20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Arsenal, lørdag 13. aug 18:30  (Lest 53857 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Arsenal, lørdag 13. aug 18:30
« Svar #240 på: 13. Aug. 2011, 20:43 »
Krul: En miss, kanskje frispark, men hadde også et par gode redninger..Forsvaret var rett og slett fantastisk hele kampen..Taylor får trekk for å gi bort en sjanse i 1. omgang..Ellers synes jeg alle var patente..Raylor var til min store glede bunnsolid i hele 2. omgang. Tiote var brukbar, men litt kamprusten..Et par unødvendige pasningsfeil..Jonas var helt utrolig defensivt hele 2. omgangen og viser hvorfor jeg elsker den mannen..Var med å eliminere Gervinhio totalt etter som kampen gikk..God debut av Cabaye.. Hadde noen involveringer som var ren klasse..Millimetere fra å skåre..Barton synes jeg også gjorde det bra..Men trakk for mye innover enkelte ganger..Dette åpnet opp høyresiden helt i begynnelsen av kampen..Obertan er kanskje den raskeste spilleren jeg har sett på en fotballbane..Hadde noen gode involveringer, forsvant litt utover i kampen.Tror han kan bli meget god om han blir brukt riktig..Ba kom ikke til sin rett pga sin makker..Begge er møtende spisser. Shola gjorde utrolig mye rart fremover. Jobbet på den annen side som en helt bakover som førsteforsvarer..Til slutt var Best også positiv.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med kampen. Spesielt med tanke på at vi mangler venstreback og en rask spiss. Veldig godt å se et samkjørt defensivt lag..De sjansene Arsenal skapte var et resultat av unødvendige pasningstap fra vår side.. Vi hadde full kontroll når forsvaret var etablert..BB Colo..Kaptein med stor K.

NeN

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #241 på: 13. Aug. 2011, 20:47 »
ENIG:
Mannen er en Vinnerskalle. Enkelt og greit:D
[/quote]

+2
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #242 på: 13. Aug. 2011, 20:47 »
Godt vi får 1 poeng mot Arsenal, det må vi være fornøyd med. Men det er en bismak når man ser på hvordan Barton klarer å pådra Gervinho det røde kortet. Slik oppførsel skal man ikke være bekjent av.

Men allikevel; for en innsats den fyren har. Blir stolt!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 13. Aug. 2011, 20:47 »
Hvordan kan man slakteshola etter denne kampen? Han var jo direkte god i 2 omgangen. Tok ned ballen hver gang og satte igang midtbanen. Ashley ogshola kommer bestandig til åvære sorte får i denne klubben.

Shola tok duellene i 2 omgang og vant dem, hva gjorde best bortsett fra ingenting?

Obertan var ekstremt spennende framover, men viser litt dårlige holdninger defansivt. Når ballen er 2m unna tar han ikke løpet. Han baregår, mens resten av laget jobber og sliter. Kan være han fikk klar offansiv rolle i laget, men det så merkelig ut.

Håper virkelig ikke Ba er skadet.

Kan ikke gjøre annet en å flire av/med barton:) så lenge han er her må vi elske han, når han selges må jeg hate han:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 13. Aug. 2011, 20:49 »
Veldig enig Inspector. Trodde det skulle vere vidåpent bak, men her var alle gode idag. Må ha inn en bevegelig spiss på topp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 13. Aug. 2011, 20:54 »
Fyfaen for en elendig kamp - envher med nøytral tilhørighet må ha pintes gjennom dette. Var rett og slett to elendige fotballag der utpå i dag. Grei nok defensivt, men Arsenal byr ikke akkurat opp til annet enn dans på samfunnslokalet halv 4 på natten etter heftig heimbrentdrikking heller. Og vi er jo relativt elendige og fantasiløse offensivt. Gervinho fortjente rødt, men det er selvfølgelig pinlig hvordan Barton overspiller. Ellers var Barton blant våre bedre generelt. Cabaye starter veldig bra, men fader ut etterhvert. Dog ser vi at han har kvaliteter. Ba var rett og slett helt borte. Ameobi var bedre.

Generelt var dette en trist fotballkamp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #246 på: 13. Aug. 2011, 20:54 »
kort oppsumert; Gi barton 5 års kontrakt og kjøp en spiss!!!

ENIG:
Mannen er en Vinnerskalle. Enkelt og greit:D

+1

Kampen ellers synes jeg vi gjør en strålende kamp defensivt. Arsenal hadde mye ball men skapte nesten ingenting. Veldig mye å gå på offensivt, men få inn en rekkeleder av klasse og det kan se bra ut.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 13. Aug. 2011, 20:57 »
Hva skjer med at folk synes dette var en dårlig kamp?? Gutta jobba bra og vi klarte poeng mot selveste Arsenal!

Når det gjelder Barton har jeg mista all respekt for mannen. Vil ha han ut, han kommer til å bli utvist i flere kamper med det temperamentet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #248 på: 13. Aug. 2011, 21:02 »
Er det bare jeg som ikke forstår den tankegangen til TV2-gjengen om at Arsenal skulle hatt straffe når Barton river Gervinho opp fra gresset? Kanskje noen med bedre dommerforståelse og kunnskaper enn meg kan forklare meg dette?

