20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Scunthorpe United - Newcastle (Carling Cup 2.runde) tor. 25.aug 20:45  (Lest 70392 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg skjønner ikke denne enorme frustrasjonen mot Best. Var det noen som overrasket meg over hele sesongen i fjor var det Leon Best som var avskrevet av samtlige etter sitt første halvår for oss i CCC. Han var jo uten tvil den som var nærmest spillermål for oss i går - og den som klarte komme seg til sjanser. Og han var jo dødelig effektiv forrige sesong da han fikk sjansen post-Carroll. Han har sine mangler teknisk - men han er til gjengjelden en god goal poacher. Jeg håper da inderlig at Ba spiller på seg form - men per nå syns jeg faktisk Best er den av spissene våre det lukter mest mål av.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg er for å gi Gosling, Ba, Best og de der spilletid. Helt klart! Men å starte med Best og Ba på topp er idioti. De blir rett og slett for like. Da ser jeg for meg at det er bedre og starte med en av de og Sammy eller noe.
Kan også kalle det idiotisk og la Løvenkrands spille.

Legg merke til hvordan jeg heller ikke forsvarte uttaket av Løvenkrands i mitt innlegg.  ;)

Dog er han jo faktisk den anerledes spisstypen som kan spille ved siden av én av de tre som blir for like til å spille sammen. Bare så synd Løven rett og slett ikke holder PL nivå.

Ellers enig med Kristoffer. Ba er nok den av trioen Ameobi, Ba og Best som har størst potensiale, og det er derfor viktig "å få ham igang" ASAP.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg skjønner ikke denne enorme frustrasjonen mot Best. Var det noen som overrasket meg over hele sesongen i fjor var det Leon Best som var avskrevet av samtlige etter sitt første halvår for oss i CCC. Han var jo uten tvil den som var nærmest spillermål for oss i går - og den som klarte komme seg til sjanser. Og han var jo dødelig effektiv forrige sesong da han fikk sjansen post-Carroll. Han har sine mangler teknisk - men han er til gjengjelden en god goal poacher. Jeg håper da inderlig at Ba spiller på seg form - men per nå syns jeg faktisk Best er den av spissene våre det lukter mest mål av.

Det seier ein del. Og eg tykkjer vertfall det er litt urovekkande.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil

Helt enig i det du skriver her! Skjønner ikke at han ikke har fått sjansen mot Arsenal og Sunderland.. Håper Pardew bruker han litt mer fremover..

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil

Greia med Best, slik jeg ser det, er at han skaffet seg jo en veldig bra scorings-ratio på veldig få kamper ifjor, hvorav motstanderen må spilles spørsmålstegn ved. Tenker selvfølgelig på hatricket mot West Ham, og utenom det så rykket jo Birmingham også ned, som han også scoret imot. Nå åpner jeg en highway av muligheter for deg til å kontre med at han også scoret mot Arsenal, og det skal han ha kreditt for. Men hva utenom disse målene da? Da er det ekstremt tynt i mine øyne.

Mitt poeng blir da at til tross for en brukbar scoringsstatistikk andre halvdel av sesongen ifjor så ser jeg ikke at han har de nødvendige kvalitetene til å bli en spiss å satse på for et tilsynelatende ambisiøst Newcastle.

Håper forøverig du ikke adopterer alle russiske metoder når du er der borte ettersom jeg nå svarer litt imot deg....  :P

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
chickenman, han scora ett og fikk et feilaktig annulert mal mot Arsenal i fjor. Så nokså sikker på at Best kan score uansett motstander.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg er for å gi Gosling, Ba, Best og de der spilletid. Helt klart! Men å starte med Best og Ba på topp er idioti. De blir rett og slett for like. Da ser jeg for meg at det er bedre og starte med en av de og Sammy eller noe.
Kan også kalle det idiotisk og la Løvenkrands spille.

Legg merke til hvordan jeg heller ikke forsvarte uttaket av Løvenkrands i mitt innlegg.  ;)

Sorry. Den var ikke tilsiktet deg, dog. Bare jeg som måtte gjøre en sak ut av ting jeg mente Pardew gjorde feil i går.

Og for all del, jeg sier ikke at Best suger. Jeg har forsvart Best veldig mye, rett og slett fordi jeg har litt sansen for han. Og ja, han var langt bedre enn Ba i går.

Men her er det jeg mener:

Ba - Best
Ba - Shola
Shola - Best

Det er, i mine vakre øyne, ingen bra komboer siden det er tre spillere som er veldig like i spillestilen. Da hadde jeg heller sett at en av de starter sammen med et talent ala Sammy eller noe, for så og gjøre et par bytter etterhvert om det ikke går bra. Men det er nå bare min mening.
Nei.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
chickenman, han scora ett og fikk et feilaktig annulert mal mot Arsenal i fjor. Så nokså sikker på at Best kan score uansett motstander.

Det skal nevnes at Arsenal spilte med ti mann, synes du ikke?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil

Det kan no Shola Ameobi og. Og han er utruleg opp og ned i prestasjonane.

Mi kan kanskje konkludera med at mi må ha inn ein spiss før fristen neste veka?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil

Det skal nevnes at Arsenal spilte med ti mann, synes du ikke?

Joda, men bra gjort av Best på begge målene. Skjønner ikke hvilken bakgrunn chickenman har for å påstå at han bare scorer mot små lag. Så hvilken av spissene våre scorer jevnt mot bedre lag da? Shola? Løven? Ba?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Ingen... Men det at de andre spissene er dårlige, gjør ikke nødvendigvis Best noe særlig bedre...? ???

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Ingen... Men det at de andre spissene er dårlige, gjør ikke nødvendigvis Best noe særlig bedre...? ???

Takk Eivind!

Og JA Igrinde: vi skriker etter forsterkninger på topp før første september.

Forresten, hvis jeg hoster opp en billig flyreise tur\retur London i helgen, vil noen dra og sørge for å brekke minst ett av beina til Carlton Cole, just in case....  :P
« Siste redigering: 26. Aug. 2011, 11:52 av chickenman »

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Endel skuffelser over Gosling, ser jeg. Synes personlig han egentlig klarte å vise at han har potensiale, men trenger å finne kamp-formen. Han var tross alt mye involvert, selv om det kom lite ut av innvolveringene. Han har skudd, som bommer - ok, men han er der når ballen kommer og han tar skuddet, finta etc. Han trenger bare litt finpuss.

Minner også om at han nesten lagde mål i en av våre to første kamper for sesongen da han kom seg gjennom alene med keeper (noe han også gjorde i går). Det er bare det siste lille som mangler.

Så jeg synes det er litt tidlig å avskrive Gosling. Han er ung og han har vært skadet i LANG tid nå. Så fort formen kommer tror jeg vi har en klasse-spiller som virkelig vil gi laget noe ekstra.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Det er ingen som avskriver Gosling. Men han var ganske ræv i går. Gjorde mye vansklig, og slo flere mongoloid langpasninger.

Men jeg har trua som bare det på Gosling. ;D
Nei.