20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00  (Lest 77350 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #390 på: 24. Sep. 2011, 21:50 »
Må si jeg synes synd på Blackburn-fansen. Kan ikke være lett å se klubben sin bli kjørt så jævlig på grunna av to indere som sikkert ikke hadde sett en fotballkamp i sitt liv før de kjøpte opp klubben. Det at de ikke trodde at det gikk an å rykke ned fra PL sier vel litt om interressen... Plutselig blir ikke Ashley så jævlig, disse gutta er jo bare slemme :-\

Jeg vil faktisk bli forbanna om MA selger klubben nå. Greit han har vært en fjott, men han har også gjort positive ting for klubben.  Vi vet hva vi har, men ikke hva vi får. Om vi hadde fått noen idioter som ala de tidligere Liverpooleierene eller knoll og tott i Blackburn, hadde jeg lagt inn årene for godt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 24. Sep. 2011, 21:54 »
Forøvrig enig i det Frode nevner om at vårt åpningsprogram på langt nær har vært lett. Vi har tapt de fem forrige  hjemmekampene mot blackburn, de to siste bortekampene mot villa. Qpr møtte vi på det minst gunstige tidspunkt,  Arsenal og Fulham er heller ikke enkle lag akkurat.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #392 på: 24. Sep. 2011, 22:07 »
Men heller ikke det vanskeligste.

Når det er sagt, jeg er glad for at vi ikke møtes city og man u helt enda. Laget vårt har ikke satt seg, mange nye fjes - og Ben arfa må spilles inn igjen.

I tillegg - og dette er hovedgrunnen - føler jeg at City og Manchester United har overspilt hittil, og jeg tror litt av "luften" vil gå ut av ballongen etterhvert. De klarer ikke holde et slikt nivå over hele sesongen, samt at jeg synes til tider "ALT" av baller går inn i nettet. Sånt er ikke normalt, selv for et topplag.

Vi ser allerede nå at både City og Man united har begynt å normalisere nivået - fulham for city sin del og stoke for man u sin del. De er nok bedre enn oss og alle andre lag i PL - men ikke SÅ mye bedre. ikke 6-0 dag inn dag ut bedre. Har vi en god dag på jobb skal vi klare å ta med oss noe mot disse lagene og. Dog en stor fordel at vi ikke møter dem i den største flytperioden.
If it has tits or wheels, count on problems!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 24. Sep. 2011, 22:09 »
Sitter med følelsen av at vi kan ta poeng mot hvem som helst hvor som helst, bare sentrallinja har dagen. Dvs. Colo/Saylor, Tiote/Cabaye og Ba/Best.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #394 på: 24. Sep. 2011, 22:14 »
Samtidig er alle lagene vi har møtt, med unntak av Arsenal og kanskje Villa lag som vi før sesongen ville forvente å komme foran på tabellen når sesongen er slutt.

Jeg vil ikke ta av riktig ennå. Tror vi vil få se hvor bra dette laget er i løpet av november. Da har vi vel en serie kamper det virkelig kan lukte svidd av.

Når det er sagt likte jeg veldig godt det jeg så i dag.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #395 på: 24. Sep. 2011, 22:28 »
100%enig ulf

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 24. Sep. 2011, 22:30 »
Det jeg synes er mest naturlig å sammenligne med er tilsvarende oppgjør forrige sesong. Da ser vi selvsagt bort i fra QPR, og står med 11 poeng i år mot 3 poeng i fjor. En drastisk forbedring.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #397 på: 24. Sep. 2011, 22:43 »
Gratulerer til alle i NUFC, sykt deiligt dette her! Hoster ennå blod etter all skrikingen! :P

Tiote blir også min BB.
Cabaye litt usynlig av og til men viser klasse når han først har ballen. Og deilig med BA igang! :D
Obertan gjør også sin beste kamp.

