20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham, søndag 28. aug 14:00  (Lest 47546 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Newcastle - Fulham, søndag 28. aug 14:00
« Svar #255 på: 28. Aug. 2011, 16:02 »
Herlig seier. Kan ikke klage når vi har 2-1-0 i PL (beste starten så lenge jeg kan huske!) samt avansement i Ligacupen uten back og uten noen giftige spisser på topp. Dette kan bli VELDIG bra om Ashley drar opp sjekkheftet og vi unngår de sedvanlige skadene!

PS! Artig at Best tilbakeviste oss hobbykritikere. Første målet er en tap in, men på det andre viser han pur klasse.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #256 på: 28. Aug. 2011, 16:05 »
Forøvrig enig med Tommyok, når det gjelder Smith! Bør absolutt ikke spille noen kamper, der vi har sjans til å tape poeng! Bare synd ingen vil ha han..

Liker egentlig Alan Smith, men han er rett og slett ikke god nok lenger!

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #257 på: 28. Aug. 2011, 16:06 »
HERLIG  ;D

Hi! Thanks for the goals today :)

Hi! You welcome, how many and how do you want them next time :)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #258 på: 28. Aug. 2011, 16:06 »
Kjempekamp av Taylor, Krul og Best. Neste kamp er et QPR borte. De lekker som en sil. Tre poeng der og vi har ti poeng på de fire første. En kvalitetsspiss inn og noen til å erstatte Simpson, som gav bort et helt unødvendig frispark før baklengsmålet, og jeg tror vi har ambisjoner om Europa til neste sesong.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #259 på: 28. Aug. 2011, 16:07 »
Hehe. Nå begynner Europa-preiket :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 28. Aug. 2011, 16:07 »
Suverent! Startet ganske dårlig, men ble bedre utover i første omgang.

Tim Krul er helt konge, tross tabben. Men som jeg har sagt før, unge keepere gjør tabber. Det er sånn de lærer av. Digger Cabaye som faen, Obertan så veldig bra ut i dag, og Jonas fortsetter og imponere meg. Jobber bra, men ser langt mer dødelig ut fremover nå enn han gjorde i fjor. Sterk og flink til og holde på ball.

Ellers, JÆVLIG deilig!
Nei.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 28. Aug. 2011, 16:07 »
Smith virker tung og utrent nå også. Saylor har kommet i kjempeform i pre-season. Begge disse virket utrente forrige sesong.

At Vuckic er forran smith i køen er betryggende. Får håper Gosling finner formen også slik at vi slipper å ha smith på benken.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 28. Aug. 2011, 16:08 »
HERLIG  ;D

Hi! Thanks for the goals today :)

Hi! You welcome, how many and how do you want them next time :)

Two each game, please :) For the rest of the season   :-*
Same old Shearer, always scoring!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 28. Aug. 2011, 16:09 »
De redningene til krul var helt vanvittige..Verdensklasse rett og slett.. Samtidig må han også ta målet på sin kappe..Kunne ikke ha klaget på uavgjort i dag..Vi slapp Fulham inn i kampen og ga vekk alt for mange frispark mot et så godt dødballlag..Sier sitt om hvor mye vi bedre vi har blitt defensivt når sjansene de fikk (utenom målet) kom på innlegg..  Colo, Tayls og Raylor var strålende i forsvar. Simpson noen gode og dårlige involveringer..Synes Raylor må få sjansen på høyreback, er mer konstruktiv i pasningsspillet og har en god dødballfot..Tiote er fortsatt ennå ikke matchfit, og faster vel som BA. Cabaye var fantastisk rett og slett, er den ballfordeleren vi lenge har lengtet etter..FIikk i gang begge kantene, hvilket er helt nødvendig for å slå så godt organiserte lag som Fulham..Obertan overrasket stort, gode involveringer og jobbet godt også bakover. Best viser igjen sitt potensiale, 2. målet er jo rett og slett klasse..Kan bli enda bedre om han konsentrere seg mer..Løven var lite involvert, men det kan også forklares med at Fulham lå lavt i store deler av 1. omgang. Ergo fikk han lite rom å springe i..

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #264 på: 28. Aug. 2011, 16:10 »
digger optimismen din geordie-olav! Europa!? Don`t mind if we do!! ;D Inn med vb og Sturridge ( ;)) før onsdag nå så snakker vi buttikk. Cabaye, Obertan, Krul og Saylor var helt råe idag. Venter dog ennå på at Tiote skal få igang kruttet igjen. Ser også EKSTREMT frem til Hatem er tilbake. Dette blir en rå høst.
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #265 på: 28. Aug. 2011, 16:13 »
link til målene?? Jeg har hatt besøk og ble forhindret fra å se kampen...

