20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 443359 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #195 på: 29. Sep. 2011, 16:11 »
Hehe - jeg dro den med Barton fordi andre mennesker her inne stadig kommer med motsatte stikk mot kjære Joey - så jeg kan vel ikke dy meg iblant. Du skjønner da det ;)
Forøvrig syns jeg jo at denne tikkende bombet er massivt overvurdert for en fyr som vel ble utvist en eneste gang for oss forrige sesong :)

Hvem er den sarteste sjele?

Han som er glad for at uromomentet Barton er gone, eller han som klamrer seg til minnene om en eks-spiller som utover å være tidvis underholdende ikke var mer enn en middels-god spiller?

:P

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 29. Sep. 2011, 16:35 »
ikke var mer enn en middels-god spiller?

Det er jo regelrett feil. At Barton er en meget god fotballspiller er det liten tvil om.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 29. Sep. 2011, 16:36 »
Hehe - jeg dro den med Barton fordi andre mennesker her inne stadig kommer med motsatte stikk mot kjære Joey - så jeg kan vel ikke dy meg iblant. Du skjønner da det ;)
Forøvrig syns jeg jo at denne tikkende bombet er massivt overvurdert for en fyr som vel ble utvist en eneste gang for oss forrige sesong :)

Ble han utvist forrige sesong?

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 29. Sep. 2011, 16:37 »
Var vel slaget på gamsten om jeg ikke husker feil ;)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 29. Sep. 2011, 16:39 »
Var vel slaget på gamsten om jeg ikke husker feil ;)

Ble ikke utvist, bare suspendert i ettertid. :)

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #200 på: 29. Sep. 2011, 17:25 »
ikke var mer enn en middels-god spiller?

Det er jo regelrett feil. At Barton er en meget god fotballspiller er det liten tvil om.

Orker ikke ta diskusjonen selv om jeg er uenig med deg da innlegget mitt var mer ment som et lite stikk til Kristoffer :P

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #201 på: 29. Sep. 2011, 23:26 »
Takk for at du sparer oss for det vrøvelet, det er ikke verdt kilobytene det koster servern å hoste.
Barton er en meget god PL-spiller med bagasje. Case closed.
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 30. Sep. 2011, 13:14 »
Kan si at jeg blir provosert av de som hele tiden må påpeke hvor godt det er å bli kvitt ham - det innrømmer jeg. Forøvrig enig med flatline - grei oppsumering. En meget god PL-spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 30. Sep. 2011, 13:54 »
Kan si at jeg blir provosert av de som hele tiden må påpeke hvor godt det er å bli kvitt ham - det innrømmer jeg. Forøvrig enig med flatline - grei oppsumering. En meget god PL-spiller.

Alt avhengig av hva du ligger i god. Torres og Fabregas var f.eks særs gode pl-spilllere. Colo og Tiote blir for meg da to  meget gode spillere. Siden jeg synes Barton ikke holder samme klasse som noen av de fire førstnevnte, blir han da en god - men erstattelig - plspiller.  Aggressiv, og pasningssterk, men han har jammen meg flere svakheter: elendig dødballfot, teknisk begrenset og null fart. Cabaye er for meg bedre enn Barton på alle områder. Større operasjonsområde, løper mer, like god pasningsfot, bedre skuddfot, bedre defensivt, og har større presisjon i pasningsspillet. I tillegg gjør Barton tungvinte pasningsvalg til tider. Med Obertan har vi endelig fått sårt tiltrengt fart og bevegelighet på kant. Det betyr et mer balansert lag, og Jonas får ikke alt ansvaret med å løpe med ballen fremover.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #204 på: 30. Sep. 2011, 14:06 »
Merkelig å blande inn Obertan ihvertfall. Barton er 5 ganger spillern Obertan er om man skal dømme etter hva han har prestert så langt. Hjelper ikke med fart når man har fotballhode som et råttent gresskar.

