20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Arsenal, lørdag 13. aug 18:30  (Lest 54003 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Arsenal, lørdag 13. aug 18:30
« Svar #255 på: 13. Aug. 2011, 21:17 »
Det va SONG som stempla barten, og ikke sagna.
Simpson var DRIT dårleg i dag, han kan jo ikke sentre, spiller bare ballen vekk når han blir pressa, så LANGT ifra banens beste!
Joey Barton 7

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #256 på: 13. Aug. 2011, 21:18 »
Er forsåvidt enig med Kristoffer jeg. Det var en kjedelig kamp, og vi var ikke gode offensive. For en nøytral tilskuer så kan ikke dette akkurat ha vært dagens høydepunkt.

For vi som ikke er nøytrale så var den en grei kamp. Vi viste bra defensivt spill, og kjempet godt. Coloccini var banens beste uten tvil. Ikke bare har han full kontroll bakover, men han var omtrent en av de bedre offensive i åpent spill i dag også. Er det noe den mannen ikke kan?  :)

Ang. de usportslige hendelsene i dag:
Song, Gervinho og Barton var drittsekker alle sammen, alle burde vært utvist, og Arsenal burde hatt straffe etter hva jeg mener og tror (nå er ikke jeg på noen måte godt skolert i fotballens regler).

Barton er kanskje en drittsekk, men han er fortsatt vår drittsekk, og jeg håper han fortsetter i klubben.

trondie: Han gjør alt for mye for drakta. Han må roe seg ned, ellers så er det ikke noe fremtid for han i Newcastle er jeg redd. Han river Gervinho opp fra bakken fordi han filmer, så gjør han akkurat det samme selv sekunder etterpå. Helt utrolig tåpelig. Håper han skammer seg og at han får det glatte lag av alle som er i posisjon til å gi han det.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 13. Aug. 2011, 21:19 »
Dette må jo sies å være en meget bra sesongåpning!! Colo og Taylor dominerer stort, Simpson gjør en god figur, det samme kan sies om Raylor. Best syns jeg kom inn og gjorde mye bra ut av de vanskelige ballene han fikk, bør starte neste kamp. Cabaye spilte seg veldig bra opp etterhvert. Man kan si hva man vil om Barton, men vi trenger mannen!!!! Ba syns jeg viste lovende takter.

Alt i alt godt fornøyd!! :D

Matuzalem

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #258 på: 13. Aug. 2011, 21:19 »
Barton var god idag, forstår ikke folk som vil kaste han vekk, er jo utvilsomt en av vår aller beste spillere som faktisk kan gjøre noe på egenhånd,, colo var en bauta idag! Defansivt er vi veldig gode, offansivt er vi elendige, vi trenger virkelig minst 1 god spiss snart, greit nok shola vinner etpar dueller og er sterk,men han mister jo ballen med en gang uansett,.. Cabaye så jeg ikke mye til, obertan virker spennende, sinnsyk fart!

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #259 på: 13. Aug. 2011, 21:22 »
Skulle Arsenal hatt straffe da Barton tok tak i Gervinho, burde vel Newcastle hatt frispark for filmingen i forkant (stopp i spillet og gult til Gervinho). Eller? Dommeren blåste for ingenting. Men så tar Barton tar tak i Gervinho og de begynner å sloss, noe som burde være gult kort til begge. Men Gervinho får riktig rødt kort for klaskingen på Barton.
Barton ba om gult kort, og fikk det. Gervinho ba om rødt kort, og fikk det. Thats it.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #260 på: 13. Aug. 2011, 21:22 »
Colo og Taylor dominerer stort, Simpson gjør en god figur, det samme kan sies om Raylor.

.....hæ?

Taylor kom seg i andreomgangen, men han var farlig nær å rote det til flere ganger, spesielt den når han prøvde å klemme seg ut med ballen mellom to Arsenalspillere. Simpson rotet vekk ballen utallige ganger, og slapp spillere forbi seg eller rygget ut i uendeligheten mens Gervinho gjorde hva han ville med Raylor. Totalt uenig i alt du sier bortsett fra det om Colo.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #261 på: 13. Aug. 2011, 21:24 »
fornøyd med 1 poeng i seriestarten

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #262 på: 13. Aug. 2011, 21:25 »
Song, Gervinho og Barton var drittsekker alle sammen, alle burde vært utvist, og Arsenal burde hatt straffe etter hva jeg mener og tror (nå er ikke jeg på noen måte godt skolert i fotballens regler).

