20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham, søndag 28. aug 14:00  (Lest 47252 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham, søndag 28. aug 14:00
« Svar #270 på: 28. Aug. 2011, 16:25 »
Obertan jobbet og sleit i dag, både fremover og i forsvar. Han gjorde seg verdig skryt i dag. Synes også Sailor har tatt et par steg siden forrige sesong og har imponert i kampene så langt. Danny også virket mer tilsetede i dag og hadde noen viktige involveringer (og et neste gratis mål til Fulham, men det var 1 tabbe mot x antall plusser). Best trives i offside, men har også teft for mål. Lager vi "rot" i motstandernes forsvarsrekker er Best i god stand til å utnytte dette.

Ellers er det vel Krul som må få champisen i dag også. Syke, syke mannen!
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #271 på: 28. Aug. 2011, 16:32 »
Husk å gi spillerbørs på NewUtd.no-hovedsiden!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #272 på: 28. Aug. 2011, 16:41 »
Husk å gi spillerbørs på NewUtd.no-hovedsiden!

Done. Hva med å oppdatere Tabellen på hovedsiden også forresten?
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 28. Aug. 2011, 16:53 »
Hva var skaden til Vukcic? Alvorlig?
Smith burde forøvrig aldri springe ut på banen for oss igjen. Treig, feit og helt dårlig. Bare på de få minuttene så du hvor håpløs han var. Aldri mer!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 28. Aug. 2011, 16:53 »
En etterhvert interessant kamp. Første omgangen er ikke veldig mye å juble for, men heldigvis så slipper vi ikke til Fullham altfor mye, og jeg er fornøyd med at Pardew tydelig har terpet mye med bakre fireren på treningsfeltet, det begynner å gi resultater. Det er ikke tilfeldig at vi går nesten tre kamper uten å slippe inn mål samtidig som vi har fått en av de beste PL startene på lenge. Ellers er det tydelig at samhandlingen er helt på topp ennå, men det kommer. Selv om midtbanen så litt forvirret ut til tider, særlig i første omgang, så var det fire gode mistbanespillere utpå der som kan bli veldig spennende å se sammen når de blir litt mer samkjørt. Blir spennende å se hvor Pardew vil finne plass til Ben Arfa når han er tilbake nå, var også redd jeg skulle savnet Barton mye mer enn jeg faktisk gjorde. Veldig viktig at laget klarer å dra i land en tre-poenger allerede i første kampen uten Barton.

Andre omgangen tar seg en del opp og Newcastle begynner etterhvert å styre spillet og skape sjanser.

Spillere som fortjener skryt idag er:
Krul: litt på halvdistanse på målet, men ellers meget god, denne gutten blir stor!
S.Taylor: SOLID idag, utgjør en bra duo med Colo, en stor sterk ryddegutt, og en spillende midtstopper, tommelen opp!
Obertan: starter litt svakt, som delvis mot Sunderland, men spiller seg opp. God med ball og flink til å holde på ball på slutten, mangler kanskje litt selvtillit(?),men gleder meg til å se mer av Obertan!
Cabaye: begynner å finne seg til rette i England, høy arbeidsmoral, flotte pasninger, og ett par bra skudd. Snart nettkjenning?
Best: ett mål ved å være på rett sted til rett tid, det andre er et klassemål. Som en kvass kritiker av Best har jeg muligens vært litt for streng, og det skal jeg gladelig innrømme når Best leverer mål!
Ba: spilte ikke mye, men gjør et bra innhopp, og viser at han er på gang. Bra involvering i forkant av 2-0 målet og et herlig forsøk i treverket på slutten.

Altså, en litt "traurig" første omgang, mye posetivt i andre omgang

Hvem var det som sa at Best ikke lukta mål???

Nei....  :P
(må fort som f. finne frem Scunthorpe kamptråden og slette noen innlegg...)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 28. Aug. 2011, 16:57 »
Gi meg Sammy og Harris idag også AP!

:o :o :o

??? ??? ???

Klarte ikke å la vær der altså... ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 28. Aug. 2011, 17:00 »
Veldig fornøyd med 3 poeng. De aller fleste spiller til godkjent, men vi viser tydelig at backene trengs å forsterkes og at vi mangler en solid spiss. Får vi inn spillere på de posisjonene tror jeg vi har et vanvittig godt og slagkraftig lag for resten av sesongen. Gi de nye litt tid sammen så tror jeg angrepspillet vil sitte bedre og bedre ettersom sesongen går.

