20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443520 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #675 på: 23. Nov. 2011, 21:08 »
Pardew vurderer helt klart Raylor som et bedre alternativ enn Santon pr. dags dato. Det kan det da ikke være noen som helst tvil om. Det er ikke for å være snill/slem han velger enkelte spillere over andre.

Igjen, det handler mer om at Raylor er et "sikkert" kort (vandt til PL), og ikke har gjort seg helt vekk. Det er helt klart at Pardew er vár på å ikke såre/hisse opp spillere. Det sier nødvendigvis ikke alltid noe om kvaliteten på spillerene. 

La forresten merke til hvilken tråd vi diskuterer i. Ikke helt passende. Kanskje mod kan fikse dette?
« Siste redigering: 23. Nov. 2011, 21:17 av 17Parker »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #676 på: 23. Nov. 2011, 21:11 »
"Sikkert kort" vil i denne sammenhengen si bedre/mer stabil. At det går an å argumentere mot at han velger det han tror er best har jeg vanskelig for å skjønne.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #677 på: 23. Nov. 2011, 21:16 »
"Sikkert kort" vil i denne sammenhengen si bedre/mer stabil. At det går an å argumentere mot at han velger det han tror er best har jeg vanskelig for å skjønne.

Nei. Det vil si at Pardew føler seg sikrere på en som har spillet i PL over tid. Det har null med kvaliteten å gjøre. Det handler om psyke og erfaring. Vi vet ingenting om hvem som er mest stabil. Raylor er i hvertfall ikke helt stabil, i den grad han går fra det gode til det helt piss elendige. Jeg forstår at han ikke rører et forsvar som har gjort det så bra som et ledd, men når en spiller stikker seg sånn ut negativt, må man ikke på død og liv beholde det slik det er.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #678 på: 23. Nov. 2011, 21:20 »
Jeg klarer ikke med min beste vilje å forstå hva det er du prøver å si. Sikrere på hva? Hadde han ment at Santon var bedre enn Raylor pr. dags dato hadde han jo spilt med ham.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #679 på: 23. Nov. 2011, 21:21 »
For noe latterlig svada dette er da. Han har da ikke vært verken "piss elendig" eller på noen som helst måte stukket seg så veldig negativt ut. Han var dårlig mot City, men man må ikke la seg farge så forferdelig av de to feilene. Det var jo ikke sånn at han var på hæla hele kampen. Er enig i at Santon burde få sjansen, men at man kan argumentere for at han er så vilt mye bedre enn Ryan Taylor det stiller jeg meg totalt uforstående til.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #680 på: 23. Nov. 2011, 21:29 »
Jeg klarer ikke med min beste vilje å forstå hva det er du prøver å si. Sikrere på hva? Hadde han ment at Santon var bedre enn Raylor pr. dags dato hadde han jo spilt med ham.

Sikrere på hva han får av ham i PL? Til tross for sine glipper...

Du undervurderer hvor viktig det er for Pardew å beholde moralen i laget. Santon er fersk og Pardew vet at han kan vente med å sende ham på banen. Verre er det med Raylor som har gjort det overraskende bra, dog tidvis dårlig. Klarer spillerene seg greit, har Pardew vist at han akter å beholde dem. Om det så er Ben Arfa som lusker i bakgrunnen.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #681 på: 23. Nov. 2011, 21:31 »
Håper ihvertfall at Ben arfa, Tiote og Cabaye  samt Jonas og Ba er i enhver start-ellever.
Da tror jeg vi kan slå hvem som helst.
If it has tits or wheels, count on problems!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #682 på: 23. Nov. 2011, 21:34 »
For noe latterlig svada dette er da. Han har da ikke vært verken "piss elendig" eller på noen som helst måte stukket seg så veldig negativt ut. Han var dårlig mot City, men man må ikke la seg farge så forferdelig av de to feilene. Det var jo ikke sånn at han var på hæla hele kampen. Er enig i at Santon burde få sjansen, men at man kan argumentere for at han er så vilt mye bedre enn Ryan Taylor det stiller jeg meg totalt uforstående til.

