20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aston Villa - Newcastle, 17. september kl. 16.00  (Lest 43962 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nobby

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, 17. september kl. 16.00
« Svar #225 på: 17. Sep. 2011, 21:12 »
AARGH!! Er helt utrolig at folk presterer å klage etter en sånn fantastisk bortekamp. Vi hevde oss betraktelig fra kampen mot QPR og vi hadde full kontroll i 2. omgang. Vi var nærmest tre poeng, men samtidig hadde Villa 2 digre sjanser i tillegg til målet. Så med marginer i mot oss kunne vi tapt denne, til tross for at vi var best i banespillet.Målet til Villa var litt marginer i og med at ballen spratt i leggen til Colo og ble lagt død foran føttene på Danglebær. Som Claus nevner kunne Colo hatt litt mer is i magen og presset Danglebær utover, men ingen tabbe fra vår eminente midtstopper. Ellers hadde hele forsvaret brukbar kontroll, også Tayls, til tross for at han også i dag nesten klarte å forære motstanderen et mål.

Cabaye fikk som jeg regnet mer rom i dag, og var rett og slett fantastisk. Hans prestasjoner i dag viser hvor begrenset vår sentrale midtbane var i fjor. Obertan hevet seg flere hakk fra forrige kamp. Ba var også god, mens Tiote ble bedre for hvert minutt. Takk og pris er ramadan over. Best var som en goalgetter bruker å være, usynlig frem til skåringen. Maveraux virker som en god signering, pasningssikker og gjorde de rette valgene hver gang. Strålende pasning til Cabaye i det 90 minutt.

Dette var rett og slett en perfekt bortekamp. Ødela for Villa samtidig som at vi klarte å holde ballen i lag. Slik klarte ikke Villa å få opp momentumet i kampen. Ett poeng borte mot Villa er et godt resultat, selv om med litt marginer også kunne ha vunnet kampen. Men jeg klager overhodet ikke.
Enig med du.. Skriver akkurat det jeg mener om kampen, men er fortsatt skuffet over Tiote denne sesongen. virker rådvill når han får ballen, og bruker for lang tid. Resulterer ofte i balltap, men heldigvis bedre enn forrige kamp

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 17. Sep. 2011, 21:21 »
Tiote var MYE bedre sammenlignet mot QPR. Han hadde noen pasningsfeil i dag, men han tok jo livet av Petrov som er Villas pasninslegger. Sistnevnte var usynlig stort sett gjennom hele kampen.

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #227 på: 17. Sep. 2011, 21:29 »
Nikman; vær så snill å se kampen, forstå spillet og bruk hodet før du lirer av deg 15 innlegg med bullshit. Det ringer kanskje en bjelle når du får fem svar på hvert av dine innlegg, som alle er uenig med deg?
Kan du slutte å være frekk?

Dette - SYNES JEG - var to poeng tapt, og jeg mener det er fordi vi kunne kommet til flere sjanser samt hindret motstanderen til å komme med sine ved å stille 5 på midtbanen. Utenom det var det selvsagt mye bra ved oss.
Gan canny doon Toon!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 17. Sep. 2011, 21:44 »
Nikman; vær så snill å se kampen, forstå spillet og bruk hodet før du lirer av deg 15 innlegg med bullshit. Det ringer kanskje en bjelle når du får fem svar på hvert av dine innlegg, som alle er uenig med deg?
Kan du slutte å være frekk?

Dette - SYNES JEG - var to poeng tapt, og jeg mener det er fordi vi kunne kommet til flere sjanser samt hindret motstanderen til å komme med sine ved å stille 5 på midtbanen. Utenom det var det selvsagt mye bra ved oss.

Da synes jeg du revurdere forhåpningene dine. Villa på bortebane er en vanskelig motstander. Pards traff med taktikken, og Ba fungerte som 5 midtbanemann. Dette er overhodet ikke 2 poeng tapt, men ett poeng vunnet. villa borte er - med vår nåværende stall - et lag vi gjerne kunne tapt mot. Når vi tillegg spilte kanonflott bortebanefotball til tider, har vi lite å klage over. Villa hadde nesten ikke banespill, og nesten ikke sjanser ( tre stykker er ikke mye nr vi tenker på hjemmebanefordelen) Og alle forsvar slipper gjennom baller, det er derfor keepere sweeper.

Spekki

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #229 på: 17. Sep. 2011, 21:48 »
Bler varme av innleggå dine nikman! Ikje meiningå å ver frekke, men d e nufc me snakke i 2011 ikje nufc i 2003 under bobby robson, eller i 96 under keegan!! Å styra 2 omg borte mot villa som newcastle gjorde idag var sterkt og eg må sei eg blei imponert
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #230 på: 17. Sep. 2011, 21:58 »
KJEMPEKAMP!!

