20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bombeangrep Oslo  (Lest 69641 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #345 på: 09. Mars 2012, 14:59 »
I tillegg er jeg ingen stor fan av hans politikk. Selv om den helt klart er bedre enn alternativene.

Så du ser forsatt på AP som det  beste alternativet?

Hva ser du på som beste alternativet da, snkz?
Same old Shearer, always scoring!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 09. Mars 2012, 15:00 »
I tillegg er jeg ingen stor fan av hans politikk. Selv om den helt klart er bedre enn alternativene.

Hva ser du på som beste alternativet da, snkz?

Jeg bare spurte han jeg :)

Stemmer H selv om jeg stemmer.
« Siste redigering: 09. Mars 2012, 15:19 av snkz »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 10. Mars 2012, 17:45 »

Vel, min stemme har ikke gått til AP på en god stund, men det er fordi jeg har mer til overs for småpartiene på venstresiden. Men det er overhodet ikke noe alternativ for meg med Høyre eller FrP. Mitt verdigrunnlag er veldig langt unna deres, og da er det uaktuelt for meg å støtte partiene på noen måte. Så ja, AP er fremdeles det beste alternativet i så måte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 26. Mars 2012, 14:35 »
Registrerer at Tore Eikeland er nominert i Halehelt-valget til Norwegian fra Bergen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 26. Mars 2012, 21:33 »
Hehe, da er det bare for bergenserne å stemme frem Tore som halehelt.

Selv om det kanskje vil være andre som har fortjent det litt mer enn en engasjert og talefør 21-åring fra Osterøy.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 11. April 2012, 19:47 »
Flere enn meg som er dritt lei denne Adrian Pracon? Stikker trynet sitt frem så fort han får muligheten og det er så synd på han bla bla bla. Nå skal han jaggu meg gi ut bok også.

Peter

• Gjest
« Svar #351 på: 11. April 2012, 20:22 »
Ja, off, slitsom type. Virker som om han har null respekt ovenfor de andre som også ble rammet på Utøya, når han drar opp det samme om hvor fæl Breivik er, og stakkars meg mest siden jeg ble truffet i skulderen osv..
Move on!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #352 på: 11. April 2012, 21:21 »
Han ble vel også tatt i å ljuge på BBC da han sa at han så folk bli skutt inne i teltene og at teltet "turned red from inside". Bare litt rart at ingen ble skutt inne i teltene.

Synes han tråkker litt på tærne til samtlige andre Utøya-offere når han skal på liv og død profilere seg så jævlig og nå til slutt skal tjene penger på tragedien - mot AUFs ønske.

EDIT:

smått merkelig film kanskje, gadd bare se de første minuttene - men den avdekker jo en del av hvor PR-kåt fyren er når han stiller opp på samtlige internasjonale nyhetssendinger.

« Siste redigering: 11. April 2012, 22:16 av plebUTG »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 12. April 2012, 10:20 »
Åpenbart en tanke PR-kåt den gutten ja.
Jeg forstår at det i den første tiden etterpå kan komme forskjellige utsagn, og til dels motstridende utsagn, men han tydeligvis sagt en del som overhodet ikke stemmer med virkeligheten. Det er litt mer uvanlig.

Jeg tror nok mye av grunnen til at AUF - etter hans ord - forsøker å gi han munnkurv, er at de føler han tar for stor plass, og at han ikke tar hensyn til de andre ofrene. Og man kan kanskje forledes til å tro at han uttaler seg på vegne av AUF, noe han selvsagt ikke gjør. Og at han forsøker å tjene penger på det hele gjør ikke saken stort bedre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 12. April 2012, 11:49 »
Vanskelig sak dette da. For det første er det nok høyst sannsynlig at han ikke har noen PR-rådgivere som veit å si når han skal snakke/ikke snakke. Og jeg tviler for at AUF selv har laget et godt nok apparat (om der fins noe særlig overhodet) som skal veilede de overlevende hva media angår. Han blir nok hyppig kontaktet av media og har vel også sagt seg villig til å stille opp. Skal også huske på at folk har ulike måter å takle noe slikt på. Angående det å gjengi hva som skjedde under en så traumatisk hendelse er det ikke unormalt at opplevelser og fortellingene spriker - rett og sett på grunn av de svære traumene en slik opplevelse gjelder.
Jeg skjønner at folk kan gå lei han mtp den svære plassen han har tatt i media, men jeg selv velger å være litt forsiktig når det kommer til en slik sak.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 12. April 2012, 11:59 »
men jeg selv velger å være litt forsiktig når det kommer til en slik sak.

