20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00  (Lest 77636 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #465 på: 25. Sep. 2011, 23:59 »
Skjønner ikke klaginga på Blackburn, og om Flatline ikke fikk med seg noe positivt han gjorde så nekter jeg å tro at du så kampen.
Hadde mange fine løp både med og uten ball, spilte igjennom Simpson så han fikk lagt innlegg flere ganger, valgte å spille 45 grader ut, noe som kunne ført til noe stort om avslutteren hadde skutt litt bedre. For all del, det er mye som mangler, og han gjør en del dårlig. Men han var generelt fin og god i går, selv om han har et stykke igjen å gå.

Liker også at han turte og utfordre mer og skyte et par ganger i går. Positivt i mine øyne.
Nei.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #466 på: 26. Sep. 2011, 09:33 »
Kampen går på tv2 pl nå!

Fine analyser fra Leazes om vanlig ;D

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #467 på: 26. Sep. 2011, 09:34 »
Må sei meg enig med deg Boris  Er positiv til fortsettelsen,med Obertan,Simpson. Begge spelarane heva seg fleire hakk frå forrige kamp og formkurven peikar oppover. Det som er så bra er at laget kjem til så mange sjanser  Og at Leon Best ikkje er på scoringslista er litt synd då, men han er på rett plass til rett tid! Byttar han ut KRAFT mot PRESISJON så er han på lista han også
Med tanke på dei spelarane me har i bakhånd Ben'n,Santon,Marv mm..... er eg svært positiv til fortsettelsen!
Men nivået til Blackburn på lørdag er sansynligvis ikkje allverden heller ??? Må nok ta det med i oppsummeringa også! Men tenk for ein start me har fått 8)

Med tanke på vår neste kamp,så er eg mest bekymra for skader mot et fysisk og robust Wolves :-\
Tenker på den type tacklinger som mot Ben'n i City kampen.!

På tide å legge ut ny tråd til kampen mot Wolves?
« Siste redigering: 26. Sep. 2011, 09:37 av Jonny »

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 26. Sep. 2011, 10:09 »
Skulle være litt morsom å poste denne på veggen til en rovers kompis

... og nå har jeg fått den så syyykt på hjernen selv!!!

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #470 på: 26. Sep. 2011, 10:33 »
Var en annen gang også at han mistet ball og ikke jobbet tilbake. Det trenger ikke nødvendigvis å bety at han ikke gidder, eller at han ikke vil blø for drakta. Det kan være et tegn på at han har et negativt tankesett, tar feil personlig etc.

Eller det kan rett og slett bety at Pardew - i lys av at vi mot slutten var i overtall - gav beskjed til Obertan at han ikke trengte jobbe så mye bakover, men heller henge offensivt i banen for å holde trykket oppe, samt gi Obertan muligheten til assist/målsjanser, som kan ha MYE å si for en spiller "i utvikling".  Faktum er at det er mye på en fotballbane vi ikke kan vite basert kun på det man kan se, selv om jeg ikke ser bort fra at det selvfølgelig også kan ha vært sløvhet/latskap fra Obertans side. 

Forøvrig tror jeg Obertan vil slå til, til tross for at mye av det han gjør foreløbig ebber ut i ingenting.  I tillegg har det tatt ham 5-6 kamper før han nå endelig tørr bruke farten til å utfordre, og jeg tror nok vi vil se en mye merr fullverdig ving i han innen vi når januarvinduet.  Så lenge det er forbedring å se er det håp, og prestasjonen mot Blackburn var god, så har allt håp for ham for fremtiden selv om jeg helst skulle sett at vi ikke brukte ham fast i start-11 helt enda.
« Siste redigering: 26. Sep. 2011, 10:36 av Hakiki »
Genius by birth. Slacker by choice.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #471 på: 26. Sep. 2011, 12:22 »
Det trillet en tåre når Ben Arfa ble jublet inn på banen. Stort, stort øyeblikk! Ellers vil jeg ha sagt at jeg er veldig godt fornøyd med kampen, og sliter litt med å forså en del av kritikken som kommer.

Hva angår Barton mot Obertan debatten, mener jeg at Barton er en fantastisk spiller - som forsvarer en posisjon i de fleste lag i ligaen. Som ving er ikke dette tilfellet. Barton er best om han blir brukt mer sentralt i banen (indreløper i 4-5-1 eller 4-3-3). Nettopp denne taktiske disposisjonen har vært klassisk for Newcastle etter Robson pakka sakene - vi har sendt utpå opptil 4 sentrale midtbanespillere, og antatt at de gjør en like god jobb som vinger som de gjør sentralt. Bowyer, Barton, Dyer og Jenas m.fl. er gode eksempler.

