20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aston Villa - Newcastle, 17. september kl. 16.00  (Lest 43920 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Spekki

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, 17. september kl. 16.00
« Svar #240 på: 18. Sep. 2011, 00:11 »
Obertan turde jaffal å utfordre litt idag, tror ennå at han kan ble ein goe spelar viss han fortsette å får tillit. Men hadde sikkert ikje jort någe å satt han ud av laget i ein kamp eller to sånn at han merke konkurransen
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 18. Sep. 2011, 00:14 »
Er veldig godt fornøyd med kampen og synes vi i store deler styrte dagens bortekamp mot Villa og kun uflaks og en god Given hindret 3 poeng.

Stats fra kampen fra BBC viser dette:

Possession: Aston Villa 46% - Newcastle 54%
Attempts on target: Aston Villa 3 - Newcastle 13
Attempts off target: Aston Villa 8 - Newcastle 8
Corners: Aston Villa 4 - Newcastle 9
Fouls: Aston Villa 13 - Newcastle 10

Synes alle hevet seg betraktelig fra tidligere i sesongen. Cabaye var enorm og fortjente et mål idag. Obertan viste gode takter innimellom, spesielt i 1. omgang. Brukte både fart og teknikk mer og var en trussel nesten hver gang han var med i spillet. Falt litt av utover i 2. omgang. Demba Ba var også mye bedre enn hva han har vist tidligere. Arbeidsom og spillbar. Uten tvil vår beste spiss for øyeblikket.
Marveaux hadde nok et godt innhopp i likhet med Sammy Ameobi.

Bortsett fra målet imot (Coloccini sin) og en tabbe av Taylor spilte forsvaret meget godt. Simpson var umulig å komme forbi mens N`Zogbia ble annonymisert av R. Taylor. Tiotè var mye bedre enn hva han har vist tidligere og noterte seg også for assist til Best sitt utligningsmål.

Offensivt mangler vi en skikkelig "goalgetter", det har vist seg i kampene til nå i sesongen. Vingene våres er heller ikke målfarlige nok, og Jonas sin håpløse avslutning fra 12-13 meter i 1. omgang oppsummerer han ganske fint. Burde vært en gigantsjanse, men Jonas klarte å plassere den ballen så langt over mål som det er mulig å få den.

Hjemme mot Blackburn og borte mot Wolverhampton i de 2 neste kan gjøre dette til litt av en flying start på sesongen. Absolutt mulig med full pott der, og med Ben Arfa tilbake er nok optimismen også ganske stor. Blir spennende å se hvilken posisjon han blir brukt i.

Skjønner ikke hvorfor folk klager over dette resultatet. Jeg tviler på at det er særlig mange lag som kommer fra Villa Park med 3 poeng i løpet av denne sesongen. Villa har et sterkt og ungt lag som garantert blir å finne i gruppa rett bak topp 5-6.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 18. Sep. 2011, 00:27 »
Folk klager vel ikke? Er bare en gjøk her som tydeligvis har sett en annen kamp enn oss andre.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #243 på: 18. Sep. 2011, 00:27 »
Mangler en skikkelig målscorer?!?

Leon Best har i skrivende stund den 5. beste målraten i Premier Leauge historien. La Best og Ba spille sammen frem til januar så er de nok et fryktet spiss par.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 18. Sep. 2011, 00:32 »
http://www.skysports.com/video/inline/0,,16497_7185022,00.html

