20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00  (Lest 74423 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #90 på: 29. Sep. 2011, 23:21 »
Det er forskjell på kriging og ren og skjær udugelighet fra motstanderlagets side Timbuchtu. 
Når det andre laget bommer på åpent mål gang på gang blir det latterlig å kalle det "kriging". Det er bare griseflaks. Skjønner ikke at det går ann å ha så flaks egentlig, vi får prise oss lykkelige.

Har du adhd eller noe? Konsentrasjonsnivået ditt er helt på bånn. Du gidder aldri å lese hele innleggene til folk.

Hva faen snakker du om, din jævla nisse. Du drar inn ullne begreper som "kriging" som egentlig ikke er definerbart i det hele tatt, men som ihvertfall ikke er passende for den flaksen vi har hatt i endel av kampene i høst.

Kanskje du burde ta deg en pause fra tastaturet og stikke ut og få deg et ligg? Da vil kanskje aggresjonsnivået ditt senke seg 5 hakk.  Hvis du vil åpne ballet med usakelige personangrep følger jeg med glede opp ;)

Jeg gjentar igjen:  Vi har vært heldige i høst. Rett og slett. Det har ingenting med kriging å gjøre. Bare udugelighet fra motstanderlagets side. 
« Siste redigering: 29. Sep. 2011, 23:23 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #91 på: 29. Sep. 2011, 23:56 »
Rooooling nå :P

er enig at Ryan Taylor kommer til å dumme seg ut skikkelig før eller senere. Men sånn det ser ut nå så er Pardew VEEEELDIG opptat av å holde lagmoralen vedlike, å holde folk fornøyde. Spesielt hvordan han har nevnt i intervjuet at han har latt spillere spille for å få dem blide å etc (Når Rob Elliot startet i mål foreksempel) Så tror Ryan Taylor starter som venstrebekk helt til han dummer seg ut. Er og litt bekymret når Pardew omtaler Santon på denne måten :

?He?s as quick as Jose Enrique, who was quick indeed, and we have Gabriel Obertan to throw into that as well on the right.?
Greit nok at gutten er rask det er posetivt, men når han sier "and we have gabriel Obertan to throw into that AS WELL on the right"
Bare jeg som tolker det som om Pardew vil bruke santon på høyre og ikke venstre:S? Føler Simpson har tatt seg mer opp i det siste en hva raylor har gjort?
Newcastle United Football Club<3

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #92 på: 30. Sep. 2011, 00:00 »
Jeg ser ikke helt sammenhengen, hvorfor blander han obertan opp i dette her... Mener han at obertan er backup for Simpson da eller? Simpson er ingen Maicon, men han er vesentlig bedre enn Raylor. Simpson er middels på det meste. Raylor mangler i mine øyne elementære ferdigheter på dette nivået.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 30. Sep. 2011, 00:04 »
Slik jeg tolker det sammenligner han Santon med Enrique, og sier at på høyresiden så har vi jo en lynhurtig Obertan. Så er jeg usikker på om han anser Gabby som et backalternativ eller om han snakker om han som høyre kantspiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #94 på: 30. Sep. 2011, 00:04 »
Jeg tror "aggresjonsnivået" mitt hadde lettet en god del dersom du kunne svart ordentlig for deg. Dette er ikke første gang, og jeg antar at det er langt fra siste gang også.

Jeg fikk en kommentar fra Hakiki der han kun gikk inn på QPR kampen, jeg svarer at han har misforstått poenget med innlegget siden han konsentrer seg om en enkeltkamp hvorpå du fortsetter med:

Sitat
Det er forskjell på kriging og ren og skjær udugelighet fra motstanderlagets side Timbuchtu. 
Når det andre laget bommer på åpent mål gang på gang blir det latterlig å kalle det "kriging". Det er bare griseflaks. Skjønner ikke at det går ann å ha så flaks egentlig, vi får prise oss lykkelige.

Ikke en plass nevner du noe om flere lag eller kampene i høst. Dersom du mente alle kampene til nå, så er det vel ikke min skyld at du ikke klarer å gjøre ordentlig rede for deg? Det er jo ikke sjeldent at du ser bort fra hovedpoenget i folks innlegg og fortsetter med din egen agenda basert på en-to setninger som i det store og det hele ikke er så relevante til det folk egentlig vil frem til.

