20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aston Villa - Newcastle, 17. september kl. 16.00  (Lest 44012 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle, 17. september kl. 16.00
« Svar #210 på: 17. Sep. 2011, 19:10 »
Lurer på om folk ikke har tatt av seg ncastlebrillene? Samtlige i studio + kommentator mente newcastle burde være fornøyd med uavgjort, aston villa hadde uflaks som ikke fikk omsatt sine.

Vi spilte bra i perioder, det syns jeg, og etter at vi fikk 5 på midtbanen kjørte vi over. Spiller for apiller er midtbanen vår så vidt bedre enn avilla, MEN angrepet deres er blant det giftigste i ligaen. Når vi da har en mann mindre på midten i deres blir vi enten overkjørt eller så må en av spissene droppe ned og da spiller vi i prinippet en mer middelmådig 4-5-1 likevel. Hvor var gosling?
Gan canny doon Toon!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 17. Sep. 2011, 19:15 »
Woot? Samtlige i studio sa seg jo spesielt imponert over det Newcastle presterte - alle mann jo. Så du Villa-kampen fra nedrykkssesongen i reprise?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #212 på: 17. Sep. 2011, 19:19 »
ja, hvor var egentlig gosling? på bakgrunn av andre omgang burde vi vunnet! eneste store farligheten villa lagde i 2ndre var jo S. Taylor sin skyld :)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 17. Sep. 2011, 19:21 »
Og til neste kamp er Ben Arfa klar igjen. Skal bli gøy å se karen i aksjon igjen.

Jeg synes egentlig Best-Ba fungerte bra idag. Og sette Ben Arfa rett ut på banen pga. At han har et navn og rykte ville jeg ikke forhastet meg med. Vi trenger forsovidt mer kreativitet på banen. Cabaye var flink idag.

Hvem ville dere ofret for Ben Arfa?
Ikke sagt han skal starte. Bytt han inn på i andre omgang. De mest åpenbare valgene må vel vere Obertan eller en sliten Best/Ba.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 17. Sep. 2011, 19:22 »
Nikman, det er jo fullstendig feil det du sier! De i studio var samstemte i at vi kjørte kampen i store deler, og  det gjorde vi da også i den omgangen jeg så. Skjønner ikke hva som er problemet ditt...

Selv så jeg, som sagt, kun andreomgang, men likte mye av det jeg så. Cabaye var konge, og synes også spissene og Obertan/Gutierrez involverte seg langt mer enn tidligere. Fornøyd med prestasjon, og greit fornøyd med ett poeng. På tide med tre igjen mot B'burn til helga.

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #215 på: 17. Sep. 2011, 19:23 »
Fordi de forventet seg QPR-kampen på nytt. Selvsagt var vi bedre enn. Dette skulle og burde vært 3 poeng til oss. Vi har masse bra på midten og max 3 greie spisser, så hvorfor spiller vi 4-4-2 og lar dem okmme til masse sjanser? Putt 5 på midten og la best score 5!
Gan canny doon Toon!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 17. Sep. 2011, 19:36 »
Lurer på om folk ikke har tatt av seg ncastlebrillene? Samtlige i studio + kommentator mente newcastle burde være fornøyd med uavgjort, aston villa hadde uflaks som ikke fikk omsatt sine.

Etter 2 omg var både kommentatoren og dei i studio einige i at Newcastle var nærmast seier. Og det var me og. Eg tykkjer 1 omgangen var heilt middels, der me viser kor mykje me slite framøve. Vertfall når det gjelde kreativitet. Slik eg føler me har gjort for det meste i alle kampane til no. Men i 2 omgang var det kunn eit lag på bana og me fekk fortent ei utligning og me kunne/burde teke alle poenga idag. Denne 2 omgangen må me byggja vidare på. Moro å sjå at Cabaye begynnar å verte varm i trøya. Ellers er eg nok ein gong imponert øve Simpson, som er veldig god for tida. Det er fortsatt ein del ting me sliter med, men i dag såg eg stor framgang. Og å nekta å tapa kampar, er jo ein fantastisk eigenskap me har fått inn i laget.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 17. Sep. 2011, 19:36 »
Nikman; vær så snill å se kampen, forstå spillet og bruk hodet før du lirer av deg 15 innlegg med bullshit. Det ringer kanskje en bjelle når du får fem svar på hvert av dine innlegg, som alle er uenig med deg?

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 17. Sep. 2011, 19:37 »
http://www.nufcblog.co.uk/2011/09/17/unlucky-newcastle-denied-win-aston-villa-1-1-newcastle/?

Syns faktisk statistikken i seg selv sier det meste. 22 skudd mot mål, mot Villas 11.
59 % ballinnhav borte mot Villa. Imponerende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #219 på: 17. Sep. 2011, 19:39 »
Helt enig med Kristoffer. Den statistikken borte mot et lag som Villa er meget imponerende, vi er tross alt ikke Barcelona. Synes dette ser svært lovende ut. Ba begynner å komme i bedre form, Ben Arfa er snart tilbake og når vi i tillegg får Santon på v. back så har vi et meget spennende lag.
an sparker ikke Bobby Robson??