Pardew etter kampen. Skryter veldig av laget og enkeltspillere.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 18. Sep. 2011, 01:28 »
Syns det lukter mål av Best hele tiden jeg. Han er glimrende til å komme seg i posisjon i feltet - har rett og slett denne egenskapen til å være på rett plass til rett tid så det så klisjeaktig heter. Har vel nå 9 mål på 13 PL-starter om jeg ikke tar helt feil - det er i utgangspunktet jævla bra. Begge spissene våre var gode i dag - og dette spissparet håper jeg også vi satser på fremover. Veldig morsomt det Best har prestert så langt i PL - for han var på lang vei avskrevet av en stor andel Newcastle-fans etter sitt første halvår med oss i CCC.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 18. Sep. 2011, 01:40 »
Syns det lukter mål av Best hele tiden jeg. Han er glimrende til å komme seg i posisjon i feltet - har rett og slett denne egenskapen til å være på rett plass til rett tid så det så klisjeaktig heter. Har vel nå 9 mål på 13 PL-starter om jeg ikke tar helt feil - det er i utgangspunktet jævla bra. Begge spissene våre var gode i dag - og dette spissparet håper jeg også vi satser på fremover. Veldig morsomt det Best har prestert så langt i PL - for han var på lang vei avskrevet av en stor andel Newcastle-fans etter sitt første halvår med oss i CCC.

Oppsumerer meningene mine også :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #247 på: 18. Sep. 2011, 09:23 »
Jeg var en av dem som avskrev Best i den gangen. Det var basert på hans tangering av sholas verdensrekord i offside, samt at han var stasjonær som togstasjonen på Dombås. Det er han heldigvis ikke lengre, og fortsetter han sånn kan han gjerne gå i offside noen ganger pr kamp... Jeg har også avskrevet Shola, tror det må være minst 5-6 år siden. Ser ingen grunn til å endre oppfatning der. Det går på fotballklokskap og konsentrasjonsglipper. I går kjempet han hardt og vant 1 duell hvorpå han sendte et pølseskinn av en pasning mot Obertan (?) som ble fanget opp av spilleren han akkurat slo i duell. Er beskrivende nok for en typisk Sholaprestasjon.

Men kampen gav grynnlag for optimisme den altså ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 18. Sep. 2011, 09:37 »
Hehe, Shola er et mysterium. Han kan spille ræv i mange kamper på rad, og du kjenner  virkelig at du misliker ham som spiller. Så drar han opp av hatten to glimrende kamper på rad, som gjør at vi slår f.eks Sunderland og Arsenal borte, og vips så elsker du ham igjen. Shola i et nøtteskall spør dere meg..

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #249 på: 18. Sep. 2011, 09:39 »
Beste fra Shola i går må være når han motar ballen i brudd, tar en berøring får så å gå på tryne...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 18. Sep. 2011, 10:33 »
Gledelig å høre at Newcastle gjorde en veldig god kamp i går, og at Cabaye var banens beste. Veldig moromst! Og selvfølgelig helt konge med et nytt mål av Best. ;D

Sånn ellers, TV2 Sumo SUGER. Det var tre kamper som gikk i reprise, og Newcastle var ikke en av de. Helt ufattelig skuffende, og i mine øyne rævdårlig.
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 18. Sep. 2011, 10:44 »

Jeg synes Ba lyktes med svært lite før pause, men i andre omgang begynte han å vise klasse. Best er faktisk i ferd med å utvikle seg til en goalgetter av rang og er mye mer målfarlig enn Carroll er for Liverpool eller Torres for Chelsea. Dette viser på mange måter hvor bra overgangstaktikken vår er når den funker. Hadde vi bare vært villige til å i tillegg svi av litt mer penger på en posisjon vi virkelig trenger for å supplere røverkjøpene så hadde det vært helt fantastisk.

Spekki

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #252 på: 18. Sep. 2011, 10:44 »
Ka skjer me d??? Må få dg altibox, der bler alle kampane fra forrige runde tatt opp automatisk :)

Spekki

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #253 på: 18. Sep. 2011, 11:02 »
Kan någen legga ud ein tråd t forest kampen? Kan ble spennande å fundera på laget t denne kampen ;)

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #254 på: 18. Sep. 2011, 11:22 »
Faen; Cabaye er god!!

Med Tiote og Cabaye har vi en av de mest spennende sentrale midtbanene i PL, og den beste i NUFC på årevis.