20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham, søndag 28. aug 14:00  (Lest 47234 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, søndag 28. aug 14:00
« Svar #300 på: 28. Aug. 2011, 20:31 »
Ble imponert over Best idag. Var sikker på at han kom til å bli kasta rundt som en badeball av Hughes og Hangeland, men han var meget god til å ta ned oppspillene og slippe ballen videre til medspillere.  Det nadre målet var rett og slett klasse.

Litt kjipt for dere nordmenn at Hangeland hadde en så dårlig dag i dag. Dere trenger han bedre enn dette mot Danmark...

Må få si at norsken sitter bra til ikke å være en av "oss"! :P

Takk :) Har norsk far så vokste opp med både norsk og skotsk ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 28. Aug. 2011, 20:32 »
Godt poeng ja, Geir :)
Han viste i dag at han ofte er kald i slike avgjørende situasjoner. Syns vi så det forrige sesong, og jeg syns spesielt andremålet hans var et veldig godt bevis på dette. Per nå er han faktisk mitt personlige førstevalg som spiss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 28. Aug. 2011, 20:34 »
Utvilsomt. Kom til flere avslutninger enn de andre til sammen, og hadde også en inne som ble tvilsomt (?) avblåst. Skjønner ikke engang at dette er diskusjonstema. 6 mål på 9 starter i fjor. Motstanden er i og for seg ikke interessant, den vil variere i PL hvert år.

Påberoper meg også retten til å joine visomhadderettgjengen. :P

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #303 på: 28. Aug. 2011, 20:38 »
Min misnøye med Best er først og fremst det han gjør (eller ikke gjør) utenfor boksen. Nedfallsfrukter i boksen og klassiske dukk-opp-mål virker han å ha kontroll på. Han bør absolutt spille utifra det materialet vi har idag. Ba og Best tror jeg kan fungere sånn tålelig greit hvis Ba nå spiller seg litt opp i form etter fasting og greier. Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg har mest tro på et spisspar med Ba + ny spiss, også kan Best være "impact player".

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #304 på: 28. Aug. 2011, 20:42 »
Bare jeg som ble skuffet av Obertan i dag? Syns han minner noe om Nile Ranger - rask, men forferdelig ballbehandling. Syns også han ser litt "fotballdum" ut, til tider...

Tiote var heller ikke helt i slag, og spilte stort sett støttepasninger uansett. At han ikke fikk gult er jo bare komisk.

Jeg synes Obertan viste seg fra en god side idag jeg. Han jobbet samvittighetsfullt hjem, og viser glimt fremover. Tror ikke han er så skrekkelig fotballsmart at det gjør noe, men tror at hans fysiske og tekniske ferdigheter i stor grad kan rette på dette. En spiller som jeg i utgangspunktet var negativ til, men som siste tiden har fått meg til å endre status på han til interessant.

Helt enig om Tiote forresten.  :)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 28. Aug. 2011, 21:27 »
Bare jeg som ble skuffet av Obertan i dag? Syns han minner noe om Nile Ranger - rask, men forferdelig ballbehandling. Syns også han ser litt "fotballdum" ut, til tider...

Tiote var heller ikke helt i slag, og spilte stort sett støttepasninger uansett. At han ikke fikk gult er jo bare komisk.

Der du sier at Obertan så litt fotballdum ut til tider, tror jeg du tenker på det samme som jeg tenkte på da jeg etterlyste samspill\samhandling, særlig på midtbanen og særlig i første omgang. Tydelig at Simpson og Obertan ikke var flinke nok til å hjelpe hverandre, og syns jeg så litt av det samme av R.Taylor og Jonas på motsatt side også. Vingene var forsåvidt flinke til å jobbe "hjemover", men Simpson og Obertan bevegde seg ofte for likt når de skulle angripe, og resultatet ble jo at de "løp litt i veien for hverandre". Som sagt i mitt tidligere innlegg så tror jeg dette er noe som kommer etterhvert når gutta blir mer vant til å spille med hverandre, og lærer å kjenne hverandre. Obertan kom jo også inn relativt sent, så han må vel bare få litt tid på seg, men enig at det kan være frustrerende å se på. Allikevel syns jeg Obertan var god i perioder av andre omgang, og har troa på han.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 28. Aug. 2011, 21:28 »
Jeg har ikke sett så mye til Ba, men det slår meg at han ikke er spesielt god feilvendt. Han slår meg ikke som noen target-man. Ingen Carroll vi kan lempe lange baller mot og forvente at han klarer å holde på ballen til vi kommer opp med resten av laget. Han slår meg mer som den type spiss som skal stange inn innlegg fra kant. En poacher mer enn en target-man.

