20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443249 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #1515 på: 05. Jan. 2012, 19:52 »
Nei, har problemer med det. Er ikke så delte meninger egentlig. De fleste mener at han er god nok for oss slik vi fremstår nå, men at han på sikt bør erstattes. Det er også bred enighet, noe som selv min blinde oldemor kan se, at Simpson er BEDRE enn Raylor.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1516 på: 05. Jan. 2012, 20:04 »
Onoucha ville vært et varp, en klar oppgradering fra Simpson  :fisk:

Hadde du vært litt oppegående, hadde du skjønt at du faktisk ikke fisker etter diskusjoner med sånne uttalelser. Vi er alle enige i at Onuha mest sannsynlig hadde funka bedre enn Simpson. Det er Raylor vs Simpson du bommer.

Du klarer ikke å lire av deg en kommentar uten å være spydig du? Om Simpson er god nok eller ikke, er vel det delte meninger om..

Dette er jo en stråmannsargumentasjon uten like da. Du snakker ofte om å ha et balansert syn på spillere og ledere, men likevel velger du noen ganger å se på dine meningsmotstanderes syn som så lite nyansert at de bare kan velge mellom "dette er en kjempegod spiller" og "dette er en kjempedårlig spiller".

Påstanden din om at Simpson alltid faller gjennom mot god motstand fremstår faktisk som så latterlig etter kampen i går at jeg tror jeg for en gangs skyld burde kommet med en innrømmelse om at du kanskje ikke har helt rett her. Jeg kan skrive det en gang til for å få gjennom poenget mitt (og mange andres her inne): Simpson er ikke verdens beste back. Han er ikke fantastisk fremover, men han er pr. dags dato vår beste back defensivt og han hadde lett tatt høyrebackplassen hos de aller fleste lag i PL. Han gjør noen feil og har noen dårlige kamper som andre spillere, men i år har han lett forsvart plassen sin på laget vårt, i langt større grad enn det Ryan Taylor har gjort. Taylor spilte bedre i går enn det han har gjort før ettersom han fikk være høyrekant, men det største problemet hans var også i går defensiv posisjonering. Det blir bare ikke så tydelig når du har en såpass solid back bak deg.  8)

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1517 på: 05. Jan. 2012, 20:46 »
Synes Simpson er veldig av og på. Noen ganger som mot Man Utd igår var han god, mens mot Liverpool var han ræva. Men dette er en transfertråd så skal ikke forlenge Simpson diskusjonen, men Thomkins sier jeg ja takk til. Spennende forsvarsspiller og brite

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1518 på: 05. Jan. 2012, 20:47 »
På samme tid i fjor cirka var det Steven Taylor som fikk gjennomgå side opp og side ned om hvor middelmådig han var slik Simpson får nå. Etter hva jeg har registrert har det ikke vært nærheten noen innrømmelse der så det kommer nok ikke nå heller. Nå syntes jeg Thomas også har noen poenger, men også for meg virker det tydelig at det er enkelte spillere som mislikes sterkt.

Angående Tomkins så virker det hvert fall på eierne til West Ham at han blir;
http://www1.skysports.com/football/news/12691/7413050/Gold-rules-out-Tomkins-exit

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1519 på: 05. Jan. 2012, 21:28 »
En transfer request kan forandre på det, men spørst om Tomkins er typen til det?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1520 på: 05. Jan. 2012, 21:33 »
Om Simpson er god nok eller ikke, er vel det delte meninger om..

Det finst ein eigen Simpson-tråd...

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1521 på: 05. Jan. 2012, 22:15 »
Enig med fredd.... Alt for mange som snur kappa etter vinden! For to kamper siden samt mot pool fikk tiote gjennomgå, nå er han verdens beste igjen!

Simpson er ikke top 6 materiale, men britisk og god nok slik laget er nå.... Men tar gjerne en bedre back, men ikke villig til å gamble med å hente noen som kanskje er bedre....

Colo, Santon, Saylor er gode nok til å spille fast om vi skal være stabilt topp 7 lag... Simpson, Raylor og Willy gode nok backup... Trenger en back til som er bedre enn Simps + en forsvarer til som kan bekle stopperplass, bedre enn Willy (med tempo)! Men ingen vits med halvdårlige krisekjøp på back!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1522 på: 05. Jan. 2012, 22:26 »
Enig med fredd.... Alt for mange som snur kappa etter vinden! For to kamper siden samt mot pool fikk tiote gjennomgå, nå er han verdens beste igjen!

Skal man ikke kunne kritisere spillere etter deres prestasjoner på banen?

