20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: QPR - Newcastle, 12. september kl.21.00  (Lest 87048 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: QPR - Newcastle, 12. september kl.21.00
« Svar #495 på: 13. Sep. 2011, 19:00 »
Mi saknar ein Nolan-type. Kanskje Gosling kan verta ein slik type spelar?

I går tykte eg Simpson, S Taylor og Colo var våre beste. Demba Ba såg no frisk ut i den tida han fekk.

Nei, vi savner ikke en Nolan type. Det vi savner først og fremst er spisser som passer hverandre. Som Kristoffer sier var Best god i første omgang, men han var praktisk talt alene på topp. Når ikke spissene klarer å strekke forsvaret og skape rom for andre, blir det få pasningsalternativer for Cabaye. Det er nettopp i slike kamper hvor motstanderen overbefolker midtbanen at Nolan har vist at han med sine støtte og tversoverpasninger ikke holder mål, jamfør Bolton og Fulham i fjor.

Jo, me saknar ein slik type. Det vil sei ein midtbanespelar som kan skåra mange mål. Som er skikkeleg målfarleg. Og som Kristoffer seier, det hadde vore langt kjekkare med Nolan enn Shola i går. Støtte, tversoverpasningar som ikkje helde mål og feilpasningar, florerte jo det av i går.  Dette er ingen Nolan-diskusjon, men me saknar ein type spelar med Nolan sine sterkaste ferdigheitar. Tiote og Cabaye luktar det ikkje mål av akkurat. Gosling kan vera ei løysning, han skåra to for reservelaget. Og lat oss no ikkje komma inn på spiss-sagaen, det har vel vore ganske klart i ca 7 mnd kva me manglar og treng der...
« Siste redigering: 13. Sep. 2011, 19:04 av lgrinde »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #496 på: 13. Sep. 2011, 20:29 »
Mest av alt er det faktisk midtbanen vår per nå som uroer meg litt. Vi har slitt i de fleste kampene med å ta kontroll sentralt på midtbanen, og i går så vi ut som et opprykkslag mot et etablert PL-lag slik spesielt Cabaye ble springende i mellom.

Den sentrale midtbanen er den posisjonen som bekymrer meg minst. Gode spillere og god dekning der. Men pr nå så sliter vi med at vår beste spiller og fjorårets beste kjøp i PL, Tiotè, ikke leverer som forventet. Han er nå i så dårlig form at det er bedre å benke han.......

Jeg tror at når sesongen nå etterhvert begynner å sette seg litt mer så vil både Tiotè og Cabaye finne tonen bedre og bygge verandre opp. I bakhånd blir spillere som Ferguson, Gosling og Vuckic veldig spennende å følge.

For å kommentere kampen litt så synes jeg 1. omgangen var fryktelig svak. Ameobi, Tiotè, R. Taylor var grusomme å se på. Tok seg opp i 2. omgang, da skapte ikke QPR så mange sjanser og jeg synes forsvaret virket mye tryggere da.

Obertan er veldig frustrerende å se på. Han burde utnyttet hurtigheten sin i mye større grad enn hva han gjør nå. Det er jo det som er "våpenet" hans, men altfor ofte blir han stående for å få ballen i bena istedenfor å gå på løp. Han må bli mer direkte i stilen, utfordre mer og gå mer rett på mål med sin hurtighet og teknikk.

På spissplassen er det veldig skralt. Vi trenger Ben Arfa i form så fort som mulig. Han kan jo være et bindeledd mellom midtbanen og spissene, og kan jo også gjøre det meste på egenhånd. En spiller som kan herje med alle og enhver og som ganske sikkert vil bedre det offensive spillet flere hakk.

Spillemessig var ikke dette noe særlig å rope hurra for. Men 1 poeng på bortebane på en dårlig dag er jo greit å ta med seg.
Forventer flere endringer på laget som møter Villa borte til lørdag. Santon på backen og kanskje en startplass til både Ba og Mavreaux. Kanskje kjøre Obertan på topp for å få mer nytte av farten hans der.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #497 på: 13. Sep. 2011, 20:31 »
Hadde vært bedre med Nolan enn Shola i går. Hadde vært bedre med den stakkars katten som vandret rundt på stadion på banen enn Shola i går.

Det beste hadde nok vært Marveaux istedenfor Shola i går av hva som var tilgjengelig, og Ben Arfa når han er klar.

Har ikke savnet Nolan i en eneste kamp denne sesongen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #498 på: 13. Sep. 2011, 21:09 »
Det må jeg da ærlig talt innrømme at jeg faktisk har gjort. Forhåpentligvis blir det bedre når vi får folk tilbake fra skade og tilvendt tempoet - men Nolans egenskaper både foran mål og som arbeidshest på midten har vært savnet. Med en Tiote ute av form føler jeg vi har manglet litt sting sentralt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #499 på: 13. Sep. 2011, 21:34 »
Jeg er litt enig. Jeg tror riktignok Cabaye blir bedre etterhvert, men til nå ville jeg heller hatt Nolan.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #500 på: 13. Sep. 2011, 21:36 »
Det må jeg da ærlig talt innrømme at jeg faktisk har gjort. Forhåpentligvis blir det bedre når vi får folk tilbake fra skade og tilvendt tempoet - men Nolans egenskaper både foran mål og som arbeidshest på midten har vært savnet. Med en Tiote ute av form føler jeg vi har manglet litt sting sentralt.

