20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300  (Lest 83879 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle, lør 20. aug kl 1300
« Svar #105 på: 20. Aug. 2011, 00:58 »
Det er et godt poeng som nevnes her. Er jo ingen i Norge som vet noe særlig om denne rivaliseringen og som kan føle det på samme måten som de folkene som er oppvokst i Newcastle og Sunderland. De to lagene jeg har mislikt mest i alle år er Manu og Spurs, av forskjellige årsaker som at venner holder med de osv. Har lest og sett mye om Tyne-Wear derbyet i alle år, men jeg forsto ikke alvoret 100% før jeg var tilstede på fjorårets kamp på SJP. Da skjønte jeg hvor mye det betydde for folkene og rivaliseringen mellom supporterene var fantastisk! Stemningen før avspark var helt sinnsyk, og på et helt annet nivå enn på noen andre kamper jeg har sett. Etter den opplelvelsen så vokste utvilsomt iveren etter å slå Sunderland noen hakk, men kan ikke si at jeg har et voldsomt hat mot Sunderland, men er mer facinert over rivaleriet, engasjementet og ikke minst er det mye humor rundt disse kampene!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 20. Aug. 2011, 01:08 »
Joda, jeg ser den. Var selv tilstede på 3-2 kampen når Emre satt inn frisparket i sluttminuttene, og det er selvsagt helt vanvittig å være i Newcastle under disse kampene. Men allikevel er det som du sier stemning, spenningen og humoren som er morsomt med disse kampene, ikke hatet. Det er egentlig kun Liverpool og Tottenham jeg hater i PL, og det svir MYE mer for min del å tape mot en av disse kontra og tape mot 5under1and. Men at dette er et av årets fotballhøydepunkt er det liten tvil om!!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 20. Aug. 2011, 02:03 »
Har bodd i Glasgow i nesten hele mitt liv og sett på nærmere 20 Old Firm oppgjør og selv om Tyne/Wear ikke kan måle seg så er det ekstremt bra kvalitet på tribunene og på banen. Vil klart rangere det som det største og beste hatoppgjøret i England. Man U-Liverpool blir skjemt bor av for mange turister...

Juma

• Gjest
« Svar #108 på: 20. Aug. 2011, 02:17 »
Jeg hater sunderland av hele mitt hjerte!!!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 20. Aug. 2011, 02:19 »
Jeg hater sunderland av hele mitt hjerte!!!

Amen<3  ;D

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 20. Aug. 2011, 02:33 »
Knus de uvaskteke dritet fra Sunderland i morgen!! Har bursdag og det eneste jeg ønsker er 3 poeng!!

Woodgate ble solgt 20 augudt 20045så no vil eg ha revansje 3 poeng for faen

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #111 på: 20. Aug. 2011, 06:46 »
http://www.youtube.com/watch?v=6iA1IUuXGiY

Fantastisk bra video!! Gleder meg enormt nå.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #112 på: 20. Aug. 2011, 08:41 »
http://www.youtube.com/watch?v=6iA1IUuXGiY

Fantastisk bra video!! Gleder meg enormt nå.

Denne videon får meg til å innse hvorfor jeg ELSKER Newcastle United!!!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 20. Aug. 2011, 09:04 »
Jeg har aldri hatet Sunderland, som flere andre her inne..For det første har de i en god stund aldri vært en rival sportslig sett..Inntil nylig har har har som oftest kommet under oss på tabellen. Og som flere her har nevt, i Norge er det får Sunderland-supportere, mens det kryr av ManU og Liverpoolskit..Så det er de to sistnevnte lagene jeg ønsker alt vondt. Supporterrivaleri er med andre ord relasjonært: man misliker et engelsk lag fordi det er et stort antall supportere av dette laget i sine nære omgivelser. Synes det er gøy å diskutere fotball med folk som har tatt et "antinorsk" valg å støtte lag som f.eks Sunderland. Er ikke mange av dem i Norge. Men å hate Sunderland bare fordi det er Sunderland og fordi engeslke nufc-fan gjør det, blir for meg påtatt..
« Siste redigering: 20. Aug. 2011, 09:08 av InspectorC »

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #114 på: 20. Aug. 2011, 09:16 »
Faen. Klokka her kvart over tre her og jeg må stå opp om mindre enn fire timer. At de ikke tar hensyn til utenlandsfarere når de setter opp terminlista ;)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 20. Aug. 2011, 09:19 »
Hatet mitt mot Sunderland har vokst de siste årene både fordi jeg spm Kyrre har vært på SJP og opplevd to Tyne-Wear derbyer, samt at jeg kjenner Having A Laugh og en kompis av han som begge er Sunderland, og da blir det naturlig nok mye drittslenging og hat :).

Legion of Light

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #116 på: 20. Aug. 2011, 09:52 »
I 9-1 seieren over Newcastle ble åtte - 8 - av målene scoret i andre omgang! Stillingen var 1-1 ved pause. Blir det en reprise i dag?  ;)
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 20. Aug. 2011, 09:55 »
Er du i England eller, Chopra?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 20. Aug. 2011, 09:56 »
Var det i 1910?

Legion of Light

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #119 på: 20. Aug. 2011, 10:00 »
Mange av kameratene mine har reist, men jeg ble (som vanlig) forhindret pga jobben. Ergelig, tipper frokosten er inntatt og folket er på vei mot Monkwearmouth hvor stadion ligger.
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.