20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83688 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #30 på: 09. Aug. 2011, 17:28 »
Neida, men Valencia var ute i lang tid og ellers har de ikke hatt all verden av alternativer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 09. Aug. 2011, 18:00 »
Så lenge man er med i tittelracet og CL tør ikke klubben satse på talenter fordi dette kan medføre tap av verdifulle poeng. Urutinerte spillere gjør dumme feil av og til som kan være direkte årsak til at kampen tapes..Enrique hadde flere slike de to første sesongene hos oss..Heller ikke han ville kommet inn på ManU i den perioden av sin karriere. Vi ga ham derimot tillit og tillot at han gjorde feil..Dette har han åpenbart blitt bedre. Forhåpentligvis vil Obertan også dra nytte av tillit og spilletid. Forøvrig er det bare å se på de andre store lagene som Chelsea, Lpool, ManU og City..Det er årevis siden de har fått opp lokale talenter, eller kjøpt billig og forvandlet gråstein til gull.

Uten å ha sett Obertan tør jeg uansett å påstå at han er bedre enn Routledge fordi han er fysisk sterkere og raskere..

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #32 på: 09. Aug. 2011, 18:10 »
Som Christian er jeg positv til kjøpet..Koster lite, men gevinsten er stor om vi klarer å pense ham inn på rett spor.. Jeg tror at spillere som er i besittelse av ekstremegenskaper lettere behersker PL: god, fysikk, fart, teknikk etc..Våre beste spillere har slike ferdigheter: Colo f.eks er veldig teknisk for å være midtstopper..Dette kompenserer for at han av og til plasserer seg feil. Obertan er på den annen side veldig rask..Dvs at så lenge vi er i stand til å sette ham opp en mot enn, eller få i gang triangelspill hvor Cabaye møter og mottar ball og slår tilbake til Obertan i bakrom..Dette triangelspillet hadde vi ikke forrige sesong pga Nolans manglende kreativitet.

Trekant tror jeg til og med nolan kunne klart, vis han var den som fikk stå stille og slå den andre gjennom;) Dette er vell strengt tatt det første man lærer av taktiske trekk og bevegelses mønster, helt ned i miniputt eller knøtte fotball. Pass and move:) Men for all del ser hva du mener!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #33 på: 09. Aug. 2011, 18:34 »
Forøvrig er det bare å se på de andre store lagene som Chelsea, Lpool, ManU og City..Det er årevis siden de har fått opp lokale talenter, eller kjøpt billig og forvandlet gråstein til gull.

Det er vel en sannhet med behov for noen modifikasjoner. Joe Hart, Sturridge og Hernandez (muligens) er vel noen eksempel på "relativt" billig og egenprodusert kvalitet. Er endel som kan virke til å melde seg på i tiden som kommer og nå med McEachran, Cleverley, Flanagan, Robinson osv. også?  :-\ Nå er det klart at en del av dette er "hype", mens endel av de kanskje ikke er billige i den forstand du mener. Jeg vil likevel påstå at en del av disse spillerne har nytt godt av både tillit og spilletid, og kan bli gode fotballspillere.

Ellers tilslutter jeg meg det du sier.  :)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 09. Aug. 2011, 18:41 »
Forøvrig er det bare å se på de andre store lagene som Chelsea, Lpool, ManU og City..Det er årevis siden de har fått opp lokale talenter, eller kjøpt billig og forvandlet gråstein til gull.

Det er vel en sannhet med behov for noen modifikasjoner. Joe Hart, Sturridge og Hernandez (muligens) er vel noen eksempel på "relativt" billig og egenprodusert kvalitet. Er endel som kan virke til å melde seg på i tiden som kommer og nå med McEachran, Cleverley, Flanagan, Robinson osv. også?  :-\ Nå er det klart at en del av dette er "hype", mens endel av de kanskje ikke er billige i den forstand du mener. Jeg vil likevel påstå at en del av disse spillerne har nytt godt av både tillit og spilletid, og kan bli gode fotballspillere.

Ellers tilslutter jeg meg det du sier.  :)

Verken Hart, Sturridge eller Hernandez ble produsert av lagene de spiller for nå da ;D

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #35 på: 09. Aug. 2011, 18:48 »
Det er årevis siden de har fått opp lokale talenter, eller kjøpt billig og forvandlet gråstein til gull.
Verken Hart, Sturridge eller Hernandez ble produsert av lagene de spiller for nå da ;D

Men er de kjøpt billig og er de blitt bedre i den forstand at "forvandlingen" skjedde etterpå?

Reading 101.  ;D

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 09. Aug. 2011, 18:58 »
Det er årevis siden de har fått opp lokale talenter, eller kjøpt billig og forvandlet gråstein til gull.