Huff. Spar meg. Han var piss elendig mot både City og QPR, og stakk seg så absolutt ut negativt mot City.  Han var ikke på hæla hele kampen. Han var ikke engang i posisjon til å være på hæla. Føler folk har fått det for seg at han vært god i alle andre kamper, men han har hatt dårlige/middelmådige kamper innimellom de pinlige også.   Jeg sier ikke at han er "villt mye bedre" enn Raylor. Jeg sier at Raylor er middelmådig spiller, mens Santon er en god en, med potensiale til å bli enda bedre.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #683 på: 23. Nov. 2011, 22:14 »
Jeg er helt klart enig med deg i at vi burde begynne å introdusere Santon mer og mer for PL, Parker. Det er for min del ikke veldig viktig hvem av backene som må ut. Men at han burde få spille mer enn han har gjort, mener jeg definitivt. Det er ikke maks utvikling i å spille reservelagskamper, så lå nå gutten få noen lange innhopp ihvertfall.

Det jeg ikke er enig i Parker, er at Raylor har vært såpass dårlig som du mener. Er for meg det svakeste leddet i fireren vår, uten at det betyr at han er så dårlig av den grunn. Hadde 2 ekstremt grusomme innvolveringer i helga, men bortsett fra de var han ikke såå dårlig. Og jeg husker ikke akkurat prestasjonene hans mot QPR for 2 mnd siden. Men si en dårlig (QPR) og en svak kamp (Man City) av 12 kamper, så er jeg fortsatt fornøyd mtp at det er Raylor på venstre back. Synes han hadde en veldig god kamp mot Spurs spesielt, der han tar ut to langt raskere kanter veldig bra. Den som sitter best i minnet av gode kamper defensivt.
Konklusjon: jeg er ikke veldig skuffet/overrasket over at Raylor fortsatt spiller, men jeg vil veldig gjerne ha igang Davide Santon. Folk har messet i et år om at ting blir så fryktelig mye bedre når Ben Arfa er tilbake, jeg føler meg ganske sikker på at ting blir bedre defensivt med Santon. Kanskje også offensivt.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #684 på: 23. Nov. 2011, 22:48 »
Noen nye rykter eller er det kun Raylor vs. Santon det går i fortiden?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #685 på: 23. Nov. 2011, 23:25 »
Parker, du fremstiller det som at Raylor var en vandrende katastrofe og at alt han var involvert i, både offensivt og defensivt var så helt usannsynlig dårlig at det knapt nok finnes en spiller som har spilt en dårligere fotballkamp på denne jord noen gang. Du fremstiller det som at han burde få minus 500 på alle børser (dersom det hadde vært mulig). Men SÅ dårlig var han overhodet ikke. En meget svak kamp, javisst, men han hadde også positive involveringer og var så aldeles ikke i nærheten så dårlig som du vil ha det til. Jeg skjønner at du synes Raylor er dårlig, men hvordan i all verden er det da mulig at han med ett eneste unntak (en liten feilplassering på gållen til Defoe) var så solid mot Spurs? Og hvordan kan det da ha seg at vi, med Raylor på venstreback, har sluppet inn like få mål som Man City hittil i sesongen? Og ikke kom her å si at vi har møtt så fantastisk dårlig motstand, for ingen kamper i Premier League er lette, og ingen motstandere er dårlige.

Det er to av 12 kamper som peker seg ut i særskilt negativ forstand for Raylor, mot QPR og City. QPR kampen er over to måneder siden. Det er altså cirka to måneder mellom hver gang han gjør en spesielt dårlig kamp. Det er ganske så bra av en så fantastisk dårlig spiller som du hevder Raylor er.