Meget fornøyd med hvordan vi framstår, kjører vel nesten hele kampen med unntak av de første 15-20 min. Villa farlige på kontringer som vi kunne forvente. Bare skumma igjennom de to siste sidene her, men er noen misfornøyd? WTF? Cabaye var konge, nøff said! Synes Obertan var livlig, men må lære seg når han skal utfordre/legge inn. Ben Arfa kan vel komme inn på en av vingene? Synes vi skal prøve medBest og Ba, kan bli bra det :) Skandale at Shola får spilletid.

Bring on Blackburn

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #231 på: 17. Sep. 2011, 22:26 »
Er også lysten på å se mer av Marveaux ;D

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 17. Sep. 2011, 22:39 »

Jeg synes egentlig Best-Ba fungerte bra idag. Og sette Ben Arfa rett ut på banen pga. At han har et navn og rykte ville jeg ikke forhastet meg med. Vi trenger forsovidt mer kreativitet på banen. Cabaye var flink idag.

Hvem ville dere ofret for Ben Arfa?
Ba og Best spilte bedre sammen en noen av de to gjør med Ameobi iallfall, så det er jo posetivt.

Av dagens spillere ville jeg vraket Obertan for å få plass til Ben Arfa, selv om jeg er litt usikker på hvordan det skulle fungert rent formasjonsmesig.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #233 på: 17. Sep. 2011, 23:02 »
Ben Arfa som en innside angriper på høyre siden, ja takk!

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #234 på: 17. Sep. 2011, 23:03 »
Forstår hva dere mener, dette er i utgangspunktet en vanskelig kamp, og vi kunne selvsagt vært dårligere. Men jeg ønsker virkelig at vi skal vinne hver kamp. For all del, i fjor var jeg dritfornøyd med nesten hver kamp. MEN hvert eneste poeng er viktig og i år ser ligaen ut til å være enda jevnere enn på veldig lenge. Derfor er det viktig at vi vinner slike kamper.

bent er en målmaskin og n'zogbia scorte alene to mål mot oss ifjor - og det med wigan. Derfor er jeg dritredd når de spiller sammen med bannan, Ireland og albrighton. Jeg innser nå at vi spilte tatt omstendighetene i betrakting en god kamp, men jeg mener at vi hadde dominert kampen enda mer og sånn sett hindretscpring imot om vi stilte med 5 på midtbanen, feks gosling. Da kunne vi også hatt Ba i bakermet istedenfor shola.
Gan canny doon Toon!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 17. Sep. 2011, 23:30 »
Hvorfor henger du deg så voldsomt opp i formasjonen? Alle så at ting fungerte både offensivt og defensivt i dag. Viktigste er dessuten hvordan strukturen i laget er og hvordan samspillet mellom spillerene fungerer. I dag fungerte det veldig bra, og hvis vi skulle brukt Gosling istedenfor Ba fra start, så tror jeg vi ikke hadde hatt samme trykket fremover heller. Og hvorfor Gosling?? Det er sannsynligvis en grunn til at han ikke er på benken. Han var en vandrende katastrofe da han fikk sjansen fra start mot Scunthorpe for noen uker siden og ingenting tilsier at han burde spilt i dag heller.

Jeg tror tvert imot det hadde vært skumlere for oss med fem mann på midten. Faren for å bli spilt lave er større, og det er vanskeligere å etablere angrep hvis man bruker 3 sentrale midtbanespillere kombinert med de to kantspillerene vi hadde i dag.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 17. Sep. 2011, 23:48 »
Eg tykkjer at Obertan til no ikkje har vist seg betre enn Routledge. Eg har heller ikkje forventa noko mykje meir, men tykkjer det er rart at me gambla på å kjøpe han. For all del, han treng tid på seg. Det må han få. Same med Ba, men han tykte eg viste mykje bra idag.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #237 på: 17. Sep. 2011, 23:59 »
Jeg var litt til og fra i kampen i dag, men fikk med meg at spillet funket mye bedre enn de siste kampene, og at Simmo var ganske offansiv. Det vra kjekt å se. Cabaye gjorde mye bra, bl.a en del langskudd, og jeg kan ikke huske at Tiote skapte farligheter defensivt for oss.

Alt i alt en bra kamp, men hvorfor får Obertan spille så mye, og hvorfor ble Best bytta med Amøba???

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 18. Sep. 2011, 00:10 »
Likte det jeg så av spissparet idag. De prøvde å finne hverandre, og Best virket mye mer komfortabel med å spille med Ba en Shola. Veldig flinke til å presse sammen...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 18. Sep. 2011, 00:11 »
Synes Simpson viste tegn til forbedring, samme med Obertan. Skjønner ikke kritikken av Obertan, synes han spiller bra, og det synes også kameratene mine, som holder med andre lag. Tiote viste seg fra en litt mer stabil side med førsteomgangen. Hadde et par forferdelige pasninger i andre omg, men fikk sin første (?) assist i NUFC drakta. :D Er utrolig at Cabaye ikke har scoret ennå, tre tverrliggerskudd og gode keeperredninger har holdt ham unna. Han spiller bare bedre og bedre for hver kamp som går. Og Best er jo bare DEN måltyven! :D
« Siste redigering: 18. Sep. 2011, 23:27 av thomashaer »