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 17. Sep. 2011, 20:10 »
Det er også verdt å nevne at en spiller som N´Zogbia, og for den saks skyld Darren Bent var totalt ute av matchen. Merkelig at de blir så feige, og som jeg nevnte i pausa så har det noe med McLeish å gjøre. Han tenker omtrent som Allardyce når han leder; parker bussen. De ga oss kampen, og vi kjørte showet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #221 på: 17. Sep. 2011, 20:12 »

Etter 2 omg var både kommentatoren og dei i studio einige i at Newcastle var nærmast seier. Og det var me og. Eg tykkjer 1 omgangen var heilt middels, der me viser kor mykje me slite framøve. Vertfall når det gjelde kreativitet. Slik eg føler me har gjort for det meste i alle kampane til no. Men i 2 omgang var det kunn eit lag på bana og me fekk fortent ei utligning og me kunne/burde teke alle poenga idag. Denne 2 omgangen må me byggja vidare på. Moro å sjå at Cabaye begynnar å verte varm i trøya. Ellers er eg nok ein gong imponert øve Simpson, som er veldig god for tida. Det er fortsatt ein del ting me sliter med, men i dag såg eg stor framgang. Og å nekta å tapa kampar, er jo ein fantastisk eigenskap me har fått inn i laget.

Enig. skjønner godt at folk er skuffet over å ikke ha vunnet kampen. Men dette må vi ta med oss videre og forhåpenligvis kan vi spille sånn som vi spiller i 2 omgang i samtlige kamper.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 17. Sep. 2011, 21:00 »
Fram til vårt mål så har vi tre langskudd og ett par halvsjanser. Villa : flere gjennombrudd, alene med keeper, åpent mål, mange gode innlegg. Vi hadde dritflaks som ikke fikk flere mål mot, det er jeg enig i tv2-kommentatoren med. Han sa også at vi burde vært fornøyd med 1 poeng sånn som kampen utspilte seg. Det er jeg også enig i.

Aston Villa var vel ikke alene med keeper en eneste gang! Forskjell på å slå altfor lange bakromsballer som Krul bare kan plukke ned og å være alene med keeper. Syns midtbanen vår var fantastiske defensivt. Sjelden at Villa kom til sjanser etter å ha spilt seg gjennom sentralt. Syns også at Villa kan være godt fornøyde. Se på sjansestatistikke. Pluss Cabayes skudd i tverra. Given redde Villa idag.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 17. Sep. 2011, 21:05 »
AARGH!! Er helt utrolig at folk presterer å klage etter en sånn fantastisk bortekamp. Vi hevde oss betraktelig fra kampen mot QPR og vi hadde full kontroll i 2. omgang. Vi var nærmest tre poeng, men samtidig hadde Villa 2 digre sjanser i tillegg til målet. Så med marginer i mot oss kunne vi tapt denne, til tross for at vi var best i banespillet.Målet til Villa var litt marginer i og med at ballen spratt i leggen til Colo og ble lagt død foran føttene på Danglebær. Som Claus nevner kunne Colo hatt litt mer is i magen og presset Danglebær utover, men ingen tabbe fra vår eminente midtstopper. Ellers hadde hele forsvaret brukbar kontroll, også Tayls, til tross for at han også i dag nesten klarte å forære motstanderen et mål.

Cabaye fikk som jeg regnet mer rom i dag, og var rett og slett fantastisk. Hans prestasjoner i dag viser hvor begrenset vår sentrale midtbane var i fjor. Obertan hevet seg flere hakk fra forrige kamp. Ba var også god, mens Tiote ble bedre for hvert minutt. Takk og pris er ramadan over. Best var som en goalgetter bruker å være, usynlig frem til skåringen. Maveraux virker som en god signering, pasningssikker og gjorde de rette valgene hver gang. Strålende pasning til Cabaye i det 90 minutt.

Dette var rett og slett en perfekt bortekamp. Ødela for Villa samtidig som at vi klarte å holde ballen i lag. Slik klarte ikke Villa å få opp momentumet i kampen. Ett poeng borte mot Villa er et godt resultat, selv om med litt marginer også kunne ha vunnet kampen. Men jeg klager overhodet ikke.

nobby

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #224 på: 17. Sep. 2011, 21:09 »
Fram til vårt mål så har vi tre langskudd og ett par halvsjanser. Villa : flere gjennombrudd, alene med keeper, åpent mål, mange gode innlegg. Vi hadde dritflaks som ikke fikk flere mål mot, det er jeg enig i tv2-kommentatoren med. Han sa også at vi burde vært fornøyd med 1 poeng sånn som kampen utspilte seg. Det er jeg også enig i.
vi har dritflaks som ikke får fler mål imot??? Og det har ikke Villa?? Når vi tvinger villa såpass tilbake på banen så det ser ut som om vi har hjemme å di borte, og til og med så er det vi som presser etter utligninga...?? Vanligvis ser jeg på newcastle med objektive øyne, og dette var faktisk det beste vi har prestert i år. Heldige med ett poeng?? Villa var heldige med ett poeng