Jeg vil gjerne høre fra dere som har sett mye mer av Ba enn meg, hva dere mener om dette? Jeg er skeptisk til å bruke to poachere på topp, som har mye de samme ferdighetene. Det gikk bra med Shearer-Owen og Shearer-Ferdinand, men skeptisk til spissparet Best-Ba.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 28. Aug. 2011, 21:30 »
Forbeholder meg retten til å gi et lite stikk til de som var uenig i at Best er den det lukta mest mål av for øyeblikket :P

Takk det samme. Akkurat her hadde vi nok rett. ;) Best er ekstremt kjapp til å avslutte når han får ball i boks. Lenge før forsvar/keeper rekker å reagere. Jeg merker meg at flere omtaler det første målet hans som ferdigscora, det dummeste uttrykket jeg vet av. Han går for en evt. retur og sniker seg forbi forsvareren. Typisk goalgettermål. Best er ikke noen superspiss, men han er vår klart beste målscorer og største trussel pr. dags dato. Han bør spille.

Utvilsomt. Kom til flere avslutninger enn de andre til sammen, og hadde også en inne som ble tvilsomt (?) avblåst. Skjønner ikke engang at dette er diskusjonstema. 6 mål på 9 starter i fjor. Motstanden er i og for seg ikke interessant, den vil variere i PL hvert år.

Påberoper meg også retten til å joine visomhadderettgjengen. :P

Nå har jeg holdt opp hånda mi tidligere i tråden og innrømmet at jeg har vært kritisk til Best, men innrømmer at jeg kanskje har vært vel negativ og også berømmet dagens innsats.

Hva mer ønsker dere?  :P

#_wounded_animal

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 28. Aug. 2011, 21:32 »
Det er ikke godt nok. :P

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #309 på: 28. Aug. 2011, 21:36 »
Synes det er rart Danny Simpson får så lavt på spillerbørsen? Synes han gjort en helt grei kamp, bortsett fra at han slipper Sidwell litt lett avgårde på Fulhams første sjanse...

Ellers gjør Best jobben sin utmerket i dag, noe han kan gjøre fra tid til annen. Problemet er at han er for ustabil, og kan gå lange perioder uten å vise seg frem. Derfor trenger vi ny spiss
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 28. Aug. 2011, 22:26 »
Synes det er rart Danny Simpson får så lavt på spillerbørsen? Synes han gjort en helt grei kamp, bortsett fra at han slipper Sidwell litt lett avgårde på Fulhams første sjanse...

Ellers gjør Best jobben sin utmerket i dag, noe han kan gjøre fra tid til annen. Problemet er at han er for ustabil, og kan gå lange perioder uten å vise seg frem. Derfor trenger vi ny spiss

Han er uansett prestasjon vorte lagets store syndebukk...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #311 på: 28. Aug. 2011, 22:30 »
Skal sies at Fulham er veldig duellsterke på hodet. Så det spørs om det er kvaliteten på innleggene eller på Fulham sine defensive egenskaper i så måte.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #312 på: 28. Aug. 2011, 22:36 »
Det var den. Satt med ett inntrykk av at pasningsspillet generelt ikke satt i 1. omgang egentlig. Altfor mye spill bakover og upresist i bakkant av løpene o.l.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #313 på: 28. Aug. 2011, 22:45 »
Spillemessig er det fortsatt mye og gå på, men resultatmessig har vi startet bra i år.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 28. Aug. 2011, 23:27 »
commentator on tiote : "he seems to be angry quite alot of the time"

;D