20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00  (Lest 74450 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #60 på: 28. Sep. 2011, 16:13 »
I fjor hadde vi Barton, Nolan, Carroll til å gå i dueller og krige. Da reddet vi ett poeng. I år har vi Cabaye, Obertan og Best. Og som vi alle vet, ingen av de er sterke duellspillere egnet for krig.

Med mindre "duellspillere egnet for krig" = luftstyrke så er jeg Uenig. Cabaye og Best er krigere, og løper mer enn de spillerne du nevner. Sesongens første kamper er godt bevis på at laget er flinke til å krige for å redde poeng, mens det ikke er før de to siste kampene at vi har sett at laget er i stand til å spille god fotball også.
Jeg tror vi har en ganske forskjellig oppfatning av hva det vil si å "krige". Jeg tolker "krig" i fotball som en kamp med mye lange baller, veldig mange luftdueller, dueller med ekstremt mye trøkk, mange seine taklinger, mange tøffe taklinger. En kamp der dommeren må legge lista mye høyere enn vanlig. En slik "krig" vil Cabaye og Best ALLTID tape. De løper mye, de jobber hardt, men de har sin forse langs bakken. Ikke i lufta. Best er ingen targetman, Cabaye er bedre på å slå stikkere i bakrom eller på kant, enn å slå "lange baller på Flo".
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 28. Sep. 2011, 16:29 »
Jeg er delvis uenig, Joakim. Best har etter min mening vist seg som en over snittet habil spiller både i lufta, i duellspillet generelt og til å holde på ballen. Vi vel si at det er hans nest største forse, etter poacher-egenskapene.

At Cabaye ikke er noen stor hodespiller goes without saying, men langs bakken ser han ikke ut til å stå tilbake for noen hva kriging angår. Trenger bare å bli enda litt varmere i trøya.

Men uansett er det ikke sånn vi skal vinne mot Wolves, vi skal spille dem ut langs bakken, og score eksepsjonelt mange fine mål.

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #62 på: 28. Sep. 2011, 16:49 »
Forge sesong sleit Wolves veldig med lag på sitt eige nivå. Men på heimebane var dei derimot veldig gode mot lag topplag; ta feks. seier mot City, L'pool, Chelsea og United i fjor. Litt skumelt at vi ligger på 4. :-[
Men det er kanskje litt for tideleg å deffinere NUFC som eit topplag eller ikkje ;)

Utruleg deilig å lage mitt første innlegg! ;D Har vore ein ivrig lesar av sida lenge og tenkte det var på tide å registrere meg :)
« Siste redigering: 28. Sep. 2011, 17:32 av TimKnut »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 28. Sep. 2011, 16:52 »
Velkommen til forumet. :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #64 på: 28. Sep. 2011, 16:56 »
Velkommen skal din røst være! :)

Jeg tror uansett at dette blir en spennende kamp og gleder meg virkelig! Har troen på et Best-mål, og det hadde vært fortjent om ballen gikk stang inn for Cabaye også snart!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 28. Sep. 2011, 17:31 »
Enig med oppsummeringen din Torfinn. Best er så absolutt en ganske robust spiller, og klarer seg godt i dueller, selv om han allikevel ikke er noen Carroll. Jeg tror absolutt at Best kunne klart seg brukbart som en ensom spydspiss - slik han også egentlig har spilt litt med Ba iblant - da Ba gjerne ligger dypere i banen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #66 på: 28. Sep. 2011, 18:00 »
Eg er veldig fornøgd med det Pardrews menn har fått til så langt. Håper å uendra lagoppstilling. Er enig med mange om at det er vi som må ta tak i kampen. Vi må spille ball. Kan bli ein skummel kamp om vi legger oss lavt, og Wolves pøser innlegg in i boksen med sin enorme luftstyrke. Steven Fletcher er den eg fryktar mest :-\ Om vi klarer å halde ballen på bakken trur eg det vil bli 3 sikkre poeng :) 

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #67 på: 28. Sep. 2011, 18:03 »
I fjor hadde vi Barton, Nolan, Carroll til å gå i dueller og krige. Da reddet vi ett poeng. I år har vi Cabaye, Obertan og Best. Og som vi alle vet, ingen av de er sterke duellspillere egnet for krig.