Bare jeg som synes Gutierrez ikke er noe god? Han er jo knallgod bakover og fallskjermen til Raylor, men offensivt syns jeg han har for dårlige avleveringer. Kanskje en backup på backplassen? :)

En annen gledelig nyhet, Ben Arfa tilbake! Vet egentlig ikke hva de jublet for når Ba gikk ut; Ba ut eller Barfa inn? :D

Sikkert bare meg: Noen andre som følte det var litt mange divaer på banen? Obertan/Barfa/Best/Cabaye/Marveaux... Håper ikke alle blir å se på banen samtidig igjen, 3Ronaldoer, 1Fabregas og en Ibra... :(
Men som sagt, sikkert bare meg ;)

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #398 på: 24. Sep. 2011, 23:15 »
diva??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #399 på: 24. Sep. 2011, 23:19 »
Veldig enig med Ulf, godt innlegg. For å si det slik - 5 av laga vi har møtt ligger på 10. plass og nedover. Sunderland er i og for seg en vanskelig kamp ja - men Sunderland har trøblet mye i starten av sesongen - og tok først en seier nå forrige helg. Dessuten har vi jo generelt hatt et godt tak også på SoS over dem.
Blackburn er forsåvidt sant at vi har slitt mot lenge, som jeg også sa før kampen. Men Blackburn under klovnen Kean er ikke mye å rope hurra for - jeg kan ikke skjønne annet enn at han blir sparket ganske tidlig i sesongen om ikke noe drastisk skjer. Arsenal, selv med Song og Gervinho var jævla svake mot oss - og har slitt mye med det offensive i starten. Det var lite med Arsenal som imponerte meg da de spilte mot oss - planløst og kjedelig offensivt. Villa er jeg dog enig i at var et godt resultat - det var forøvrig også første kampen jeg virkelig ble imponert over spillet vårt. Men Villa sliter jo også sålangt med å avgjøre kamper - spilt uavgjort i alle bortsett fra en seier. Vi har fortsatt unngått å møte et topp 5-lag, gitt at Arsenal havner på 6. da - noe som vel ikke er helt wide of the mark å anta. Uansett var ikke den versjonen vi så av Arsenal i sesongåpningen noe topplag whatsoever.

Når det er sagt - jeg er imponert nok jeg. Vi slipper inn få mål - og er solide som en enhet. Vi har blitt et lag som er vanskelig å slå selv på dager der ting klabber - samt er kompakte og solide defensivt. Det offensive spillet blir også bedre og bedre med nye spillere som spiller seg varme i drakta. Det er lovende. Men etter desember, når vi har unnagjort kamper mot de virkelig store gutta - tror jeg vi veit mer om hva vi kan forvente av sluttplassering i ligaen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #400 på: 24. Sep. 2011, 23:48 »
diva??

Best vil ha mål, depper visst ikke. Barfa vil imponere- dribler mange ganger men mister.
Obertan tror han er Ronaldo men er ikke Erik de Lanley en gang...
Men som sagt, bare en følelse/tolkning! ;)

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #401 på: 24. Sep. 2011, 23:52 »
ååja! ja, men når vi leda 3-1 så la no stakkaren få prøve seg, han må finne igjen  til der han en gang var, han har jo gått med en gips på høyrefoten det siste året omtrent fyren ! :P gi han 4 uker så løper han sirkel rundt motstanderne! :D

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #402 på: 25. Sep. 2011, 00:06 »
Syns det er bra at barfa tør å prøve jeg. Han har vært ute ett år. Andre hadde kanskje hatt nerver. Hvis han lykkes i 10% av forsøkene sine får vi mye glede av ham fremover

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 25. Sep. 2011, 00:37 »
Mye rare meninger her synes jeg. Vi har en fin start på sesongen med tanke på at vi ikke møter de beste lagene, men når det er sagt så finnes det INGEN enkle kamper i PL. Slik jeg ser det så kan vi slå de aller fleste om vi har dagen, men de aller fleste kan også slå oss. Og dette gjelder vel for stort sett nesten alle lag. Hver seier er like viktig. Om vi i år tar tre poeng på Craven Cottage istedet for på Emirates så er det like fullt tre poeng. Det at vi slår lag som er elendige nå i sesongstarten må jo bare bety at vi har hatt en bedre pre-season enn disse (f.eks mackems). Dette kan jo ikke være annet enn positivt.

Jeg skjønner at man ikke skal hoppe i taket ennå, og ikke begynne og tro for mye om oss selv, men det å ha bra selvtillit el aldri skadelig. Det virker som at man her tror at alle andre lag vil bli bedre, mens vi ikke kommer til bli det utover i sesongen...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #404 på: 25. Sep. 2011, 00:44 »
Det var overhodet ikke mitt poeng - jeg er også veldig optimistisk. Men serien har ikke satt seg enda - og vi har ikke møtt tøffeste motstand enda.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida