20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00  (Lest 77675 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #420 på: 25. Sep. 2011, 12:27 »
Hvis vi fortsetter å framstå som vi gjorde på Villa Park og i går, så skal jeg være den første til å innrømme at jeg ikke savner en midtbane med Barton og Nolan. I tillegg så er både Best og Ba greit på skjema til å matche Carrolls elleve mål på atten kamper. ;)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 25. Sep. 2011, 12:36 »
Er faktisk enig mer Christian her. Det er ikke noe automatikk i at jo flere gode spillere vi har, jo høyere kommer vi på tabellen..

Oogwayz

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #422 på: 25. Sep. 2011, 12:42 »
Er faktisk enig mer Christian her. Det er ikke noe automatikk i at jo flere gode spillere vi har, jo høyere kommer vi på tabellen..

Er også enig i dette utsagnet. Vi virker som et mye mer kollektiv lag, men vi mangler dybde i laget, så det kommer til å bli spennende hvordan vi takler skadere, som eventuelt måtte komme på key players.

Uansett, utrolig godt fornøyd med utviklingen vi har visst i kampene i år.

Howay the lads!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 25. Sep. 2011, 12:44 »
Nå var vel kollektivet minst like sterkt i fjor, det som jeg mener fort kan vise seg å stemme er at vi i år har mere kvalitet i laget, ergo flere gode spillere.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #424 på: 25. Sep. 2011, 12:47 »

Er også enig i dette utsagnet. Vi virker som et mye mer kollektiv lag, men vi mangler dybde i laget, så det kommer til å bli spennende hvordan vi takler skadere, som eventuelt måtte komme på key players.

Uansett, utrolig godt fornøyd med utviklingen vi har visst i kampene i år.

Howay the lads!

Så absolutt, og dette bør vi ordne i januarvinduet samt en venstreback. Ser helst Santon på høyre, og Raylor holder ikke mål.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 25. Sep. 2011, 12:51 »
Tror også at det greit Barton er borte. Sist kamp når QPR tok en sterk seier mot Wolves så var det Barton som fikk alle overskrifter pga sin disput mot Henry, mens laget og seieren kom i andre rekke. Barton tar rett og slett for mye plass i en klubb, og når han ikke er bedre enn en litt over snittet PL spiller så er han ikke verdt den plassen.

Nå er Newcastle i media for de gode prestasjonene, for de gode spillerne og gode starten - ikke fordi Barton slenger med leppa til gud og hvermann på twitter.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #426 på: 25. Sep. 2011, 13:14 »
Jo  - men christian: Det å si at vi er bedre uten stjerner er et latterlig utsagn. Jo flere gode spillere man har, jo bedre blir laget. Du trenger ikke tenke lenger tilbake enn til skoledagene der kompisser spiller fotball sammen. Laget med de beste spillerne vant som regel. Slik er det i dag og. Et lag er mer en summen av enkelt-spillere - er enig i det, men enkeltindividenes ferdigheter er fremdeles SVÆRT viktige.
Se på City i fjor, et lag jeg vil påstå nesten ikke var samspilte i det hele tatt. Det hjalp seg utover i sesongen, men jeg mener de lenge vant rett og slett på å ha de beste enkelt-spillerne.

Greit nok at det er flott med lagmoral og kollektiv, men det å si at man ikke trenger eller behøver stjerner høres ut som sovjetisk kommunist-propaganda.

Et lag blir bedre med stjerner, end of.
At vi derimot med fordel kan slippe utenomsportslige utsagn og episoder a la Barton er jeg derimot helt enig i.
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 25. Sep. 2011, 13:21 »
Tror også at det greit Barton er borte. Sist kamp når QPR tok en sterk seier mot Wolves så var det Barton som fikk alle overskrifter pga sin disput mot Henry, mens laget og seieren kom i andre rekke. Barton tar rett og slett for mye plass i en klubb, og når han ikke er bedre enn en litt over snittet PL spiller så er han ikke verdt den plassen.