Det jeg liker med årets lag er at vi har kantspillere på kanene - som er i stand til å ufordre, og skape uro i de bakre rekkene hos motstanderen. Obertan lumper fortsatt litt rundt, men tar flere og flere dype løp for hver kamp han spiller. Formen og selvtilliten er på vei - og jeg har ingen tvil om at han blir en viktig brikke for Newcastle. Når det er sagt: Obertan har fotballen først og fremst i beina - ikke i hodet. Han gjør mange rare valg, i form av å utfordre innover i banen - når han bør gå utover. Dessuten ser en mer enn en gang i løpet av en kamp at han er over på venstresiden, og dobler opp med Jonas. Hvorvidt det er en del av Pardews plan, eller om han rett og slett er så frittgående (klukk klukk) av natur - er ikke lett å si - men jeg tror han vil modnes mer med tid og tillit, og allerede den dag i dag gjør han en god figur. Syns for eksempel av han virker å ha et bra samarbeid med Best.

-------------

Selve kampen:

Vi banker Blackburn. Dette er en kamp jeg alltid er redd for, og selv om blackburn er dårligere i år enn på lenge, så er det en sterk prestasjon å rundspille dem som vi gjør. Det å peke på enkeltspillere i denne kampen mener jeg er mindre relevant. Dette er en kollektiv seier - der vi viser mer av det vi så mot Villa - Newcastle har faktisk en plan når de går i angrep. Dette har jeg heller ikke sett siden Sir Bobby leda skuta (med unntak av Hughtons Flo-pasninger.) Jeg mener det skyldes at vi har fått inn en klassisk ving på høyresiden, og en bedre ballfordeler sentralt i Cabaye. Mange er helt sikkert uenige.

Viss en på død og liv skal si noe negativt om lørdagens lag, vil jeg trekke frem at Ryan Taylor fortsatt ikke er venstrebeint - og fortsatt har tempoproblemer. Det synes ikke så godt mot Blackburn - og heller ikke mot villa, men jeg gruer meg litt til å se utfallet av kampene mot Manchesterlagene f.eks. Det som plager meg mest er at Jonas ikke er farlig nok når han skjærer inn - og synes å være for treg til å runde en back som har litt tempo i beina. Ja, han blir nok bedt om å holde seg lavere i banen enn før, men når han først går frem, skulle jeg ønske han var farligere. Det skrives en del om at målene våre som regel kommer fra venstrekanten, men det skal også være nevnt at to av de fire siste har kommet på crosser fra Cheikhen, en fra Best og den tredje kom vel inn fra Simpson etter et hjørnespark?

Det eneste jeg ønsker meg av endringer er derfor at en prøver seg med Ferguson som venstreback i neste kamp. Santon har ikke bevist noe for meg ennå, annet enn at han var verdt £5m, men det det sier meg ikke at han nødvendigvis er et bedre alternativ enn Shane. Nord-Iren var nemlig styggod når han vikarierte for Enrique i fjor. Santon har flotte stats på FM, men jeg er ikke overbevist om at han takler PL. Uansett: Viss Jonas må holde mindre igjen, får vi se om han fortsatt har de gode offensive evnene han en gang var kjent for - viss ikke er jeg mer enn villig til å benke ham til fordel for Marveaux i fremtiden.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #472 på: 26. Sep. 2011, 15:27 »
Hvorfor skal Obertan på liv og død jobbe seg bakover. Vi har Tiote, Cabaye og Jonas til å jobbe livet av seg der. Å ha en rask spiller igjen oppe på banen er vel kanskje en del av Pardew sin taktikk. Synst kritikken av Obertan etter Blackburn kampen er tåpelig.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #473 på: 26. Sep. 2011, 15:40 »
Etterå ha sett kampen igjen på tv, uten 140 hypre unger som løper rundt i huset må jeg si dette:

Tiote var faen meg helt konge!!!    Obertan og Simpson herja på høyre siden, vår nye høyre side blir som vår gamle venstre? Simpson til LFC for £20m i januar? nei men seriøst , høyre siden var bra. Men gleder meg til å se Santon på venstreback

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #474 på: 26. Sep. 2011, 15:47 »
Jeg hadde heller spilt Barton enn Obertan på høyreving. Squidward er bajs, synes ikke han var så god mot Blackburn rivers som alle skal ha det til. Virker å ha en fotballhjerne som et marsvin..
Newcastle also looked to expose this weakness with 43% of their play down their right side. Danny Simpson offered forward support and linked up well with Obertan to deliver 9 crosses into the Blackburn penalty area.

Hmm...  ::)

Synes faktisk høyresiden bare har blitt bedre og bedre. Obertan blir undervurdert av mange her inne, synes jeg. Simpson har tatt fremskritt i det siste. Eneste i den nåværende startoppstillinga jeg ville bytta ut, må være Raylor. Any news on Santon?

