20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443612 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #915 på: 09. Des. 2011, 22:52 »
Er jo ikke til å stikke under en stol at Simpson, taylor, obertan er være svakeste i 11 ern. Vil gjerne se hoilet,en stopper og en ventre back in i januar. Skjer det er det Europa.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #916 på: 09. Des. 2011, 23:18 »
Er 100% enig. Skjønner virkelig ikke de som syntes Simpson er god nok for et PL-lag som burde ha som ambisjoner om  å kvalifisere seg for Europa. Offensivt er Simpson en vandrende katastrofe, ser ut som en juniorspiller i det meste han foretar seg, og slår gang på gang håpløse innlegg. Hent inn en ung og lovende HB som har et klart potensiale offensivt! Nå skal det legges til at han ikke akkurat får så mye offensiv hjelp med Obertan foran seg.

+1. Håper vi henter enten Yanga-Mbiwa (Montpellier) som er høyreback, og kan spille midtstopper, eller Lucas Digne (Lille) som riktig nok bare er 18 - men har imponert meg veldig godt. Så han ble nevnt av nettavisen på laget av de mest talentfulle i verden. Fullt fortjent. Ingen av de er nødvendig ekstremt dyr, men holder høyere nivå enn Simpson / Raylor allerede nå - og er utvilsomt store talenter. Så har vi Santon også.

I tillegg trenger vi en midtstopper, ving og en spiss. Klarer vi dette, noe jeg tviler, så bør vi karre oss inn i Europa innen 2013, og forhåpentligvis bli der en stund.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #917 på: 09. Des. 2011, 23:43 »
Dere er seriøse, det er det verste av alt...Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett ham bomme på helt enkle pasninger. De beste lagene i PL har offensive, teknisk gode backer. Det er viktig av flere grunner. Spesielt nyttige er de som breddeholdere hvis vi spiller i en 4-5-1-1 formasjon. Jeg har forsvart Raylor, men jeg har aldri sagt han er god nok, og for meg er det uforståelig at dere ikke ser at dette også gjelder for Simpson.

Du vil at me skal ta deg seriøst, det er det verste av alt... Det har noko med å sjå kor me er henne som klubb per dags dato. Gjer ein dette so er Simpson meir enn god nok for oss. Ja, god nok til å vera på laget som kan greia ein Europaspel-plass. Det er ikkje rart du ikkje har tal på dine berømte "fakta", då dei i beste fall er livlege fantasiar. Du har sagt at Raylor er mykje betre enn Simpson. Og fortsatt vil du at me skal ta deg seriøst... Kvifor vil Pardew at Danny skal skriva under nye kontrakt viss han ikkje er god nok? Ja, la oss kvitta oss med endå fleire spelara før me får inn nokre erstattara. La oss henta inn endå ein "Santon", "verdens største talent" i sin posisjon. For so å sjå han sitja på benken for Simpson :nikke: Det er morosamt å sjå kor mange spelara dykk meinar går rett inn på eit topp 7-10 PL lag og presterar ;)
For all del, me treng å forsterka laget. Det eg ikkje er einig i er at me skal starta med høgreback. Me treng ein spiss og ein stoppar. Ein kan og gi Simpson kamp om plassen. Det er berre sunt. Du presenterar det som at me like greit kan kasta Simpson ut no og venta på "verdens beste talent på høgreback" i Januar. Som knapt kostar ei krone i overgangssum eller løn, sjølvsagt.
Og til slutt, slik som kontraktsforhandlingane i klubben går føre seg, so tvilar eg på at Simpson er Nufc-spelar neste sesong.
« Siste redigering: 10. Des. 2011, 00:00 av lgrinde »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #918 på: 09. Des. 2011, 23:55 »
Dere er seriøse, det er det verste av alt...Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett ham bomme på helt enkle pasninger. De beste lagene i PL har offensive, teknisk gode backer. Det er viktig av flere grunner. Spesielt nyttige er de som breddeholdere hvis vi spiller i en 4-5-1-1 formasjon. Jeg har forsvart Raylor, men jeg har aldri sagt han er god nok, og for meg er det uforståelig at dere ikke ser at dette også gjelder for Simpson.

En ting skal du ha. Du er enormt flink til å sette alle dine meningsmotstandere i en bås og tillegge alle nøyaktig de samme meningene. Bare for å bevise at de hersketeknikkene funker like fint den andre veien kan man jo nevne at det ikke er noen fare for at det backfirer på noen måte. Ditt syn er nemlig så fundamentalt forskjellig fra alle andres til tider at det er vanskelig å finne noen meningsfeller å putte deg sammen med.

Det er ikke som at alle her inne mener at Simpson er verdens beste høyreback. I en tidligere diskusjon påpekte flere av oss (i alle fall jeg og Eivind, sikkert flere også) at Simpson slett ikke er the be all and end all på høyrebackplass, men at han har spilt solid og i stor grad stengt høyresida vår i hele år. Han er ikke perfekt offensivt, men det er det heller ingen som har sagt utenom i denne grå massen din som mener at Simpson er verdens beste fotballspiller. Han bommer på pasninger fremover og han kunne vært bedre, likevel er det særdeles få høyrebacker i PL jeg heller ville hatt for øyeblikket og alle forespørsler om konkrete navn blir møtt med at "vi sikkert kan finne noen i utlandet".