Om du mener resultatene i høst kun har vært takket være flaks så får du mene det. Jeg synes 6 kamper i ligaen og 2 cupkamper uten tap er for mye til å kreditere ned til flaks. Laget har jobbet hardt i alle kampene (mao kriget), noe som har hjulpet til å redde poeng i kampene jeg opprinnelig nevnte.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #95 på: 30. Sep. 2011, 00:09 »
Slik jeg tolker det sammenligner han Santon med Enrique, og sier at på høyresiden så har vi jo en lynhurtig Obertan. Så er jeg usikker på om han anser Gabby som et backalternativ eller om han snakker om han som høyre kantspiller.

Har lest den opprinnelige artikkelen nå, og slik jeg forstår det nevner han Obertan som en annen spiller som også har mye fart - for å understreke at vi har fått inn mye hurtighet :)

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #96 på: 30. Sep. 2011, 00:12 »
?He?s as quick as Jose Enrique, who was quick indeed, and we have Gabriel Obertan to throw into that as well on the right.?
Greit nok at gutten er rask det er posetivt, men når han sier "and we have gabriel Obertan to throw into that AS WELL on the right"
Bare jeg som tolker det som om Pardew vil bruke santon på høyre og ikke venstre:S? Føler Simpson har tatt seg mer opp i det siste en hva raylor har gjort?

No tar du det han sa der litt ut av kontekst gut. Sitatet går som følger:

?He?s very quick and he will want to get forward.? ?That goes with what we have here, I have always said that I want to add some pace to the team.?

så trur nok det ikkje har med kor han skal spille frammover, men at vi får meir fart generelt i laget med santon. forøvrig så sa pardew når santon signerte:

"We are delighted to bring to Davide to Newcastle.
"He is a quality left-back and an established international who also gives us flexibility in defence.
"Davide is a young lad and a great signing for us and I am sure he will adapt to the Premier League very quickly."

så santon er nok en direkte erstatter for erique, vertfall inntil en ny venstreback blir henta. Samtidig som han kan brukast både i midtforsvaret, på høgre back og på vingane om skader kommer
« Siste redigering: 30. Sep. 2011, 00:20 av Human »
- carry on!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #97 på: 30. Sep. 2011, 00:22 »

Jeg fikk en kommentar fra Hakiki der han kun gikk inn på QPR kampen, jeg svarer at han har misforstått poenget med innlegget siden han konsentrer seg om en enkeltkamp hvorpå du fortsetter med:

Og hva var poenget ditt..At siden vi fikk med oss poeng, så er det et bevis for at vi har en kriger-mentalitet? Sorry, vi har vært griseheldige med resultater i forhold til kampbildet i høst. Min mening og du er selvfølgelig velkommen til å være uenig.  Men jeg ser ingen Death or Glory holdning, bare en rekke resultater som har gått vår vei ved tilfeldigheter og udugeligheter fra motstandernes side i en 3-4 kamper. Villa og Blackburn var de to første gode kampene våre.. med et korrekt kampbilde i forhold til poengene fordelt..

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #98 på: 30. Sep. 2011, 02:26 »
Tja jeg vil jo si at et lag som eksempelvis Wolves har en kriger-mentalitet selv om de blir rævkjørt en gang iblant. Skal mer til enn en "Death or Glory"-holdning til for å unngå rundspilling. Steven Taylor var jo tidligere et godt eksempel på en som kriget som en gal, men ble lurt på ræven rett som det var.  :)

Synes vi generelt sett holder høyt press og oppofrende innsats, selv om jeg ikke vil betegne oss som et krigerlag heller. Tror jeg stiller meg et sted mellom Buch og Line her altså.

Forøvrig er jeg absolutt enig i at vi har hatt vår porsjon med griseflaks så langt i år i enkelte kamper. Men jeg vil nok ikke strekke meg så langt som å si at det er tilfelle i 3-4 kamper. Litt flaks har man normalt sett uansett og motstanders udugelighet og ineffektivitet er ikke nødvendigvis det samme som griseflaks for vår del.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #99 på: 30. Sep. 2011, 03:15 »
Vel, vi er egentlig helt enige Hughie.