Med mindre "duellspillere egnet for krig" = luftstyrke så er jeg Uenig. Cabaye og Best er krigere, og løper mer enn de spillerne du nevner. Sesongens første kamper er godt bevis på at laget er flinke til å krige for å redde poeng, mens det ikke er før de to siste kampene at vi har sett at laget er i stand til å spille god fotball også.
Jeg tror vi har en ganske forskjellig oppfatning av hva det vil si å "krige". Jeg tolker "krig" i fotball som en kamp med mye lange baller, veldig mange luftdueller, dueller med ekstremt mye trøkk, mange seine taklinger, mange tøffe taklinger. En kamp der dommeren må legge lista mye høyere enn vanlig. En slik "krig" vil Cabaye og Best ALLTID tape. De løper mye, de jobber hardt, men de har sin forse langs bakken. Ikke i lufta. Best er ingen targetman, Cabaye er bedre på å slå stikkere i bakrom eller på kant, enn å slå "lange baller på Flo".

Tror nok Cabaye hadde klart å lumpe ballen høyt mot et fyrtårn. Det er ikke noe som krever spesielt gode ferdigheter akkurat.

Bare innrøm at du tar feil her. Arsenal-, Sunderland-, Scunthorpe- og QPRkampen er vel bevis nok på at laget klarer å krige til seg poeng?

Er enig i at Carroll er bedre i lufta enn Best selvfølgelig, men jeg sa jo i det første innlegget mitt at jeg ikke snakket om kun luftstyrke, selv om du valgte å ignorere det totalt.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 28. Sep. 2011, 18:05 »
Tror mye avhenger av at backene våre klarer å hindre Wolves' kanter. Det meste av det offensive spillet til Wolves handler om dem, mens O'hara og Henry mer er slitere på midten. Jarvis er vel den vi skal se mest opp for, sammen med Doyle og Fletcher som er et meeget habilt spisspar.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 28. Sep. 2011, 18:19 »
Håper Tayls markerer Roger godt på cornerene! Kan bli en trussel det også. Jarvis er en veldig god spiller, som kan gi Simpson "a hard time" på høyresiden vår.

Spekki

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #70 på: 28. Sep. 2011, 23:28 »
Synes laget til wolwes ser ganske spennende ut jeg og dette er absolutt en kamp jeg frykter. Spillere som hunt, jarvis, doyle og fletcher kan skape problemer for forsvaret vårt!! Nøkkelen blir å putte først, hvis ikke tror jeg det blir maks 1 poeng
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #71 på: 29. Sep. 2011, 00:12 »
Ser denne diskusjonen om Carroll/Nolan vs. Best/Cabaye her inne.. Må faktisk si at vi har flere dimensjoner å spille på med sistnevnte i forhold til Carroll-Nolan komboen.. Med Carroll og Nolan fikk vi mange vunnet hodedueller og en god del mål, men laget spilte mer defensivt og bare slo i blindet på Andy på topp.. Dette funket greit over en periode men hvis det ikke funket i en kamp hadde vi ikke noe annet å spille på.. Med Caba og Best får vi større løpskapasitet, bedre teknik og føler begge bidrar til å gi spillet våres flere dimensjoner, noe som er meget viktig hvis vi skal etablere oss som et lag som kan slåss på øvre halvdel.. Tror vi har mye bra i vente av Cabaye og tror han kommer til å bli stor når han blir varm i trøya
Veni Vidi Vici

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 29. Sep. 2011, 08:27 »
Har noen muligheten til å ta opp denne kampen og laste opp?

Det blir alltid lagt ut nedlastingslenker dagen etterpå i diverse fora. Legger ut her  når de kommer.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #73 på: 29. Sep. 2011, 09:16 »
Vel, du gav meg linker til 2010 kampen mot blackburn Inspectah, så DEG stoler jeg ikke på mer ;)

Hadde gledet meg i 3 timer og lagt meg ned i godstolen med en øl, og så ser jeg det pløsete trynet til Nolan!
If it has tits or wheels, count on problems!

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #74 på: 29. Sep. 2011, 09:34 »
Bare innrøm at du tar feil her. Arsenal-, Sunderland-, Scunthorpe- og QPRkampen er vel bevis nok på at laget klarer å krige til seg poeng?

At vi kriget oss til poeng mot QPR sier du?  I den kampen kriget vi ikke.  Vi dro ned buksa, bøyde oss over, og kan takke oss lykkelig for at de ikke klarte å omsette sjansene.  Eneste grunnen til at vi fikk poeng var at QPR var uheldige foran mål, og ikke relatert til vår prestasjon og "kriging."  Flaueste poenget vi har tatt på mange år imho.
Genius by birth. Slacker by choice.