20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00  (Lest 74392 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #45 på: 28. Sep. 2011, 01:45 »
For all del, på ingen måte umulig å ta alle poengene, og jeg blir nok skuffet om det blir 0 poeng her. Men borte mot Wolves er en kamp som blir tøff for mange lag. Nå er det vel snart slik at svært få bortekamper er lette for oss så sånn sett er jo dette kvalitativt et lag vi bør ha sjanse på å slå. Men jeg tror det blir en tøff kamp likevel!

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #46 på: 28. Sep. 2011, 08:26 »
No er vel ikkje Newcastle det som kan kalles et "stort bortelag " heller, så 3 poeng blir eg glad for :o Dette er ein kamp som kan vinnes, men også en vi garantert taper visst vi ikkje har "dagen" Blir vel ein "KNOKKELKAMP" dette som eg er litt skeptisk til :-\

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 28. Sep. 2011, 08:55 »
Er jo et erketypisk Newcastle tap dette, etter en god periode. 3 poeng her ville vært helt orgasmisk. Hvis da Chelsea misser borte mot Bolton ligger vi på en meget sexy 3. plass etter 7 runder ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 28. Sep. 2011, 08:56 »
Om jeg hadde fått tilbud om 0 0, ville jeg akseptert tvert. Uavgjort borte, og seier hjemme fører oss til Europa :)

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #49 på: 28. Sep. 2011, 08:59 »
Syns helt klart at dette er en kamp vi skal vinne, når det er sakt vil vi før eller siden gå på en "smell" denne sesongen, ser helst at det blir mot topp 4 lag og ikke lag som på papiret er svakere enn oss.

2 mål av Ba, 1 av Best og selvmål av Taylor (!!), blir bra det der  ;D Cabaye setter en i tverren, og Tiote går nok en kamp uten gult kort  :P

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #50 på: 28. Sep. 2011, 09:55 »
Om jeg hadde fått tilbud om 0 0, ville jeg akseptert tvert. Uavgjort borte, og seier hjemme fører oss til Europa :)

Det hadde ført oss til ligatittelen... :P
76 Kunne ha holdt til ligagull :P

Jeg tror vi taper hvis vi lar dette bli en knokkelkamp. Hvis de drar oss ned til sitt nivå vil de slå oss med erfaring.

Nei, her må vi spille raskt langs bakken i lengderetningen - og rett og slett prøve å spille fotball.
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 28. Sep. 2011, 10:33 »
Helt riktig, Flatline. Som jeg har sagt tidligere, her må VI ta kontrollen over kampen, og spille på VÅRE premisser. Hurtig spill i lengderetning langs bakken, er oppskriften for å vinne denne kampen. Får vi til det, er jeg sikker på at vi vinner. Hvis vi overlater initiativet til Wolves, som vi delvis gjorde i fjor, så taper vi mest sannsynlig. I fjor hadde vi Barton, Nolan, Carroll til å gå i dueller og krige. Da reddet vi ett poeng. I år har vi Cabaye, Obertan og Best. Og som vi alle vet, ingen av de er sterke duellspillere egnet for krig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #52 på: 28. Sep. 2011, 10:45 »
MM. Men akkurat når det gjelder Nolan foretrekker jeg Cabaye som krigende midtbane. Hjelper ikke alltid med "Grit" når du ender opp med å løpe mellom baller blå i trynet etter 20 minutter og en Burger King serviett i baklomma.. :D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 28. Sep. 2011, 11:53 »
Helt riktig, Flatline. Som jeg har sagt tidligere, her må VI ta kontrollen over kampen, og spille på VÅRE premisser. Hurtig spill i lengderetning langs bakken, er oppskriften for å vinne denne kampen. Får vi til det, er jeg sikker på at vi vinner. Hvis vi overlater initiativet til Wolves, som vi delvis gjorde i fjor, så taper vi mest sannsynlig. I fjor hadde vi Barton, Nolan, Carroll til å gå i dueller og krige. Da reddet vi ett poeng. I år har vi Cabaye, Obertan og Best. Og som vi alle vet, ingen av de er sterke duellspillere egnet for krig.

Sant at vi har mindre duellkraft. På den andre side, er de spillerene vi nå har i større stand til å holde ballen langs bakken, som er oppskriften på å slå dem, som du nevner. Fart, begegelighet og få ballberøringer er det som skal til. Med Carroll, Barton og Nolan på banen, ble det en tendens til at vi slo langt. Ergo slet vi mot duelllag som Blackburn, Wolves, Fulham og BOlton.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #54 på: 28. Sep. 2011, 12:08 »
Jepp, se på arsenal når de er i form og møter diverse bånnlag med masse fysikk. Dette bryr dem ikke i det hele tatt, de spiller på sin måte - langs bakken og kjapt - og da er utfallet gitt. Det renner inn bakover hos bøllene..

Jeg tror  - hvis vi lykkes med en lignende spillestil  - at vi kan plukke mange poeng på en billig måte.

I fjor - som punk77 sier - spilte vi mer langt pga barton og nolan ( særlig nolan). Da blir enhver kamp en "krig" og "slitekamp" - og utfallet blir ekstremt uforutsigbart. Dette så vi jo under Hughton. Mye rare resultater der. 

Klarer vi å finne en mer "spillende" måte å spille på, tror jeg vi i større grad vil være i stand til å ta kontrollen i kamper.  Da tror jeg mye er gjort faktisk.  De to siste kampene har vært en fin utvikling sånn sett.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 28. Sep. 2011, 12:16 »
Helt riktig at vi må prøve å spille vårt spill, men Wolves er vanskelige å bryte ned (hvis du ser bort ifra qpr-kampen). Blir helt klart tøft, men det gjelder jo forsåvidt alle kamper i PL. 3 poeng her!! ;D

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 28. Sep. 2011, 13:37 »
I fjor hadde vi Barton, Nolan, Carroll til å gå i dueller og krige. Da reddet vi ett poeng. I år har vi Cabaye, Obertan og Best. Og som vi alle vet, ingen av de er sterke duellspillere egnet for krig.

Med mindre "duellspillere egnet for krig" = luftstyrke så er jeg Uenig. Cabaye og Best er krigere, og løper mer enn de spillerne du nevner. Sesongens første kamper er godt bevis på at laget er flinke til å krige for å redde poeng, mens det ikke er før de to siste kampene at vi har sett at laget er i stand til å spille god fotball også.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #57 på: 28. Sep. 2011, 13:48 »
Crap. Skal i bursdag under kampen. Håper jeg klarer å snike meg til å titte litt likevel så jeg ikke kreperer av spenning og lar det gå ut over svigers :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #58 på: 28. Sep. 2011, 14:39 »
Tur t Stavanger by og se fkh under kampen :S CRAP !!!!
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #59 på: 28. Sep. 2011, 15:07 »
Har noen muligheten til å ta opp denne kampen og laste opp?