Jeg ser ikke på oss som et typisk krigerlag, men jeg ville poengtere at laget er i stand til å krige for og redde poeng i vanskelige kamper, noe jeg mener de viste i kampene som jeg nevnte tidligere. Flaks eller ikke, dersom det ikke hadde vært noe vilje i laget til å "gå til krig" i de kampene, så hadde vi nok tapt en god del av de oppgjørende selv om motstanderne hadde vært ineffektive.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #100 på: 30. Sep. 2011, 07:59 »
Jeg mener vi har fått godt betalt i forhold til prestasjonene i år. Håper det fortsetter slik.

At vi ikke tapte mot QPR er ene og alene et bevis på at Jay Bothroyd ikke er så god som vi trodde på forhånd.

Menmen; ingenting galt med gullhår i ræva

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 30. Sep. 2011, 08:11 »
Greit nok at vi hadde tur i kampen mot qpr men hva med villa matchen? Der har vi utur som ikke får 3poeng så er ikke enig i at vi har hatt så griseflaks. For normalt taper vi mot qpr der, men normalt skal man slå villa med så mange sjanser også. Og da hadde vi hatt 1 poeng mer. Vi er et helt annet lag i år. Spiller hurtig, spillerne er sulten og vi spiller kreativ artig fotball. Forhold til i årene før da vi har prøvd spille som Stoke med måke opp på et tårn og vinne 2. Baller. Så jeg føler meg ganske sikker på 3 poeng i morgen. Blir 2-0 eller 3-1...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 30. Sep. 2011, 08:40 »
Blir spennende kamp uansett. Litt banalt sagt tror jeg vi vi vinner kampen, om vi setter sjansene vi får, hvilket vi ikke gjorde mot villa.

Jeg er fortsatt usikker på Raylor vs Simpson. Simpson er kanskje hakket bedre defensivt. Samtidig er Raylor stort sett pasningssikker og er flinkere til å spille seg ut av forsvar. Kampen mot blackburn hvor han og colo spilte seg ut av forsvaret er et godt eksempel. Hadde Colo sendt den samme pasningen til Simpson, ville han mistet ballen. Simpson bommer på enkle innsidepasninger rett som det er. Raylor sprang tredjelenggst i den kampen forøvrig. Til slutt kommer Raylors innleggsfot. Simpson hadde NI innlegg den kampen. Tenk om Raylor hadde fått slått fra den siden i stedet...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 30. Sep. 2011, 08:49 »
Blir spennende kamp uansett. Litt banalt sagt tror jeg vi vi vinner kampen, om vi setter sjansene vi får, hvilket vi ikke gjorde mot villa.

Jeg er fortsatt usikker på Raylor vs Simpson. Simpson er kanskje hakket bedre defensivt. Samtidig er Raylor stort sett pasningssikker og er flinkere til å spille seg ut av forsvar. Kampen mot blackburn hvor han og colo spilte seg ut av forsvaret er et godt eksempel. Hadde Colo sendt den samme pasningen til Simpson, ville han mistet ballen. Simpson bommer på enkle innsidepasninger rett som det er. Raylor sprang tredjelenggst i den kampen forøvrig. Til slutt kommer Raylors innleggsfot. Simpson hadde NI innlegg den kampen. Tenk om Raylor hadde fått slått fra den siden i stedet...

Eg tykkjer Simpson er langt betre enn Raylor for tida. Raylor hadde fordelen med frisparka sine, men har vore langt unna å skåra på dei siste kampane. Simpson tykkjer eg er ganske stabil samtidig som har verte betre på ting han treng/trengte forbetra. Han har vorte betre på pasningsspelet og innlegg. Av og til får han ei rullegardin so dette ned, men samtidig er han flink til å rydda opp.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #104 på: 30. Sep. 2011, 09:25 »

http://yfrog.com/kgcnwkqj

Pardew Dekka og Mike på Aspers, der de spiller med 5000 pund chips.. rett og slett provoserende...
Ashley tapte 500.000 på èn runde, kunne vel blitt spyttet inn i Cissè budet :\