20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83730 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #150 på: 17. Des. 2011, 05:25 »
Er enig med Øyvind her, så, gutten har jo noe i seg!

http://www.youtube.com/watch?v=AxIq6Jw7wC4&feature=related

Det der er jo en latterlig dårlig video. Viser jo bare en haug med overstegsfinter før klippene kuttes rett før han skal prøve å kommer forbi motstanderen, lurer på hvordan det går :angel:

Kunne jo lagd en sånn video av hver kamp han har spilt for oss. Kunne vært interressant å få sett en statistikk på hvor mange finter han tar i forhold til hvor mange motstandere han faktisk passerer.

Håper virkelig han kan bli bra for oss, men for øyeblikket virker han langt ifra bra. Dere sier han bare er 22 år, men det hjelper jo ikke når han spiller som en 18-åring. Det er mye fine detaljer, men veldig få sluttprodukter. Dette er noe vinger legger av seg i starten av 20-årsalderen (bare se på Nani f. eks), men Obertan viser jo null tegn på spillestilen hans begynner å modnes... Det må skje veldig snart om det skal være noe håp for han tror jeg...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 18. Des. 2011, 01:50 »
Greit nok, nå har han spilt fast i en halv sesong. Og da bør det snart begynne å skje ting. Men han har jo vært to-tre sesonger i ManU, og fått svært begrenset med spilletid, og kravene som har blitt stilt til ham der, har vært langt over det man egentlig bør kunne forvente av han. Oppholdet i Manchester har nok brutt ned mye av det talentet han hadde da han kom fra Bordaux.

Men han har stor fart, ok teknikk og er i stand til å skyte, hvis muligheten byr seg. Samtidig har han vært veldig alene til tider for oss. Han har ikke hatt mange alternativer å spille til. Innleggene hans er ikke verre enn Jonas'. Har han kontroll på ballen, tid og rom til å sikte og planlegge, så er han i stand til å slå gode og farlige innlegg, noe jeg synes han viste i førsteomgang mot Swansea. Men i stor fart, langs linja, så er han ikke i stand til å slå et innlegg på ettouch. Men det er ikke Jonas heller. Det tror jeg Marveux er i stand til. Men han er skjørere enn Marie-kjeks, og ute for resten av sesongen, eller noe sånt. Og det er sånt vi må regne med når vi "bare" skal hente spillere på free transfer eller til nesten ingen overgangssum. Vi hadde tjuvflaks med Ba, som har vist seg veldig, veldig, veldig god. Men ellers har det vært skralt.

Det er greit med smalhans, men vi kan ikke spare oss til fant heller. Jeg er stygt redd for at det er akkurat det Ashley er i ferd med å gjøre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #152 på: 19. Des. 2011, 10:22 »
Winger Gabriel Obertan was singled out for criticism from home supporters and Pardew said:

'That's a bit harsh. Because he is so quick you always want him bursting down the outside.

Tja, skulle likt å se det èn eneste gang ihvertfall? De er ikke akkurat nedstøvet av kritt, støvlene til den godeste E.T

If it has tits or wheels, count on problems!

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #153 på: 19. Des. 2011, 12:42 »
merkelig hvor fort enkelte avskriver spillera. Jonas har bare 1 assist meir en obertan. Gi han litt tid. Han har ikkje allverdens med PL erfaring fra før av.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 19. Des. 2011, 21:29 »
Per dags dato er ikkje Obertan noko betre enn Rouledge var. Eg håpar verkeleg han kan "blomstra", men skjønnar godt at folk snart har like lite hår som fyren...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 19. Des. 2011, 21:35 »
Litt rart at Pardew ikke like Routhledge, men på en eller annen måte har stor tiltro til Obertan.
Begge er raske, like dårlige innlegg og scorer aldri mål i PL.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #156 på: 19. Des. 2011, 21:37 »
merkelig hvor fort enkelte avskriver spillera. Jonas har bare 1 assist meir en obertan. Gi han litt tid. Han har ikkje allverdens med PL erfaring fra før av.