Om Tiote, eller hvem som helst annen, spiller en dårlig kamp så vil han selvfølgelig få slakt for den kampen, og om han spiller dritbra i neste kamp igjen vil han få skryt for den. Dette gjelder alle spillerne, og det er selvfølgelig sånn det skal være.
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #1523 på: 05. Jan. 2012, 22:29 »
Simpson har vaert outstanding store deler av sesongen. Absolutt god nok synes jeg! Skal vi hente en ny back maa det vaere en backup for Simpson eller Santon, tatt i betraktning om Raylor fortsetter aa storspille paa hoeyrekanten.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1524 på: 05. Jan. 2012, 22:32 »
Er vel ikke der poenget mitt har ligget i det hele tatt Geir. Jeg argumenterer for at hvis vi skal oppover på tabellen, så er ikke Simpson god nok, og heller ikke Raylor. Vår sentrallinje er veldig sterk. Svakhetene ligger er på back og vingplass. Det er de som det må gjøres noe med om vårt nivå skal bli bedre.  Hvis målet er et liv midten derimot, så er vi enige. Der Santon evner å spille seg ut, klarerer Simpson ballen over sidelinjen. Dagens fotball krever tekniske og offensive backer. Tham er her et godt eksempel på hvor mye offensive backer kan tilføre spillet. Og Santon viste tilsvarende  takter mot Scum.

Forøvrig kan også være feil å sammenligne LFC-kampen mot Scum i og med at førstnevnte lag har sine sterkeste spillere på venstre side, mens sistnevnte  er bedre på sin høyre side. Evra var f.eks på langt nær så mye offensivt involvert i scumkampen som Enrique.

Og Fredd: Det er konsentrasjonsproblemene jeg har kritisert Tayls først og fremst for i år. Og jeg har gitt ham kredit også, så er det sagt.
« Siste redigering: 05. Jan. 2012, 22:47 av Thomas »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1525 på: 05. Jan. 2012, 22:32 »
Nå må vi slappe av litt her vel. Simpson er IKKE god nok hvis vi ønsker å videreutvikle laget. Jeg har alltid hatt sansen for Simpson, og han har sine klare begrensninger som også har kommet tydelig frem denne sesongen. Defensivt er han god, men offensivt er han en katastrofe.

Og Raylor a..."storspille på høyrekanten" :yao:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1526 på: 05. Jan. 2012, 22:36 »
Exactly Daniel.

Peter

• Gjest
« Svar #1527 på: 05. Jan. 2012, 22:49 »
Blir latterlig at du ikke kan inroemme at Raylor hadde en veldig god kamp igaar, selv om jeg vet du hater ham aldri saa mye, Daniel.
Simpson har vaert veldig god denne sesongen. Jeg er enig i at vi etter hvert trenger en ny HB, men Simpson har langtifra spillt seg ut.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1528 på: 05. Jan. 2012, 22:51 »
Og Raylor a..."storspille på høyrekanten"

Nei, det gjorde han absolutt ikke, men jeg skjønner at det kan virke sånn etter å ha sett Obertan spille der resten av sesongen. Han klarte seg greit, hverken mer eller mindre.

Er vel ikke der poenget mitt har ligget i det hele tatt Geir. Jeg argumenterer for at hvis vi skal oppover på tabellen, så er ikke Simpson god nok, og heller ikke Raylor.

Forøvrig kan også være feil å sammenligne LFC-kampen mot Scum i og med at førstnevnte lag har sine sterkeste spillere på venstre side, mens sistnevnte definitivt er bedre på sin høyre side. Evra var f.eks på langt nær så mye offensivt involvert i scumkampen som Enrique.

Du har jo tidligere sagt at Raylor er en bedre høyreback enn Simpson. Raylor klarte heller ikke i går alltid å finne posisjoneringa si defensivt, noe Simpson derimot klarte. Jeg hadde på en måte skjønt hatet mot Simpson om han hadde kosta oss mange poeng på grunn av defensive glipper, men i det store og det hele har han vært veldig solid for oss i år. Han er ikke verdens beste back og han er ikke god nok for CL-spill, men jeg vil faktisk påstå at han lett hadde spasert inn på høyrebackplass f.eks. på gårsdagens Man Utd-lag.

Argumentasjonen din henger heller ikke helt på greip i og med at Simpson har hatt det så lett fram til nå ettersom alle har angrepet oss på venstresiden fordi vi har vært dårligere forspent der. Nå har vi jo Santon der, så da skulle vel alle angrepet høyresida vår?

Santon kommer til å bli en mye bedre back enn det Simpson er, det betviler jeg absolutt ikke, men pr. dags dato vil jeg si at Simpson er bedre enn Santon i det defensive posisjoneringsspillet, mens Santon er bedre med ballen i beina og til og komme framover. På sikt må vi kanskje ha inn en bedre høyreback, men det er absolutt ingen krise å spille med Simpson enn så lenge.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1529 på: 05. Jan. 2012, 22:52 »
Raylor hadde ingen veldig god kamp i går. Hvis han hadde en veldig god kamp i går, ja da er han rett og slett langt i fra god nok. Han spilte en helt brukbar kamp i går, men vi vet alle at han ikke holder et brukbart nivå engang over lengre tid. Eneste grunnen til å bruke han på kant i steden for Obertan er dødballene.