20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: QPR - Newcastle, 12. september kl.21.00  (Lest 88437 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: QPR - Newcastle, 12. september kl.21.00
« Svar #525 på: 14. Sep. 2011, 03:04 »
Yes, my point! Han virker som han har glemt tempoet over sommern. Synes nå Gosling bør få sjansen om dette ikke bedrer seg i løpet av ukens trening.
Og igjen, som Flatline sier, hadde jeg hatt halvparten av flaksen som Newcastle har om dagen hadde jeg vært lottomillionær. Vi kunne fort ha røket på en smell mot Fulham også, hadde det ikke vært for Krul.

Det som jeg mener er mest bekymringsverdig er Pardwhos utsagn om at han ville hente inn raske spillere med god ballkontroll for å kunne styre matcher mer, og for å ha mer posession. At vi har styrt noe som helst av spill har jeg vanskelig for å se annet en i Fulham-kampen.

Enig, den sjansen han fikk på tampen av Sunderland-kampen kom av at han satsa på at spissen skulle vinne sin duell og ga 100% i løpet. Det manglet vi mot QPR...

Er litt bekymret her jeg også, mener det var en elendig taktisk kamp av Pardew på mandag. Ble tidlig klart at det ikke kom til å gå når Cabaye og Tiote møtte 3 motspillere sentralt ibanen...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #526 på: 14. Sep. 2011, 07:24 »
Vi kan iallefall enes om at Tiote for tiden suger balle rent formmessig.

Jeg personlig ser ikke helt bort i fra at en helt mongo sesongoppkjøring med ensom tørrjukking med ball i Ghana pluss en måned uten det helt store næringsoverskuddet mens man trener daglig kan være medvirkende faktorer til manglende prestasjoner og form. Dårlig form daler ikke bare ned fra himmelen selv om det av og til kan virke sånn. Godt mulig, eller kanskje mest sannsynlig, så er det mer som rører i den suppa der, men grunnlinjen er at han rett og slett virker til å gå på krabbegir fysisk og mentalt. Helt hodeløs til tider rett og slett!

Jeg synes vi skal forsøke å tvinge han tilbake i slag med spilletid, men en kamp eller to på benken til fordel Gosling bør kanskje ligge i kortene snart ja. Og ja jeg er kanskje litt hard med Tio, men fjoråret tatt i betraktning så ligger ærlig talt forventningene godt over dagens prestasjoner på dårlig Alan Smith-nivå, selv med formsvikt.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #527 på: 14. Sep. 2011, 07:33 »
Er litt bekymret her jeg også, mener det var en elendig taktisk kamp av Pardew på mandag. Ble tidlig klart at det ikke kom til å gå når Cabaye og Tiote møtte 3 motspillere sentralt ibanen...

Ja jeg rev på meg to centimeter med høyere viker i pannen av de (manglende) taktiske grepene til Pardew i den kampen. Vi møter ett lag som kanskje har sin eneste, iallefall største, styrke i midtbaneleddet også lar han det gå 90 min med lekestue på midten uten at han forsøker å handskes med et problem som er åpenlyst for samtlige som ser på.

Og jeg skal ikke en gang begynne å gå inn på valg av bytter og tidspunkt for disse.

Som regel er jeg ganske fornøyd med de valgene Pardew tar i kampforløpet med tanke på bytter og disposisjoner, men i dette tilfellet var valgene elendige. End of...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #528 på: 14. Sep. 2011, 07:37 »
4-5-1 med Tiote som anker og Cabaye + Gosling sentralt. Da har Tiote pasningsalternativ stort sett hele tiden, og vi blir ikke overkjørt sentralt. Når HBA kommer inn kan vi ta ut enten Gosling eller Obertan hvis sistnevnte ikke allerede er jaget fra toon.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #529 på: 14. Sep. 2011, 07:57 »
Jævlig mye internet facts ute å går her. Du mister ikke muskler av å ikke spise på 18-19 timer, dummeste jeg har hørt. Og at formsvikten skyldes ramadan er også helt på jordet.
Dette har du ikke noe informasjon om skjønner jeg. Jeg har selv vært kroppsbygger og kan skrive under på at ramadan "ødelegger " muskelmasse. Kroppen er som et bål kompis, så når man ikke får ved tærer du kroppen og det første man tærer er musklene. Så helt klart er ramadan ødeleggende både for muskler og form.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #530 på: 14. Sep. 2011, 08:26 »

Ja jeg rev på meg to centimeter med høyere viker i pannen av de (manglende) taktiske grepene til Pardew i den kampen. Vi møter ett lag som kanskje har sin eneste, iallefall største, styrke i midtbaneleddet også lar han det gå 90 min med lekestue på midten uten at han forsøker å handskes med et problem som er åpenlyst for samtlige som ser på.