Merkelig argument. Jonás er en langt viktigere spiller enn Obertan.

Obertan på sin side kommer aldri til å bli god nok for PL. "Men han spiller jo fast..." Blabla.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #157 på: 19. Des. 2011, 22:13 »
Sterk påstand Parker, på grensen til latterlig for min del. Han kan absolutt bli god nok, han kan også bli en meget viktig spiller for oss. Han kan.....
Dog relativt opplagt at Jonas er viktigere.

Ang Rout - Gabby, så har jo Gabby en ganske god teknikk også. Det samme vil jeg ikke si om Routledge. Bare ikke Obertan går i samme "felle" som Wayne. Heller holde seg i en klubb, og prøve å utvikle seg i kjente omgivelser.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #158 på: 19. Des. 2011, 22:33 »
Sterk påstand Parker, på grensen til latterlig for min del. Han kan absolutt bli god nok, han kan også bli en meget viktig spiller for oss. Han kan.....

Tiden vil vise, selvsagt. Jeg mener han aldri kommer til å bli god nok.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #159 på: 19. Des. 2011, 23:27 »
Jada, og det blir bare gjetting i bunn og grunn. Dog mener jeg han tidvis viser at han har noe i denne ligaen  å gjøre, for oss.
Men vi begge håper vel på at han slår til med glans, så vi får vel bare vente å se ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #160 på: 19. Des. 2011, 23:31 »
Synes ikke ober er bedre enn rout. Det sier nok, men forskjellen er at pards har kjøpt obertan

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 19. Des. 2011, 23:57 »
Jeg synes Swansea-kampen viste hvor stor forskjellen på Rout og Obertan faktisk er.
Obertan var tidvis MEGET god mot Swansea, Rout var totalt useless i 90 minutter, og den enkleste høyrevingen Santon noensinne kunne møtt i sin Premier League-debut fra start. Jeg tror det er langt vanskeligere å møte Obertan på trening.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Vegard Nilsen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #162 på: 20. Des. 2011, 01:03 »
Har alltid hatt trua på Obertan. Selv om han kan være veldig frustrerende til tider så har han mange av egenskapene en leter etter hos en ving. Dog trenger bedre sluttprodukt. Jonas var ekstrem i starten av sesongen, men har dabbet mer og mer av. Obertan er ikke den samme arbeidern bakover. Og skulle kanskje ønske han var enda høyere i banen av og til.

Det var en grun til at Ferguson kjøpte denne spilleren "in the first place". Og denne grunnen håper jeg vi får se iløpet av vårsesongen.

I forhold til det han har visst tidligere virker han enda rusten og litt motvillig til å drible, noe han i aller høyeste grad kan. Men ttt og visst vi bare er litt tålmodige så kommer nok gutten til å få til mer og mer.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 20. Des. 2011, 01:28 »
Det var en grun til at Ferguson kjøpte denne spilleren "in the first place". Og denne grunnen håper jeg vi får se iløpet av vårsesongen.

Tja, no har no godeste Ferguson kjøpte MYE rart og da. Han hadde heller ikke solgt han om han hadde troen på han.

Håper selvsagt Obertan skal blomstre, men har vanskelig for å se det skje. Gutten virker å ha veldig dårlig selvtillit og om det skulle fortsette med tendenser til "buing" mot han tror jeg veien er kort hjem til Frankrike for Obertan.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #164 på: 20. Des. 2011, 02:50 »
Det som irriterer meg mest med Obertan er faktisk ikke mangelen på sluttprodukt, dårlig arbeidsinnsats eller mangfoldinge støttepasninger. Det at han gjør alle fintene sine mens han står stille, imidlertid, er noe som får meg til å rive av legghåra mine i frustrasjon gang etter gang. Han kan springe nesten like fort som Usain Bolt, men likevel skal han stå I RO når han tar overstegsfintene sine? Om det er mangel på selvtillit, mangel på ferdigheter eller rett og slett at han ikke vet bedre er ikke lett å si.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!