Men er de kjøpt billig og er de blitt bedre i den forstand at "forvandlingen" skjedde etterpå?

Reading 101.  ;D

Den kan jeg være enig i ;) Selv om jeg mener at Chelsea ikke skal ha mye skryt for Sturridge, den skal Man City og Bolton få. De ga han jo nesten aldri sjansen...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 09. Aug. 2011, 18:59 »
Hernandez ble kjøpt for £7 mill..Så det gjør ham til en av de billigste.Sett ut i fra vanlig manu-standard er dette et lite beløp.. Både han og Sturridge er unntakene som bekrefet regelen....Stort sett har disse lagene kjøpt dyrt fra øverste hylle de siste årene.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 09. Aug. 2011, 19:04 »
Selv om jeg mener at Chelsea ikke skal ha mye skryt for Sturridge, den skal Man City og Bolton få. De ga han jo nesten aldri sjansen...

Sturridge har spilt 2 kamper og 11 innhopp i 09/10 sesongen og 0 kamper og 13 innhopp for Chelsea i 10/11 sesongen mens han har spilt 3 kamper og 13 innhopp for City i 08/09 sesongen så han fikk ikke så mye tillit at det gjorde noe der. Men jeg er absolutt enig i at Bolton og City forsåvidt skal ha mye av æren for at han er såpass god, og for Bolton sin del så reflekteres det i spilletid og tillit. Men det er jo forsåvidt Chelsea sin spiller like fullt og det er de som tillater lånet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #39 på: 09. Aug. 2011, 19:09 »
Stort sett har disse lagene kjøpt dyrt fra øverste hylle de siste årene.

For all del, det er jeg helt enig i og vanskelig å argumentere mot dette. Selv om jeg ikke mener at akkurat Liverpool har handlet myeøverste hylle.  8)

Følte bare et behov for å moderere dette utsagnet litt da det faktisk finnes eksempel på at også disse Midasklubbene har kjøpt billig, og at det har blitt gode spillere av det slik du poengterer nå i etterkant. :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 09. Aug. 2011, 19:15 »
Helvete at Bolton lånte ham i fjor..Tenk om vi hadde lånt ham etter carrollsalget og i tillegg fått med opsjon på kjøp..Han er uansett drømmesignering nr. 1. Akkurat spisstypen vi trenger..

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #41 på: 09. Aug. 2011, 19:21 »
Absolutt, en bitter pille og svelge! Ser heller ikke bort fra at ligaplasseringen kunne blitt endel bedre med han på banen selv om det blir litt mer spekulativt igjen.

For å komme tilbake til Obertan. Han har fått lite spilletid i Manchester United, men det ryktes fra flere hold at han har trent opp fysikken sin en hel del. Kanskje er noe av grunnen til manglende gjennombrudd i Manchester at han helt enkelt har vært for veik, og at vi nå får en bedre rustet Obertan enn noensinne? Får håpe det!

Som jeg sa i starten av Obertan-historien så ville jeg egentlig ikke ha han. Men jeg tok jo et forbehold om at det primært var basert på fordommer og nå etterhvert som jeg har satt meg litt mer inn i spillerens bakgrunn osv. så tror jeg at dette kan bli et riktig brukbart kjøp for klubben.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 09. Aug. 2011, 19:25 »

Tror mange LFC-fans ville vært veldig uenig. Flanagen, Robinson, Kelly og Spearing fikk jo mye spilletid forrige sesong og i tillegg har de jo vanvittig mange landslagsspillere på de yngre landslagene. Ja, de har slitt en stund, men nå ser det lovende ut for Liverpool. Var vel Guardiola som sa noe sånt som at det bare var Liverpools akademi som kunne måle seg med Barcas.

City har jo fått frem kvalitetspillere som Richards og Hart, i tillegg til spillere som Onuoha, Ireland, SWP, Barton og nevnte Sturride. Det er klart de har brukt mye penger på kjøp og at det er vanskeligere å få spilletid nå, men de har fortsatt et bra akademi og det er da ikke årevis de har fått opp lokale talenter.

Chelsea har brukt etter det jeg har fått med meg veldig mye penger på akademiet uten de helt store resultatene så det prosektet har mislykkes, sev om også de har noen lovende nå.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 09. Aug. 2011, 19:48 »
Obertan i pre season for united http://www.youtube.com/watch?v=Awtah2hsk20

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #44 på: 09. Aug. 2011, 19:49 »
Hva i helsikke er det med NUFC og franske spillere for tiden??
Dog et potensielt godt kjøp dette. I allefall en fortsterkning fra Routledge.