Nå er Newcastle i media for de gode prestasjonene, for de gode spillerne og gode starten - ikke fordi Barton slenger med leppa til gud og hvermann på twitter.

Dette er jeg 100% enig i!
Deilig å høre A. Schau, Lundekvam, osv legge mer vekt på prestasjonene til Cabaye, Tiotè, Best, Ba og comebacket til Ben Arfa etter de 2 siste kampene. Jeg synes NUFC blir tatt mer seriøst også da det ikke er Barton sine krumspring som de spøker og fjaser med i studio når de først skal nevne NUFC.
Det ble jo påpekt i studio igår at NUFC faktisk har et ganske sterkt lag, men at bredden kansje er noe som klubben vil slite med når kulda og hamstringene begynner å lugge på kroppen. Men mye spennende spillere.

Det er bare å legge merke til etterpå da QPR tar imot Villa på Loftus Road. Ganske sikker på at det blir Barton de snakker om før kampen, i pausen og etterpå. Viser sikkert duellen mot Henry fra sist helg.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 25. Sep. 2011, 13:29 »
Akkurat Christian. Det kan være derfor Chelsea har vunnet lite de siste sesongene, til tross for at de har svidd av en haug med penger. De har vært opptatt av å hente inn "stjerner" i stedet for å fokusere på om spilleren passer inn i laget. Jeg stilte spørsmål ved hvorfor de hentet inn Ballack, en spiller som etter mitt skjønn var for identisk med Lampard i spillestil. Det kunne vært bedre å kjøpe inn en litt svakere spiller, men fordi vedkommende passet  bedre til Lampards spill, ville de to som ENHET bli bedre enn Ballack og Lampard.  Det er heller ikke sikkert at de hadde behov for Torres. Hadde de i fjor i stedet investert i en eller to spillere som var i stand til å holde bredden og få fart i et lag som bevegde seg alt for lite, og som generelt skulle ha ball i fot, kunne de tatt ligagullet. Vingene ville da gitt de ballene som Anelka og Drogba behøvde. Måltørken var mao ikke et resultat av dårlige spisser, men en midtbane som ikke fungerte.
« Siste redigering: 25. Sep. 2011, 13:35 av InspectorC »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #429 på: 25. Sep. 2011, 13:34 »
Så klart, jo bedre spelarane jo bedre blir laget. Men det hjelper lite med 11 stjerner som alle krever like stor plass i laget, og da vil laget naturleg ikkje funke sammen.

Real Madrid har jo visst mange ganger, at å ha dei beste stjerne ikkje nødvendigvis gir fleire pokaler.

Hovudpoenget mitt, er Barton som tok stor plass i laget. Godt å han bort frå laget, som mange nevner. Men ikkje undervuder det andre eg nevner over heller.

Selvfølgelig, men jeg føler at du sammenligner epler og kanoner her. Det er forskjell på 11 store stjerner, og ikke en eneste en.  Jeg er enig med deg i at Barton - summa summarum -  tok opp for mye plass. Men at nissene i TV2-studioet bare snakker om Joey har lite med realitenene å gjøre. De digger Joey og har ikke annet å snakke om. Det i seg selv er ikke et argument.

Man kan selvfølgelig snakke om Chelsea og Real madrid og at de ikke har vunnet så mye selv med mange stjerner, men de befinner seg tross alt i en annen atmosfære enn oss. Jeg mener derfor disse to klubbene - som eksempler på at stjerner ikke lønner seg - blir helt forfeilet.

De er de største klubbene i verden og spiller i champion league sluttspill og kjemper om titler.  Og i Real Madrid sitt tilfelle konkurrerer de med Barcelona, som er det beste fotball-laget verden noen gang har sett og trolig noensinne kommer til å se... da er man dømt til å mislykkes uansett hvilke grep man tar..

