20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: QPR - Newcastle, 12. september kl.21.00  (Lest 87031 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: QPR - Newcastle, 12. september kl.21.00
« Svar #480 på: 13. Sep. 2011, 15:28 »
Jeg synes heller ikke vi spilte noen god kamp i går. (Les elendig.) Likevel er jeg litt imponert over at vi igjen får med oss et clean sheet. Et mål på fire kamper er helt ekstremt. Vi får ta med oss det og heller konstatere at det er mye vi må jobbe med lenger fram på banen.
Selv om vi ikke har sluppet inn mange mål kunne vi godt ha gjort det i samtlige kamper til nå. I går kunne det godt ha blitt 3-4 baklengs. Det er mye å arbeide med både bake, midten og framme. Er veldig lite som stemmer i laget for tiden.

Jeg er enig i at det ikke er veldig bra, men det kan ikke være forferdelig fælt heller etter 8 poeng på fire kamper. Vi har vært litt heldige resultatmessige, men når hell kommer hele tiden er det kanskje ikke hell lenger. Det er ofte mye som ikke fungerer for mange lag tidlig i sesongen og vi blir nok bedre etterhvert.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #481 på: 13. Sep. 2011, 16:19 »
Og hva er det Krul driver på med ved to anledninger. Han rykker ut også fullfører han ikke og blir stående midt imellom angriper og målet. Krul er konge på strek og refleks, men han har mye å hente i felt arbeidet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #482 på: 13. Sep. 2011, 16:39 »
Joa, men ingen topplag spiller SÅ crap. Jeg sliter med å se hvordan vi noensinne skal få et mål slik vi spiller nå.

Jeg klarer ikke glede meg over en slik kamp uansett hvor mange poeng vi får eller ikke får. Hadde gledelig tatt imot Barton, Nolan, Enrique og Carroll og kasta ut alle de nye "juvelene" våre slik vi spiller nå.

Deprimerende fotball, rett og slett.

Helt enig. Med fjorårets lag så luktet det mål, og man visste at vi kunne vinne hvilken som helst kamp med full klaff. Sånn er det dessverre ikke i år. Vi mangler kvalitet og mest av alt spisskompetanse. Resultater slik som kampen vår på Emirates i fjor har jeg null tro på at vi får se denne sesongen. Spillere som scorer eller skaper mål ut av ingenting er gull verdt, og det er forbanna irriterende at vi nå bare har en eller to spillere igjen som kan gjøre det ekstraordinære som ofte er tungen på vektskåla mot de beste lagene.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #483 på: 13. Sep. 2011, 17:02 »
En grei oppsumering av mine tanker igår:

Minus:
- Raylor sliter stort mot 165 cm høye og 65 kg. Tunge SWP. Han viser vel egentlig at han ikke er mer enn en back up for oss.
- Tiote roter det til flere ganger og er slurvete.
- Cabaye er mer eller mindre usynelig, noe jeg synes han har vært også i flere av våres kamper.
- Ameobi kan være en god reserve, men å være førstevalg som spiss som det virker som han er, er ikke bra og sier litt om at vi trenger å få spilt inn laget med Demba Ba og få Ben Arfa tilbake fra skade.
- Obertan virker slurevete.

Pluss:
- Vi har flaksen på vår side, og tar viktige poeng.
- Fabio Coloccini og Steven Taylor er og kan forsette og storspille i midtforsvaret. Vi har sluppet inn 1 mål på 4 kamper.
- Simpson er meget solid på høyre back mot QPR.
- Best glimter til tider, med gode "gjør ting på egenhånd" egenskaper.
- sylvain marveaux er like høy som SWP og veier omtrent like mye, kan bli en spennde spiller i fremtiden.  Håper han har fotballferdighetene i orden også!

Mine ønsker:
Lagoppstilling:
Krul
Simpson-Taylor-Coloccini-Santon
                   Tiote
Jonas                             Marveaux
                 Cabaye
           Ben Arfa/ Ba/(Best)

Egentlig et skikkelig spennede lag. Håper vi klarer å spille inn våre nye signeringer og at troppen holder seg nogenlunde skadefri.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #484 på: 13. Sep. 2011, 17:15 »
En grei oppsumering av mine tanker igår:

Minus:
- Raylor sliter stort mot 165 cm høye og 65 kg. Tunge SWP. Han viser vel egentlig at han ikke er mer enn en back up for oss.
- Tiote roter det til flere ganger og er slurvete.
- Cabaye er mer eller mindre usynelig, noe jeg synes han har vært også i flere av våres kamper.
- Ameobi kan være en god reserve, men å være førstevalg som spiss som det virker som han er, er ikke bra og sier litt om at vi trenger å få spilt inn laget med Demba Ba og få Ben Arfa tilbake fra skade.
- Obertan virker slurevete.

Pluss:
- Vi har flaksen på vår side, og tar viktige poeng.
- Fabio Coloccini og Steven Taylor er og kan forsette og storspille i midtforsvaret. Vi har sluppet inn 1 mål på 4 kamper.
- Simpson er meget solid på høyre back mot QPR.
- Best glimter til tider, med gode "gjør ting på egenhånd" egenskaper.
- sylvain marveaux er like høy som SWP og veier omtrent like mye, kan bli en spennde spiller i fremtiden.  Håper han har fotballferdighetene i orden også!