Jeg ville tro at en korrekt/god avgjørelse eventuelt måtte vært å la spillet gå til ballen er ute av spill, så sanksjonere mot Barton med kort/tilsnakk. Eventuelt stoppe spillet med påfølgende dropp? Dette såklart under forutsetning at etterspillet etter "opprivingen" forløp litt annerledes.

Det jeg lurer på er vel om man i prinsippet kan/bør blåse straffe hvis to spillere går i et håndgemeng på andre siden av banen i forhold til spillet? Hvis Krul slår til Van Persie inne i Newcastle sin 16-meter mens det er en corner oppe ved Arsenal sitt mål, kan det da bli en straffe til Arsenal 100m unna spillets gang?  :-\

Tussler

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #249 på: 13. Aug. 2011, 21:04 »
Hva skjer med at folk synes dette var en dårlig kamp?? Gutta jobba bra og vi klarte poeng mot selveste Arsenal!

Når det gjelder Barton har jeg mista all respekt for mannen. Vil ha han ut, han kommer til å bli utvist i flere kamper med det temperamentet.

Sier meg enig der, generelt sett veldig fornøyd med arbeidsinnsatsen og moralen til gutta. Frykta en lite sammensveisa gjeng, men dette virka bra.

Selv er jeg ambivalent når det gjelder Barton. På en side en urokråke som det er like greit å være foruten, på den annen side ett tenningsnivå og glød for laget som jeg setter pris på. Veit da f... jeg, gråter ikke om han forsvinner nå, men ser helst at han blir. Tror jeg. Klarer ikke å gjøre opp en mening.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #250 på: 13. Aug. 2011, 21:05 »
Mista all respekt for mannen?? No må du gå i dg sjøl og tenke øve ka du skrive....e d noken som blør og gjer alt for drakta så e d barton.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 13. Aug. 2011, 21:07 »
Fyfaen for en elendig kamp - envher med nøytral tilhørighet må ha pintes gjennom dette. Var rett og slett to elendige fotballag der utpå i dag. Grei nok defensivt, men Arsenal byr ikke akkurat opp til annet enn dans på samfunnslokalet halv 4 på natten etter heftig heimbrentdrikking heller. Og vi er jo relativt elendige og fantasiløse offensivt. Gervinho fortjente rødt, men det er selvfølgelig pinlig hvordan Barton overspiller. Ellers var Barton blant våre bedre generelt. Cabaye starter veldig bra, men fader ut etterhvert. Dog ser vi at han har kvaliteter. Ba var rett og slett helt borte. Ameobi var bedre.

Generelt var dette en trist fotballkamp.

Helt feil tankegang Kristoffer..Vi er inne i 2. sesongen..Mangler HBA, en venstreback og en spiss..Det aller viktigste er å få på plass forsvaret først..Dette gir gutta selvtillit og etterhvert vil da også det offensive spillet  sitte..

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #252 på: 13. Aug. 2011, 21:10 »
Helt enig, Barton var det store drivjernet i denne kampen! En fantastisk fotballspiller. Greit nok at han overspiller litt i Gervinho situasjonen, men hvem hadde ikke gjort det? Må jo markere at han faktisk blir slått, og truffet. Nei, dette er absolutt en spiller vi skal ha med videre!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 13. Aug. 2011, 21:13 »
Sagna burde hatt rødt kort når han stemplet Barton.
Gervinho's røde kort er helt korekt. Han filmer først, og kommer unna med det. Prøver å filme seg til straffe, noe som er kvalmt, og Barton blir siint, drar han  opp og sette han på plass, hvor av Grevinho klasker til Barton. Stygt, og fortjent rødt, men Barton filmer så til de grader.
Barton, soleklar filming, noe som er kvalmt, og han burde faktisk hatt rødt. Helt klart.

Med andre ord:
Arsenal BURDE hatt TO røde i stenfor ett.
Newcastle BURDE hatt et, istedet for null.

Så det er ikke SÅ ille om man ser på det sånn.

Ellers, grei kamp av Newcastle. Ba og Cabaye viser potensiale, samme gjør Obertan. Mangle vel litt kjemestri, men det kommer nok.

Simpson var KONG i dag. HANDS FUCKIN' DOWN! Sjeødent jeg gir Simpson skryt, men i dag var han konge, ogspør du meg, BANENS DESIDERT BESTE. Vilt bra!
Bra ellers og. Tiote og COlo var bra, og det samme gjelde Saylor. Liker den offensive spiriten til Saylor og til tider Colo.

Helt greit resultat. Det var et svekket, men allikevel godt Arsenal-lag. Alt i alt fornøyd. :)
Nei.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 13. Aug. 2011, 21:14 »
Dommaren dømte rett synes eg. Berre i Norge det blir dømt straffe i slike situasjonar. Ville være latterlig om Barton skulle få rødt for å ha løfta opp en spelar, gult var passelig.