Santon har slitt med å finne seg helt til rette her i starten, og Pardew har tydeligvis ingen planer om å bytte når ting fungerer så bra. Mot City så jeg ikke noe poeng i at Santon skulle kommet inn, og mener det var riktigere å kaste innpå Perch som DM. Han kan godt få noen minutter hvis vi leder komfortabelt, men si meg, hvor ofte gjør vi det?

Inntil videre må Santon imponere på trening og i kamp for reservene, og så får han bare vente på sin sjanse. Inntil videre håper jeg at Raylor fortsetter å spille så bra som han har gjort hittil, for det tjener laget på. Selv om jeg tror Santon kanskje vil kunne bidra til å slippe løs Jonas mer offensivt, hvilket også Jonas vil tjene på. Men all den tid vi får resultater jeg ikke hadde forventet, så gidder jeg ikke bruke tid på å klage.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #686 på: 23. Nov. 2011, 23:48 »
Mot både City og QPR VAR han en vandrende katastrofe. Hans defensive arbeid var under enhver kritikk. Fremover mot City hadde han 0 å komme med. Sesongen sett i ett er jeg positivt overrasket over ham. Det sagt føler jeg at mange har glemt noen av kampene innimellom de nevnte. De fleste har vært gode, men en god del har også vært dårlige/middelmådige. Jeg har aldri antydet at han over sesongen har vært elendig. Bare at han ikke har vært SÅ god som enkelte mener. Motstandssnakket vil jeg ha meg frabedt. Har aldri antydet noe i nærheten av det.

Igjen - du vrir på ordene. Jeg har aldri sagt Raylor er en fantastisk dårlig spiller. Han er en middelmådig spiller med en personlig ryddegutt foran seg. Jeg skjønner at Pardew ønsker å opprettholde moralen, og stå ved en forsvarsspiller som har vært en del av et svært suksessfullt forsvar, men han har ikke vært så god at vi ikke kan prøve å forbedre med en ung, sulten, hurtig og talentfull spiller.

Hvor du har det fra at Santon sliter med å finne seg til rette har jeg ingen anelse om - han har vel uttalt det motsatte såvidt jeg husker. Ifølge Beardsley har han storspilt for reservelaget og allerede dubbet ham den nye Maldini.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #687 på: 23. Nov. 2011, 23:59 »
Raylor er jo i utgangspunktet en nødløsning, og vår defensive statistikk er mye takket være Colo, Krul og store mengder flaks / elendige spisser. På tide å hive inn Santon - først og fremst fordi jeg vet han er en bedre venstreback.

OT: Jeg selger glatt Tiote for 20+. Jeg elsker fyren, men han er ikke så vannvittig god, og med den spillestilen vi har lagt opp er det fint mulig å finne en midtbanespiller som er god med foten, og likevel greier å demme opp på midten sammen med Cabaye. Med tanke på den lange kontrakten vi heldigvis har med Tiote og dagens marked, så er det sikkert mulig å lokke 20+ utav et desperat Chelsea. Men erstatter må vi ha.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #688 på: 24. Nov. 2011, 00:07 »
OT: Jeg selger glatt Tiote for 20+. Jeg elsker fyren, men han er ikke så vannvittig god, og med den spillestilen vi har lagt opp er det fint mulig å finne en midtbanespiller som er god med foten, og likevel greier å demme opp på midten sammen med Cabaye. Med tanke på den lange kontrakten vi heldigvis har med Tiote og dagens marked, så er det sikkert mulig å lokke 20+ utav et desperat Chelsea. Men erstatter må vi ha.

"Selger glatt". Tror ikke du er klar over hvor mye Tioté gir oss. Spesielt mot bedre lag. Meget god spiller som jeg ikke ser noen grunn til å ønske vekk, i håp om at man kanskje kjøper en erstatter, som vil kunne, eller ikke, erstatte ham. Vi bør gå utrolig langt for å holde på våre beste spillere - som Tioté.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #689 på: 24. Nov. 2011, 00:15 »
VIL IKKE MISTE TIOTE !!! :(

Han er Mr Newcastle for meg, etter at Barton forsvant  :(