20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83644 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #165 på: 20. Des. 2011, 02:56 »
Har sett den også. Kommer rusende i stor fart stopper opp og begynner med overstegs fintene sine. Han burde bare pøse på. Når han møter motstanderen bare vende vekk/runde han. Angående buing/syting på stadion. Begynner buingen kan de egentlig bare komme seg vekk. Er nesten forståelig at Obertan har en del støttepasninger. Mister han ballen blir jo han hudfletta.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #166 på: 20. Des. 2011, 03:25 »
Enig i det. Uansett hvor dårlige spillerne våre er så blir det feil å bue på dem, spesielt på enkeltpersoner. Selv ikke udugeligheter som Smith, Bramble eller Butt fortjener å bli pepet ut av egne fans.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #167 på: 20. Des. 2011, 08:57 »
Enig i det. Uansett hvor dårlige spillerne våre er så blir det feil å bue på dem, spesielt på enkeltpersoner. Selv ikke udugeligheter som Smith, Bramble eller Butt fortjener å bli pepet ut av egne fans.

Da fortjener heller manageren å bli buet for å ta med slike drittspillere i lagoppstillingen, og for å benke talenter som faktisk har viljen og egenskapene til å gjøre det beste for laget.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 20. Des. 2011, 09:03 »
Har sett den også. Kommer rusende i stor fart stopper opp og begynner med overstegs fintene sine. Han burde bare pøse på.

Der er essensen i Obertans problem.  Når han lærer seg å bruke farten på rett måte, tror jeg han kan bli en veldig god ving. Men det er irriterende å se at han velger feil løsning gang på gang. Fordelen er at han er befinner seg i gunstige posisjoner rett som der.  Det er derfor jeg har tro på ham.  Bare husk hvor ræv Enrique og Colo var den første sesongen hos oss...

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #169 på: 20. Des. 2011, 09:13 »
Har sett den også. Kommer rusende i stor fart stopper opp og begynner med overstegs fintene sine. Han burde bare pøse på.

Der er essensen i Obertans problem.  Når han lærer seg å bruke farten på rett måte, tror jeg han kan bli en veldig god ving. Men det er irriterende å se at han velger feil løsning gang på gang. Fordelen er at han er befinner seg i gunstige posisjoner rett som der.  Det er derfor jeg har tro på ham.  Bare husk hvor ræv Enrique og Colo var den første sesongen hos oss...

Usammenlignbart. Det var mer forståelig med Jonas, Ricky og Colo siden de kom fra Spania og hadde basert seg på en ganske forskjellig type liga spillemessig. Obertan har vært i England en stund, i tillegg er nok fransk liga likere PL, iom at franske spillere i PL gjennomsnittlig sett tilpasser seg veldig raskt (her trenger jeg vel ikke nevne eksempel).

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 20. Des. 2011, 09:20 »
Selvfølgelig er det sammenlignbart! Det er ikke gitt at alle franske spillere skal ta ligaen like litt, husk at Obertan kun har 14 PL starter. Jeg mener Obertan bør få til sesong slutt før vi hudfletter ham, men det betyr ikke at han skal ha klippekort på laget av den grunn!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 20. Des. 2011, 09:31 »
Klart det er sammenlignbart. Bare fordi man er fransk vil ikke det bety at man autoamtisk tilpasser seg ligaen bedre. Ja Obertan har fordelen med at han allerede har vært i england en stund og behersker i så måte kulturen og språket. Men for å utvikle seg som spiller, er det det spilletid 24/7 han trenger. Han blir ikke bedre av å sitte på benken. Og spilletid har han ikke fått i ManU. Sånn sett stiller han nesten i samme posisjon som Colo og Enrique.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #172 på: 20. Des. 2011, 10:28 »
Jeg tror Pardew VET at Hatem Ben Arfa takler nivået og er en god nok spiller.
Men han har betalt 3 millioner for Obertan, og føler vel at det eneste om kan utvikle han til å bli en god spiller - og ikke bare en feilsignering - er spilletid spilletid spilletid.

Så jeg tror Pardew prøver å spille han god - selv om manglene er åpenbare så langt. Det er litt synd, men samtidig skjønner jeg Alan veldig godt. Hvem vet - kanskje han blomster :)
If it has tits or wheels, count on problems!

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #173 på: 20. Des. 2011, 15:12 »
I denne artikkelen står det om Cabaye og hvor mye han løper.

http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/12/20/johan-cabaye-clocks-up-miles-for-nufc-72703-29981396/#ixzz1h5GfbfeC

Der står det også dette om Obertan:

Gabriel Obertan completed nine dribbles for Newcastle against Swansea, a performance which is in the top 20 top dribbling displays so far this season

Jeg er enig i at det kan virke frustrerende å se på ofte, men jeg skjønner ikke at flere ikke ser potensialet? Han gjør ting veldig bra innimellom, så la nå gutten få litt tid før han blir kastet på dør. Jeg tror (håper iallefall veldig) han kommer til å bli en god og viktig spiller framover!

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #174 på: 20. Des. 2011, 15:32 »
Mener han hadde en ganske fiffig liten touch med utsiden av høyrefoten som parkerte en motspiller ganske greit. Helt ute på kanten i første omgang. Var jo en slags pasnings-manøver som fungerte utmerket til Cabaye mener jeg.

Jeg er helt enig John Marius, det er ufattelig at folk ikke ser potensiale, men han har mye igjen for å bli komplett.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #175 på: 20. Des. 2011, 17:25 »
Potensiale ser vi alle, men fotballhjerne må nesten til for å få ut dette potensialet, og den hjernen er lam fra halsen og ned

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #176 på: 21. Des. 2011, 08:36 »
Vet ikke helt om alle er enige om at de ser potensialet heller Bjørni, men jeg forstår hva du sier. Det jeg derimot er uenig er at han ikke har fotballhjerne. Folk er litt vel krasse i kritikken mot en kar som har spilt snaut 14 kamper for oss.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 21. Des. 2011, 09:51 »
Blir fysisk kvalm av folk som buer ham av banen, skjedde igjen på Swansea kampen, folk uten klasse!

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #178 på: 21. Des. 2011, 10:29 »
Jeg skjønner at folk (meg inkludert) er oppgitt over det Obertan har prestert i det siste, men er enig i at det er unødvendig å bue ham av banen.
Som jeg har nevnt tidligere, håper jeg Obertan blomstrer i svart og hvitt. Det som irriterer meg er at han ser ut til å ha klippekort på høyrevingen. Tror han hadde hatt godt av å starte på benken i noen kamper fremover, men problemet er at vi ikke har gode nok erstattere (ettersom Ben Arfa aldri noensinne får spille ving under Pardew). Vi må nok derfor smøre oss med tålmodighet, og satse på at det løsner for franskmannen snart!

Pardew med støttende ord til Obertan idag - http://www.nufcblog.com/2011/12/21/fans-need-to-be-patient-with-gabriel-obertan-pardew/#more-111085

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 21. Des. 2011, 11:24 »
Blir fysisk kvalm av folk som buer ham av banen, skjedde igjen på Swansea kampen, folk uten klasse!

Helt enig! Den type fans setter jeg på lik linje som casuals.
Same old Shearer, always scoring!