Og jeg skal ikke en gang begynne å gå inn på valg av bytter og tidspunkt for disse.

Som regel er jeg ganske fornøyd med de valgene Pardew tar i kampforløpet med tanke på bytter og disposisjoner, men i dette tilfellet var valgene elendige. End of...

De taktiske valgene var ikke så ræv. Vi var vesentlig bedre i 2. omgang enn 1. Og at spillerene ikke gjør som Pards sier er jammen meg ikke hans feil. Mange av sjansene kom på idioti fra vår side: Tiote som mister ball i farlige posisjoner, Colo som et par ganger prøver å bryte foran Taarabt, men ender med å selge seg fullstendig og åpner dermed opp hele forsvaret. Det eneste jeg stusset på var at han ikke satte inn Santon i 2. omgang. At Shola startet var i utgangspunktet greit for meg siden han bruker å jobbe ned og opptre som en 5. midtbanemann, men han var jo overhodet ikke på nett. Det samme kan vel sies om Jonas også.

Klart vi har hatt litt flaks, men når vi tenker på hvilke spillere han har stilt med på topp og på venstreback er 8 poeng intet annet enn fantastisk.
« Siste redigering: 14. Sep. 2011, 08:29 av InspectorC »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #531 på: 14. Sep. 2011, 08:58 »
Enig med de som er misfornøyde med grepene Pardew gjorde i denne kampen.

1. Hovedproblemet var at vi ble overkjørt på midten, vi burde konvertert til en femmer på midten allerede i pausen.

2. Shola hadde en helsvart dag og fikk være altfor lenge på banen. Burde vært byttet ut til fordel for en midtbanespiller, jamfør punkt over, eller byttet med Ba.

3. Obertan fikk altfor mye spilletid, begynner å lukte litt klippekort? Viste glimt av hva han kan mot Fullham, har ellers vært skuffende til nå.

4. Bytte ut Best? Den eneste av våre som så målfarlig ut ble tatt av?

5. Ryan Taylor slet noe voldsomt, denne kan jeg dog se mellom fingrene med HVIS Santon ikke ble satt inn fordi Pardew ikke ville "kaste ham til ulvene" i PL debyen hans.

Bottom line: forventer endringer til kampen mot Villa.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #532 på: 14. Sep. 2011, 10:57 »
Veldig kjekk oppsummering, kyllingen. Og endringene som ble gjort, kom alt, alt for sent. Irriterte meg grusomt at det gikk så lang tid før han foretok seg noe.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #533 på: 14. Sep. 2011, 11:05 »
Enig med kyllingen der ja... Men synes det ogå er litt rart at Gosling er utelatt fra troppen, for så å storspille for reerverlaget dagen etterpå, når vi ikke hadde noen sentrale midtbanepillere med oss...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #534 på: 14. Sep. 2011, 11:33 »
Jævlig mye internet facts ute å går her. Du mister ikke muskler av å ikke spise på 18-19 timer, dummeste jeg har hørt. Og at formsvikten skyldes ramadan er også helt på jordet.
Dette har du ikke noe informasjon om skjønner jeg. Jeg har selv vært kroppsbygger og kan skrive under på at ramadan "ødelegger " muskelmasse. Kroppen er som et bål kompis, så når man ikke får ved tærer du kroppen og det første man tærer er musklene. Så helt klart er ramadan ødeleggende både for muskler og form.

Nei, her er det du som er helt på jordet. Du er enten feilinformert eller besitter kunnskaper fra 60 år tilbake i tid. Mange idrettsutøvere - og kroppsbyggere - går i dag på periodisk faste, noe som ofte fører til at man går 16-18 timer uten mat. Dette er helt uproblematisk i forhold til muskelvekst. Myten om at man må spise hele tiden samt dele opp dagen i 6-7 måltider er blitt avkreftet vitenskapelig, faktisk viser eksperimenter det motsatte, at færre måltider gir lavere fettprosent og høyere andel ren muskelmasse på diett blandt annet.  Det at du har vært "kroppsbygger" er vel strengt tatt ikke en validitetsargument? Det er mange veier til rom, og det at man løfter skrot på et gym gjør en ikke automatisk til ernæringsfysiolog. Dessverre er det ofte en tendens til "Bro-science" i slike gymmiljøer, der det gjerne er den største karen som det blir lyttet mest til,  til tross for at han gjerne er helt på jordet..
Dette med at kroppen er et bål og at den forbrenner muskler før fett og karbohydrater er bare delvis riktig. Ja, går du lenge uten mat begynner kroppen å brenne muskler, men dette tar MYE lenger enn bare 17-18 timer. Det er også avhengig av hva slags mat du spiser blandt annet...i forhold til hva kroppen begynner å tære på først.