If it has tits or wheels, count on problems!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 30. Sep. 2011, 14:09 »
Ja, det er overhodet ingen tvil om at laget hadde vært bedre sammensatt med Barton på høyrekant i stedet for Obertan. Selv om Obertan spilte en ok kamp sist har han jammen meg ikke vært noen trussel fremover på banen. Høyresiden har etter min mening sett såpass bra ut fordi Simpson har tatt enorme steg på høyreback, ikke fordi Obertan har vært så forbanna god.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 30. Sep. 2011, 14:16 »
Merkelig å blande inn Obertan ihvertfall. Barton er 5 ganger spillern Obertan er om man skal dømme etter hva han har prestert så langt. Hjelper ikke med fart når man har fotballhode som et råttent gresskar.

Obertan er ikke per dags dato en bedre spiller enn Barton. Men igjen - som flere har påpekt - er kunsten å sette sammen et lag som passer sammen. Cabaye og Barton er f.eks for like som spillertyper. Med begge på banen, ville midtbanen vår hatt for lite fart. Barton trakk mye inn, hvilket både åpnet om vår høyreside for kontringer, samt at bredden i spillet ble eliminert. Resultatet var at nesten alt det vi skapte, kom fra vår venstreside. Det var nettopp også derfor vi slet mot fysiske lag i fjor. I stedet for å holde ballen langs bakken, polte vi ball. Barton slo ballen alt for mye langt, fordi han selv ikke evnet å komme rundt på kant og legge inn. Dette passet Samba, Hangleand m. fl perfekt.

Nå har vi derimot en pasningssentral på midten, og fordi vi har TO kanter som evner å komme rundt, kan vi også vri spillet til begge sider. Vi kan også slå i bakrom på to sider. Så i sum - til tross for at Obertan på papiret er svakere enn barton - er vi et bedre lag, fordi spillerene i større grad enn tidligere utfyller hverandre.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 30. Sep. 2011, 14:17 »
Men kan det være at Simpson plutselig har tatt enorme steg pga. Obertan?
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 30. Sep. 2011, 14:24 »
Hvorfor glemmer alle hvor god Simpson var første halvdel av forrige sesong da? Syns det er mye dårlig minne ute og går her.

Forøvrig syns jeg kanskje enda det er litt vanskelig å bastant klassifisere Cabaye som en mye bedre spiller. Barton hadde selvfølgelig også profittert på å vært  del av dagens Newcastle-lag enn forrige i så måte at hans pasningsfot hadde kommet mye mer tilrette i et mer bevegelig og ballsikkert lag. Ja, for i tillegg til disse fantastiske fightingegenskapene anser jeg Barton for å være en elegant ballsentral med en herlig fotballhjerne og pasningsfot atåt. Forrige sesong spilte vi mye mer direkte og med targetmann. For meg er det ikke nødvendigvis et spørsmål om Cabaye vs Barton, men heller Cabaye og Barton gitt at han hadde blitt i klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 30. Sep. 2011, 14:36 »
Hvorfor glemmer alle hvor god Simpson var første halvdel av forrige sesong da? Syns det er mye dårlig minne ute og går her.

Forøvrig syns jeg kanskje enda det er litt vanskelig å bastant klassifisere Cabaye som en mye bedre spiller. Barton hadde selvfølgelig også profittert på å vært  del av dagens Newcastle-lag enn forrige i så måte at hans pasningsfot hadde kommet mye mer tilrette i et mer bevegelig og ballsikkert lag. Ja, for i tillegg til disse fantastiske fightingegenskapene anser jeg Barton for å være en elegant ballsentral med en herlig fotballhjerne og pasningsfot atåt. Forrige sesong spilte vi mye mer direkte og med targetmann. For meg er det ikke nødvendigvis et spørsmål om Cabaye vs Barton, men heller Cabaye og Barton gitt at han hadde blitt i klubben.

Synes fotballhjernen til Barton er ok, men ikke strålende. Han gjør ting for tungvint til tider, rett og slett. Slår inn i stedet for å bruke simpson på overlapp, slår farlige pasninger opp i midt slik at vi får brudd i mot ol. I tillegg er det jo enkelte som påstår at han ikke er god nok sentralt. Jeg har alltid ment at han er best i den posisjonen, nettopp pga figherevnen og pasningsfoten.