20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443505 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #1530 på: 05. Jan. 2012, 23:01 »
Vel, han og Simpson eliminerte Evra og Nani, ikke mange som klarer det! Han loep og jobbet knallhardt, og hadde mange bra pasninger og virket trygg og sikker. Staar til 8 paa boersen hos meg. Simpson med 9.

Om jeg kunne velge mellom Raylor og Obertan paa kant, er jeg ikke i tvil hvem jeg ville valgt. Raylor for ogsas ett pluss i boka for brukbart utseende og for at jeg slapp aa spy som jeg ville gjott naar Obertan spiller, og jeg ser blekksprut trynet hans.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1531 på: 05. Jan. 2012, 23:02 »
Boris: Helt greit og riktig å kritisere spillere når de er dårlige... Men var ikke det jeg mente...

Men er mye enten eller her inne, litt lite nyansert til tider... Ingen spilte f.eks til 10 på børsen i går... Mange var gode, men langt fra 10!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Peter

• Gjest
« Svar #1532 på: 05. Jan. 2012, 23:05 »
Ba, Tiote og Cabaye spillte i mine oyne til 10 alle tre.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1533 på: 05. Jan. 2012, 23:08 »
http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/1437/67/liverpool-and-arsenal-battle-brazilian-striker Hvis prisen stemmer kunne jo like gjerne vi hivd oss inn  ;) Veldig bra spiller!!

Skjønner forresten ikke hvorfor vi ikke er med i kampen om Onohua...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1534 på: 05. Jan. 2012, 23:14 »
Boris: Helt greit og riktig å kritisere spillere når de er dårlige... Men var ikke det jeg mente...

Men er mye enten eller her inne, litt lite nyansert til tider... Ingen spilte f.eks til 10 på børsen i går... Mange var gode, men langt fra 10!

Aha, okei. Da er vi nok uenige. Tiote, Cabaye og Ba får ti av meg. Cabaye og Tiote eliminerte Man Utds midtbane, og Ba herja helt vilt. Det var nesten så jeg syntes synd på Man Utd-supportere. Til tross for at det "kun" ble 3-0, så var det pur voldtekt det disse tre drev med i går.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1535 på: 06. Jan. 2012, 00:55 »
@joetoontoonlee
Liverpool have entered the race to sign Finnish starlet, Thomas Hesakmi. They hope to wrap up a deal ahead of #Nufc. via finnfut.com #lfc

:lol:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1536 på: 06. Jan. 2012, 07:44 »
Du har jo tidligere sagt at Raylor er en bedre høyreback enn Simpson. Raylor klarte heller ikke i går alltid å finne posisjoneringa si defensivt, noe Simpson derimot klarte. Jeg hadde på en måte skjønt hatet mot Simpson om han hadde kosta oss mange poeng på grunn av defensive glipper, men i det store og det hele har han vært veldig solid for oss i år. Han er ikke verdens beste back og han er ikke god nok for CL-spill, men jeg vil faktisk påstå at han lett hadde spasert inn på høyrebackplass f.eks. på gårsdagens Man Utd-lag.

Argumentasjonen din henger heller ikke helt på greip i og med at Simpson har hatt det så lett fram til nå ettersom alle har angrepet oss på venstresiden fordi vi har vært dårligere forspent der. Nå har vi jo Santon der, så da skulle vel alle angrepet høyresida vår?

Santon kommer til å bli en mye bedre back enn det Simpson er, det betviler jeg absolutt ikke, men pr. dags dato vil jeg si at Simpson er bedre enn Santon i det defensive posisjoneringsspillet, mens Santon er bedre med ballen i beina og til og komme framover. På sikt må vi kanskje ha inn en bedre høyreback, men det er absolutt ingen krise å spille med Simpson enn så lenge.

:gp: Einig. Må jo og berre nemnast at Simpson hadde sin 3. redning på strek (Minst 3 til no).
« Siste redigering: 06. Jan. 2012, 08:18 av lgrinde »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1537 på: 06. Jan. 2012, 08:59 »
Det gjør at han innehar en klar tredjeplass når det gjelder redningsprosent, bak Tim Krul og Steven Taylor.  :nikke:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1538 på: 06. Jan. 2012, 09:04 »
Og Raylor a..."storspille på høyrekanten"

Nei, det gjorde han absolutt ikke, men jeg skjønner at det kan virke sånn etter å ha sett Obertan spille der resten av sesongen. Han klarte seg greit, hverken mer eller mindre.

Er vel ikke der poenget mitt har ligget i det hele tatt Geir. Jeg argumenterer for at hvis vi skal oppover på tabellen, så er ikke Simpson god nok, og heller ikke Raylor.