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #475 på: 26. Sep. 2011, 15:52 »
Kanskje han er på benken mot wolwes?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 26. Sep. 2011, 15:54 »
Går alt etter planen skal Santon spele med reserve laget onsdag kveld.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #477 på: 26. Sep. 2011, 16:09 »
Bra, har ikke fått noe andre nyheter en at det har gått bra på trening:)

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #478 på: 26. Sep. 2011, 20:06 »
Ler av Obertan-kritikken. Nå er jeg en av de som syntes Obertan ikke ble satsa nok på i ManU og er drittglad for at han endte opp hos oss. Han blir bedre og bedre for hver kamp og jeg tror han kommer til å lykkes hos oss. :)
Toon till I die.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #479 på: 27. Sep. 2011, 02:28 »
Så klart, jo bedre spelarane jo bedre blir laget. Men det hjelper lite med 11 stjerner som alle krever like stor plass i laget, og da vil laget naturleg ikkje funke sammen.

Real Madrid har jo visst mange ganger, at å ha dei beste stjerne ikkje nødvendigvis gir fleire pokaler.

Hovudpoenget mitt, er Barton som tok stor plass i laget. Godt å han bort frå laget, som mange nevner. Men ikkje undervuder det andre eg nevner over heller.

Selvfølgelig, men jeg føler at du sammenligner epler og kanoner her. Det er forskjell på 11 store stjerner, og ikke en eneste en.  Jeg er enig med deg i at Barton - summa summarum -  tok opp for mye plass. Men at nissene i TV2-studioet bare snakker om Joey har lite med realitenene å gjøre. De digger Joey og har ikke annet å snakke om. Det i seg selv er ikke et argument.

Man kan selvfølgelig snakke om Chelsea og Real madrid og at de ikke har vunnet så mye selv med mange stjerner, men de befinner seg tross alt i en annen atmosfære enn oss. Jeg mener derfor disse to klubbene - som eksempler på at stjerner ikke lønner seg - blir helt forfeilet.

De er de største klubbene i verden og spiller i champion league sluttspill og kjemper om titler.  Og i Real Madrid sitt tilfelle konkurrerer de med Barcelona, som er det beste fotball-laget verden noen gang har sett og trolig noensinne kommer til å se... da er man dømt til å mislykkes uansett hvilke grep man tar..

digger at du nevner real som kjøper inn stjerner og setter dei opp mot Barca. Du motseier poenget ditt så på kornet her at eg kunne ikkje sakt det bedre om eg hadde prøvd. Barca er jo nettopp bygd opp av spillera som har spilt med kverandre i ei årrekke og baserer spelet sitt på eit LAGbasert pasningsspill, mens motstykket real kjøper inn enkeltspillera og kaster dei på dør om dei ikkje presterer. Det er jo nettopp slik som real dreiv på med newcastle har gjort sia keegan gikk av(midre skala seff) men det var å kjøpe inn nye stjernespillera hive penger etter dei og kaste både spillera og managera på dør om det ikkje fungerte. No virker det som dette har snudd, alle spillera med divanykker som setter seg sjølv forran klubben er vekke (barton,enrique,carroll) og nye sultne ambisiøse spillera som spelar for laget og klubben er henta inn og lagspel står i sentrum. Laget i år har vokse til eit heilt nytt nivå ifra ifjord.

Det har blitt vist gang på gang år på år at det å bygge opp et lag som er samspelte og lagspel i fokus får størt suksess over tid: Sjå på Barca dei siste åra, Manu også seff (kor mange titlar har ronaldo vunne etter han blei for stor for klubben og gikk til real og kor mange titlar har united vunne sjølv utan ronaldo?).

Klubbar som real, city, chelsea er en skam for fotballen, sjå berre kor mangen syke lag som har blitt ødelagt grunna dei har betalt vannvittige summar for enkeltspillera i lag som har vert fantastiske (tenker på arsenal som har produsert nokon av dei beste spelarane i europa dei siste 10 år og blitt plukka opp av laga som har wasta dei på mange måtar: flamini, adebayor, clichy, hleb, anelka(real der han mista plassen ganske fort), cole og Henry. Samtidig så missa dei Nasri og Fabregas(den var vel ingenting å gjere med ettersom han er født og oppvokst i barca og er fan av klubben).

Og btw om du sjekker statsa barton - cabaye opp mot kverandre i blackburnkampen (som mange har nevnt her tidligare) så kan jo det virke som at vi har en bedre spiller i samme rolla i år pluss at vi då kan utnytte vingane meir og ikkje er avhengig å ha ein treig bulldozer, som kunn har noke innafor ein 16 meter å gjere på ei fotballbane, på bana for å score. (Nolan, if I need to state the obvius)
« Siste redigering: 27. Sep. 2011, 02:36 av Human »
- carry on!