Does not compute.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #501 på: 13. Sep. 2011, 22:27 »
Driter jeg i. Nolan kunne stjelt ett mål fra "spissene" våre...

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #502 på: 13. Sep. 2011, 22:29 »
Greit at Tiote mistet pre-season pluss at han ikke har spist. Men nå har ramadan vært over i snart 2 uker, fortsatt ikke mett?

Spiller for så vidt ingen rolle, hvis pre-season og en god biff er forskjellen på en Tiote i form og ikke, er det det største ferdighetsfall jeg har sett noensinne. Du spiller ikke på risiko og usikkerthet fordi du ikke har spist. Sorry. Han må rett og slett heve seg.

I tillegg var min Rooney-sammenlikning ene og alene for å påpeke at ikke alle spillere sliter med formen, tvert imot. 8 mål på 4 matcher, og Rooney er ikke akkurat det jeg vil betegne som noen tap-inn spiss. Han skaper mye alene og er grunnen til at United ser så konge ut nå, ikke omvendt (setter det på spissen for å få frem poenget).
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #503 på: 13. Sep. 2011, 22:39 »
Greit at Tiote mistet pre-season pluss at han ikke har spist. Men nå har ramadan vært over i snart 2 uker, fortsatt ikke mett?

Tror du at kombo'n av å miste pre season og å faste i en mnd er retta opp på 2 uker??
-Når en ikke spiser og drikker på 18-19 timer i en mnd, mister man muskler, vekt, styrke.. og det tror du er å hente tilbake på to uker? Ferdighetene hans er der, det så vel du og alle andre i forrige sesong.... gi han litt tid før du drar han til galgen.. Og ja han burde spille for vi har ingen som kan ta plassen hans uansett!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #504 på: 13. Sep. 2011, 22:39 »
Har ikke savnet Nolan i en eneste kamp denne sesongen.

Kva med ein type spelar som har Nolan sine eigenskapar med tanke på å skåra mål? Det er jo fråverande hjå oss per dags dato.

Kvifor skal Tiote ha klyppekort på laget? Han har vore direkte svak til no i sesongen, og då er det sjølvsagt fare for å havna på benken. Uansett kor dårleg dekning me har. Men når det er sagt, det er eit par andre eg vil ha ut før han.
« Siste redigering: 13. Sep. 2011, 22:41 av lgrinde »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #505 på: 13. Sep. 2011, 22:55 »
En del av årsaken til at Tiote har vært dårlig tror jeg er savnet av Nolan og Barton. De to var flinke til å komme på offensive løp, de hadde muligens ikke de tekniske egenskapene til Cabaye, men de kom mere med offensivt, var nede å hentet ballen og skapte et større trykk fra midtbanen. Nå spiller Tiote ved siden av Cabaye som liker seg best veldig dypt i banen og når begge blir liggende dypt, så blir det mindre farlig for motstander å presse høyt og da får de dårlig tid med ballen. Samtidig så ender det ofte med at Tiote skal prøve å slå de avgjørende pasningene og vi ser han mer offensivt i de kampene vi har spilt denne sesongen, kontra fjoråret hvor rollen hans omtrent var utelukket defensiv. Hjelper selvsagt ikke å ha en surrebukk på høyrekanten heller.

Litt vanskelig å forklare, og mulig det ble litt uklart. Tror det blir betraktelig bedre når Ben Arfa kommer inn som hengende spiss. 4-2-3-1 passer oss antakeligvis mye bedre enn 4-4-2 med det mannskapet vi har nå. Spissene våre er rett og slett altfor dårlige til at vi kan bruke to av de, når Ben Arfa er tilbake.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #506 på: 13. Sep. 2011, 23:13 »
For meg virker det som om Cabaye ikke for lov til å komme fram. Det virker som om Jonas og Obertan hadde som oppgave å støtte spissene. 

Forrige sesong hadde vi Barton på kanten. Dette gjorde det mulig for en sentral spiller å være med fremover siden barton holdt litt igjen. Kanskje jeg tar feil, men jeg trodde Cabaye var en spiller som kunne drive fremover med ballen. Komme inn i boksen osv.

Men når vi ikke klarer å holde på ballen i mer en 3 trekk blir det vanskelig å spille motstanderen lave slik at Cabaye kan utnytte ferdighetene sine på siste banehalvdel.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #507 på: 13. Sep. 2011, 23:25 »
Cabaye har jo sin sterkhet som playmaker, men han blir helt klart brutk mer deffensivt i Newcastle. Han ble også brukt sånn forrige sesong. Sesongen før det var han en playmaker og endte opp med 15 mål.
Jeg vil se en mer offensiv Cabaye. Ut med en spiss og inn med en ekstra midtbanespiller.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #508 på: 13. Sep. 2011, 23:30 »
Cabaye har jo sin sterkhet som playmaker, men han blir helt klart brutk mer deffensivt i Newcastle. Han ble også brukt sånn forrige sesong. Sesongen før det var han en playmaker og endte opp med 15 mål.
Jeg vil se en mer offensiv Cabaye. Ut med en spiss og inn med en ekstra midtbanespiller.

+1, har troa på Cabaye i en mer offensiv rolle. En potensiell tilrettelegger (ingen enkel oppgave med spissene vi har i stallen) og målscorer.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #509 på: 13. Sep. 2011, 23:33 »
Ifølge fantasy (som henter poengskalaen fra EA sports) var Shaun Wright-Phillips blant banens dårligste, mens spillere som Obertan og Ferdinand var delt nest best på banen.. :P