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #266 på: 28. Aug. 2011, 16:15 »
Tror ikke vi skal begynne å snakke Europa det har vi verken først 11'er til og enda mindre stall. Tenk hvilket lag vi stiller uten f.eks. Cabaye og Colo for øyeblikket. Men det er ikke umulig å gjøre en god sesong om vi får inn en venstreback og en spiss verdig #9 trøyen - uten dette ender vi på side to av tabellen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 28. Aug. 2011, 16:15 »
Utrolig deilig med tre nye poeng alle sammen! Synes det er litt bittert å få den imot på slutten der av flere grunner, hadde vært kult å holde nullen i de tre første, pluss at jeg har Krul, Simps og Saylor på Fantasy. Men det er å vinne som er det viktigste, og det klarte vi heldigvis. En kjapp vurdering av spillerne:

Krul fortsetter den fine formen han har hatt de første kampene, og har i alle fall 3-4 meget gode redninger. Trygg i feltet og god med beina. Lite minus for scoringen, bør nok ta den på sin kappe.

Bak synes jeg vi stort sett er trygge, og i dag synes jeg spesielt Steven Taylor var stor. Simpson gjør nok sin svakeste kamp så langt i sesongen. Har et par grove feilberegninger og glipper et par ganger i markeringen, men blir reddet av Krul. Rygget ikke mye i dag, og involverte seg brukbart framover et par ganger. Stopperne er gode, men savner tilstedeværelse også av dem på headingene til Sidwell, Murphy og da ikke minst Dempsey. Raylor scorer ikke, noe som er skuffende. Lures av Duff en gang, men slipper unna. Ellers greit, og er flinkere enn Simpson til å involvere seg ofte i angrepsspillet.

Tiote er aggressiv, men er utrolig heldig som unngår gult. Har sett ham bedre, håper det kommer seg når han begynner å spise igjen. Cabaye er viktig, har en god motor og er flink med ball. Har roen OG foten, og jeg tror at han kan bli bedre enn både Nolan og Barton når han blir varm i trøya. Godt skudd som leder til 1-0. Obertan skuffet stort i 40 minutter, men etter det synes jeg han var bra. Han kan gjerne utfordre enda mer. Jonas gjør en vanlig solid kamp, jobber, jobber, og jobber. Den som er flinkest til å involvere seg. Nære scoring da han skar innover og skjøt tilbake i nærmeste.

Løven er så dårlig som alle nå snart burde være klar over. Ikke noe spesielt mer å si om det. Best viser nok en gang at han har noe i PL å gjøre. I utgangspunktet en begrenset spiller, men er flink i boks og ofte på riktig sted til riktig tid. Vinner sammen med Krul kampen for oss. Ba viser for første gang positive takter, og ender opp med en målgivende og et skudd i tverrliggeren. Kunne fort fått åpnet kontoen der. Smith og Vuckic føler jeg ikke det er noe særlig å skrive om.

Faktum er nå at vi, på tross av alt utenomsportslig "plunder", står med 7 poeng på tre kamper. En meget oppløftende start, og med et par signeringer nå på tampen og en Ben Arfa tilbake fra skade ser jeg ikke bort ifra at denne sesongen kan bli minst like spennende (i positiv forstand ;) ) som den forrige.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #268 på: 28. Aug. 2011, 16:20 »
Sitat fra: Newcastle-Online
Alan Smith came on, gave away the ball, got booked, gave away 2 free-kicks and lost the ball under his feet in our own box.  Great stuff for 9 minutes on the pitch.

Jo mindre man sier om Løvenkrands jo bedre.

Synes Simpson løftet seg denne kampen etter katastrofekampen mot Scunthorpe. Viser ikke akkurat noe elegant teknisk eller bra pasningsspill, men er god defensiv, kjemper godt og kom på noen positive løp.

Obertan viser litt mer fighting spirit enn tidligere, og kommer i gode posisjoner.

Colo og Taylor er bunnsolide nok en gang.

Best viser at han må være førstevalg på topp.

Ba viste at han kan løpe hvis han vil. Håper han fortsetter med det!

Krul leverer nok en bra kamp, og selv med en posisjoneringstabbe som fører til målet til Fulham så gjorde han mange viktige redninger som kan ha reddet seieren.

Cabaye er min man of the match. Fantastisk teknikk, gode passninger, bra skudd, jobber utrettelig.

Bra gjennomført kamp, trass i et litt enkelt mål fra Fulham som gjorde kampen unødvendig spennendes på tampen, men Newcastle klarte å roe ned presset og trygget kampen inn i mål.

« Siste redigering: 28. Aug. 2011, 16:23 av Tim Buch »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #269 på: 28. Aug. 2011, 16:24 »
Hehe. Nå begynner Europa-preiket :)

Tror ikke vi skal begynne å snakke Europa det har vi verken først 11'er til og enda mindre stall. Tenk hvilket lag vi stiller uten f.eks. Cabaye og Colo for øyeblikket. Men det er ikke umulig å gjøre en god sesong om vi får inn en venstreback og en spiss verdig #9 trøyen - uten dette ender vi på side to av tabellen.

digger optimismen din geordie-olav! Europa!? Don`t mind if we do!! ;D

Selv om Champions League virker som en nær sagt umulig oppgave, tror jeg UEFA Europa League er en helt realistisk målsetting DERSOM vi henter inn noen kvalitetsspillere før overgangsvinduet stenger. Husk at en syvende plass kan være nok dersom ting går riktig for seg i FA- og Ligacup. Det tror jeg ikke er overoptimistisk.

Stoke er i Europa ffs.