20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Arsenal, lørdag 13. aug 18:30  (Lest 53915 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Arsenal, lørdag 13. aug 18:30
« Svar #270 på: 13. Aug. 2011, 21:47 »
hehe, ja. Er som sagt ikke veldig god på de mer obskure reglene i  fotball, men jeg føler alikevel at vi var heldige som ikke fikk straffe dømt mot oss.
'
Det kan du si. Som jeg har sagt, jeg mener at Song hadde fortjent et rødt kort, og at kortet på Grevunho er greit,. Når det er sagt, mener jeg også at Barton burde hatt rødt på grun  av filmingen sin.
Nei.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #271 på: 13. Aug. 2011, 21:51 »
Godt å se forsvarsspillet fungere i dag. Skal vi etablere oss som et topp 10 lag må det defensive fungere. MEN, vi spilte mot et Arsenal som prøvde å spille for mye gjennom midta, og det UTEN Fabregas og Nasri. Vi må ikke glemme det. Derfor gjorde de det vanskelig for seg selv. Det skjedde jo ekstremt lite på kantene, og backene hadde en relativt grei jobb. Slik vil det definitivt ikke være i alle kamper... Men synes vi er i rute, bortsett fra at vi er for trege i kontring/overgangsfasen.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #272 på: 13. Aug. 2011, 21:51 »
Slag/klapp= Rødt kort
Filming= Gult kort

Barton: Gult kort (filming)
Gervinho :Gult kort + Rødt kort (filming og slag)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #273 på: 13. Aug. 2011, 21:52 »
Synes reaksjonen å gi straffe på å rive en spiller opp fra bakken når spillet et gått såpass vekk fra situasjonen i tid, avstand og retning ville vært noe uforholdsmessig. Kort/tilsnakk når det egner seg ville luktet mer rettferdighet for min del i lignende situasjoner. Men det er vel bare meg da og ikke regelverket eller majoriteten av tilskuerne virker det som.

Song = rødt
Gervinho (Filming) = gult
Barton (Opprivingen isolert sett) = gult
Barton (Helhetlig oppførsel i Gervinho-situasjonen) = rødt
Gervinho (Slaget) = rødt

Dette ville for meg vært en god måte å løse flokene på, altså 3 direkte røde kort. Men som sagt så er det godt mulig regelverket sier noe annet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #274 på: 13. Aug. 2011, 22:01 »
Andreas Nordvik gjorde noe liknende med Vegard Forren i semifinalen i cupen 2009. Det ble straffe iallefall. ( og takk gud for det)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 13. Aug. 2011, 22:02 »
Ganske så usportslig av Taylor også.(prøver å få Gervinho utvist for albueslag) er jo ikkje så mykje bedre enn filimg det egentlig.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #276 på: 13. Aug. 2011, 22:04 »
Sikker på at han så slaget da?

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 13. Aug. 2011, 22:05 »
Colo og Taylor dominerer stort, Simpson gjør en god figur, det samme kan sies om Raylor.

.....hæ?

Taylor kom seg i andreomgangen, men han var farlig nær å rote det til flere ganger, spesielt den når han prøvde å klemme seg ut med ballen mellom to Arsenalspillere. Simpson rotet vekk ballen utallige ganger, og slapp spillere forbi seg eller rygget ut i uendeligheten mens Gervinho gjorde hva han ville med Raylor. Totalt uenig i alt du sier bortsett fra det om Colo.

Tenkte vel mer på at han blir kastet inn på en uvant posisjon, og møter en spiller av et mye større kaliber.
Var skummelt en stund med Gervinho, men Walcott takla han bra :)

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #278 på: 13. Aug. 2011, 22:05 »
Slag/klapp= Rødt kort
Filming= Gult kort

Barton: Gult kort (filming)
Gervinho :Gult kort + Rødt kort (filming og slag)

Uten å ha noen som helst form for dommerkurs, er jeg enig ;). For mange dommere ville det den beste måten "å løse flokene på" å sende begge i dusjen samtidig. Her er det linjedommer + 4. dommer som avgjør utfallet siden dommeren er med ryggen til i situasjonen(?), og det kan være en viktig årsak til utfallet. Slike ting er vanskelige og meget omdiskutable..

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #279 på: 13. Aug. 2011, 22:06 »
Ganske så usportslig av Taylor også.(prøver å få Gervinho utvist for albueslag) er jo ikkje så mykje bedre enn filimg det egentlig.
Saylor er vel ikke akkurat beryktet for å være særlig skvær på banen, diverse episoder "springs to mind"...  ;D

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #280 på: 13. Aug. 2011, 22:07 »
Mtp på måten Barton gikk ned på så kunne en jo hvertfall tro at det var en albue eller et balltre som ble brukt, så vi får gi Taylor pass under tvil på den  :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #281 på: 13. Aug. 2011, 22:08 »
Mtp på måten Barton gikk ned på så kunne en jo hvertfall tro at det var en albue eller et balltre som ble brukt, så vi får gi Taylor pass under tvil på den  :)

;D ;D

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #282 på: 13. Aug. 2011, 22:11 »
Colo og Taylor dominerer stort, Simpson gjør en god figur, det samme kan sies om Raylor.

.....hæ?

Taylor kom seg i andreomgangen, men han var farlig nær å rote det til flere ganger, spesielt den når han prøvde å klemme seg ut med ballen mellom to Arsenalspillere. Simpson rotet vekk ballen utallige ganger, og slapp spillere forbi seg eller rygget ut i uendeligheten mens Gervinho gjorde hva han ville med Raylor. Totalt uenig i alt du sier bortsett fra det om Colo.

Tenkte vel mer på at han blir kastet inn på en uvant posisjon, og møter en spiller av et mye større kaliber.
Var skummelt en stund med Gervinho, men Walcott takla han bra :)

Joda, forsåvidt enig mtp på at Raylor ikke er spesielt god defensivt, og spilte på feil side av banen så kan man vel ikke forvente stort mer. Blir fint å få inn en ordentlig vensteback.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 13. Aug. 2011, 22:24 »
Noen som vet om Tiote fikk en skade på slutten der. Vet han kom inn på igjen, men .

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 13. Aug. 2011, 22:26 »
Var redd det var en alvorlig skade eg. Såg hvertfall slik ut, før han så reiste seg å fortsatt å spille. Ellers synes eg Tiote var svak i dag. Det som gjorde han så fantastisk i fjor var at han vant ballen, og spilte enkelt og raskt fra seg ballen. I dag holdt han derimot mye lenger på ballen, og prøvde å nå vanskeligere alternativer.