Mine ønsker:
Lagoppstilling:
Krul
Simpson-Taylor-Coloccini-Santon
                   Tiote
Jonas                             Marveaux
                 Cabaye
           Ben Arfa/ Ba/(Best)

Egentlig et skikkelig spennede lag. Håper vi klarer å spille inn våre nye signeringer og at troppen holder seg nogenlunde skadefri.

er dette et pluss? :lol:
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #485 på: 13. Sep. 2011, 17:17 »
føler at vi har brukt opp flaksen vår for i hele år de første 4 kampene våre.
Forsvaret er - til tross for det noen her sier - IKKE bunnsolid. Synes heller det virker som en åpen godteskuff, QPR pløyde jo igjennom oss i går? På streken-redninger er ikke det jeg vil kalle godt forsvarsspill - heller en bøtte med flaks kombinert med udugelighet fra QPR sin side.

Banens beste for oss i går var Bothroyd.
If it has tits or wheels, count on problems!

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #486 på: 13. Sep. 2011, 17:18 »
Et pluss om han kan løpe og drible ræva av de fleste premier leauge spillere slik som SWP gjør.

Noen fordeler må kortvokste ha  ;)
« Siste redigering: 13. Sep. 2011, 17:21 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #487 på: 13. Sep. 2011, 18:04 »
Mest av alt er det faktisk midtbanen vår per nå som uroer meg litt. Vi har slitt i de fleste kampene med å ta kontroll sentralt på midtbanen, og i går så vi ut som et opprykkslag mot et etablert PL-lag slik spesielt Cabaye ble springende i mellom.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #488 på: 13. Sep. 2011, 18:13 »
Mest av alt er det faktisk midtbanen vår per nå som uroer meg litt. Vi har slitt i de fleste kampene med å ta kontroll sentralt på midtbanen, og i går så vi ut som et opprykkslag mot et etablert PL-lag slik spesielt Cabaye ble springende i mellom.

Vi hadde grei kontroll på midtbanen mot Sland og Fulham. Var først i går at Cabaye virkelig fikk kjørt seg, hvilket  selvsagt har sammenheng med at med at QPR stilte med fem på midten.  De var veldig gode i presset i går. Og fordi vi somlet eller brukte for mange touch, klarte QPR å stenge av alle pasningsalternativer/rom med en gang. Samtidig lider vi av at det ikke er motsatte bevegelser på topp. Dermed kunne QPR stå høyt uten å ta spesielt hensyn til bakrom.

Forøvrig må folk begynne å tenke litt mer langstiktig. Skal ikke forvente at Cabaye eller OBertan tar PL-nivået med en gang. Skal de bli bedre må vi spille med dem,

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #489 på: 13. Sep. 2011, 18:21 »
Spissparet er selvfølgelig vårt største problem. Null bevegelse og elendig ballbehandling. Alt er avhengig av at vingene våre har dagen, og hvis de ikke har det så er vi rævkjørt.

MEN, vi har jo masse penger på konto da...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 13. Sep. 2011, 18:23 »
Syns jo faktisk at Best var flink til å bevege seg førsteomgang, selv om han spesielt i andreomgang fada ut. Ameobi derimot var en tragedie.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #491 på: 13. Sep. 2011, 18:24 »
Mi saknar ein Nolan-type. Kanskje Gosling kan verta ein slik type spelar?

I går tykte eg Simpson, S Taylor og Colo var våre beste. Demba Ba såg no frisk ut i den tida han fekk.

Dette laget meinar eg bør starta mot Villa;

Krul
Simpson Coloccini Taylor (S) Santon
Taylor (R) Cabaye Tiote Gosling Gutierrez
Ba
« Siste redigering: 13. Sep. 2011, 18:28 av lgrinde »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #492 på: 13. Sep. 2011, 18:26 »
Syns jo faktisk at Best var flink til å bevege seg førsteomgang, selv om han spesielt i andreomgang fada ut. Ameobi derimot var en tragedie.
Joa, i forhold til Shola beveger han seg kanskje mye, men ellers er det tynt. Så vi et eneste bakromsløp i går? Det blir så fryktelig stillestående.

Tenk at vi har en Cabaye på midten som er en ekspert på lure gjennombruddspasninger, også må han slite med Best og Shola på topp. Synes ærlig talt synd på fyren jeg.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #493 på: 13. Sep. 2011, 18:31 »
Mi saknar ein Nolan-type. Kanskje Gosling kan verta ein slik type spelar?

I går tykte eg Simpson, S Taylor og Colo var våre beste. Demba Ba såg no frisk ut i den tida han fekk.

Nei, vi savner ikke en Nolan type. Det vi savner først og fremst er spisser som passer hverandre. Som Kristoffer sier var Best god i første omgang, men han var praktisk talt alene på topp. Når ikke spissene klarer å strekke forsvaret og skape rom for andre, blir det få pasningsalternativer for Cabaye. Det er nettopp i slike kamper hvor motstanderen overbefolker midtbanen at Nolan har vist at han med sine støtte og tversoverpasninger ikke holder mål, jamfør Bolton og Fulham i fjor.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #494 på: 13. Sep. 2011, 18:34 »
Jeg syns fortsatt en box-to-box-spiller i en slik type kamp hadde vært kjekt - Nolan hadde selvfølgelig vært langt kjekkere og hatt på banen enn Shola i går.