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 25. Sep. 2011, 13:36 »
Jeg synes dere bruker ordet "stjerner" litt merkelig. Er Barton en stjerne? Er Nolan en stjerne? Enrique? For meg er Cabaye og Ben Arfa minst like mye stjerner, og det som gjør at vi muligens er bedre i år er at disse nye spillerne har andre og muligens bedre kvaliteter enn de som figurerte mest hyppig i fjor. Det aspektet med utenomsportslig fokus er selvsagt relevant, men for meg handler det lite om stjernestatus, mer om kontroversialitet eller "urokråkestatus" om du vil.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #431 på: 25. Sep. 2011, 13:44 »
Me seier ikkje at stjerner ikkje lønner seg. Det me snakkar om Flatline, er at det er vel så viktig å bygge eit lag som passer sammen, som å ha ein tropp av mange stjerner(gode spelarar).

Og det jeg mener, er at det er litt merkelig å snakke om all den tid vi ikke har en eneste stjerne.
Da kan man ikke begynne å snakke om " for mange" som ikke klarer å spille sammen som et argument for ikke å hente den og den spillern :P

Barton er en god PL-spiller med en svær kjeft, han er langt fra noen stjerne.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #432 på: 25. Sep. 2011, 13:51 »
Det ble jo påpekt i studio igår at NUFC faktisk har et ganske sterkt lag, men at bredden kansje er noe som klubben vil slite med når kulda og hamstringene begynner å lugge på kroppen.

Dette er eg veldig spent på. Håpar vi får vist at varmekablane våre kan gjere eit utslag når det gjeld skadeforebygging. Testen blir, som du seier, når vinteren slår inn for fullt.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #433 på: 25. Sep. 2011, 13:53 »
Jeg skjønner bare ikke hvorfor du drar opp denne praten om "for mange stjerner som ikke klarer å spille sammen", når det ikke overhodet er av relevans for oss.  Vi har ingen stjerner  - og i forhold til å hente nye spillere er dette IHVERTFALL ikke et relevant argument eller noe å ta hensyn til.

Det er bare provoserende for meg at du og InspectorC sitter i en liten ring og Circle-jerker hverandre mens dere er hjertens enige i at det kan være "fali" med for mange stjerner i et lag, når vi ikke har en eneste stjerne.

Senseless drivel.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 25. Sep. 2011, 14:00 »
Ja for all del - vann under mølla er vann under mølla - ingen grunn til å gråte over spilt melk, osv. Reagerte bare på den uttalelsen - akkurat som kø1.
Du sitt å sutrer for Nolan og Barton enndå du. Kom deg vidare mann, laget har som sagt godt av å sleppe Barton sine utenomsportslige krumspring.

Det derre er pisspreik - og det veit du. Jeg har såvisst ikke sutret - jeg har bare påpekt at jeg tror vi hadde hatt en enda sterkere stall dersom Joey og Jose ble. Nolan-salget innfant jeg meg med - men ja, jeg påpekte at jeg var dypt uenig i at Nolan ødela for laget som Inspector nevnte i en annen tråd. At Jose forlot var det vel ingen som helst tvil om at kom til å skje. Kan uansett ikke se at noen av disse "stjernene" har gjort så jævla mye som har ført til uoverenstemmelser og kvalme innad i laget. Jeg har for lengst innfunnet meg med tingens tilstand - og er veldig happy med hvordan laget vårt fungerer nå, selv om jeg selvfølgelig står fast med at det å faktisk gi vekk Barton var en dårlig deal. Bartons store rolle i media kan likefullt ha vært positivt for andre - da han jo stadig fjerner press på andre og på seg selv. Han har også fått særdeles positive skussmål fra spillere fra Colo og Tavernier som mente han var gull verdt på treningsfeltet for unggutta. Hans rykte i media er en ting - en annen ting er hvordan han faktisk fungerte i laget.

Du får pokker meg lære deg til at vi er på et forum for å diskutere - og at andre har andre meninger enn deg. Er lei av at du skal sette deg på den høye hesten din og true med å forlate forumet dersom andre har en annen holdning enn deg.
« Siste redigering: 25. Sep. 2011, 14:01 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida