20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443512 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #75 på: 14. Sep. 2011, 19:41 »
Shane Ferguson som et alternativ på venstreback synes jeg at er litt tidlig. Fysikken tilsier foreløpig at han ikke bør få for mye defensivt ansvar. På sikt så kan han kanskje bli bra der, men føler det er litt mer ving over gutten. Uavhengig av hvordan vi vurderer Ferguson så bør det inn backup/førstevalg på venstre samt backup/førstevalg på høyre.

Santon er den eneste backen jeg tror holder mål pr. dags dato og tror han etter rapportene kan fungere på begge sider. Så får vi få inn det beste førstevalget på enten høyre eller venstre med Santon på motsatt side. Simpson i bakhånd og da kanskje ny spiller/Ferguson på venstre så begynner det å ligne på noe.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #76 på: 14. Sep. 2011, 20:09 »
(...) ambidexteriøs (...)

Synest det engelske ordet er fantastisk flott, men trur neppe du får Språkrådet med på den med det første..:P 'Toføtt' går det vel an å bruke? Om ikkje det ordet berre illustrerer det som er faktum for dei fleste av oss, altså at vi er utstyrt med to føtter.

On topic;

Håpar og trur at vi berre forsterkar posisjonar, og ikkje fyller på med brukbare alternativ. Om vi ikkje får inn spelarar som reelt kan true, er det betre at vi over tid får gjort Tavernier og Ferguson til potensielle førstevalg eit par år fram i tid. Ganske sikker på at backfiraren blir slik som Hughie seier, og håper også han får rett i det.

Min relativt realistiske drøm er å få inn Onuoha i januar, slik at Simpson får ein meir enn jamnbyrdig konkurrent.

a) Onuoha, Saylor, Colo, Santon.

.. ved skade på Onuoha,

b) Simpson, Saylor, Colo, Santon.

.. ved skade på Saylor eller Colo,

c) inn med Williamson.

.. ved skade/karantene på begge midtbackane,

d) Simpson, Onuoha, Willo, Santon

.. ved skade på Santon,

e) Vanleg stopparpar med Simpson og Onuoha på kvar sin back.

.. Skade på samtlege fire førstevalg,

f) Simpson, Willo, Tavernier, Raylor.

Alternativ f) vil sjølvsagt vere forferdelig, men i eit slikt scenario har likevel to av fire rikelig med PL-erfaring frå forrige sesong. Raylor kan fungere med optimal hjelp frå Jonas, og Tav kan vise seg å vere meir eller mindre moden enn vi kan ane. Alternativ f) har eg uansett lite tru på skal skje.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #77 på: 14. Sep. 2011, 20:40 »
(...) ambidexteriøs (...)

Synest det engelske ordet er fantastisk flott, men trur neppe du får Språkrådet med på den med det første..:P 'Toføtt' går det vel an å bruke? Om ikkje det ordet berre illustrerer det som er faktum for dei fleste av oss, altså at vi er utstyrt med to føtter.

Korrekt skriving av norsk er ikke min største styrke, altfor glad i lån- og fremmedord. :P Skriver bedre engelsk enn norsk vil jeg påstå.

Hva med:
- Bilateral fotmestring
- Ambifot
- Ambibent
- Likedisponert fotstyrke
- Likebent
- Beggebent
- Båebeint (Språkrådets muntlige favoritt?)

;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 15. Sep. 2011, 21:29 »
Tobeint!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #79 på: 15. Sep. 2011, 21:40 »
neinei.... alt for enkelt!

Hva med "ambivalent fotvalg" eller "ambiguous footing"?
DET er vanskelig forståelig :-) selv om det ikke er like vanskelig som ambidexteriøs...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 15. Sep. 2011, 22:47 »
Hva med: Skyt med den foten som ikke har skadet kne. ?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #81 på: 15. Sep. 2011, 23:23 »
Hmmm... er det så lurt? legger man ikke da vekta på standfoten(som har dårlig kne)? :p

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #82 på: 16. Sep. 2011, 01:58 »
Tobeint!

I motsetning til de enbeinte... Kaptein Barbossa som ny nr. 9 i Newcastle?  :-\

Og hva med de nullbeinte? Ameobi er jo allerede på plass men hva med The Blade Runner på backen?  :P

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 16. Sep. 2011, 10:10 »
Tobeint!

I motsetning til de enbeinte... Kaptein Barbossa som ny nr. 9 i Newcastle?  :-\

Og hva med de nullbeinte? Ameobi er jo allerede på plass men hva med The Blade Runner på backen?  :P

bladerunner på backen uten bladene? tror fortsatt han kunne posisjonert seg bra, men hadde nok mangla litt på farten
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 16. Sep. 2011, 10:13 »
Ikke bare Ameobi, vi har jo James Perch og Alan Smith, for eksempel. Obertan grenser også til å være nullbeint.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 16. Sep. 2011, 10:38 »
Ikke for å være en gledesdreper her Jokke, men Obertan skal vel få litt mer tid på seg før han settes i samme bås som Alan Smith og James Perch eller? Eller er jeg for mye barmhjertig samaritan her nå...  :P

Sholadinho er et kapitel for seg selg, som du selv så fint uttrykte det, stabilt ustabil.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 16. Sep. 2011, 15:12 »
Jeg vil selvfølgelig gi Obertan mer tid før jeg låser han fast til den båsen, men basert på det han har vist til nå, så grenser han definitivt til å tilhøre samme kategori som eselet, rambo og mr. useless.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 16. Sep. 2011, 15:31 »
http://www.sportsvibe.co.uk/news/football/newcastle-to-bid-5m-for-prolific-southampton-striker-in-january-10833/

Ifølge en side jeg forøvrig aldri har vært borti før skal Andy Carrolls erstatter komme fra Southampton og nylig ha begynt å bøtte inn med mål i League 1 og Championship. Han er 29 år og heter Rickie Lambert.

Bortsett fra alderen høres jo dette ut som et erketypisk Mike Ashley-kjøp. Hvilket gjør at det ikke skulle forundre meg et sekund om ryktet faktisk stemmer. Selv om vi kanskje skal ta det med et par og tjue klyper salt foreløpig.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 16. Sep. 2011, 15:41 »
Vi kommer selvfølgelig ikke til å hente Rickie Lambert.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #89 på: 16. Sep. 2011, 22:37 »
Sitter og ser på Papiss Demba Cisse og begynner å få følelsen av at han er en skikkelig klassespiss! For meg virker det som at han er litt utypisk afrikansk spiss, da han i stor grad er en avslutter og ikke bare "urokråke med ekstreme egenskaper". Virker som en klok spiller som er flink til å lukte sjanser, i tillegg til en rekke ekstremegenskaper. Problemet han har er at han spiller for et møkkalag og får dårlig servering... 15 mill er han lett verdt. Bør være et hovedmål i januar da jeg mener han er en av de klassespissene vi bør ha størst sjanse for å få.