Forøvrig kan også være feil å sammenligne LFC-kampen mot Scum i og med at førstnevnte lag har sine sterkeste spillere på venstre side, mens sistnevnte definitivt er bedre på sin høyre side. Evra var f.eks på langt nær så mye offensivt involvert i scumkampen som Enrique.

Argumentasjonen din henger heller ikke helt på greip i og med at Simpson har hatt det så lett fram til nå ettersom alle har angrepet oss på venstresiden fordi vi har vært dårligere forspent der. Nå har vi jo Santon der, så da skulle vel alle angrepet høyresida vår?

Hvis de har spesielt gode spillere som de mener kan bekle begge sider så ja. Redknapp valgte denne taktikken. Han flyttet Bale til Raylors side mot oss. Flyttet ham tilbake til vanlig posisjon i 2.  Chelsea på den andre side valgte av taktiske årsaker  å vri spillet ut mot Sturridge for å sette ham opp en mot en mot Raylor. Noe han var rett som det var. Det var derfor Mata var lite involvert i kampen. Det hadde lite eller ingenting å gjøre med Simpsons geniale forsvarsegenskaper. LFC var på den andre side klart best på sin venstre kant, og ManU på sin høyre. I LFC-kampen gikk det utover Simpson, som vi alle så. På den andre side slapp han tilsvarende stress mot ManU i og med at de kjørte mest gjennom Valencia og Nani på motsatt side.

Hele poenget mitt er at man bør se på hvordan motstanderens lag prioriterer spillet, og kvaliteten i bestemte posisjoner..At Simpson var bedre mot ManU enn mot LFC kan rett og slett ha sammenheng med at Enrique har blitt en mye bedre back enn Evra. Simpson møtte bedre motstand i LFC-kampen rett og slett, og gjorde det derfor dårligere.  Satt på spissen var ham oppe mot Mohammed Ali i 1. kamp, og Ole Lukkøye i 2. Logisk nok vil det påvirke prestasjonene til Simpson.
« Siste redigering: 06. Jan. 2012, 09:06 av Thomas »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1539 på: 06. Jan. 2012, 09:09 »
ALLE var dårligere mot Pool. Det var jo ikke akkurat slik at fille-Ryan var strålende da heller...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1540 på: 06. Jan. 2012, 09:10 »
...

Du har presentert den argumentasjonen ein del gonger no.  :zzz: Eg fekk vertfall med meg den første gongen.

Noko nytt på overgangsfronten?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1541 på: 06. Jan. 2012, 09:12 »
Så linken over om Welliton som var aktuell for Liverpool og Arsenal til £7 mill. Hvis de skulle slå det fra seg er det noe vi ABSOLUTT burde se på. Strålende spiller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1542 på: 06. Jan. 2012, 09:15 »
Det er jo sant Torfinn. Var interessant å se Langlis analyse av hvordan Kenny parkerer bussen og lar mostanderen trille ball i bakre ledd. De gjorde det mot City. Det kan jeg jo forstå. Men det verste av alt var at de gjorde det mot oss også i 2. omgang. De er selvsagt gode på akkurat det området, men det er jo forbanna flaut å parpkere bussen på hjemmebane mot jevn motstand. Det var nettopp derfor jeg trodde vi kunne få med oss minst ett poeng. Men det var helt til vi gjorde individuelle feil. Og når LFC tar ledelse er svært vanskelige å slå. Da er bussen perfekt taktikk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1543 på: 06. Jan. 2012, 10:26 »
@joetoontoonlee
Liverpool have entered the race to sign Finnish starlet, Thomas Hesakmi. They hope to wrap up a deal ahead of #Nufc. via finnfut.com #lfc

:lol:
Heia Liverpool! Heia Dalglish! Lykke til med å signere en spiller som tilsynelatende ikke eksisterer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1544 på: 06. Jan. 2012, 11:23 »
Jordan Rhodes med på Tor Kristian Karlsens liste over de 10 hotteste på overgangsmarkedet:

Sitat
Jordan Rhodes (Huddersfield, 21):
? Midtspiss som har dunket inn 20 mål på 17 ligastarter denne sesongen, inkludert fire (ikke-ekte) hat-tricker. Normalt sett er jeg skeptisk til hype rundt høytscorende angripere fra de lavere divisjoner, men den skotske U21-landslagsspissen har x-faktor ? flere enn meg ser noe Alan Shearersk i denne unggutten. Ikke bare skyter han med kraft og presisjon, men han besitter god koordinasjon, arbeidsvilje og en aggressiv spillestil. Kan vise seg å bli et smart kjøp og en umiddelbar Premier League-hit. Huddersfield vet imidlertid at Rhodes er hot, og er ikke klare til å slippe han uten en fin kompensasjon.

Pris: £4-6 millioner

:o

Løp og - you know the rest!