Obertan virket bedre idag. Fremdeles litt for feig til å utnytte farten sin og burde gå mer rett på mål istedenfor på tvers av banen. Men var langt bedre idag enn i Sunderland kampen.
Cabaye storspilte sammen med Coloccini, S. Taylor og Krul. Coloccini er en ENER der bak. Vår viktigste spiller.
Tiotè har litt å gå på til toppformen er på plass. Så han har skuffet litt til nå i sesongen. 

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 28. Aug. 2011, 17:02 »
Må også si at jeg synst vi spiller bedre med ball på bakken i år enn i fjor. Kan vere jeg som er blind, men selv om det ikke alltid går så virker det som vi prøver på litt mer spill kontra ifjor da det var veldig mye lemping. Synst vi har et bedre spillende lag.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #278 på: 28. Aug. 2011, 17:08 »
I første omgangen i dag var det jo latterlig hvor spillende vi skulle være. Mye bedre i andre omgang. Mye mer framoverretta, og vi begynte å legge inn istedefor å spille ballen bakover!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 28. Aug. 2011, 17:10 »
Alan Smith på benken og Løven i startoppstillinga.. Best scorer idag. :)

;)

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #280 på: 28. Aug. 2011, 17:12 »
I første omgangen i dag var det jo latterlig hvor spillende vi skulle være. Mye bedre i andre omgang. Mye mer framoverretta, og vi begynte å legge inn istedefor å spille ballen bakover!
Enig der. Merka jeg irriterte meg noe over hvor mye Tiote spilte bakover i første. Kom seg dog i andre.
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 28. Aug. 2011, 17:21 »
Må også si at jeg synst vi spiller bedre med ball på bakken i år enn i fjor. Kan vere jeg som er blind, men selv om det ikke alltid går så virker det som vi prøver på litt mer spill kontra ifjor da det var veldig mye lemping. Synst vi har et bedre spillende lag.

Ser tydelige forskjeller ja, selv om enkelte spillere faller tilbake til gamle synder fra de forgående sesongene.
Spillermaterialet i år kontra de 2 forgående årene er jo også vidt forskjellig. Ut er spillertyper som Carroll, Nolan, Barton og Butt gått i tillegg til at Smith har fått svært begrenset med spilletid under Pardew. Dette er jo spillere som var mer eller mindre faste på laget som rykket opp fra CCC og noen av dem også forrige sesong.
Inn har spillere med mer hurtighet og teknikk kommet. Dette ser også ut til å ha virket positivt på noen av våre "gamle" spillere. Jonas har nå 3 gode og solide kamper bak seg. Coloccini er flinkere til å bryte opp angrep, sette fart og bli med frem, istedenfor å bidra til å slå den lange som tidligere.

Samtidig må de ikke bli for selvsikre i forsvar med å spille seg ut til enhver tid. Har bommet på dette et par ganger forrige sesong. Spillermaterialet er jo annerledes nå, men kynisme i forsvar er en nødvendighet. Når vi møter antatt bedre lag vil det bli langt tøffere.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #282 på: 28. Aug. 2011, 18:02 »
Fryyyyktelig irriterende med baklengsmålet. Forøvrig fungerte det solid defensivt (nok en gang). Liker hvor mye bedre og disiplinerte laget fremstår i forsvar. Spesielt evnen til å finne medspillere og spille seg ut, fremfor å pole ballen tilbake til motstanderen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 28. Aug. 2011, 18:22 »
Forbeholder meg retten til å gi et lite stikk til de som var uenig i at Best er den det lukta mest mål av for øyeblikket :P
Ellers er det gledelig at vi vinner vår første PL-kamp uten Barton på endel år :)
Ellers fikk jeg ikke sett kampen - så Zenit vinne 5-0 hjemme over Krasnodar, som var en veldig kul opplevelse!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #284 på: 28. Aug. 2011, 18:34 »
Forbeholder meg retten til å gi et lite stikk til de som var uenig i at Best er den det lukta mest mål av for øyeblikket :P
Ellers er det gledelig at vi vinner vår første PL-kamp uten Barton på endel år :)
Ellers fikk jeg ikke sett kampen - så Zenit vinne 5-0 hjemme over Krasnodar, som var en veldig kul opplevelse!

Haha! Fantastisk at det stemte, da han sikra 3p i dag :D Håper scoringsraten fortsetter.