg har da aldri sagt det heller?
Påpekte at Liverpool har absolutt ikke spilt bra i år, og ikke har de vært bedre enn oss heller. De har vært heldige med poengfangsten, i likhet med oss. Nevnte vel ingenting om at jeg forventa at vi skulle konkurrere med dem utover sesongen. Men det gjenstår vel egentlig bare å se.
Gleder meg over en fantastisk start på sesongen jeg, og med den selvtilliten som automatisk kommer med gode resultater, håper jeg på en bedre(og skadefri) sesong enn på lenge ;D

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #505 på: 02. Okt. 2011, 19:58 »
Helt enig, Kristoffer. Bortsett fra at jeg mener de ble rævkjørt mot Sunderland. I hvert fall er det inntrykket jeg satt med etter kampen.
Liverpool kan bli sterke denne sesongen, spesielt nå som de har kommet seg godt i gang resultatmessig i.f.t spillemessig. Men de har absolutt ikke vist at de spiller bedre enn oss, eller er flinkere til å styre kamper enn oss denne sesongen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #506 på: 02. Okt. 2011, 20:04 »
Jeg mener de viser at de enda er et mer ballsikkert lag enn oss - men de sliter enda med å omgjøre det i tellende sjanser i stor nok grad. Sånn sett er jeg enig med deg. Men jeg tror nok at Dalglish sin pass-and-move-fotball vil komme mer og mer til sin rett i løpet av sesongen.
Vi får se - kanskje jeg er enda litt mer positiv etter en seier over Spurs neste runde :P
Men realistisk sett tror jeg uansett begge disse laga har langt flere strenger å spille på, samt en sterkere stall enn oss - hvilket vil vise seg når det røyner på utover i sesongen. Aldri verden om vi plutselig skal være klassens beste på skadefronten :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #507 på: 02. Okt. 2011, 20:07 »
Skal sette 400 kroner på Tottenham borte neste kamp, og en hundrings på uavgjort.

Da har jeg noe å trøste meg med uansett hva som skjer  ;D

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #508 på: 02. Okt. 2011, 20:11 »
1. Man Utd
2. Chelsea
3. Man City
4. Tottenham
5. Liverpool
6. Arseanal