Det er bare noe som skurrer for meg hvis jeg kan springe opp til eksempelvis keeper uavhengig av spillets gang og provosere han til å reagere så skal jeg få straffe for det. Jeg føler at det gule kortet er greit til Barton, muligens han skulle hatt rødt. Men straffe blir for meg en helt merkelig form for dømming.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #263 på: 13. Aug. 2011, 21:25 »
Skulle Arsenal hatt straffe da Barton tok tak i Gervinho, burde vel Newcastle hatt frispark for filmingen i forkant (stopp i spillet og gult til Gervinho). Eller? Dommeren blåste for ingenting. Men så tar Barton tar tak i Gervinho og de begynner å sloss, noe som burde være gult kort til begge. Men Gervinho får riktig rødt kort for klaskingen på Barton.
Barton ba om gult kort, og fikk det. Gervinho ba om rødt kort, og fikk det. Thats it.

Jeg regnet med at det var fordel av ballen som gjorde at dommeren ikke blåste for filmingen. Om Gervinho hadde fått gult kort i ettertid får vi dog aldri vite med mindre dommeren nevner det i et intervju etter kampen.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #264 på: 13. Aug. 2011, 21:27 »

Det er bare noe som skurrer for meg hvis jeg kan springe opp til eksempelvis keeper uavhengig av spillets gang og provosere han til å reagere så skal jeg få straffe for det. Jeg føler at det gule kortet er greit til Barton, muligens han skulle hatt rødt. Men straffe blir for meg en helt merkelig form for dømming.

Tror nok det er du som hadde fått reprimande før keeperen hadde fått det.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 13. Aug. 2011, 21:27 »
Barton var god idag, forstår ikke folk som vil kaste han vekk

Har pratet med MANGE Newcastlesupportere,og alle er enige i en ting: Barton skal bli i klubben. Men andre ord, alle vil ha han her, men ikke for enhvert pris. Han må greie og oppføre seg utenfor banen og.
Kan legge tilat Barton er en av mine Newcastlefavortitter. :)
Nei.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 13. Aug. 2011, 21:27 »

Det jeg lurer på er vel om man i prinsippet kan/bør blåse straffe hvis to spillere går i et håndgemeng på andre siden av banen i forhold til spillet? Hvis Krul slår til Van Persie inne i Newcastle sin 16-meter mens det er en corner oppe ved Arsenal sitt mål, kan det da bli en straffe til Arsenal 100m unna spillets gang?  :-\

Ja i Norge sku det vel vert straffe ( om ballen er i spill ). Jarstein laga jo straffe på sånnt. Men trur ikkje England har dette som regel. Trur uansett sjangsen for Van Persie plasserer seg i Newcastle sin 16m når det er corner til Newcastle er ganske minimal :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #267 på: 13. Aug. 2011, 21:34 »
Trur uansett sjangsen for Van Persie plasserer seg i Newcastle sin 16m når det er corner til Newcastle er ganske minimal :P

Ja det regner jeg med, var vel heller et eksempel på noe som kunne være teoretisk mulig med en slik regel snarere enn noe som var praktisk realistisk.  ::)  ;D

Slår meg til ro med det jeg da.   8)
« Siste redigering: 13. Aug. 2011, 21:36 av Hughie »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 13. Aug. 2011, 21:36 »

Jeg regnet med at det var fordel av ballen som gjorde at dommeren ikke blåste for filmingen. Om Gervinho hadde fått gult kort i ettertid får vi dog aldri vite med mindre dommeren nevner det i et intervju etter kampen.

Dommeren dømmer ikke fordel av balen. Siden dommeren ikke gjør noen signaler i forhold til filming situasjonen så er ballen i spill. Derfor er det et angrep på spiller innad i 16 meteren vår, og da kan straffe forsvares. Bare for at han ikke har ballen så må man jo dømme der overgrepet skjer...

Dette er sort hvitt biten av det hele. Tror nok dommeren følte at spillet fløt og det ikke varnødvendig å markere fordel. Men det gir etterpåklokskaperne muligheten til å diskutere.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #269 på: 13. Aug. 2011, 21:42 »
hehe, ja. Er som sagt ikke veldig god på de mer obskure reglene i  fotball, men jeg føler alikevel at vi var heldige som ikke fikk straffe dømt mot oss.