Tror det er nettopp litt av problemet at det er ingen som tør å si dette til ham. Og blandet med en tilsynelatende mangel på selvinnsikt så blir man jo da etterhvert en medienisse. Men jeg tror vel ikke det er noen alvorlig plage for særlig mange. Til syvende og sist er det bare hans problem at vi får han så langt opp i halsen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 12. April 2012, 12:04 »
Jeg har faktisk sett en PR-rådgiver gå ut å advare Utøya-overlevende mot å stille for mye opp i media nå nylig, med det resultatet at de i all ettertid vil gå som Utøya-Adrian og slikt. Problemet er vel heller at der ikke er slike mennesker rundt ham som har vett/ekspertise til å si i fra om det. Her mener jeg jo at AUF som organisasjon har et viktig ansvar. De kan selvfølgelig ikke bestemme over alle og enhver - men de kunne uten tvil gitt riktig skolering og bidratt med at nettopp slike PR-rådgivere ble brukt aktivt. For media sirkler som hauker rundt de overlevende uansett hvilke aspekter rundt saken det gjelder. Det jeg da vil få frem er at Mr. Pracon er en forholdsvis ung gutt som ikke nødvendigvis alene ser alt av konsekvenser det han tillater seg selv å være med på innebærer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 12. April 2012, 16:45 »
Men han må da vel ha foreldre/foresatte også, som kan gi han litt bedre råd enn de rådene han gir seg selv?
Jeg skjønner at alle har ulike måter å takle tilværelsen på. Og at noen er mer snakkesalige enn andre. Likevel må jeg si jeg funderer på hva bistandsadvokat, foreldre/foresatte, venner, AUF sier til han, når han til stadighet er ute med nye uttalelser, hvor han nå etter hvert har begynt å gå løs på AUF.

Som en av dem som - såvidt meg bekjent - ble hardest såret på Utøya, skal han vel ha et såpass stort arsenal av mennesker rundt seg, at noen burde være i stand til å fortelle han at han tjener mer på å holde kjeft.

Det kan jo virke som at AUF har prøvd å si det til han. Men siden ingen andre har gjort det, oppfatter han det som provokasjon fra AUF, at de vil prøve å sensurere ham.

Jeg kan ikke helt forstå at alle rundt han holder kjeft og bare nikker og smiler når han til stadighet er i media for all the wrong reasons. Han har tross alt et såpass stort apparat rundt seg, skulle man tro, at han får høre sannheten noen ganger også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 12. April 2012, 16:49 »
Ser i dag i AP at AUF har bedt han om å høre med de før han går i media. Det har han da selvsagt trosset - og ment har vært feil. Det er uansett hans endelige valg - og han får stå for det. Vanskelig for oss andre å si hvordan han bør avreagere i ettertid, selv om jeg kan skjønne at folk reagerer på at han er veldig mediekåt. Jeg ville heller aldri valgt en slik vei, uten at jeg overhodet kan sette meg inn i det uansett.
Boken er jeg enig i at kommer alt for tidlig - men jeg kan vel garantere at bøkene vil komme uansett da, før eller siden..

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 12. April 2012, 22:10 »
Uansett kan han trøste seg med at han ikke akkurat er den eneste kjendisen som bærer preg av at de mangler noen til å beskytte dem mot seg selv.