Nå synes jeg riktignok du har mange gode bidrag på forumet, men det kan til tider virke som du selv mener at du sitter med en objektiv sannhet og at vi andre som kommer med innspill ikke aner hva vi snakker om.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #919 på: 09. Des. 2011, 23:59 »
+1. Håper vi henter enten Yanga-Mbiwa (Montpellier) som er høyreback, og kan spille midtstopper, eller Lucas Digne (Lille) som riktig nok bare er 18 - men har imponert meg veldig godt. Så han ble nevnt av nettavisen på laget av de mest talentfulle i verden. Fullt fortjent. Ingen av de er nødvendig ekstremt dyr, men holder høyere nivå enn Simpson / Raylor allerede nå - og er utvilsomt store talenter. Så har vi Santon også.

Mbiwa er definitivt midtstopper. Når så du Digne spille forresten? Har ingen kamper for Lille sitt førstelag å vise til enda. Litt vanskelig å gjøre en skikkelig vurdering uten den slags.

« Siste redigering: 10. Des. 2011, 00:01 av 17Parker »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #920 på: 10. Des. 2011, 00:04 »
Lucas Digne (Lille) som riktig nok bare er 18 Så han ble nevnt av nettavisen på laget av de mest talentfulle i verden. Fullt fortjent. Ingen av de er nødvendig ekstremt dyr, men holder høyere nivå enn Simpson / Raylor allerede nå - og er utvilsomt store talenter. Så har vi Santon også.

Seriøst?! Får ein ekstremt sterk deja vu. Stikkord; ung, verdens største talent, nesten gratis, Santon, talent. Me kan godt henta denne guten, men eg tvilar sterkt på at me kjem til å få sjå han på førstelaget i PL med det første.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #921 på: 10. Des. 2011, 00:05 »
Slik jeg ser det så møter du samme argumentasjon nå som du bruker om Raylor. Ikke verdens beste, men langt fra ubrukelig:)

Til thomas.
« Siste redigering: 10. Des. 2011, 00:06 av Erlend Simonsen »
Han kom, ble mett og dett var dett....

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #922 på: 10. Des. 2011, 00:05 »
Kven?

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #923 på: 10. Des. 2011, 00:07 »

Seriøst?! Får ein ekstremt sterk deja vu. Stikkord; ung, verdens største talent, nesten gratis, Santon, talent. Me kan godt henta denne guten, men eg tvilar sterkt på at me kjem til å få sjå han på førstelaget i PL med det første.

"Verdens største talent"-snakket. Spar meg. Santon er og har vært et stort talent. Hvorfor Raylor fortsatt spiller må han spørre seg selv om før han legger seg. Hvem vet hva i all verden Pardew tenker når han fortsetter med Raylor, og holder ute en spiller som Santon.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #924 på: 10. Des. 2011, 00:19 »

"Verdens største talent"-snakket. Spar meg. Santon er og har vært et stort talent. Hvorfor Raylor fortsatt spiller må han spørre seg selv om før han legger seg. Hvem vet hva i all verden Pardew tenker når han fortsetter med Raylor, og holder ute en spiller som Santon.

18 år, talent, kostar ingenting, tek PL med storm. Jesus on a stick, spar meg. Ja, Santon må verkeleg stilla seg eit par spørsmål før han leggje seg om kvelden. Kanskje begynna med seg sjølv og sine prestasjonar. Har du sett han spela for reservelaget? Pardew har vel meir kontroll øve Newcastle enn deg, eller du meinar vel noko anna... Du ser vel kva eg vil fram til? Raylor har vore god ilag med resten av forsvaret til no, bortsett frå dei siste 3 kampane. Enten har Raylor vore veldig god for å halda eit slikt kjempetalent på benken, eller so har ikkje Santon overbevist. Eg tvilar på at han treng so ekstremt forsiktig innføring i PL.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #925 på: 10. Des. 2011, 03:46 »
Hent inn en ung og lovende HB som har et klart potensiale offensivt!

Var det ikke akkurat dette vi gjorde i sommer?   :P

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #926 på: 10. Des. 2011, 03:50 »

Kan vel enkelt og greit være fordi Raylor spille bedre på trening osv.

Stoler på at Pardew stiller med de beste spillerne tilgjengelig i hver kamp. Sier han at Raylor er bedre enn Santon for øyeblikket så mener jeg det er rart at så mange her inne er så uenige i det. Pardew ser gutta spille hver dag, det gjør ikke vi.

In Pardew I trust :wub:

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #927 på: 10. Des. 2011, 05:30 »
Hvorfor i helvete henter han Santon da?
Kan jo ikke være for moroskyld?

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #928 på: 10. Des. 2011, 05:56 »
Santon spiller ikke fordi Raylor har gjort det godt så lenge vi har møtt middels motstand. Kan ikke sette ut en forsvarer når vi har spilt såpass godt som vi har gjort før vi møtte disse storlagene. I tillegg har Santon vært skadet. Og når vi har hatt ligaens beste forsvar som ikke tapte på de første kampene, så gir det ingen mening i å endre på dette. MEN jeg håper virkelig santon spiller mer fremover
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #929 på: 10. Des. 2011, 06:22 »
Santon spiller ikke fordi Raylor har gjort det godt så lenge vi har møtt middels motstand. Kan ikke sette ut en forsvarer når vi har spilt såpass godt som vi har gjort før vi møtte disse storlagene. I tillegg har Santon vært skadet. Og når vi har hatt ligaens beste forsvar som ikke tapte på de første kampene, så gir det ingen mening i å endre på dette. MEN jeg håper virkelig santon spiller mer fremover
+1