Sergei Nubret spiste bare et måltid om natta, da fikk han i seg alt han trengte. Ser det ut som han har problemer med muskelsvinn TooN?

Så lenge du får i deg de næringskildene du trenger per dag, er det null problem å spise et stort måltid om kvelden istedet for å dele det opp utover dagen. Man må være litt mer nøye på måltidssammensetningene, men utover det - ingen problem.

Hvis du vil lese deg opp på periodisk faste anbefaler jeg www.leangains.com.

Når det er sagt! Så er selvfølgelig ikke ramadan optimalt for Tiote i den forstand at han driver en utholdenhetsidrett, da er det greit med litt karbohydrater.. men han mister ikke muskelmasse av en måned på ramadan med mindre han gir totalt faen i kostholdet, noe jeg tviler på at han gjør..  Dessuten, burde han ikke være vant med ramadan by now? Han har tross alt vært fotballspiller i 15 år på høyt nivå, tviler på at han får en gigantisk formknekk i 3 måneder HVER sesong?

Nei, jeg tror vi må tilskrive sheiken formsvikt som alle andre har fra tid til annen - til og med hans forbilde Essien.

Får håpe han kommer sterkt tilbake! Og hvis ikke, hiv innpå Abeid ;) Digger han!
« Siste redigering: 14. Sep. 2011, 11:36 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #535 på: 14. Sep. 2011, 11:46 »
Sammy var frisk når han kom inn.  :)

Han prøvde, ja. Og det er positivt ja. MEN, han var dårlig ja, og mislyktes i omtrent alt han foretok seg.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #536 på: 14. Sep. 2011, 19:21 »
De taktiske valgene var ikke så ræv. Vi var vesentlig bedre i 2. omgang enn 1. Og at spillerene ikke gjør som Pards sier er jammen meg ikke hans feil. Mange av sjansene kom på idioti fra vår side: Tiote som mister ball i farlige posisjoner, Colo som et par ganger prøver å bryte foran Taarabt, men ender med å selge seg fullstendig og åpner dermed opp hele forsvaret. Det eneste jeg stusset på var at han ikke satte inn Santon i 2. omgang. At Shola startet var i utgangspunktet greit for meg siden han bruker å jobbe ned og opptre som en 5. midtbanemann, men han var jo overhodet ikke på nett. Det samme kan vel sies om Jonas også.

Klart vi har hatt litt flaks, men når vi tenker på hvilke spillere han har stilt med på topp og på venstreback er 8 poeng intet annet enn fantastisk.

Vi ble vel mer eller mindre rundspilt i denne kampen, spesielt i midtbaneleddet. Vi hadde ballen nesten 20% mindre enn motstander kampen sett under ett. På bortebane kan det være tilgivelig, men det bør det ikke være mot QPR. Og iallefall ikke når vi hverken kontrer eller skaper sjanser selv.

Det faktum at motstanderen har omtrent tre ganger så mange avslutninger som oss og vel 4-5 100% sjanser kan ikke alene tilskrives at Colo bryter foran Taarabt eller at Tiote slår noen feilpasninger eller en svak Ameobi. Det blir i tilfelle en heftig forenkling. Hvis "alle" spiller svakt så bør man kanskje se noe på måten man spiller på i og med at man har begrensninger i bytter. Få eliminert rundspillingen på midten burde vært blant de første prioriteter i så måte.

At Shola skal være midtbanemann nr. 5 er jo det tydlig at ikke var/ble planen i og med at det tok 63 minutt uten at Pardew gjorde noen grep eller at Shola "var på nett" som du sier. Ba kom omdider innpå som erstatter, men jeg har enda til gode å se han eller Best fungere noe særlig som en 5. midtbanemann iallefall.

Å utføre 2 siste byttene 9 og 3 minutter før full tid her er jeg heller ikke fan av når vi ble dominert såpass lenge. Du nevner 4 spillere du mener er skyld i at vi presterer så svakt, 3 av disse spilte i 90 minutt. Jeg kan legge til to-tre navn på den lista der uten at jeg blir noe mer klok av at man bytter ut Best fremfor andre alternativ eller beholder to mann på midtbanen når vi blir rundspilt der mer eller mindre hele kampen. Guthrie må, kanskje heldigvis (?), ha en lav stjerne i Pardews bok.

Ironisk nok er det manglende byttet av Santon noe av det jeg kan ha en viss forståelse for, selv om jeg heller mot at det hadde vært best å bruke han. Som Chicken er inne på så stormet det kanskje litt mye for å hive unggutten innpå, en annen ting kan være at det muligens er noen kommunikasjonsproblemer, selv om Colo muligens kan litt italiensk.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #537 på: 14. Sep. 2011, 19:50 »
Best fekk seg ein trøkk i 1. omgang, så det kan kanskje vere grunnen til at han vart ofra. I tillegg kan det vere snakk om ei taktisk disponering, der vi innsåg at kanskje ei heldig kontring var veien når QPR kasta seg framover på jakt etter fortjent mål. Obertan og Marveaux har meir spisskompetanse enn Best på den fronten, og då er vel Best i grunnen det einaste alternativet som kan vike for Marve (all den tid Demba Ba hadde blitt bytta inn tidlegare i omgangen, og såleis ikkje burde byttast rett ut igjen).

Som dei fleste andre noget skuffa over kampen. Synest likevel det er på sin plass å gi QPR kred. Dei overbefolka oss på midtbanen, og framstod eigentleg solid over heile linja. Med ein spiss i form kan dei lett ende opp med å kjempe om ein plass midt på tabellen, og då blir uavgjort på bortebane isolert sett ikkje så ille.

Likevel må vi uppe prestasjonane nokre hakk til neste gong, noko det bør vere gode muligheiter for.

Min dom:
God: Krul, S. Taylor
OK: Simpson, Coloccini, Best
Svak: Cabaye, Jonas
Under båten: Obertan, Raylor, Tiote.
Fastklemt til ankeret, milevis under båten: Shola
« Siste redigering: 14. Sep. 2011, 19:52 av Hans J »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #538 på: 14. Sep. 2011, 21:25 »
Flatline. Han bunten din har nok spist eller sprøytet i seg mer en mat. Kjøper ikke hans historie.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #539 på: 15. Sep. 2011, 08:57 »
Flatline. Han bunten din har nok spist eller sprøytet i seg mer en mat. Kjøper ikke hans historie.

Hvis han stilte på samme tid som Arnold, var han nok full av dop ja :)  Amerikanerne har fortsatt to klasser i bodybuilding: en klasse for de som ikke doper seg, en for de som gjør det.

Jeg har selv ligget på 6 treningsøkter (3 vekt, 3 jogg) i uka, og jeg kan ikke forestille meg at oppskriften Flatline beskriver er særlig fornuftig. I slike perioder går min forbrenning  i taket, og ett stort måltid vil ikke være nok, jeg er like sulten 4 timer etterpå.  Spesielt blir det feil å sammenligne vektrening og utholdende idrett. Alle som har møtt veggen under jogging, sykling etc, vet hva jeg snakker om. Hvis man skal spille fotball i 2x 45 minutter er det viktig at kroppen har fått bygd opp et energilager i forkant, med treige/raske karbohydrater og proteiner. Å få seg energidrikke vil, som undersøkelsene viser, forbedre utholdenheten undervegs, men jeg tror ikke energidrikke er det som skal til for å bygge opp det energilageret man trenger for å gjennomføre en lengre periode med utholdenhetstrening. Ergo er jeg overbevist om at ramadan hadde en negativ effekt på prestasjonene til BA og Tiote. De klarte kanskje å håndtere denne perioden bedre da de spilte i henholdsvis Tyskland og Nederland, men PL er verdens raskeste og tøffeste liga hvor kroppen trenger å være 100% for å yte godt på banen.

Hughie: Claus sa i pausen at årsaken til at QPR var så gode i 1. omgang var fordi vi ikke klarte å ta ut Tarabt. Det skyldes blant annet at QPR var i flertall på midtbanen, samtidig Colo gjorde de feilene som jeg nevnte. Hadde han bare presset Taarabt utover i banen i stedet for å forsøke og bryte foran, ville to av de store sjansene til QPR vært unngått. Og hadde Tiote tatt ballen da vi stod høyt oppe i banen ville vi stoppet enda en diger mulighet som QPR fikk. Mao kunne minst tre av QPRS 100% vært unngått om vi hadde unngått elementære feil på banen.

I 2. omgang ble heldigivis SWP flyttet over på vår høyrekant, samtidig som at Colo ikke gjorde den samme feilen. Resultatet ble færre sjanser til QPR, til tross for at de hadde banespillet.
« Siste redigering: 15. Sep. 2011, 09:04 av InspectorC »